Tiedätkö, ettei sinulle kasva munia vaikka levittäisit jalkasi?

  • Viestiketjun aloittaja vierailijahii
  • Ensimmäinen viesti
vierailijahii
Uusi feministinen Instagram-ilmiö leviää: naiset levittelevät haarojaan kuvissa – myös Maria Veitola osallistui

(KUVA: Colourbox, Instagram)
Julkaistu: 24.11. 20:38

womanspreading
Sadat naiset ympäri maailmaa ovat jakaneet Instagramissa itsestään kuvia haarat auki merkiten kuvat hashtagilla womanspreading.
Naiset ympäri maailmaa ovat alkaneet julkaista Instagramissa ja muissa sosiaalisen median palveluissa kuvia, joissa istuvat haarat levällään auki. Ilmiö tunnetaan englanninkielisellä nimellä ”womanspreading”.

Useat ulkomaiset julkkisnaiset ovat jakaneet itsestään kuvia haara-asennossa lisäten kuvaan hashtagin womanspreading. Suomalaisista julkkisnaisista tempaukseen osallistunut muun muassa juontaja Maria Veitola.



Jos kuva ei näy, voit katsoa sen myös täältä.

Veitola mainostaa kuvan yhteydessä tuoreen Me Naiset -lehden haastattelua, jossa puhuu työurastaan ja matkastaan esimiesasemaan.

– Ehdotin kanteen tällästä klassista pomoposeerausta mutta ei mennyt läpi, Veitola kirjoittaa Instagramissa.

Myös ex-missi Lotta Näkyvä on julkaissut itsestään kuvan, jossa istuu juhla-asussa haarat auki. Näkyvä tosin ei ole lisännyt kuvan yhteyteen womansperading hashtagia.



Jos kuva ei näy, voit katsoa sen myös täältä.

Brittilehti The Sun kutsuu womanspeading kuvia Instagrmain uusimmaksi villitykseksi. Lehti uskoo, että kyseisistä kuvista tulee vuonna 2018 Instagramissa entistä suositumpi ilmiö.

Kyseisen haara-asennon tarkoituksena on voimaannuttaa naisia. Villityksen tarkoituksena on vapauttaa naiset siitä ajatuksesta, että heidän pitäisi istua julkisilla paikoilla ”naismaisesti” eli jalat tiukasti yhdessä. Ideana on viedä viestiä eteenpäin siitä, että myös naiset voivat istua kuin miehet eli haarat levällään.


  • Malli Bella Hadid:
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen myös täältä. Muun muassa toimittaja Radhika Sanghani julkaisi itsestään kuvan jalat auki julkisessa kulkuneuvossa. Sanghani kirjoittaa kuvan taustoista The Guardian -lehden kolumnissa.



Jos kuva ei näy, voit katsoa sen myös täältä.

– ”Risti jalkasi.” ”Älä istu noin.” ”Käyttäydy kuin nainen.” Kuten useimmat naiset, myös minulle on sanottu näin siitä asti, kun olin lapsi, Sangani kirjoittaa kolumnissaan.

– Jokainen äidistäni opettajaani ja kaukaisiin sukulaisiin on kehottanut minua ”istumaan kuin hieno nainen.” Eli: jalat yhdessä, kuten Cambridgen herttuatar ja että valtaisin mahdollisimman vähän tilaa.

– Minulla on aina ollut vaikeuksia tehdä niin kuin he ovat sanoneet. Sen lisäksi, että jalat ristissä on epämukavaa istua, ei yhtäkään miestä tai poikaa ei ole ikinä pyydetty tekemään samaa. Miehet istuvat yleensä jalat niin auki kuin mahdollista, eivätkä välitä ihmisistä, jotka liiskaantuvat heidän vieressään. Tämä istumatyyli on niin yleinen, että se tunnetaan nimellä manspreading, Sangani kirjoittaa kolumnissaan.

Sanghani iloitsee kolumnissaan siitä, että useat sadat naiset ja etenkin julkisuudesta tutut naiset ympäri maailmaa julkaisevat itsestään kuvia haarat auki feminismin nimissä.

Esimerkkejä womanspreading Instagram-kuvista

Tosi-tv-tähti Kylie Jenner:



Jos kuva ei näy, voit katsoa sen myös täältä.

Laulaja Selena Gomez:



Jos kuva ei näy, voit katsoa sen myös täältä.

Miehistä käytettävällä termillä manspreadingilla tarkoitetaan joidenkin miesten suosimaa istuma-asentoa julkisissa kulkuvälineissä. Tuolloin miehet istuvat jalat leveästi auki siten, että he valtaavat useamman kuin yhden istumapaikan. Muun muassa Helsingin Sanomat on kirjoittanut ilmiöstä viime kesänä. Uutisoinnin jälkeen HS julkaisi toisen artikkelin, jossa kertoi monen mieslukijan suivaantuneen manspreading-kirjoituksesta ja valittaneen siitä, että myös naiset valtaavat tilaa julkisissa liikennevälineissä laittamalla käsilaukkunsa viereiselle paikalle.

Kalifornialainen bloggaaja Alexandra Bigley:



Jos kuva ei näy, voit katsoa sen myös täältä.

Kirjailija ja Telegraphin toimittaja Bryony Gordon:



Jos kuva ei näy, voit katsoa sen myös täältä.

Ruotsalainen urheilubloggaaja Lorena:



Jos kuva ei näy, voit katsoa sen myös täältä.

Malli-näyttelijä Sonya Durganova:



Jos kuva ei näy, voit katsoa sen myös täältä.

Seksologi Shan Boody:



Jos kuva ei näy, voit katsoa sen myös täältä.

https://www.is.fi/viihde/art-2000005463704.html
 
vierailija
https://www.voice.fi/ilmiot/a-76562

Bongattu: Naisetkin voivat pissata seisaaltaan "pissalaitteen" avulla

Amazonista voi tilata "pissalaitteen", joka mahdollistaa miesmäisesti seisoen pissaamisen.

Amazonissa myydään Go Girl Female Urination -nimistä laitetta, joka on nimensä mukaisesti pissaamiseen tarkoitettu väline.
Laite mahdollistaa seisaaltaan pissaamisen, eli helpottaa esimerkiksi villien festarikävijöiden tai pitkiä automatkoja tekevien arkea.





Se, kehtaisiko kadunvarressa silti päästellä menemään seisaaltaan, riippuu toki täysin ihmisestä.

Laite maksaa alle kymmenen euroa ja se on söpösti laventelin värinen.


 
vierailija
Hieman ristiriitainen kampanja.
Ensin valitetaan seksuaalisesta häirinnästä (#metoo) ja hätinä pöly ehtii laskeutua niin ollaan jo sakset auki pil....lu levällään.
Tiesitkö, että jalat suljettuna tai jalat ristissä istuminen ei ole luonnollinen asento jaloille? Minulla pakotti aina jalkoja niin paljon, että en vaan voinut istua "siveästi"... Täysin epäluonnollista.
En koskaan ajattele miehen istuessa haarat levällään hänen penistään, miksi ajattelet pimppaa kun nainen on samassa asennossa? Jalathan ovat vain lepoasennossa, ei sen pitäisi herättää mitään seksuaalisia ajatuksia. Kun näet miesten istuvan haarat levällään niin onko ainoa mitä mietit hänen peniksensä?
 
Tiesitkö, että jalat suljettuna tai jalat ristissä istuminen ei ole luonnollinen asento jaloille? Minulla pakotti aina jalkoja niin paljon, että en vaan voinut istua "siveästi"... Täysin epäluonnollista.
En koskaan ajattele miehen istuessa haarat levällään hänen penistään, miksi ajattelet pimppaa kun nainen on samassa asennossa? Jalathan ovat vain lepoasennossa, ei sen pitäisi herättää mitään seksuaalisia ajatuksia. Kun näet miesten istuvan haarat levällään niin onko ainoa mitä mietit hänen peniksensä?
Mä istun melkein aina jalat ristikkäin tai kiinni toisissaan. En istu koskaan haarat levällään, no joskus on sellasessa lootusasennossa jalat kun istun, mutta yleensä aina ristissä tai polvet toisissaan kiinni.
 
vierailija
Tiesitkö, että jalat suljettuna tai jalat ristissä istuminen ei ole luonnollinen asento jaloille? Minulla pakotti aina jalkoja niin paljon, että en vaan voinut istua "siveästi"... Täysin epäluonnollista.
En koskaan ajattele miehen istuessa haarat levällään hänen penistään, miksi ajattelet pimppaa kun nainen on samassa asennossa? Jalathan ovat vain lepoasennossa, ei sen pitäisi herättää mitään seksuaalisia ajatuksia. Kun näet miesten istuvan haarat levällään niin onko ainoa mitä mietit hänen peniksensä?
Puhut asiaa!
 
vierailijamaria
Tänään vietetään kansainvälistä päivää naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamiseksi. On siis kiellettävä miehiä istumasta jalat levällään.

Ulkoministeri Soinin mukaan diplomaattisia keinoja käytetään tilanteen ratkaisemiseksi, mutta toistaiseksi sillä ei ole juurikaan saatu tuloksia.

Missä ovat kansainvälisen yhteisön konkreettiset toimet, pakotteet ja sanktiot?
 
vierailija
Mun mielestä pillu saa AINA olla levällään. On häpeä että sitä piilotellaan. Parempi feministikampanja olisi vielä se, että pillu PALJAANA levälleen. Se olis musta tosi feminististä ja tosi kannatettavaa. Itse näin heteromiehenä en näe mitään syytä miksi pikku pimppi pitäisi panna piiloon. Päinvastoin!
 
vierailija
Mun mielestä pillu saa AINA olla levällään. On häpeä että sitä piilotellaan. Parempi feministikampanja olisi vielä se, että pillu PALJAANA levälleen. Se olis musta tosi feminististä ja tosi kannatettavaa. Itse näin heteromiehenä en näe mitään syytä miksi pikku pimppi pitäisi panna piiloon. Päinvastoin!
:eek:
Lasten alapäät jätetään rauhaan
 
Kai tässä on sama oikeus kuin miehilläkin levitellä reisä jos on sovelias ajankohta. Teen sen itsekin mielelläni. Jos vaikka jossain raflassa on ja istuu sievästi pöydässä, niin en kyllä purista polvoia yhteen, vaan kunnon henkäyksen menevä rako on. Tietenkin vähän katsoo missä sitä tekee. Jos on lyhyt hame, niin saapi joku vaikka kiksit näkemästään. Saakoon! Lenkillä huilatessa vaikka jonkun kannon päällä, niin kannattaa kuitenkin tarkistaa, ettei leggingseissä ole haarukasta sauma ratkennut.
 
vierailija
Mun mielestä pillu saa AINA olla levällään. On häpeä että sitä piilotellaan. Parempi feministikampanja olisi vielä se, että pillu PALJAANA levälleen. Se olis musta tosi feminististä ja tosi kannatettavaa. Itse näin heteromiehenä en näe mitään syytä miksi pikku pimppi pitäisi panna piiloon. Päinvastoin!
Ýmmärrätköhän mitä eroa on jaloilla ja pillulla?
 

Yhteistyössä