THL kielsi sikapiikin antamisen lapsille.

peräänkuulutan niitä jotka rokotti ja syytti rokot
Alkuperäinen kirjoittaja PinkLily:
Luojan kiitos, en menny pistämään tommosta kakkaa lapsiini!!! Kerrankin tuli ajateltua järkevästi, enkä juossu hysteerisenä jonoon....
sama.vaikkakin täällä sai kommettia (kun yritti saada muutkin äidit ajattelemaan aivoillaan!!) että haluan tappaa lapseni jne.. mitäs nyt sanotte???
 
Alkuperäinen kirjoittaja PinkLily:
Luojan kiitos, en menny pistämään tommosta kakkaa lapsiini!!! Kerrankin tuli ajateltua järkevästi, enkä juossu hysteerisenä jonoon....
niinpä!! Onneksi tuli ajateltua omilla aivoilla kerrankin oikeassa paikassa :D Sääli niitä lapsia joilla tuo laitettiin...
 
booringg
Te saatte kyllä hirveen hysterian aikaan joka asiasta. :D Ja jokainen joka ei ole rokottanut lastaan (minua lukuunottamatta) näkyy unohtavan sen faktan, että täällä syyteltiin kyllä ihan puolin ja toisin, rokottamattomia sekä rokotettuja. Yrittäkään mammat nyt jo unohtaa.
 
yhdyn boooring
Me ei tiedetä, että onko itse sikainfluenssa, rokote vai niiden yhteisvaikutus ollut tässä osallisena, vai onko kysymys jostain ihan muusta, päivittelee THL:n erikoistutkija Hanna Nohynek.


Niin. Yrittäkää nyt rauhoittua.
 
tyhmä
Nonni!!! Viimeiseen asti meinasin silloin että en perkele rokota. Lopulta rokotin kun äitini lietsoi kauhun valloilleen. Jos tästä jotain opin niin vaikka jatkossa puhuttais hirvi-flunssasta niin en evääni lotkauta :( Harmittaa.
 
vieras
Ja nyt te itse hysterisoitte niitä jotka rokotuksen ovat ottaneet ja se EHKÄ saattaa pienelle osalle aiheuttaa ikäviä haittoja. Ja ai että oma kupoli kiiltää kun ihan itse ajattelitte ettei sitä pidä ottaa. Joopa joo. Voihan olla että kyseiset lapset olivat sairastaneet possuflunssan joka laukaisi narkolepsian.

Ei voi tietää mikä tilanne olisi jos esim. kaikki riskiryhmään kuuluvat olisi jääneet rokottamatta. Kuolleita saattaisi olla paljon enemmän. Ja siihen possuflunssaan tosiaan KUOLI ihmisiä, ihan terveitä ja nuoriakin. Kenenkään en kuitenkaan ole kuullut kuolleen siihen rokotukseen.
 
On luonnollisempaa kuolla johonkin tarttuvaan tautiin, kuin vammautua elinikäisesti jostakin kemikaalista. Luonto yrittää karsia ihmisiä pois taudeilla yms. terveysongelmilla, mutta ihminen on niin älykäs, että pitää kaikki hengissä. Kohta koko maapallomme on täynnä vammaisia.
 
elossa ollaan
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
On luonnollisempaa kuolla johonkin tarttuvaan tautiin, kuin vammautua elinikäisesti jostakin kemikaalista. Luonto yrittää karsia ihmisiä pois taudeilla yms. terveysongelmilla, mutta ihminen on niin älykäs, että pitää kaikki hengissä. Kohta koko maapallomme on täynnä vammaisia.
peesi. meillä ketään ei rokotettu ja kaikki sairasti sen taudin.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voihan olla että kyseiset lapset olivat sairastaneet possuflunssan joka laukaisi narkolepsian.
No miksei sitä ajateltu ennen rokotteen antamista? Meillä ei edes tk:ssa päässyt sikainfluenssatestiin mutta rokotetta suositeltiin vaikka lääkäri oli 95% varma että sikalenssusta oli kyse kun lapset olivat sairaina. Siinä oli ainakin yksi syy miksen sitä rokotetta ottanut.
 
S
Alkuperäinen kirjoittaja yhdyn boooring:
Me ei tiedetä, että onko itse sikainfluenssa, rokote vai niiden yhteisvaikutus ollut tässä osallisena, vai onko kysymys jostain ihan muusta, päivittelee THL:n erikoistutkija Hanna Nohynek.


Niin. Yrittäkää nyt rauhoittua.
Näin juuri. Lehdet repii tästä takuulla hurjia juttuja etenkin lööppeihin, mutta totuus on kuitenkin se, että kaikki on vasta epäilyn asteella.
 
säälivaan
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja PinkLily:
Luojan kiitos, en menny pistämään tommosta kakkaa lapsiini!!! Kerrankin tuli ajateltua järkevästi, enkä juossu hysteerisenä jonoon....
niinpä!! Onneksi tuli ajateltua omilla aivoilla kerrankin oikeassa paikassa :D Sääli niitä lapsia joilla tuo laitettiin...
no ei mun lapselle ainakaan siitä ole mitään tullut!
 
Eiköhän ne sairastuneet ole jo sairastuneet, että ei täällä tarvitse lietsoa hysteriaa. Johtu mistä tahansa.

Mun 6-v astmaatikko-tyttöraukkani on ollut GlaxoSmithKlinen koekaniini tässä viime ja tän vuoden ajan, mutta ei se ole vielä sairastunut, vaikka sai sikapiikin, 2 influenssapiikkiä, vetää joka päivä kortisonia henkeen ja sai vielä 6-v neuvolassa 2 piikkiä, että rokotuksia tullut puolen vuoden sisällä 5. Yhtään lääkekuuria ei ole nyt tarvinnut. Aiempina vuosina monta ja lisäksi käyty spiralla monta kertaa. Ainoo mistä sai oireita oli ensin Islannin tulivuorituhkat ja sitten Venäjän metsäpalot. Enemmän mua huolestuttaa noi idän ydinvoimalat/metsäpalot ja katastrofit niihin liittyen, mut ei ihminen voi elää jos koko ajan kaikkea pelkää.

Voihan se olla et MPR aiheuttaa joillekin autismia, josko toi aiheuttaa joillekin tota narkolepsiaa tai sit jotain muuta. Ja ei, ei musta oo kiva ajatella, et mun lapsi on lääketeollisuuden koekaniini, mut en mä aio ajatella joka päivä et mitä kaikkia myrkkyjä se on saanut. Ja mitä voi tapahtua.
 
Arew
THL:n omilta sivuilta : "Kansallinen rokotusasiantuntijaryhmä harkitsee lasten ja nuorten Pandemrix-rokotusten keskeyttämistä selvitystyön ajaksi. Lasten ja nuorten kausi-influenssarokotussuosituksiin ei ole odotettavissa muutoksia."

Lienevätkö sitten tosiaan jo päätöksen tehneet, vai ehtikö MTV uutisineen vähän ennakoida....
 

Yhteistyössä