tissittely loppui!

tai siis lopetin tissittelyn, keskiviikkoaamuna.
poika tuli vuoden ikäiseksi muutama viikko sitten.

hengissä ollaan selvitty, kumpikin, vaikka eka yö otti tosi tiukalle! :(

ongelma on nyt, miten saan pojan juomaan tavallista maitoa?
ei suostu juomaan mitään muuta kuin vettä.

ja toinen kipeä pulma on tissit!!
mikä helpottaa pakotukseen, ja pelkään että nyt sitten saan vähintäänkin rintatulehduksen, vaikka semmoista ei ole ollut koko sen vuoden aikana minkä imetin... :\|

jos olis jotain vinkkejä?
muut lapset oli pullovauvoja, ei ole siis tuttua nämä touhut!
 
Lopetitko ihan kertaheitolla vai vähensitkö imetyskertoja ensin? Jos oikein mahdottomasti pakottaa niin lypsä ihan hiukan käsin mutta ei siis todellakaan paljoa koska sittenhän se maidon tulo ei lopu. Ehdittekö yhtään harjoitella maidon juomista mukista ennenkuin lopetit tissittelyn?
 
Vasta tissittely on meilläkin lopetettu =) Viileää/ viimaa vältin ja muutaman päivän ajan pääosin suhkussa ollessa helpotin rintojen pakotusta lypsämällä aivan vähän.. Pari, kolme päivää meni ja pahin kolotus oli ohi :whistle: nyt kolmisen viikkoa on kulunut ja maidoneritys on oikeastaan jo loppunut. Niin, ja minä lopetin ihan kertarysäyksellä, olin imetellyt niin päivällä ja yölläkin :ashamed:
Vesi oli ykkösjuomaa aluksi, mutta nyt tuntuu että tavallinen maitokin alkaa maistua ihan hyvin. Ruuan seuraksi lähinnä olen tarjonnut aina ensin maitoa ja sitten vasta sitä vettä...
 
aika jännä että teillä pakottaa rinnoissa ym. mulla lopetus oli helppo kun oli jo yli 2kk vähentänyt imetyskertoja/kestoja yksi kerrallaan.lopettaminen meni todella luontevasti ja itsellä ei ollut vaivoja.

lypsä pakotus pois käsin,älä vaan pumppaa.hyvä paikka tyhjentää on sauna tai lämmin suihku
 
Rintojen pakotukseen:paras keino, kun annat lapsellesi maidot vielä kerran tai pari. Esim toisesta rinnasta tänään ja toisesta huomenna. Mutta anna päiuvällä, ettei lapsi luule saavansa sitä yölläkin :) onnittelut ja tsemppiä! Kyllä se maidon tuotanto on vähentynyt jo paljon viikon päästä.

t. 1v 4kk asti imettänyt
 
kiitos kaikille! :flower:

ihan kerralla lopetin, en varoitellut etukäteen.. :whistle:

mukista oli hörpitty vettä ja maitoa ennen lopetusta, vaan nyt ei kiinnosta mukit eikä mitkään..
mietin jo että pitäisikö kokeilla sitä että lämmitän tavan maitoa hieman, jos sitten alkaisi maistua.

viime yö sujui jo aika hienosti, vaan tänä yönä tuntuu riepovan pientä miestä aika paljon!!!

hyödynsin jo valvomista, ja siivosin... ;)

kai tässä henkiin jäädään, molemmat!! :wave:
 

Yhteistyössä