Tiedän pahoittaneeni mieli ihan turhasta

  • Viestiketjun aloittaja Alakuloisena
  • Ensimmäinen viesti
Alakuloisena
Mutta oli jotenkin jo valmiiksi väsynyt ja masentunut, itkuinen olo.
Ja se mistä sitten tuli se lopullinen paha mieli, oli kun yksi lapsista sanoi että meillä ei enää oo koskaan mitään juomista -vichyä tai mehua- niin ku ennen.

Olen yrittänyt olla oikeasti tarkkana mitä kaupasta ostan, käyn harvemmin kaupassa ja todellakin kaiken turhan yritän karsia pois. Kun meillä on vain yksi ansiotyössä oleva eli mieheni. Itse olen ihan tuloton- totaalisesti. Mies antaa talousrahaa käyttööni pyynnöstä. Hänelläkin on tulot pienentyneet aikaisempaan verrattuna, mutta sossun tukiin emme ole oikeutettuja.
Olen tehnyt periaate päätöksen, että yritän oikeasti säästää kaikessa missä suinkin voin auttaakseni perhettämme selviämään tästä vaikeasta ajasta. Mieli vaan aina välillä on alakuloinen kun ei pysty mitään piristystä itselle sallimaan.
Niin tällaiseen saumaan tuo edellä kerrottu sitten tuli, ja mieleni pahoittui kun yritän tasapainoilla perheen talouden kanssa parhaani mukaan.

Turhis tämä aloitus on, mutta oli pakko purkaa jonnekin etten pura oloani perheeseen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Alakuloisena :
Mutta oli jotenkin jo valmiiksi väsynyt ja masentunut, itkuinen olo.
Ja se mistä sitten tuli se lopullinen paha mieli, oli kun yksi lapsista sanoi että meillä ei enää oo koskaan mitään juomista -vichyä tai mehua- niin ku ennen.

Olen yrittänyt olla oikeasti tarkkana mitä kaupasta ostan, käyn harvemmin kaupassa ja todellakin kaiken turhan yritän karsia pois. Kun meillä on vain yksi ansiotyössä oleva eli mieheni. Itse olen ihan tuloton- totaalisesti. Mies antaa talousrahaa käyttööni pyynnöstä. Hänelläkin on tulot pienentyneet aikaisempaan verrattuna, mutta sossun tukiin emme ole oikeutettuja.
Olen tehnyt periaate päätöksen, että yritän oikeasti säästää kaikessa missä suinkin voin auttaakseni perhettämme selviämään tästä vaikeasta ajasta. Mieli vaan aina välillä on alakuloinen kun ei pysty mitään piristystä itselle sallimaan.
Niin tällaiseen saumaan tuo edellä kerrottu sitten tuli, ja mieleni pahoittui kun yritän tasapainoilla perheen talouden kanssa parhaani mukaan.

Turhis tämä aloitus on, mutta oli pakko purkaa jonnekin etten pura oloani perheeseen.
siis tuossa otsikossa piti lukea mieleni.
anteeksi huono suomen kieli. väsyneenä näköjään kirjoittaakin miten sattuu.

lähden välillä saunaan. palaan jonkun ajan kuluttua katsomaan onko ihan turhis juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalie Hale:
:hug:
Ilman mehuja ja vichyäkin kasvaa ihan terveitä ja onnellisia lapsia. Toivotaan et teillä on vaan tilapäinen tilanne ja saatte pian tulotason ennalleen. Fiksustihan sä toimit tilanteessas kun kiristät missä voit.
Näin. :)

Voimia! :hug:
 
salla
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Pöh. Älä tommosta mieti. Meillä ei oo kuulemma ikinä mitään ja meillä on maailman tyhmin äiti. :heart:
en ois ihan varma, mä kilpailen aika tiukasti tosta maailman tyhmimmän äidin tittelistä. ja jos lapsia on uskomista niin kärkipaikka häämöttää...
 
ap
no niin pikaisesti käyty saunassa.
kiitos asiallisista vastauksista.
sen verran voin meidän tilannetta valottaa, että talo on kokonaan maksettu, laskut saadaan ajallaan maksettua, mutta siltikin vain pitää sinnitellä ja kiristää vyötä.
ja lapset ja heidän paras on meille tärkeintä, siihen yritetään panostaa. ei vain voida tarjota kaikkea samaa kuin muut vanhemmat näyttävät pystyvän tarjoamaan. ja ennemmin mä olen ilman itse niitä piristyksiäni, että lapset saavat sen minkä tarvitsevat.
 
äiti kolmelle
Mun mielestä toimit niinkuin vastuulliset aikuiset tuossa tilanteessa toimii. Ja lasten mielestä nyt aina puuttuu jotain. Jos ei mehua, ni sit jotain muuta, ei edes riipu tulotilanteesta. Toivottavasti tilanne paranee, että saat itsellesikin jotain piristystä.
 
vieras
Sinä olet ap toiminut kypsän aikuisen tavoin. Aika harvinaista tällä palstalla. :D Hattua nostan sulle kaiken turhan karsimisesta. Kaikki tarpeellinenhan teillä on, ja varmasti melko piankin rahaa vähän ylimääräiseen hemmotteluunkin.
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinä olet ap toiminut kypsän aikuisen tavoin. Aika harvinaista tällä palstalla. :D Hattua nostan sulle kaiken turhan karsimisesta. Kaikki tarpeellinenhan teillä on, ja varmasti melko piankin rahaa vähän ylimääräiseen hemmotteluunkin.
Peesi. Lapset nyt haluavat aina kaikenlaista, niillehän ei mikään koskaan riitä ja vahemmat ovat ikäviä typeryksiä kun eivät suostu jokaiseen oikkuun. Teillä on käytettävissä se tietty rahamäärä, ja vastuullisena ihmisenä sun on pakko huolehtia teidän pärjäämisestänne sillä rahalla. Onhan se ikävää, mutta kaikki tarpeeton on silloin todellakin karsittava.
 
vieras
Mehu on pahasta: hampaat kärsivät ja tulee turhia kaloreita. Me on yritetty päästä eroon turhasta mehun juonnista. Joten ei sinunkaan tarvitse ainakaan mehun puutteesta pahoittaa mieltäsi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinä olet ap toiminut kypsän aikuisen tavoin. Aika harvinaista tällä palstalla. :D Hattua nostan sulle kaiken turhan karsimisesta. Kaikki tarpeellinenhan teillä on, ja varmasti melko piankin rahaa vähän ylimääräiseen hemmotteluunkin.
ei ole vaan niin helppoa olla se kypsä aikuinen, kun kauppaan menee ja olisi vaikka mitä kaunista yms. tarjolla ja esillä. nyt vaan on pakko ainakin olla olevinaan kypsä ja aikuinen. ja kyllä nuo lapsetkin meidän tilanteen tietää ja tajuaa, eivät ole ihan pikkuisia enää.

ja eikös se niin ole että sitten KUN tilanne on parempi, niin kaikkea sitä hyvää osaa taas arvostaa enemmän kuin mitä on tähän mennessä kenties arvostanut. kaikesta huolimatta yritän pitää yllä uskoa siihen, että tilanne paranee, myös meidän kohdalla.
sitä paitsi, tiedän että monella palstalla nytkin olevalla ja myös irl on varmasti vielä paljon vaikeampaa kuin meillä. eli siinä mielessä oikeasti tää aloitus oli turhis. on vain ollut niin alakuloinen olo muutenkin jo jonkun aikaa, niin tuli tuo paha mieli voimakkaampana kuin olis ehkä muuten olis tullut.
 
Tiedätkö, kun vanhimmat lapseni olivat 7 - 13 vuotiaita meillä oli tosi tiukkaa, karsin kaiken turhan ja mullekin on tuttu tuo "meillä ei koskaan ole mitään hyvää, ja kaikki muut saavat sitä ja tätä".
Arvaas mitä 22 vuotias esikoinen tekee nykyään kaupassa? Vertailee hintoja ja karsii turhat pois, vaikka heillä miniän kanssa ei tiukkaa olekaan!! =)
 
kyllä mä ainakin lapsena kärsin kovasti siitä kun oltiin köyhiä..ihmettelin aina miks muilla on ja meillä ei..jotenmhaluan kyllä varmistaa et omat lapset saa mitä haluaa eikä tarvitse ihmetellä.
miks sun mies vaan antaa sulle talousrahoja,miks et saa ite mitään rahaa?
onko toi tilanne oikeasti pakkotilanne,ootteko varmasti tehny kaikkenne?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nakunamatata:
kyllä mä ainakin lapsena kärsin kovasti siitä kun oltiin köyhiä..ihmettelin aina miks muilla on ja meillä ei..jotenmhaluan kyllä varmistaa et omat lapset saa mitä haluaa eikä tarvitse ihmetellä.
miks sun mies vaan antaa sulle talousrahoja,miks et saa ite mitään rahaa?
onko toi tilanne oikeasti pakkotilanne,ootteko varmasti tehny kaikkenne?
Siis jos olet lukenut kaikki vastaukseni, niin luit varmaan sen että meillä ei ole velkaa ja laskuista selvitään. Mutta jotta selvitään jatkossakin ILMAN yhteiskunnan tukia, niin on pakko kiristää vyötä. Miehen tulojen vuoksi en saa edes peruspäivärahaa; töitä etsin koko ajan.
Meillä ei tupakoida, ryypätä eikä reissata ympäri maata/maailmaa. Tärkeintä on turvat lapsille mitä he tarvitsevat. Aikaisemmista minimituloistani ei ole jäänyt säästämistä; mies onneksi on saanut kerrytettyä sukan varteen. Mutta ei ne miehenkään rahat ikuisuuksia kestä, jos joka mielihalun perään juostaisiin - lasten tai omien.
Siksi olen varma että ollaan tehty kaikkemme ja edelleen tehdään; karsimalla omista tarpeista lasten hyväksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mietin tässä että mitä sulta oikeesti puuttuu, sullahan on asiat hyvin .
no, mähän jo otsikossa sanoin että turhis aloitus, että turhasta mieleni pahoitin. ja tiedän että meillä on asiat moneen muuhun verrattuna hyvin, mutta kun on väsynyt, flunssainen yms. niin turhastakin voi pahoittaa mielensä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ei siis ole varaa edes alle euron mehutiivistepulloon, vai...? :ashamed:

Kaikkea ei tarvitse saada, on hyvä elää varojensa mukaan, mutta ei kai kenenkään pelkällä vesilinjalla tarvitse olla?
no ei nyt ihan noinkaan huonosti ole asiat. varaa on tuohon, mutta kun ei käydä joka päivä kaupassa ei edes joka toinen päivä, niin aina sitten joku juttu pääsee loppumaan.... ja oikeesti ostan tarvittaessa just noita halvimpia, mutta niitä ei ole jatkuvasti meidän ruokavarastossa.
 
clivia
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ei siis ole varaa edes alle euron mehutiivistepulloon, vai...? :ashamed:

Kaikkea ei tarvitse saada, on hyvä elää varojensa mukaan, mutta ei kai kenenkään pelkällä vesilinjalla tarvitse olla?
Se säästäminen lähtee nimenomaan siitä ettei osta edes sitä alle euron mehutiivistepulloa.
Alkuperäiselle tsemppiä,kyllä se siitä.Mä olen vuoden elänyt niin pienillä rahoilla ettet edes usko jos kerron.Nyt helpotti,viimeisetkin velat maksettu ja rahaa jäi ruokaan 527 euroa seuraavalle neljälle viikolle,että tuntuu hyvältä. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no ei nyt ihan noinkaan huonosti ole asiat. varaa on tuohon, mutta kun ei käydä joka päivä kaupassa ei edes joka toinen päivä, niin aina sitten joku juttu pääsee loppumaan.... ja oikeesti ostan tarvittaessa just noita halvimpia, mutta niitä ei ole jatkuvasti meidän ruokavarastossa.
Eihän niitä jatkuvasti tarvitse ollakaan :), mutta aloituksestasi sai sen kuvan että teillä ei ole ikinä mehua.

Tosin lapsilla on tapana käyttää tuota "meillä ei KOSKAAN"- korttia liiankin herkästi.
 

Yhteistyössä