Tiesitkö että ulkovaatteita pitää myös pestä

Lueskelin uusinta Retkilehteä, jossa oli taas kerran juttua siitä, että kalvovaatteita pitää pestä riittävän usein. Palstallahan ei vaatteita uskalleta pestä, jotta ne eivät mene rikki. Mutta tiesitkö sinä aikaisemmin, että likainen kalvopuku muuten ei toimi enää? Siitä tulee hengittämätön kurapuku... Jutussa vielä kerrottiin että vaatteet kestävät ohjeen mukaista konepesua :D

Eli ihan rohkeesti vaan - likainen vaate pesukoneeseen ja näin varmistat sen että ulkovaate toimii kunnolla jatkossa. Jos kalvopuvun ostaa juuri sen takia, että kuravaatteissa tulee hiki ja ne eivät hengitä, on erittäin tärkeä hoitaa sitä pukua oikein. Pyyhkiminen ei auta.
 
"vieras"
ja lisäyksenä että gorevaatteet olisi hyvä pestä nestemäisellä pesuaineella (jauhemainen tukkii huokoset) tai ihan goreille tarkoitetulla nestemäisellä pesuaineella:
http://www.serto.fi/serto_sport_pyykinpesuneste
 
Tiesin, mä pesen ehkä vähän liiankin ahkerasti (pahimpaan kura-aikaan lähes päivittäin) kun koen sen pyykkikoneeseen heittämisen helpommaksi kuin veden alla viruttamisen.
Ja meillä pestään kaikki nestemäisillä pesuaineilla (pesisin kyllä niillä Omon kapseleilla jos niitä vaan vielä olis, olivat ihan parhaita)
 
äly hoi
Toivottavasti pesette sitten vain ulkovaatteet nestemäisillä pesuaineilla, koska ne nestemäisten pesuaineiden purkit eivät IKINÄ maadu kun ne viedään kaatikselle. Käyttäkää siksi jauhetta
 
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi;26191295:
Toivottavasti pesette sitten vain ulkovaatteet nestemäisillä pesuaineilla, koska ne nestemäisten pesuaineiden purkit eivät IKINÄ maadu kun ne viedään kaatikselle. Käyttäkää siksi jauhetta
En todellakaan käytä jauhetta, hajottaa pesukoneen, sotkee paikat ja jää paljon enemmän pesuainejäämiä vaatteisiin.
Tekisivät maatuvia pakkauksia nesteille. evvvk niin kauan kuin mm. Venäjä ja Kiina on maailmankartalla.
 
Mä olen kans ihmetellyt kun olen palstaa lueskellut sitä että äidit pesee lastensa vaatteet kerran kaudessa, yök yök yök. Mä pesen aina kun on tarve eli aikasta usein :D.
Meillä oli jopa tarhan oveen tullu lappu jossa lukee "Hyvät vanhemmat, pesisittekö lastenne ulkovaatteet!"
Hiukan mä järkytyin että tarhan pitää muistuttaa vanhempia kun ne ei älyä itse :O!!
 
"pph"
Sen näkee. Omilla hoitolapsilla on niin paskaset vaatteet että hävettää olla puistossa. Ihan sama mitä merkiä on mutta tyyli milloin pestään on järkyttävää. Pesuun laitetaan vain kun kausi vaihtuu...
PESKÄÄ vanhemmat niitä lastenne vaatteita. Pesemättömyyden syyksi ei riitä se , että kohta ne on taas likaset! Ne pestään sit taas vaikka viikon päätteeksi.
Eroperheet on kamalimpia. Kumpikin vanhempi sälyttää lapsen puhtaana pidon niin vaatteissa kuin lapsessa itessään toisen kontolle. Ja lapsi kärsii...
 
"juu"
En todellakaan käytä jauhetta, hajottaa pesukoneen, sotkee paikat ja jää paljon enemmän pesuainejäämiä vaatteisiin.
Tekisivät maatuvia pakkauksia nesteille. evvvk niin kauan kuin mm. Venäjä ja Kiina on maailmankartalla.
hyvä vitsi, maatuvat pakkaukset nesteille. Käytä pesupähkinöitä jos nuo ovat ongelmasi, ei jää kuule vaarallisia pesuainejäämiä yhtään mihkään! Olen lukenut tutkimuksen jossa oli että astianpesukoneessa jää useammin jäämiä astioihin enemmän kuin käytettäessä pesupulveria vaatteisiin että kai tiskaat käsin
 

Yhteistyössä