Tilda vai Hilma?

  • Viestiketjun aloittaja Apuva!
  • Ensimmäinen viesti
Hanna
Mä olisin halunnut tytölle Hilma-nimen, mutta meillä on sellainen sukunimi, että se olisi yhdistettynä Hilmaan kuulostanut hassulta. Ainaskin miehen mielestä. Sitten tytöstä tuli siis Hilda. Myös Hilkka on ihana nimi, tosin sanon joskus tyttöä Hilkaksi ihan muuten vaan.
 
Apuva!
Nopean laskun mukaan Hilmalla 13 ääntä, Tildalla 12... Voi ei! Ihania muuten teidän kommentit, vanhus tai lehmä :) Hildakin on ollut mietinnässä, mutta se on vähän liian rempseä.

Tallu-: Molemmat sopivat täydellisesti sukunimeen :)
mie: Tilta kuulostaa mielestäni jotenkin keksityltä :(
Elopompelo: Minäkin olen tuota lausumista miettinyt...

Hilma = ihana, rauhallinen, tarvittaessa topakka

Justiinsa tälläinen meidän tyttö on! Itse en vain tiedä onko mielikuva muilla Hilma nimestä topakka vai "Hilja Hissukka".
 
Apuva!
Ihania mielikuvia joillakin Hilma nimestä, höröhampainen mummo, ryppyinen huivipäinen mummeli... :D Voi teitä, ei teistä ole nyt apua näköjään! Kiva kuulla mielikuvia nimistä, mutta tilanne taitaa olla 50-50 nyt... Tilda olisi ihana koska on harvinaisempi, mutta se on mielestäni vaikea lausua, varmasti keksisin heti jonkun lempinimen. Hilma on ihana, tyttöä ollaan pidetty Hilmana syntymästä lähtien. Jotenkin se vain tuntuu liian laimealta verrattuna Tildaan, ja Hilma on melko yleinen nykyään. Ja miltä näyttää 15v Hilma? Hilma sopii mielestäni vauvalle ja vanhalle, mutta entä teinille tai kolmekymppiselle?

Oli kyllä ihana kuulla parin kommentit siitä että Hilmasta tulee mieleen topakka tyttö!
 
Jep
Meillä oli täsmälleen samat nimivaihtoehdot! :D Tildasta luovuttiin koska siitä tuli kuitenkin liikaa dildo mieleen. Hilda oli pitkän aikaa SE nimi ja vasta ristiäisiä edeltävänä iltana päätettiin, että tytöstä tuleekin Hilla.
 

Yhteistyössä