Töihin paluu äitiysloman jälkeen ja uusi raskaus/yrittäminen

Moikka!

Palaan yli 3-vuoden äitiyslomalta töihin tammikuussa ja pojat 06 ja 08 aloittavat tarhan.

Olen pohtinut jo monta päivää kun haaveissa olisi 3 lapsi ja mahdollinen raskautuminen olisi jo ensi vuonna, että mitenköhän työpaikoilla tällaiseen suhtaudutaan ja onko kenelläkään omakohtaista kokemusta asiasta?

Itselläni on vakituinen työpaikka ja aikaisempiin raskauksiin suhtauduttiin todella hienosti! Ehtisin olla töissä varmasti yli vuoden ennen uutta äitiyslomaa.

Taidan pohtia liikaa työnantajan näkökantaa...
 
Mulla ei ole asiasta kokemusta, mutta vähän samanlainen tilanne edessä varmaankin vuoden päästä. Pojat mulla 07 ja 09 ja ensi syksynä olen ajatellut mennä töihin. Haaveissa (ainakin mun, miehestä en vielä tiedä!) olisi kolmas lapsi, mutta töissä meinasin pyörähtää välissä, kun ei viitsi tähän 1v2kk ikäeroputkeen kolmatta lasta vielä...

Mä en kyllä aio murehtia siitä, mitä työnantaja mahdollisesti tuumaisi kenties nopeasta kolmannesta raskaudesta. Sen verran on kokemusta siitä, kuinka työnantajat pompottaa työntekijöitä, joten tässä jos jossain on syytä olla itsekäs! Meillä on töissä ollutkin pari tapausta, että ovat lasten välillä olleet puolisen vuotta töissä eikä tietääkseni siitä ole sen koommin oltu nyreissään, ainakaan näiden kuulleen.

Sinuna kyllä ajattelisin vain itseäsi! :)
 
Niin ja ehdithän sinä olemaan vielä kauan töissä sitten lasten jälkeen. Mistä tämä maa saa veromaksajia (maahanmuuttoa lukuunottamatta), jos ei naiset ilkiä tehdä vauvoja. Ole vaan ylpiä ja nauti välivuodestä töissä ja yritä raskautua hissukeen samaan aikaan.
 

Yhteistyössä