Tilisiirron peruuttaminen / lähettäminen

  • Viestiketjun aloittaja Apuja
  • Ensimmäinen viesti
Apuja
Kaverini laittoi aamusta viime torstaina minulle tilisiirron. Olin itse todistamassa tilisiirron lähettämistä, tsekkasin tilinumeron ja kaikki näytti olevan ok.

Tänään rahoja ei kuitenkaan vieläkään näy. Onko tilisiirtoa mahdollista peruuttaa jotenkin? Vai voiko tilisiirrossa kestää 3 päivää.

Nordeasta -> OP.
 
"vieras"
Voi kestää melko pitkään, soita pankkiisi tai käy konttorissa kysymässä tilannetta. Miksi kaverisi kusettaisi sinua? Vai onko tässä vain jokin kulttuuriero kaveri sanan käytössä?
 
"juu"
Kaveri kusetti. Jätti siirron esim. hyväksymättä. Lainasi sinulta rahaa, vaikka rahaa oli muka hänen omalla tilillään? Tilisiirrossa kestää enintään 2 pankkipäivää, eli jos se tehtiin pankkiaikana torstaina, se näkyy tilillä viimeistään maanantaina.
 
apuja
[QUOTE="joo";23298405]kaverisi on voinut mennä vaikka perjantaina omaan pankkiinsa selvittämään ja perumaan asian.[/QUOTE]

Itse luin netistä että tilisiirtoja ei voi perua? Eikös raha veloiteta tililtä suoraan kun tehdään siirto.

"Nordean tililtä maksettessa tilisiirto pitää vahvistaa koodilla jota erikseen kysytään. Ykeensä 2-3 päivää menny, et rahat näkyy eri pankintilillä"

Näin itse kun hän vahvisti maksun, saattoi kyllä olla sampopankkikin en muista mutta luki siinä että rahat on veloitettu tililtä.

"Kaveri kusetti. Jätti siirron esim. hyväksymättä. Lainasi sinulta rahaa, vaikka rahaa oli muka hänen omalla tilillään? Tilisiirrossa kestää enintään 2 pankkipäivää, eli jos se tehtiin pankkiaikana torstaina, se näkyy tilillä viimeistään maanantaina"

Minun mielestäni kyllä vahvisti ja sivuilla luki että rahat veloitettu tililtä.

"Voi kestää melko pitkään, soita pankkiisi tai käy konttorissa kysymässä tilannetta. Miksi kaverisi kusettaisi sinua? Vai onko tässä vain jokin kulttuuriero kaveri sanan käytössä?"

Juurikin kulttuuriero kyseessä.
 
Apuja
[QUOTE="vieras";23298624]Voi siinä mennä 3 päivää, eiköhän se raha jo huomenna näy tilillä.[/QUOTE]

Selvä tämä, palaillaan huomenna jos ei rahoja näy!

Kiitän vastauksista.
 
Ei
ole mitään merkitystä onko nordea, sampo vai mikä lie pankki, jos oli eri pankki ku vastaanottajalla niin siinä menee 2-3 työpäivää ennen kuin näkyy tilillä.

Voithan sä mennä kaveris kanssa pankkeihinne kyselemään missä raha viipyy, kun ei ole siirtynyt. Saattaa olla, että teillä onkin käynyt kämmi ja tilinumero onkin naputeltu vahingossa väärin eikä kumpikaan ole huomannut..
 
Apuja
ole mitään merkitystä onko nordea, sampo vai mikä lie pankki, jos oli eri pankki ku vastaanottajalla niin siinä menee 2-3 työpäivää ennen kuin näkyy tilillä.

Voithan sä mennä kaveris kanssa pankkeihinne kyselemään missä raha viipyy, kun ei ole siirtynyt. Saattaa olla, että teillä onkin käynyt kämmi ja tilinumero onkin naputeltu vahingossa väärin eikä kumpikaan ole huomannut..
Kyllä minä sen verran tarkka näissä asioissa olen että ihan kolmeen kertaan tarkistin sen ja ääneen luin että varmasti on oikea.
 

Yhteistyössä