Tietäiskö kukaan ( videokamera asiaa...)

Vaikea otsikoida järkevästi, mutta sellasta piti kysyä, että oisko kellään tietoa...

Kun meillä on kuvattuna tyttöjen 1v synttärit ja ne on sellasella pikkukasetilla. Niin, että onko mahdollista saada siirrettyä sitä jotenkin dvd-levylle? Tai tietäiskö kukaan jotain liikettä/firmaa tms. missä onnistuisi tuo hommeli, koska itsellämme sitä ei taida olla mahdollista tehdä??
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On mahdollista, tarvitset itä varten vaan omat laitteensa.
Joo sen tiedän, että pitäisi olla kaikennäköistä, että kotona onnistuisi, mutta nyt kysynkin, että onko mitään liikettä missä tämä onnistuisi. Sillä itse en rupea noita juttuja hankkimaan tulee vissiin aika kalliiksi.

muoks..

Siis veljeni tietää näistä jotain, mut sanoi, että ei ole hälläkään mahdollista siirtää, kun ei ole tarvittavia juttuja...ja ei sit osannut sanoa, että missä tää onnistuisi.. :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kotikurppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On mahdollista, tarvitset itä varten vaan omat laitteensa.
Joo sen tiedän, että pitäisi olla kaikennäköistä, että kotona onnistuisi, mutta nyt kysynkin, että onko mitään liikettä missä tämä onnistuisi. Sillä itse en rupea noita juttuja hankkimaan tulee vissiin aika kalliiksi.
On siis liikkeitäkin. En tiedä millä nimellä toimivat kylläkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kotikurppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On mahdollista, tarvitset itä varten vaan omat laitteensa.
Joo sen tiedän, että pitäisi olla kaikennäköistä, että kotona onnistuisi, mutta nyt kysynkin, että onko mitään liikettä missä tämä onnistuisi. Sillä itse en rupea noita juttuja hankkimaan tulee vissiin aika kalliiksi.
On siis liikkeitäkin. En tiedä millä nimellä toimivat kylläkään.
No pitää vaan yrittää löytää sellanen :/ ...jostain
 
Meillä on aikoinaan siirretty kameran filmiltä VHS-kasetille, jolta mies on leiponut materiaalin DVD:lle, mutten osaa kertoa tarkemmin miten se tapahtui. Ihan sen takia on ollut se vanha VHS-pyöritinkin vielä tallella, kun on useammalle kaverille siirretty vanhoja kuvamateriaaleja DVD:lle =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Meillä on aikoinaan siirretty kameran filmiltä VHS-kasetille, jolta mies on leiponut materiaalin DVD:lle, mutten osaa kertoa tarkemmin miten se tapahtui. Ihan sen takia on ollut se vanha VHS-pyöritinkin vielä tallella, kun on useammalle kaverille siirretty vanhoja kuvamateriaaleja DVD:lle =)
No jospas se jotenkin vielä onnistuu...minä, kun en älyy näistä paljoakaan. Pitää vielä kysästä tuolta veljeltä et osaiskos se auttaa. Kun tässä kysäsin asiasta, mut sanoi jotain et se kamerakin on rikki. Kun siis se oli meillä lainassa ja sitäkin ilmeisesti tässä nyt tarvittas...voi hitto |O
 
Ei onnistu ilman sopivaa ohjelmaa. Kun siirrät kuvan koneelle se on eri formaatissa kuin pitää DVD:lle polttoa varten. Kuva pitää ensin saada väännettyä toiseen formaattiin (ja se muuten sitten on hidasta hommaa...) sitten pitää osata liittää ääni siihen oikein... jne. Ja tarvitset USB:n tai i.linkin siihen että saat kuvan yleensä kamerasta koneelle (käyttiksenkin pitää sitten tukea kameraa, esim.Vista on ihan onneton näiden yhteensopivuusasioiden kanssa..)
 
vieras
ei kellään olisi teille lainata sellaista kameraa, sen kun yhdistää polttavaan dvd soittimeen tai tietskaan niin sen saa poltettua levylle...kameran mukana on sellainen piuha jolla saa kiinnin laitteeseen
 
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Ei onnistu ilman sopivaa ohjelmaa. Kun siirrät kuvan koneelle se on eri formaatissa kuin pitää DVD:lle polttoa varten. Kuva pitää ensin saada väännettyä toiseen formaattiin (ja se muuten sitten on hidasta hommaa...) sitten pitää osata liittää ääni siihen oikein... jne. Ja tarvitset USB:n tai i.linkin siihen että saat kuvan yleensä kamerasta koneelle (käyttiksenkin pitää sitten tukea kameraa, esim.Vista on ihan onneton näiden yhteensopivuusasioiden kanssa..)
Juu jotain tämmöstä se veljenikin mulle selitti, niin sillä ajattelin, että oiskohan jotain liikettä missä tämä onnistuisi niin mieluusti heille siitä maksaisin. Kun miehen kanssa juteltiin, et varmaan niin tulis siltikin halvemmaksi, kun mitä itse ruveta ostelee eka vehkeet...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei kellään olisi teille lainata sellaista kameraa, sen kun yhdistää polttavaan dvd soittimeen tai tietskaan niin sen saa poltettua levylle...kameran mukana on sellainen piuha jolla saa kiinnin laitteeseen
Sepäs se, kun tämä kamera oli veljeni työpaikalta hänellä lainassa. Ja nyt se kamera on kuulemma rikki ja ilmeisesti sitä ei ole kukaan korjuuttamassa ja en tiedä ketään muutakaan kellä tollanen kamera olis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kotikurppa:
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Ei onnistu ilman sopivaa ohjelmaa. Kun siirrät kuvan koneelle se on eri formaatissa kuin pitää DVD:lle polttoa varten. Kuva pitää ensin saada väännettyä toiseen formaattiin (ja se muuten sitten on hidasta hommaa...) sitten pitää osata liittää ääni siihen oikein... jne. Ja tarvitset USB:n tai i.linkin siihen että saat kuvan yleensä kamerasta koneelle (käyttiksenkin pitää sitten tukea kameraa, esim.Vista on ihan onneton näiden yhteensopivuusasioiden kanssa..)
Juu jotain tämmöstä se veljenikin mulle selitti, niin sillä ajattelin, että oiskohan jotain liikettä missä tämä onnistuisi niin mieluusti heille siitä maksaisin. Kun miehen kanssa juteltiin, et varmaan niin tulis siltikin halvemmaksi, kun mitä itse ruveta ostelee eka vehkeet...

Nyt kun tarkemmin muistelen, niin viimeksi mies on siirtänyt sieltä videokamerasta suoraan DVD:n kovalevylle piuhaa pitkin sen kuvamateriaalin ja sitten editoinut sitä materiaalia, tehnyt indekseiksi ja sitten polttanut koko homman DVD-levylle. Olipa hauskat häät, pitää sanoa, kun niitä useampaan kertaan katsottiin. :D
 
Kiitos teille. Pitää laittaa ukko selvittää tuota hommelia, kuhan tulee kotiin :D nyt pitää lähtee ulos lasten kanssa, mut jos jollain ois vielä neuvoja niin kirjottakaa ihmeessä. Käyn sit myöhemmin lukemassa =)
 

Yhteistyössä