Tienaako viemällä tavaraa kirpputorille?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"äää"
Ei jää pahemmin käteen, ainakaan täällä päin. Itselläni 2 kertaa lastentarvike kirppiksellä paikka, molemmilla kerroilla +-0, myynti yht. 105e (93 tuotetta) Hyllyvuokra 70e
 
"vieras"
Parhaasta viikosta jääny yli 400€. Riippuu paikasta ja tavarasta, hinta ei musta ole niin suuressa roolissa, hyvästä tavarasta maksetaan. Kannattaa viedä mahd. isolle, suositulle kirppikselle kamat :)
 
Minusta tienaaminen on vähän huono termi, koska itse en kyllä voitolla myy käytettyä tavaraa eteenpäin :) Eli osta halvemmalla kuin myyn.

Jos on vähemmän tavaraa kui 30euron edestä, niin eihän sellainen myynti kannata. Jos myy 50sentin tavaroita, niin edes omilleen pääseminen vaatii 60 tavaraa 30euron pöytämaksulla. Mutta jos myy 60kpl 5euron tavaraa, niin kyllähän sitä tiliä kertyy. Itse en myy maksullisilla kirpputoreilla, esim FB:ssä pääsee lastentarvikkeista ainakin hyvin eroon, jne.

Tämän vuoden myynti vähän vajaa 400e.
 
kirppisfani
Riippuu ihan kirppiksestä, omista hinnoista ja myytävän tavaran laadusta. Mulla jäi yhellä kertaa 6 päivän myynnistä käteen 350e, myin todella halvalla enimmäkseen vauvanvaatteita. Niitä oli PALJON. Mut muilla kerroilla, samalla kirppiksellä viikon tienesti on ollu 50-100e pöytävuokran jälkeen. Eli varmaan miinukselle melkeen menny, kun ottaa huomioon, et joka päivä oon käyny pöytää siivoomassa, ja matkaa tullu 60km päivässä...

Hyvin on huomannu myös sään vaikutuksen myyntiin, ja siihen onko kirppiksellä liikkunut paljon porukkaa. Hyvän myynnin aikaan oltiin juuri kesän kynnyksellä, aurinko paisto ja ihmiset oli jotenkin ilosia. Muut myyntikauteni onkin osuneet joko paahtavaan helteeseen, tai todella koviin pakkasiin, silloin kirppiksellä ei ole ollut paljon kävijöitä. Ja myynti ei tosiaan ole ollut oikeen hyvä, vaikka aina ihan sen ajan vaatteita ym tavaraa olen myynyt (en siis kesällä talvivaatteita tai päinvastoin jne).
 
R
Hyvin on huomannu myös sään vaikutuksen myyntiin, ja siihen onko kirppiksellä liikkunut paljon porukkaa. Hyvän myynnin aikaan oltiin juuri kesän kynnyksellä, aurinko paisto ja ihmiset oli jotenkin ilosia.
Tämä muuten pitää paikkansa. Meillä järjestetään esim pihakirppis vuosittain alueella. Kauniilla säällä kävijöitä on paljon, sateella - ihan muutama hassu. Myynti yllättäen sen mukaista. Ja myönnän että en itsekään lähde huvikseen kurjalla ilmalla liikenteeseen...
 
ferres
[QUOTE="vieras";23870135]Tuntuu aika hurjalta tuollaisetyli 30 euron viikko maksut, että jääkö sitä itselle mitään käteen?[/QUOTE]

Jää, mä vien yleensä vain muutaman vuoden välein, koska vien sitten kerralla paljon ja pidän monta viikkoa. Viimeksi pidin 3kk koska viikkotienestit oli kuitenkin niin hyvät. Maksoihan toi yli 300e vuokraa, mutta käteen jäis silti jotain 750e, joten olen tyytyväinen.
Parhaiten musta menee kaikki tavarat, ihmeromut, vaatteet ei aina oikein millään hintaa...
 
Jää, mä vien yleensä vain muutaman vuoden välein, koska vien sitten kerralla paljon ja pidän monta viikkoa. Viimeksi pidin 3kk koska viikkotienestit oli kuitenkin niin hyvät. Maksoihan toi yli 300e vuokraa, mutta käteen jäis silti jotain 750e, joten olen tyytyväinen.
Parhaiten musta menee kaikki tavarat, ihmeromut, vaatteet ei aina oikein millään hintaa...
Onko tuolla tulosuhteella järkevää pitää oikeasti noin pitkään? Siis se vastaa 30euron viikkoa ja 100euron tuloa. Voisi melkein kuvitella että mielummin vähemmän aikaa, vain paras tavara myyntiin ja loput lahjoituksena jonnekkin ja pääsisit isommalle voitolle. 3kk myytiaika tarkoittaa myös hirvittävästi vaivaa itselle.
 
"vieras"
Mä käytän yhtä isoo kirpparia, koska siellä käy paljon asiakkaita. Viikkovuokra n. 30e ja sit ne vielä jotain 9,8% voitosta. Mulla oli viimeks 2 viikkoo ja n. 550e tuli voittoa vuokrien ja provikoiden jälkeen.
 
Muotimam,ma
[QUOTE="vieras";23870229]Mä käytän yhtä isoo kirpparia, koska siellä käy paljon asiakkaita. Viikkovuokra n. 30e ja sit ne vielä jotain 9,8% voitosta. Mulla oli viimeks 2 viikkoo ja n. 550e tuli voittoa vuokrien ja provikoiden jälkeen.[/QUOTE]

Herra jumala! Mitä kaikkea veit?
 
"hhh"
Meillä vuokra oli 36e viikko. 2 viikkoa oli pöytä ja käteen jäi 410e. Lastenvaatetta ja lelua oli paljon. Millään kodin kipoilla ja aikuisten vaatteilla ei olis päässy lähellekään tota summaa.
 
Kyllä mulla on ollu hyvä myynti aina. Viikkovuokra 26euroa ja rahaa on tullut keskimäärin 200-250 euroa joka kerta. 6 kertaa oon pöydän laittanu. Lastenvaatteet menee kaupaksi sekä lastentarvikkeet kun vaan hinnoittelee oikein. Viimeksi mulla oli pelkkää lastenvaatetta ja sain 290euroa viikossa.

Mun mielestä avainasemassa on paikka jonne vie sekä hinnoittelu. Kirpparille kirpparihinnat niin kauppa käy.
 
Vituttaa
Oliko ne aikuisten vai lasten? Aikuisten vaatteet ei mee kaupaksi vaikka olis uusia ja puoli-ilmaisia.
Aikuisten: naisen mekkoja, käyttämättömiä, ap hinta 20-30 e, nyt kaupittelin 2-4 eurolla.
Miesten puvuntakkeja 2 eurolla, ihan kuin uusia, ei puhettakaan et kukaan ostais. Joku saattaa kokeilla ja nakkaa sitten sinne pöytääni myttyrälle.
Kengät meni kyllä heti ekana päivänä kaikki.
 

Yhteistyössä