tiedätkö mitään mikä on kivuliaampi kuin synnytys?

  • Viestiketjun aloittaja taikuri
  • Ensimmäinen viesti
Epilaattorilla repiminen |O Ostin kalliilla ja en pysty käyttää. Pitäis varmaan hommata joku epiduraali. Tai ehkä mä käytän tulevan synnytyksen puudutukset hyväkseni ja otan sairaalaan sen kidutuslaitteen mukaan :kieh:
 
Tipu Topakka
Viisauden hampaiden leikkaus (halkastiin, porattiin muruiksi ja imettiin pois. 16 tikkiä suussa). Poistettiin kaikki 4 yhtäaikaa. Ikeniin jäi ammottavat reiät, joita hammaslääkäri puhdisteli. Valeli reikiin puudutusainetta (ei tarvinnut edes pistää, kun haavat oli niin "auki" ) Kuukauden verran oli aivan helvetilliset tuskat. sain jopa niin täräkkää kipulääkettä kotia, että yliannostuksen vaarana oli kooma! Onneks leikkaus tehtiin puolinarkoosissa. Kaksi synnytystä takana ja kumpikaan ei vedä vertoja tuolle kivulle!
 
koiramäkeläinen
Imetys! ja kaiken lisäksi sairaalassa olivat sitä mieltä, että vauvan imuote on täydellinen, mutteivät osanneet sitten sanoa, että miksi sattui niin helevetisti!
 
Kipua on vaikea verrata. On pitkäkestoista särkyä, joka uuvuttaa ihmisen, on lyhytkestoista vihlasua, joka on särkyä paljon kovempi, mutta kestonsa vuoksi se ei satuta yhtä paljon kuin se särky. Kuten jo moni sanoi, että synnytyskipu on positiivista kipua, joka palkitaan, mutta joku toinen kipu ei ehkä ole niin kova, mutta sen turhuus vituttaa vietävästi.
 
Mitään pahempaa en tiedä ja kyllä, on sappirakko leikattu pois eli sappikipukin on tiedossa ja se on järkkyä! Riippuu niin paljon siitä millaisia synnytyksiä kullakin on ollut. Mulla on sattunu oleen senverran järkkyjä kipuja että oksat pois. Siinä sapet jää kakkoseksi.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Synnytksen jälkeinen päänsärky oli tuhat kertaa kivuliaampi kuin synnytys.
Ite sain sain sen selkäydin punktiosta ja vei kyllä voiton synnytyksestä (6 synnytystä joista 3 ilman kivunlievitystä). Toinen oli munuaisiin edennyt virtsa tulehdus.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sivullinen:
tuskallinen kuolema
Ja tästä sulla on kokemusta?

Ei, en tiedä mitään mitään kivuliaampaa. Kuten sanottu kipuja on erilaisia, se on subjektiivista eikä kaikilla esim. synnytys tee yhtä kipeää. Mulla mitään kamalampaa ei ole ollut kuin synnytys, ei ollut millään tavalla positiivista kipua :( supparit ei mitään, hammaslääkärileikkaukset ei mitään... mulla synnytys oli tuskaa.
 

Yhteistyössä