tippa linssissä täällä, kiitos ihanat palstalaiset :)

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös:
Ihana kuulla! on se vaan niin ihmeellistä se syntymä ja "pieni" :whistle: vauva.
Oli kyllä kivan kokoinen syntyessään!
Oliko synnytys kamala?Meni sitten ilman kivunlievitystä.Mulla kanssa 3 synnytystä takana ilman kivunlievityksiä :)
Juu tosiaan oli sitten vähän isompi kuin mitä painoarvio...

Yllättävän helppoa kuitenkin oli synnyttää. Alunperin oli jo ajatuksena että koitan ilman kivunlievitystä. Nyt kävi kuitenkin niin, että lopulta en kestänyt kipuja ja pyysin sinnittelyjen jälkeen epparia. Hoitsu teki sisätutkimuksen ja sanoi etten saa epparia enkä enää mitään muutakaan. Että eikun ponnistamaan vaan :D . Eli ainoa "kivunlievitys" jota ehdin käyttää oli kuuma suihku. Edes kaurapussia en kerinnyt kokeilemaan, ilokaasusta puhumattakaan.

Meillä oli miehen kanssa saumatonta yhteistyötä synnytyksessä ja mä voin vannoa etten olis pystynyt tuohon ilman miestä :heart: . Ei sovittu mitään aiempaa, jotenkin kaikki vaan meni niin hienosti. Aina kun supisti, mies tuli halaamaan mua toisella kädellä ja toisella auttoi pitämään mun jalkaa ylhäällä. Mä rutistin miestä minkä pystyin, karjuin sen korvaan ja ponnistin niin maan perkeleesti. Ja kun meinasin vaipua epätoivoon, niin mies tsemppasi mua ihan hirveesti. Jälkeenpäin mies sanoikin että hänestä tuntui kuin me yhdessä oltais synnytetty :heart: .

Kipeetähän se tietty teki, sekä avautuminen että ponnistus. Mutta yllättävän helpolla tosiaan selvisin, ponnistus kesti vartin ja synnytyksen kokonaiskestoksi merkattiin 3 h 33 min. Mun mielestä oikea aika on 2 h enemmän kun silloin puhkaistiin kalvot, mutta ekan kahden tunnin lieviä suppareita ei kuulemma lasketa.
Voi itku tuli,onnesta teidän puolesta :heart: Mahtavaa että sulla on nuin ihana mies.Paljon onnea teille peikkopojan syntymästä! :hug: Ootsä vaan kova mimmi!:D Mä herkistelen täälä ihan hulluna.taitaa olla kyl menkatki alkamassa..toivottavasti niitä ei enää parin kolmen kk:n jälkeen ole ;) :heart:
 

Yhteistyössä