Tiedätkö lapsesi veriryhmän?

Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Tiedän kun jouduttu joskus verta antamaan pojalle. En tosin muista mikä se on, mutta verenvuotokortista se selviää, ja korttihan oltava aina matkassa..
En ole vielä nähnyt kenenkään missään sairaalassa luottavan mihinkään kortteihin, vaan antavat hätätapauksessa oonegaa ja muussa tapauksessa testaavat ja krosmätsäävät veren. En tiedä, onko käytäntö muuttunut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Tiedän kun jouduttu joskus verta antamaan pojalle. En tosin muista mikä se on, mutta verenvuotokortista se selviää, ja korttihan oltava aina matkassa..
En ole vielä nähnyt kenenkään missään sairaalassa luottavan mihinkään kortteihin, vaan antavat hätätapauksessa oonegaa ja muussa tapauksessa testaavat ja krosmätsäävät veren. En tiedä, onko käytäntö muuttunut?
No siis voihan se olla että veriryhmä silloinkin testattiin, en muista kun olin huolesta sekaisin..
Mutta tosin kortissa se lukee ja kortti aina mukava oltava, oletin että siitä helpoin katsoa.. Tiedä sit..
 
vieras
Tiedän. Mulla A- ja pojan veriryhmä testattiin syntymän jälkeen, oli A+.Miehellä myös A+. liekö muuta voiskaan olla kuin A pojalla? vai olikohan O sellanen et vois olla?
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiedän. Mulla A- ja pojan veriryhmä testattiin syntymän jälkeen, oli A+.Miehellä myös A+. liekö muuta voiskaan olla kuin A pojalla? vai olikohan O sellanen et vois olla?
A ja B voivat saada O:n, jos he ovat molemmat heterotsygootteja, muussa tapauksessa kaiketi tulee AB.
 
Tyttöjen tiedän (se kun on jo laitoksella selvitetty), pojat on luultavasti samaa kun mä, tytöt on perineet isänsä. Näitä setvitty, kun keltasuutta johtuen veriryhmistä (niiden sopimattomuudesta toisiinsa) on ollut.
Tytöt on siis A Rh+ ja pojat (mitä todennäkösimmin) O Rh+
 

Yhteistyössä