Tiedoksi teille kaikille lasten pahoinpitelijöille

Alkuperäinen kirjoittaja vieras vielä:
Eikä se, että ei hyväksy lapsen fyysiseen koskemattomuuteen puuttumista, tarkoita sitä, että luulisi olevansa täydellinen. Itse asiassa päinvastoin. Miksi täällä muuten esim. parisuhdeväkivaltaan suhtaudutaan tosi tiukasti, mutta säännöllisin väliajoin lasten tukistaminen ym. ilmoitetaan vähemmän pahaksi? Siksikö, että lapsi on pienempi?
:wave: Just samaa mieltä!
 
näinhän se on
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
Mä en voi kyllä ymmärtää tota väkivallan puolustamista. Ja oman väkivaltaisen lapsuutensa ihannoimista.Ymmärrän, että rakkaat ne on ne piiskanneetkin vanhemmat mutta voitteko sanoa että se piiskaaminen ja tukkapöllyttäminen on tehnyt teistä parempia ihmisiä, oisko voinut selvitä ilmankin? Ei se tarkota omien vanhempien pilkkaa/väheksymistä jos itse katkaisee väkivallan kierteen, ihminen on oppivainen eläin.

Ajatteletteko te, että lakeja yleensäkin vaan huvikseen laaditaan?
Moni lapsena seksuaalista hyväksikäyttöä kokenut poika saattaa aikuisena olla pedofiili, kuten Siltavuori. Moni lapsena pahoinpidelty saattaa olla nykypäivän pahoinpitelijä. En kutsu tukkapöllyä pahoinpitelyksi mutta väkivaltaa se on ja lapseen kohdistuvaa enkä pysty millään puolustamaan tai ymmärtämään äitiä joka lastaan väkivallalla uhkailee ja joka sitä lapselleen tekee. Aina on muita keinoja olemassa, jos tuntuu ettei väkivallatta pärjää lapselleen on sekin vaihtoehto että antaa lapselleen paremman kodin, jossa ratkotaan asiat toisella lailla ja jaksetaan kasvattaa lapsi ilman tukkapöllyjä ja lyömistä.

Yleensä väkivaltaa käyttävät puolustelee, että muu ei tehoa, todellisuudessa on kyse viitsimisen puutteesta ja laiskuudesta, siitä ettei enää pärjää omalle lapselleen henkisesti vaan isompana ja vahvempana tietää että väkivalta lopettaa ainakin, siihen on toisten liian helppo turvautua.
 
Tietääkö AP mitä eroa on hakatulla lapsella ja tukistetulla? Siis ihan oikeasti tiedätkö? Jos riittää energiaa tämän asian tiimoilta niin mene vaikka johonkin yhdistykseen auttamaan niitä oikeasti pahoinpideltyjä ja hunningolle jätettyjä lapsia.
 
Mua vaan huvittaa se, että käytetään sellaisia sanoja kuin "pahoinpitely" ja "ruumiillinen kurittaminen", vaikka kyseessä olisi pienen pieni luunappi lapsen nenuun.

Ja en kyseisiä metodeja käytä, mutta silti välillä hämmästyttää nämä liioittelut ja jeesustelut. Anteeksi :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Miten minusta näyttää siltä, että nämä tukistuksesta niin kovasti meuhkaavat ovat yhden alle 2 vuotiaan lapsen äitejä? ;) :whistle: Ei meilläkään sentään pikkulapsille (lue alle 2-3v) ole tarvinnut tukkapöllyä antaa.
Mulla on kaksi lasta, tyttö 4 v ja poika melkein 2 v.
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Mua vaan huvittaa se, että käytetään sellaisia sanoja kuin "pahoinpitely" ja "ruumiillinen kurittaminen", vaikka kyseessä olisi pienen pieni luunappi lapsen nenuun.

Ja en kyseisiä metodeja käytä, mutta silti välillä hämmästyttää nämä liioittelut ja jeesustelut. Anteeksi :ashamed:
Jos sun kuritus keino on luunapit ja tukkapölly niin eikö se silloin lapsen ruumiiseen kohdistu ja ole kurituskeinona ruumiillinen, ei suinkaan sanallinen tai arestillinen. Ruumiiseen sinä kajoat satuttamalla oli kyseessä luunappi , tukkapölly, piiska tai potkiminen. Jokaisen on tarkoitus kivulla rankaista. Ja jos ei halua satuttaa lasta, miksi ette hoida rankaisua käyttämällä henkistä yliotetta, mikä teillä pitäisi olla lapsiinne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
Mä en voi kyllä ymmärtää tota väkivallan puolustamista. Ja oman väkivaltaisen lapsuutensa ihannoimista.Ymmärrän, että rakkaat ne on ne piiskanneetkin vanhemmat mutta voitteko sanoa että se piiskaaminen ja tukkapöllyttäminen on tehnyt teistä parempia ihmisiä, oisko voinut selvitä ilmankin? Ei se tarkota omien vanhempien pilkkaa/väheksymistä jos itse katkaisee väkivallan kierteen, ihminen on oppivainen eläin.

Ajatteletteko te, että lakeja yleensäkin vaan huvikseen laaditaan?
Kyllä mä väittäsin näin. Mä olin aika prinsessa jossakin välissä ja mulle teki ihan hyvää saada välillä tukkapöllyä.

Mutta siltikään en itse tule koskaan niin tekemään. Mä kun en kärpästäkään lätkäse :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Mua vaan huvittaa se, että käytetään sellaisia sanoja kuin "pahoinpitely" ja "ruumiillinen kurittaminen", vaikka kyseessä olisi pienen pieni luunappi lapsen nenuun.

Ja en kyseisiä metodeja käytä, mutta silti välillä hämmästyttää nämä liioittelut ja jeesustelut. Anteeksi :ashamed:
Jos sun kuritus keino on luunapit ja tukkapölly niin eikö se silloin lapsen ruumiiseen kohdistu ja ole kurituskeinona ruumiillinen, ei suinkaan sanallinen tai arestillinen. Ruumiiseen sinä kajoat satuttamalla oli kyseessä luunappi , tukkapölly, piiska tai potkiminen. Jokaisen on tarkoitus kivulla rankaista. Ja jos ei halua satuttaa lasta, miksi ette hoida rankaisua käyttämällä henkistä yliotetta, mikä teillä pitäisi olla lapsiinne.
Onko sun luetun ymmärtämisessä vikaa?
 
vieras
Se on jännä, miten sitten, kun ei enää osata perustella omaa asiaa, ryhdytään mitätöimään "jeesusteluna" tai keskustelun jatkumisena samalla radalla. Periaatteessa sama metodi, millä voidaan toisen mielipide kuitata vetomalla vaikkapa hormoneihin tms. ja yhtä asiapitoistakin.. Sekinkö on jeesustelua, mitä siellä ap:n linkittämillä sivuilla lukee? En tajua... Lukekaa nyt hyvät ihmiset vaikka se Alice Millerin kirja, mihin joku viittasi. Se voisi herättää ajatuksia. Minä olen aina ja ikuisesti jeesustelija, mitä tulee lasten ruumiilliseen kurittamiseen. Ja omat lapseni olen jo kasvattanut eli pikkuisten äiti en ole, kun joku siihenkin jo viittasi.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Mua vaan huvittaa se, että käytetään sellaisia sanoja kuin "pahoinpitely" ja "ruumiillinen kurittaminen", vaikka kyseessä olisi pienen pieni luunappi lapsen nenuun.

Ja en kyseisiä metodeja käytä, mutta silti välillä hämmästyttää nämä liioittelut ja jeesustelut. Anteeksi :ashamed:
Jos sun kuritus keino on luunapit ja tukkapölly niin eikö se silloin lapsen ruumiiseen kohdistu ja ole kurituskeinona ruumiillinen, ei suinkaan sanallinen tai arestillinen. Ruumiiseen sinä kajoat satuttamalla oli kyseessä luunappi , tukkapölly, piiska tai potkiminen. Jokaisen on tarkoitus kivulla rankaista. Ja jos ei halua satuttaa lasta, miksi ette hoida rankaisua käyttämällä henkistä yliotetta, mikä teillä pitäisi olla lapsiinne.
Onko sun luetun ymmärtämisessä vikaa?
No miten voi olla jos sinä hämmästelet sanaa ruumiillinen kuritus, jota käytetään myös tukkapöllyistä ja luunapeista (ruumiiseen kohdistuva kuritus) niin enkös minä siihen vastannut. Taitaa sulla olla jotain vikaa ja pahasti ellei mene päähän se, että ruumiiseen kohdistuva kurituskeino ON RUUMIILLISTA KURITUSTA.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Mua vaan huvittaa se, että käytetään sellaisia sanoja kuin "pahoinpitely" ja "ruumiillinen kurittaminen", vaikka kyseessä olisi pienen pieni luunappi lapsen nenuun.

Ja en kyseisiä metodeja käytä, mutta silti välillä hämmästyttää nämä liioittelut ja jeesustelut. Anteeksi :ashamed:
Jos sun kuritus keino on luunapit ja tukkapölly niin eikö se silloin lapsen ruumiiseen kohdistu ja ole kurituskeinona ruumiillinen, ei suinkaan sanallinen tai arestillinen. Ruumiiseen sinä kajoat satuttamalla oli kyseessä luunappi , tukkapölly, piiska tai potkiminen. Jokaisen on tarkoitus kivulla rankaista. Ja jos ei halua satuttaa lasta, miksi ette hoida rankaisua käyttämällä henkistä yliotetta, mikä teillä pitäisi olla lapsiinne.
Onko sun luetun ymmärtämisessä vikaa?
No miten voi olla jos sinä hämmästelet sanaa ruumiillinen kuritus, jota käytetään myös tukkapöllyistä ja luunapeista (ruumiiseen kohdistuva kuritus) niin enkös minä siihen vastannut. Taitaa sulla olla jotain vikaa ja pahasti ellei mene päähän se, että ruumiiseen kohdistuva kurituskeino ON RUUMIILLISTA KURITUSTA.
Häiritsi tuo "sinä" muoto, mitä käytit. Sillä MINÄ en tee niin. Piste. Muuten en kommentoi. Ja kiitos ystävällisyydestäsi :whistle:
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Niin ja lisäys: Ei se LUUNAPPI satu. Kokemusta on :whistle:
No todellakin se sattuu, miksi se muka sitten annetaan rangaistukseksi kun ei se kerta sanallistakaan ole, mikä sen tarkoitus muka on? Mihin se luunapin antaminen perustuu, jos ei satuttamiseen. Siihen se ainakin perustuu että ei löydä enää sanoja lapselle.
 
vieras
Oisko nyt niin, että ne jotka tälläkin palstalla ovat itse joutuneet väkivallan uhriksi tavalla tai toisella pienenä (tukkapöllyä sun muuta), kurittavat myös lapsiaan tukkapöllyllä sun muulla?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se on jännä, miten sitten, kun ei enää osata perustella omaa asiaa, ryhdytään mitätöimään "jeesusteluna" tai keskustelun jatkumisena samalla radalla. Periaatteessa sama metodi, millä voidaan toisen mielipide kuitata vetomalla vaikkapa hormoneihin tms. ja yhtä asiapitoistakin.. Sekinkö on jeesustelua, mitä siellä ap:n linkittämillä sivuilla lukee? En tajua... Lukekaa nyt hyvät ihmiset vaikka se Alice Millerin kirja, mihin joku viittasi. Se voisi herättää ajatuksia. Minä olen aina ja ikuisesti jeesustelija, mitä tulee lasten ruumiilliseen kurittamiseen. Ja omat lapseni olen jo kasvattanut eli pikkuisten äiti en ole, kun joku siihenkin jo viittasi.
Itseasiassa kun luin tämän kirjoituksesi niin osaan nyt ymmärtää sinunkin kantaasi. Jos joku kehottaisi minua joskus rankaisemaan lastani fyysisesti niin kyllä taitaisin minäkin aloittaa jeesustelun :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oisko nyt niin, että ne jotka tälläkin palstalla ovat itse joutuneet väkivallan uhriksi tavalla tai toisella pienenä (tukkapöllyä sun muuta), kurittavat myös lapsiaan tukkapöllyllä sun muulla?
Mä olen joutunut, enkä kyllä lapsiani silti tule koskaan kurittamaan!! Se on selvä!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oisko nyt niin, että ne jotka tälläkin palstalla ovat itse joutuneet väkivallan uhriksi tavalla tai toisella pienenä (tukkapöllyä sun muuta), kurittavat myös lapsiaan tukkapöllyllä sun muulla?
Näin se yleensä menee. Lapsi yrittää "ymmärtää" aikuisen käytöstä ja hakee sille oikeutusta ajattelemalla, että "ansaitsin sen". Seurauksena ajatus fyysisestä rangaistuksesta siirtyy eteenpäin ellei itse tajua, että on kohdeltu väärin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Niin ja lisäys: Ei se LUUNAPPI satu. Kokemusta on :whistle:
No todellakin se sattuu, miksi se muka sitten annetaan rangaistukseksi kun ei se kerta sanallistakaan ole, mikä sen tarkoitus muka on? Mihin se luunapin antaminen perustuu, jos ei satuttamiseen. Siihen se ainakin perustuu että ei löydä enää sanoja lapselle.
En minä osaa vastata tuohon. Itse olen luunappeja paljonkin saanut pienenä. Ja ei ne sattunut. Selkäsauna sattui.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se on jännä, miten sitten, kun ei enää osata perustella omaa asiaa, ryhdytään mitätöimään "jeesusteluna" tai keskustelun jatkumisena samalla radalla. Periaatteessa sama metodi, millä voidaan toisen mielipide kuitata vetomalla vaikkapa hormoneihin tms. ja yhtä asiapitoistakin.. Sekinkö on jeesustelua, mitä siellä ap:n linkittämillä sivuilla lukee? En tajua... Lukekaa nyt hyvät ihmiset vaikka se Alice Millerin kirja, mihin joku viittasi. Se voisi herättää ajatuksia. Minä olen aina ja ikuisesti jeesustelija, mitä tulee lasten ruumiilliseen kurittamiseen. Ja omat lapseni olen jo kasvattanut eli pikkuisten äiti en ole, kun joku siihenkin jo viittasi.
Itseasiassa kun luin tämän kirjoituksesi niin osaan nyt ymmärtää sinunkin kantaasi. Jos joku kehottaisi minua joskus rankaisemaan lastani fyysisesti niin kyllä taitaisin minäkin aloittaa jeesustelun :D
Kiitos :).

 
sori vaan mut näin se on
Kaikki lapset joille tiedän käytettävän tukistusta kurituskeinona, eivät kauaa usko.
Kun meno on hullua, äiti nappaa hiuksista kiinni, komentaa rauhoittumaan, lapsi pysähtyy hetkeksi suolapatsaaksi ettei ottaisi enempää kipeää, on hetken paikallaan kurituksen jälkeen ja viiden minuutin päästä sama meno jatkuu.
Jatkku sillä erolla ainoastaan, että kytätään koska se äiti näkee ja kuulee ja koska se taas tulee ja nappaa kiinni. Jos äiti nousee tuolista, niin lapsi ryntää sohvalle istumaan ja silmäkulmasta kyttää ettei äiti tule hiuksiin kiinni. Kun ei mitään tapahdu, taas sama meno jatkuu.

Lapset joille selitetään että mitä tapahtuu jos et rauhoitu, miten voi tulle kipeää jos satuttaa itsensä johonkin riehuessaan tai miten joku esine voi mennä rikki, yleensä sisäistävät asian paljon paremmin.
jos ei sisäistä, lapsi viedään jäähylle niin monta kertaa että alkaa tylsistyttää ja lapsi tajuaa että mukavempaa on uskoa kuin istua jäähypenkillä puoli päivää. Lapsi ei kuitenkaan ala pelätä vanhempaansa.

Mutta jos on niin laiska, saamaton ja lastansa alemmalla tasolla, voi tietenkin käydä hiuksiin kiinni silloin tällöin niin pysyy edes jonkinlainen (?) järjestys...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mun mielestä fyysiseen kuritukseen turvautuminen osoittaa huonoa vanhemmuutta. Noloakin se on: napero on psykologisesti vanhempaansa vahvempi, ja kun vanhemman keinot loppuu kesken niin sitten nipataan tai tukistetaan.
Piste.
eli suurin osa meidän vanhemmista ja heidän vanhemmistaan ovat huonoja vanhempia. kyllä minä vaan sanon että entisajan kurilla ja kunnioituksella on on kasvanut paljon kuuliaisempia lapsia, ja minulla on mielestäni mitä loistavimmat vanhemmat, siitä koivuniemen herrasta huolimatta.
 
Mun on ihan pakko tässäkin ketjussa esittää kysymys johon vastasi viime ketjussa vain yksi eli: Tämä on teille, jotka hyväksytte lapsen ruumiillisen kurituksen. Annatteko minulle luvan tukistaa, nipata, läpsäistä tai tönäistä lastanne kurinpidollisessa mielessä? Annatteko saman luvan kenelle vaan? Eli kuka tahansa voi satuttaa lastanne koska se on mielestänne oikein? Häippäsen nyt koneelta mutta tulen myöhemmin katsomaan josko joku olisi vastannut!
 

Yhteistyössä