Tietääkö kukaan noista kunnan vuokra-asunnoista??

vieras
yleensä katsotaan siis neliöiden mukaan johon sitten valitsevat.kahdelle 57 m2 kolmelle 67 m2 neljälle 77m2 jne....saa esim täydet asumistuet.yleensä jos vaikka 3 lapsinen perhe jos hakee 125 m2 asuntoa,niin todennäköisemmin siihen otetaan esim 5 lapsinen perhe jos hakujonossa on.voihan sitä kuiteskin hakea isompaakin
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
en tiiä vaikka me kunnan kämpässä asutaankin Tampereella :ashamed:

miksi te pieneen haluatte?
No ei tieten tahtoen varsinaisesti haluta. Mutt sellaset talot mitä mä nyt oon tässä katsellut, ois vaan pieniä asuntoja, maks kolme huonetta... niissä ois muuten just kaikki niinkun pitää, koulu kohtuullisen lähellä, hyvällä paikalla... Mutt kai me nyt sellanen saatais?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
no ainakin tässä meidän taloyhtiössä on isoimmat noita kahden makuuhuoneen asuntoja. asutaan Kalevassa. kannattaa laittaa hakemusta heti sisään, jonot on yleensä hemmetin pitkät.
Joo, mun pitää vähän kysellä niistä jonoista etukäteen. Ei me viel tarvita, vuoden, kahden päästä. Kunhan pohdin tässä vaan hyvissä ajoin etukäteen. :D Eikä me kyll tampereelle tulla enää, jos vaan on vaihtoehtoja tossa naapuri kunnassa... :D
 
liian rikas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yleensä katsotaan siis neliöiden mukaan johon sitten valitsevat.kahdelle 57 m2 kolmelle 67 m2 neljälle 77m2 jne....saa esim täydet asumistuet.yleensä jos vaikka 3 lapsinen perhe jos hakee 125 m2 asuntoa,niin todennäköisemmin siihen otetaan esim 5 lapsinen perhe jos hakujonossa on.voihan sitä kuiteskin hakea isompaakin
Ja meilläpäin ei saa edes kunna vuokra-asuntoa jos on liian hyvät tulot,heidän mielestään siis.
Me haettiin asuntoa kun yhteen olimme muuttamassa joten isopaa haluttiin,minä asuin yksityisellä ja mies oli nimellisesti kirjoilla vanhempien kanssa (reissutyö).
meille sanottiin että emme saa kaupungin vuokra asuntoa koska tulomme on yhteensä liian hyvät,haimme asuntoihin joissa ei tulorajoja.
Sanottiin myös suoraan sekin että asumaan otetaan vain ne ketkä varmasti tulee saamaan asumistukea koska se tuki on aina varmaa rahaa ja loppuosat jää useimmiten vain heille sitten tappioksi tai viimeistään sosku maksaa ne.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kai pienempikin porukka voi saada isomman asunnon jos muita ei ottajia ole?
Ei kun oikeastaan toisinpäin... Ett kuinka pieneen me päästäis. :D
No kai sitä luulisi pienempäänkin pääsevän.
Ei kaikki kuitenkaan halua isoa asuntoa ja kallista vuokraa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Jos on omistusasunto/ oma talo niin ei kai silloin pääse kunnan asuntoihin? eikos niihin ole tulo ja omaisuusrajat?
No tää talohan tietysti myydään, ei kai me kahta kotia tarvita nyt kuitenkaan mekään. :D Mies alko opiskelemaan, joten tulot tippuu: pakko tiputtaa siis myös menoja. Ja tämä talo on oleellisin menoerä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuliviiri:
Minun mieheni myös opiskeli ja saimme silloin asumistukea omistusasuntoomme. Kannattaa siitä ottaa selvää ennen kuin alatte myydä taloanne. Aiotteko Viialasta vai mistä sitä vuokra-asuntoa hakea?
Joo on tätä mietitty. Mutta silti vaikka saataisiin asumistukea korkoihin, jos mun palkalla elettäs vain niin ois se melkosta riskielämistä jo senkin puolesta, ett jos joku hajoaa (pesukone, lämminvesivaraaja tms) me oltaisiin välittömästi ihan pulassa. Ja kaikesta muusta pitäisi tinkiä/luopua: kampaajista, erikoisspesiaaliruokaostoksista, vaateostoksista, ja mä taas luulen tietäväni, että mä en ehkä pysty elämään niin. Kun kyse on kuitenkin useammasta vuodesta, eikä mistään muutaman kuukauden jutusta. Eli parempi ehkä tässä vaiheessa näin, mä en jaksa vuosikausia elää silleen vähän varauksella..
 
Kuinka kauan miehesi on muuten ollut mukana työelämässä? Kannattaa ottaa selvää, onko hän oikeutettu saamaan aikuiskoulutustukea, joka on huomattavasti parempi kuin normaali opintotuki. Meilläkin oli miehen opiskeluaika taloudellisesti todella tiukkaa, mutta kyllä nyt on mahtavaa, kun miehellä on mukava ja ihan hyvinpalkattu työ entiseen verrattuna. Ei muuta kuin tsemppiä teillekin!
 

Yhteistyössä