tilasin kaalimadolta ja sossulle pitäisi antaa tiliote. mitä teen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailijat
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En ole väittänytkään, että olisit puhunut laista. Mutta voidaan lähteä siitä, että jos lain mukaan ihmisellä on oikeus johonkin tukeen, ei sen hakeminen ja käyttäminen omiin tarpeisiinsa ole "tosiasiassa törkeää". Se voi olla sinun mielestäsi törkeää, mutta koska siihen on lakisääteinen oikeus, sitä voidaan pitää ihan normaalina toimintana. Ja mielipideasioista ei voi puhua absoluuttisina totuuksina.

Mutta tää keskustelu ei etene, koska et pysy kärryillä. En ole itse varma, osaanko vääntää itse rautalangasta niin selkeästi, että onnistuisit tajuamaan.
Viimeinen sanomiseni: ymmärsit väärin mun kommentin. Kun sanoin "se ei poista sitä tosiasiaa" en edelleenkään tarkoittanut että tämä "tosiasia" tarkoittaisi sitä että se olisi laki tai suurin kirjoihin kirjoitettu fakta. Tyhmempikin tajuaa että se oli oma mielipiteeni. Jos sä sanot että "tosiasiassa on tyhmää juoda kahvia", en pidä sitä minään väitteenä yleisestä käsityksestä vaan tajuan heti että se on sun oma mielipide. Sinö et sitä näköjään tajua.
 
vierailija
Ei? Ei mulla olo lapsia. En miellä sitä siksi samaan kategoriaan koska KAIKKI saa sen. Toimeentulotuki on VIIMESIJAINEN TOIMEENTULOA varten oleva tuki. Mikä siinä on niin vaikeeta tajuta? Etkö tule toimeen ilman leffassa ja ravintolassa käyntiä? Miksi veronmaksajien pitäisi kustantaa sossupummeille leffakäyntehö ja ravintolaillallisia? Ja ennenkuin alat lässyttämään jostain verojutuista, niin elän itsekin toimeentulotuealla jos ei se jo aiemmista viesteistä käynyt ilmi, ja en todellakaan ostele mitään turhaa koska ei anna moraali sellaiseen periksi.
Yksinasuvalla tulee jäädä asuin- ja terveydenhuoltokulujen jälkeen n. 485€ muuhun elämiseen. Olettaen että juot vain vesijohtovettä, syöt kaurapuuroa ja poimit marjat mettästä talven varalle, sinulle jää summasta säästöön 400 euroa. Kuntosalilla et käy, vaatteita et osta, etkä ikinä kulje minnekään, joten mikä takia itse olet sossupummina? Vai mikä on se rahareikä mihin Sinä tunget ne 400€? Sillä kyllä minäkin pystyisin satasella kuukaudet kituuttamaan. Mielenterveys vaan menee, jos ei mitään muuta saa hankkia kuin perusvälttämättömyydet (eli minimiruoka ja yksi vaatekerta, joka kulutetaan puhki, ennen kuin hankitaan seuraava).

Ja hei! Ainahan me kaikki voidaan muuttaa halpaan kolhoosiasumiseen. Yksiöön mahtuu helposti 15 ihmistä patjoilla nukkumaan, jolloin asumiskulutkin saadaan minimoitua. Onhan se ylellisyyttä ja törsäystä ttt-asiakkaan asua omassa vuokrayksiössä?

t. eräs ttt-asiakas, joka jopa käy välillä ihmisten ilmoilla juomassa kupin kahvia...
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
vierailija
Yksinasuvalla tulee jäädä asuin- ja terveydenhuoltokulujen jälkeen n. 485€ muuhun elämiseen. Olettaen että juot vain vesijohtovettä, syöt kaurapuuroa ja poimit marjat mettästä talven varalle, sinulle jää summasta säästöön 400 euroa. Kuntosalilla et käy, vaatteita et osta, etkä ikinä kulje minnekään, joten mikä takia itse olet sossupummina? Vai mikä on se rahareikä mihin Sinä tunget ne 400€? Sillä kyllä minäkin pystyisin satasella kuukaudet kituuttamaan. Mielenterveys vaan menee, jos ei mitään muuta saa hankkia kuin perusvälttämättömyydet (eli minimiruoka ja yksi vaatekerta, joka kulutetaan puhki, ennen kuin hankitaan seuraava).

Ja hei! Ainahan me kaikki voidaan muuttaa halpaan kolhoosiasumiseen. Yksiöön mahtuu helposti 15 ihmistä patjoilla nukkumaan, jolloin asumiskulutkin saadaan minimoitua. Onhan se ylellisyyttä ja törsäystä ttt-asiakkaan asua omassa vuokrayksiössä?

t. eräs ttt-asiakas, joka jopa käy välillä ihmisten ilmoilla juomassa kupin kahvia...
no jos satasel pystyy elää nii sillähän elää sit 4-5 kuukautta
 
vierailija
En nyt ymmärrä mitä hauskaa tässä on. Jos sossu elättää jotain perhettä vaikka 700€:lla kuussa ja lapsilisää saisi vaikka 100€ kuussa, niin todellakin on mun mielestä törkeää tuhlata 200€ johonkin täysin turhaan. Tuhlatkoot rauhassa sen 100€ mikä kuuluu jokaisen suomalaisen perus"tuloihin", mutta käyttäkööt järkevästi sen 700€ mikä hyvää hyvyyttä annetaan VIIMESIJAISENA tukena TOIMEENTULOA varten.
Te kermaperseet veisitte dildonkin yksinhuoltajan suusta.
 
Voi että. Kylläpä nyt ottaa toisille koville se että on dildo tilattu. Joo, ttt tukeutuu usein "pohjasakka". Itsekin pääsin siitä nauttimaan kun tuli ero, opiskelin ja oli kaks lasta elätettävänä. Ei tullut mieleenkään ettei ois leffassa saatu käydä JOS oli rahaa. Lapset sai karkkia ja mehuakin välillä...

Onneks nyt oon töissä niin voin rauhassa tilailla dildoja. Tilasin muuten TEIDÄNKIN rahoilla yhden ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
just niin..ei mulla muuta
Mites sitten nämä HARKINNANVARAISTA tttukea saavat? (En nyt viittaa ap:hen.)

Tiedän erään tapauksen liiankin hyvin. Hän tuhlasi ensin tttuen mäkkärillä käynteihin, leffalippuihin, älyttömään määrään lastenvaatteita yms. Sitten, kun rahat olivat puolessa välissä kuuta loppu, meni sossuun hakemaan lisää, kun pitäisi ruokaa ostaa itselle ja lapselle. JOKA KUUKAUSI sai lisää rahaa harkinnanvaraisena tukena. Vielä kehuskeli tällä.

Myös tilaili laskulle, maksoi ensimmäisen erän (jos sitäkään) ja antoi kaiken mennä ulosottoon. Menetti luottotiedot 5 vuodeksi, jonka jälkeen teki saman uudelleen. (Tämä siis kertomaansa, joten en voi totuudeksi väittää. Näin kyllä useamman kerran, kun heitti laskut suoraan roskikseen.)
 
vierailija
Mites sitten nämä HARKINNANVARAISTA tttukea saavat? (En nyt viittaa ap:hen.)

Tiedän erään tapauksen liiankin hyvin. Hän tuhlasi ensin tttuen mäkkärillä käynteihin, leffalippuihin, älyttömään määrään lastenvaatteita yms. Sitten, kun rahat olivat puolessa välissä kuuta loppu, meni sossuun hakemaan lisää, kun pitäisi ruokaa ostaa itselle ja lapselle. JOKA KUUKAUSI sai lisää rahaa harkinnanvaraisena tukena. Vielä kehuskeli tällä.

Myös tilaili laskulle, maksoi ensimmäisen erän (jos sitäkään) ja antoi kaiken mennä ulosottoon. Menetti luottotiedot 5 vuodeksi, jonka jälkeen teki saman uudelleen. (Tämä siis kertomaansa, joten en voi totuudeksi väittää. Näin kyllä useamman kerran, kun heitti laskut suoraan roskikseen.)
no toi on jo mun mielestä aika törkeää. mä en itse hae joka kuukausi toimeentulotukea, vaan yritän pärjätä pidempään kuin kuukauden sillä tuella. mut se johtuukin siitä että mua hävettää hakea sitä.
 
jotain rajaa
Mites sitten nämä HARKINNANVARAISTA tttukea saavat? (En nyt viittaa ap:hen.)

Tiedän erään tapauksen liiankin hyvin. Hän tuhlasi ensin tttuen mäkkärillä käynteihin, leffalippuihin, älyttömään määrään lastenvaatteita yms. Sitten, kun rahat olivat puolessa välissä kuuta loppu, meni sossuun hakemaan lisää, kun pitäisi ruokaa ostaa itselle ja lapselle. JOKA KUUKAUSI sai lisää rahaa harkinnanvaraisena tukena. Vielä kehuskeli tällä.

Myös tilaili laskulle, maksoi ensimmäisen erän (jos sitäkään) ja antoi kaiken mennä ulosottoon. Menetti luottotiedot 5 vuodeksi, jonka jälkeen teki saman uudelleen. (Tämä siis kertomaansa, joten en voi totuudeksi väittää. Näin kyllä useamman kerran, kun heitti laskut suoraan roskikseen.)
On erikseen sossupummit, jota juuri hyvin kuvaat tekstissäsi ja sitten ne jotka hoitavat asiansa ok, mutta Joutuvat hakemaan toimeentulotukea, esim. sairauskulujensa kattamiseen.

Noi ylimääräiset ruokarahat (siis perus ttt:n päälle) olisi sossun syytä kuitata parilla paketilla kauraryynejä. Ja holtittomat tukien hakijat (deekut, ostoholistit ym.) uusavuttomien talousneuvontakurssille... tai vaihtoehtoisesti virkaholhooja.
 

Yhteistyössä