tieto olisi todella avuksi!

Olen tullut raskaaksi sen jälkeen kun erosin avomiehestäni. minulla oli eron jälkeen yksi säätö joka aiheuttaa nyt suurta epävarmuutta. Exäni on jo sopeutunut olemaan isä syntyvälle lapselle ja mahdollisuus että hän onkin isä, on todella suuri. Hän ei kuitenkaan tiedä siitä yhdestä säädöstä ja minäkin tahdon sen unohtaa koska on kuitenkin todennäköisempää että exäni on oikea isä. Jos exäni suostuu tunnustamaan lapsen omakseen ja kukaan ei saa tietää hölmöilystäni, niin eikai dna-testit ole pakollisia? Lapsikin saisi hyvän isän ja mummon ja papan ja kaikki jos asia pysyy yksinkertaisena eivätkä mitkään testit ole pakollisia. Vaikka uskon exäni olevan lapsen isä niin sen yhden säädön takia olen liian epävarma mihinkään testeihin. Auttakaa pian jotta saisin mielenrauhan. :/
 
jos ei isä vaadi ,ei isyys testiä tehdä. Kun käyt ultrassa saat aika tarkan hedelmöitys päivän.

Eikö olisi kuitenkin kaikkien osapuolten tähden fiksua selvittää kuka oikea isä on eikä arvioida vaan sitä mistä saisi parhaat isovanhemmat.
 
ja muutoinkin, mieti sitä lastasi ja sitä et entä jos isä oiskin se säätö niin se tulee ilmi varmaan kuitenkin jossain vaiheessa... mieti sitä mahdollista lapsen vihaa joka aikuisena hänet täyttää kun hänelle on valehdeltu. Eihän lapselle tarvitse testeistä kertoa jos isä on exäsi. Totuus ennen kaikkea..
 
Ja entäs jos lapsellesi sattuu jotain ja tarvitsee esim verta. Siinä vaiheessa on varmaan aika inhottava selitellä isälle, että ops, eihän sun eikä mun veri kelpaa, mutta tiedän yhden kenen kelpaa.
Parempi on olla rehelinen.
Pyydä vaikka tätä säätöä käymään testissä, jos ei sulla pokka riitä ex:älle kertomaan mahd totuutta.
 
Vastaan aika myöhään, mutta minä olen kans samaa mieltä, että ole rehellinen. Silti ei voi olla sata varma, vaikka todennäköisesti isä ei olis "säätö". Mielestäni kannattas testit tehä, vaikka just sillei, että säätö kävis siellä testissä. jos ei ole pokkaa puhua miehelle siitä, mutta toki menneisyys tulee jossain vaiheessa aina eteen, vaikka juuri tuo verensiirto tai muu vastaava juttu. Ei tarviis sitten selitellä mitään. Viisain, kun kertos koko jutun.
 

Yhteistyössä