Ticketin talvihaalareista kysymys

  • Viestiketjun aloittaja Sorry taas haalareista...
  • Ensimmäinen viesti
Sorry taas haalareista...
Niinettä: onko niissä sellainen vyötärönkiristys kuin Reiman haalareissa yleensä on? Se nimittäin saa reilummankin haalarikoon istumaan päällä paremmin. Vaikka nyt siinä Othello North -haalarissa (koon 104 cm ja 110 cm välillä arvuuttelen).

Minkälaisia ne on muuten laadultaan Reiman (tec) talvihaalareihin verrattuna, meillä on aina ollut niitä mutta nyt ovat kyllä niin pirun rumia että en ota :kieh:.
 
koemusta on
Ticket todella paljon laadukkaampi kuin Reima. Ei niitä voi edes verrata. Ticketin ainakaan viime vuoden malleissa ei ollut kuitenkaan yhtä hyvää kiristysmekanismia kuin Reimassa. Ovat reiluja kooltaan. Baggie on likaa hylkivämpää ja minusta parempaa kangasta kuin Othello.
 
"aloittaja"
Ticket todella paljon laadukkaampi kuin Reima. Ei niitä voi edes verrata. Ticketin ainakaan viime vuoden malleissa ei ollut kuitenkaan yhtä hyvää kiristysmekanismia kuin Reimassa. Ovat reiluja kooltaan. Baggie on likaa hylkivämpää ja minusta parempaa kangasta kuin Othello.
Okei, kiitos tästä; onko ne mitoitukseltaan vastaavia kuin Reiman, osaatko sanoa? Entäs ovatko miten lämpimiä - meillä Reiman haalarin kaverina on ollut joku "pullukampi" haalari paukkupakkasille (sikäli kun niitä täällä etelärannikolla taas on, yleensä saa mieluummin kahlata jossakin ja siksi saisi olla vettä pitävä).
 
kokemusta on
[QUOTE="aloittaja";24645366]Okei, kiitos tästä; onko ne mitoitukseltaan vastaavia kuin Reiman, osaatko sanoa? Entäs ovatko miten lämpimiä - meillä Reiman haalarin kaverina on ollut joku "pullukampi" haalari paukkupakkasille (sikäli kun niitä täällä etelärannikolla taas on, yleensä saa mieluummin kahlata jossakin ja siksi saisi olla vettä pitävä).[/QUOTE]

Ollaan Helsingistä, viime talvi mentiin Baggiella. On lämpimämpi kuin Reima, ainakin minun mielestäni. Lisäksi Ticket piti loskakeleillä ihan oikeasti vettä, myös kuluneena ja pestynä loppukeväästä. Alla kylmimmillä säillä oli villapuku. Niillä mentiin myös siellä parinkymmenen asteen pakkasilla. Mitoituksesta versus Reima en tarkasti osaa sanoa. Reiluja kuitenkin ovat.

Sain täksitalveksi alesta Othellon, toivottavasti on yhtä hyvä kuin Baggie. Pintakankaassa kuitenkin on ihan tuntuva ero, toivon että Othello kestää kulutusta ja hylkii likaa yhtä hyvin kuin Baggie. Se mua äsrsytti Reimatecissä myös, että sitä sai olla pesemässä koko ajan koska kangas ei tosiaankaan hylkinyt likaa!
 
"aloittaja"
Hyvä pointti tuo lian hylkiminen, enpäs ole sitä ennen miettinytkään (kärsinyt vaan nahoissani niiden Reiman haalareiden kanssa, hyvin ovat vettä pitäneet mutta ehkä osittain keräämänsä likakerroksen ansiosta :D). Reimojen laatuun olen kyllä muuten ollut tyytyväinen, vaikka monella tuntuu ongelmia olleen.

Itse iskin silmäni yhteen Othellon kuosiin, ne Baggiet näytti kyllä ihan hauskoilta nekin. Onkohan niissä malleissa eroa siinä vyötärönkiristyshommassa vai ovatko samanlaisia, tietääkö joku?
 
kokemusta on
[QUOTE="aloittaja";24645490]Hyvä pointti tuo lian hylkiminen, enpäs ole sitä ennen miettinytkään (kärsinyt vaan nahoissani niiden Reiman haalareiden kanssa, hyvin ovat vettä pitäneet mutta ehkä osittain keräämänsä likakerroksen ansiosta :D). Reimojen laatuun olen kyllä muuten ollut tyytyväinen, vaikka monella tuntuu ongelmia olleen.

Itse iskin silmäni yhteen Othellon kuosiin, ne Baggiet näytti kyllä ihan hauskoilta nekin. Onkohan niissä malleissa eroa siinä vyötärönkiristyshommassa vai ovatko samanlaisia, tietääkö joku?[/QUOTE]

Ovat samanlaisia. Tai ainakin viime talven mallisto oli. Koska meillä toisiaan oli Baggie käytössä ja nyt kapissa odottaa viime vuoden malliston Othello.
 
"Niin"
Siis minä ottaisin 5-vuotiaalle sen, jossa on kuminauha vyötäröllä. Enkä välttämättä sitä othello-haalaria, kun se toinen liukkaana kankaana tuntuu likaahylkivämmältä. Kokemusta ei kyllä othellosta ole, etten osaa sanoa varmasti mitään. Meillä oli viime talvena 5-vuotiaalla baggie tough ja tykkäsin kyllä, vaikka en näillä tiedoilla 150€:a, koska reiän se siihen haalariin kyllä sai. :D Joka tapauksessa voin sanoa, että vahvemman oloista kangasta kuin reimatec, mutta ei se välttämättä auta, jos oksan nokkaan jää. :D

Mitoitukseltaan ne on reiluhkoja, mutta minusta suhteessa lahkeisiin, hihat on vähän lyhyet. Meidän poika oli alkutalvesta n. 110-111 cm ja otettiin 116, ja ihan hyvin meni. Tietysti tough-malli istuu vähän paremmin, eikä jää niin roikkumaan vaikka olisi vähän reilumpikin.. Ei olis voinut kuvitellakaan sitä 110-kokoa (vaikka monesti sanotaan, että ne on niin reiluja) koska kun kädet nosti, hihat nousi niin, että ranteet vilkkui. (Eikä meidän lapset mitenkään pitkäkätistä sorttia kai ole :D)
 
En osaa sen tarkemmin sanoa eroista baggien ja othellon välillä, koska meille ostettiin nyt tulevalle talvelle ekaa kertaa ticketiä. Tilasin ticketin outletistä viime vuoden malliston othellon ja mun mielestä sen kangas kyllä tuntui käteen hyvältä, katsotaan nyt sitten miten käytännössä kestää. Mitoituksesta sen verran, että reilua tuntuu haalareissa olevan, vastaavasti esikoiselle tilattu 2-osainen tuntuisi vastaavan kokolappua. Haalari on siis kokoa 110 ja tulee nyt n.109cm pitkälle ja kasvunvaraa on juuri sopivasti niin että pitäisi mennä koko talven. Vyötärönkiristystähän ainkaan tuossa viime talven malliston othellossa ei ole, mutta mun mielestä ei tarvitsekaan ja on mun mielestä kivemman näköinenkin ilman kiristystä. :) Meillä tyttö on varsin hoikka, mutta ei tuo silti mikään kauhea säkki ole päällä.
 
"vieras"
Mä en tiedä noista malleista. Meillä on joku käytetty ja siinä ei lue kumpaa se on.. :) Ei ole vyötärönkiristystä. 104 cm haalari tulee käyttöön 3v lapselle, joka on nyt 104 cm pitkä. Siinä on sopivasti kasvuvaraa eli on reilu muttei liian iso muttei todellakaan juuri sopivakaan. Mennee koko talven. Eli vastaa mielestäni ajatustani koosta 110.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24647991]Mä en tiedä noista malleista. Meillä on joku käytetty ja siinä ei lue kumpaa se on.. :) Ei ole vyötärönkiristystä. 104 cm haalari tulee käyttöön 3v lapselle, joka on nyt 104 cm pitkä. Siinä on sopivasti kasvuvaraa eli on reilu muttei liian iso muttei todellakaan juuri sopivakaan. Mennee koko talven. Eli vastaa mielestäni ajatustani koosta 110.[/QUOTE]

Hui, nyt säikähdin kun luin tuon yläpuolella olevan kirjoituksen, että 116 cm haalari 110 cm lapselle. Toivottavasti meillä siis menee koko talven, koska kyllä se ainakin sovittaessa nyt vaikuttaa juuri hyvän reilulta.
 
Meillä tosiaan on nyt 109-senttisellä ensi talveksi 110cm ticketin haalari ja ainakin tuossa on sopivasti kasvunvaraa koko talvea ajatellen. Eli on vielä reilu kuten tässä vaiheessa vielä pitääkin olla, muttei missään nimessä liian iso käytettäväksi. Ainakin meillä 116cm ticketistä oli ollut aivan liian iso-vertasin tuota ticketin 110cm haalari viime talviseen minymon 116cm haalariin ja olivat aikalailla samankokoiset.
 
juuuu
[QUOTE="vieras";24648013]Hui, nyt säikähdin kun luin tuon yläpuolella olevan kirjoituksen, että 116 cm haalari 110 cm lapselle. Toivottavasti meillä siis menee koko talven, koska kyllä se ainakin sovittaessa nyt vaikuttaa juuri hyvän reilulta.[/QUOTE]

Varmaan menee. Mä tilasin 110koon 106cm lapselle ja on todella iso. Mietin jo, että pitää ostaa joku toinen ja siirtää tuo ens talveksi.
 

Yhteistyössä