Tilisi saldo vähävaraiset/pienituloiset??

  • Viestiketjun aloittaja galluppia
  • Ensimmäinen viesti
"..."
En ole pienituloinen, mutta vähävarainen kylläkin vielä hetken aikaa.

Aloitin uuden työn kotiäiti/opiskeluvuosien jälkeen tammikuussa, ja nyk. tulot n. 2400-2800e/kk, mutta makselen vuosien varrella kertyneitä laskuja ja velkoja. Viimeisen lainanlyhennyksen teen tiistaina ja sitten velaton. Nostin kk-erät lainassa niin, että olen tiistaina vihdoin velaton ja kuukaudessa sen jälkeen rahaa jää laskujen jälkeen n. 1800e. Ajattelin ruveta kyllä pihiksi nyt muutenkin, haluan omistaa paljon rahaa vuosien kituuttamisen ja nuukailun jälkeen.

Ennen tätä työtä kuukausitulot 3x lapsilisä ja työttömyyspääiväraha.
 
....
[QUOTE="...";28337247]Miten toi voi olla mahdollista!?! Minulla ei ole KOSKAAN ollut suunnilleen alle 100€ tilillä ja olen opiskellutkin 6,5 vuotta, maksellut yksin 700€ vuokraa jne. Onko teidän rahanhallintataidot ihan olemmatomat vai mikä tuossa mättää!?[/QUOTE]

Itse olen 15-vuotiaasta asti psyykannut itseäni uskomaan että kun tili näyttää +800€, niin se on tavallaan plus miinus nolla.
Siis että en vain kertakaikkiaan koskaan päästä sitä lähellekään 800€, puhumattakaan että päästäisin sitä sen alle. Silloin eläisin ns. velaksi ja menisi tosi huonosti. Ja hyvin tuo tapa on tähän asti toiminut :)
 
uskomatonta!
Aika moni näyttää elävän pelottavan vaarallisesti! Jos eläisi yksin ja/tai lapsettomana, niin eipä tuo niin vaarallista olisi, mutta että lasten kanssa, huh huh! :(
 
triit
Mulla oli 4,68€. Elarin pitäis saapua tänään, sit on 209,68€. Sen jälkeen seuraava tulo on lapsilisä, 152€ vai mitä se nykyään on. Ja sitten opintotuki seuraavan kuun neljäs päivä, 268€. Siinä onkin koko kuukauden tulot... :p No ei, asumistukea tulee kans, mutta menee suoraan vuokranantajalle, eli ei käy mun tilin kautta.
 
galluppia
Kyllä sillä 4ekulla syöttää lapset ihan hyvin.Ei tarvitse olla sitä makaroonia/ruskeaa kastiketta. Mä ostasin vaikka muutaman perunan ja jauhelihaa/nakkia,sekin parempaa tai proteiinipitoisia linssejä ja kaittäisin linssikeiton,kera sipulin,tomaattimurskan/porkkanan. Tolla saa myös seitiä/riisiä...Hernekeittoa nakeilla.....Kasvissosekeittoon ainekset...
 
120 €, rahaa tulee kuun viimeisenä päivänä. Meitä on vain 2 aikuista, että todennäköisesti saadaan tuolla maksettua loppukuun bensat ja ruoat jos eletään säästeliäästi.

Ja rahankäytössä meillä ei ole ongelmia, budjetoidaan kaikki menot aina etukäteen. Rahaa vaan ei tule kovin paljoa, koska mies on pienipalkkaisessa työssä ja minä opiskelen (ikääkin on vasta 24 ja 19). Jos tulee jotain yllättävää, niin se on sitten voi voi.

Ja jos joku nyt nakuttaa tuosta auton pitämisestä, niin se on pakko, koska mies käy monen kymmenen kilometrin päässä töissä, eikä sinne kulje julkista liikennettä.
 
hipshei
Miten teillä jää säästöön rahaa nuin paljon joillakin?? Ei meillä kyllä jää..mä saan noin 1000e. kuussa rahaa,kun olen opiskelija aj mies saa sen työttömyysrahan+lapsilisät kahdesta saadaan+toimeentulotukea laskuihin,joskus käteen 100-200e.. Meillä laina sun muut menot.
 
häh?
120 €, rahaa tulee kuun viimeisenä päivänä. Meitä on vain 2 aikuista, että todennäköisesti saadaan tuolla maksettua loppukuun bensat ja ruoat jos eletään säästeliäästi.

Ja rahankäytössä meillä ei ole ongelmia, budjetoidaan kaikki menot aina etukäteen. Rahaa vaan ei tule kovin paljoa, koska mies on pienipalkkaisessa työssä ja minä opiskelen (ikääkin on vasta 24 ja 19). Jos tulee jotain yllättävää, niin se on sitten voi voi.
Kyllä todellakin teillä on ongelmia rahankäytössänne, ellei mitään jää säästöön, vaikka olette lapseton pariskunta. Miten olette ajatelleet tulla toimeen kun/jos teillä joskus on lapsia? :O
 

Yhteistyössä