Tissihirmu muutti meille...

Eli 17.7. syntyi tyttönen tämän perheen jatkoksi.

Ja nyt onkin äitee ihmeissään... Eilisen ja tämän aamun neiti on osoittanut varsinaisen tissihirmun elkeitä. No, pienethän tunnetusti voivat syödä useinkin, eikä pulauttaminenkaan takaa sitä, että maha on jo täynnä. Mutta.

Eilinen päivä meni huutaen, jos ei ollu neitillä nenä tississä kiinni. Parit puolen tunnin unet otettiin ja muuten syötiin. Sopihan se, esikoinen kun oli mummin kanssa mökillä. Yö meni loistavasti, unia yhdestätoista kolmeen, siitä kuuteen ja kahdeksaan. Ja aamu...

Kymmeneltä syötiin, pienet unet, yhdeltätoista taas ruokaa. Neiti imi oikein kunnolla, röyhtäisi useempaan kertaan ja jäi lupustelemaan. Kahdenkymmenen minuutin kohdalla neiti "nukahti" ja päästikin irti, mutta jatko hetken päästä. Puolen tunnin kohdalla vaihdettiin läpi märäksi puklattu paita. Mutta vieläkin vaan rinta kelpasi, ei merkkiäkään vapaaehtoisesta lopettamisesta. Kun neljän kymmenen minuutin kohdalla pienikin siirto neitin asennossa sai aikaan jättipuklut, selvää maitoa, joka ei ollu tainnu mahassa asti käydäkään.

Siinä vaiheessa mie julmasti päätin, että nyt on tauko! Vastoin kaikkia imetystukilistan, ym. ohjeita. Tunnin verran neiti känkkäsi, eikä tuttikaan kelvannu kun hetkeksi. (Sai sen siis jo laitoksella.) Nyt vihdoin antoi periksi ja nukahti liinaan.

Imuote on kuulemma erinomainen, näin sanottiin sekä sairaalassa että terkkari kotikäynnillä.

Miten tämän hirmun kanssa pärjäillään, varsinkin, kun itekin pitäisi syödä ja se 2-vuotias esikoinenkin tarvitsisi äitin jakamatonta huomiota?!

Ugh, kiva jos joku jaksoi lukea! ;)
 
tiiteni(harm.)
Kuulostaa tutulta. Taitaa varmistella vain maitotilauksen perillemenoa oikein tosissaan. Voit toki rajoittaa vähän neidin syömisiä, jos tissit on jo arat. Mulla oli kanssa alkuun aika samanlaista ja lopulta piti ruveta kumin kanssa imettämään kun oli jo rp:t niin kipeät. Eiköhän se pian ala tasoittua tuo hillitön imuttelu (toivottavasti!).
 
Jos sillä oli vain semmonen tankkauspäivä.. Juuri tuolta imetystukilistan sivuilta oon siis semmosesta lukenu.. Että vauva itse varmistaa maidon lisääntymisen ja saattaa koko päivän "pumpata" sitä.. Tuskin se on jokapäiväistä.. Tai no mistä minä tiedän ku vasta odotan ensimmäistä.. :LOL: Eli vaan luettua tietoa, ei oma kohtaista kokemusta.. :ashamed:
 
Kiitos onnitteluista!

Tuota "tilauksen tekemistä" mie itekki veikkailin. Mutta kun tosiaan tuli jo semmonen olo, että vauvalla on kurja olla senkin takia, kun maha on niin täynnä. Että vähän pitäis antaa edellisten painua ennen uutta satsia. Ja toisaalta ois se ihan kiva syödä itekkin... :whistle:
 
onnea tissihirmusta!! :flower:

meidän kuopus kanssa tilasi maitoa oikein kunnolla heti synnyttyään. olin vuorokauden laitoksella ja oikestaan koko sen vuorokauden oli tyttö tississä kiinni. kyllä tuo pian tasoittuu, muista vaan huolehtia ettei rinnat mene pahaan kuntoon. mulla meni ja sitten imetys onkin jonkin aikaa :/ :kieh: |O

rasvaile tissejä vaikka bepanthenilla, toimii.
 
No jaa
Meillä esikolla se tilausvaihde kesti kyllä aika monta kuukautta...ja sitten taas puklas, mut tissi suussa olis ollut niin mukava nukkua... Tokan kohdalla et on pakko oppia tutti hyväksyyn, en voi istua kaikkia päiviä hupituttina...
 
Viblsp
Onnea tissihirmusta. :D Rankkaahan se on, mutta helpottaa kyllä ajan myötä, vaikka tieto siitä ei nyt varmaan helpotakaan. ;) Meillä nykyään kumpikin kaksosista on aika kovia tissisyöppöjä. Pojalle olen antanut epätoivoisina hetkinä korvikettakin, syö niin hirveästi. Ja kaksi isompaa vaativat huomiota myös. Sellaista se on, pitää vain jaksaa. :flower:
 
Onnea tissihirmusta!

Meillä esikoinen oli samanlainen ekat 3kk. Siis ihan armoton tissihirmu. Imi usein ja paljon, ja kokoajan piti vaan saada luputtaa ja luputtaa... Mutta kyllä hän kasvoikin. :eek:

Tuttu tunne, itte et voinu syödä, etkä tehdä mitään. Kai se ois täytyny tutille opettaa sillon, mutta eipä tullut opetettua. :ashamed:
 

Yhteistyössä