töihin paluu koitti

ja haikea olo 1v7kk pojan puolesta...itkee tietty kun lähden, syökökään mitään jne kaikkea sitä nyt sitten stressaa. Kotona saa olla hoitajan kanssa, tutut ympyrät siis mutta silti! Tiesihän, että tämä on joskus edessa, aamut on vain niin kiireisiä ja itkuisia...
 
mein tytteli aloitti päiväkodissa 1v 2kk ikäisenä ja aivan tosi iisisti on mennyt....odotin ihan muuta kaikkien puheista päätellen, mutta on mennyt tosi kivasti. Iloisena jää päiväkotiin ja on oppinut paljon uusia asioita kun seurailee vanhempia...tottui kyllä yllättävän hyvin ja helposti...itsellä sen sijaan työt ei oikein maistu ja tekis mieli jäädä uudelleen kotiin... =)
 
Jeminda
Tervehdys! Kyllä se arki siitä pikku hiljaa rutinoituu...minunki tyttö aloitti päiväkodissa 1v 8kk kun aloitin opiskelun..eka päivänä olin ihan paniikissa.. :LOL: tyttö ei ees itkenyt..nyt ei tarvii mainita ku et lähdetään hoitopaikkaan niin alkaa vetää pukua päälle.. :D Tosi paljon on Amanda saanut uusia ystäviä ja oppinut kaikkea uutta..hatunnosto kunnalliselle päivähoidolle! turhaan minun mielestä mollaavat...
 
Äiti töihin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 13:35 enna kirjoitti:
ja haikea olo 1v7kk pojan puolesta...itkee tietty kun lähden, syökökään mitään jne kaikkea sitä nyt sitten stressaa. Kotona saa olla hoitajan kanssa, tutut ympyrät siis mutta silti! Tiesihän, että tämä on joskus edessa, aamut on vain niin kiireisiä ja itkuisia...
Kuka lastasi siis hoitaa? Palkkasitko hoitajan vai joku sukulainen? Laittelin tonne toiselle palstalle just kyselyjä lastenhoitajan kotiin palkkaamisesta. Onko sulla tietoa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2006 klo 13:03 Äiti töihin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 13:35 enna kirjoitti:
ja haikea olo 1v7kk pojan puolesta...itkee tietty kun lähden, syökökään mitään jne kaikkea sitä nyt sitten stressaa. Kotona saa olla hoitajan kanssa, tutut ympyrät siis mutta silti! Tiesihän, että tämä on joskus edessa, aamut on vain niin kiireisiä ja itkuisia...
Kuka lastasi siis hoitaa? Palkkasitko hoitajan vai joku sukulainen? Laittelin tonne toiselle palstalle just kyselyjä lastenhoitajan kotiin palkkaamisesta. Onko sulla tietoa?

En tiedä palkkaamisesta, meillä hoitaa poikaa "palkkaa vaatimaton" sukulainen...
 
Hei. Meillä kohta kanssa ajankohtaista päivähoitoon lähtö. Poika sillon vuos ja 2 kuukautta. Tulikin mieleen, että mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon kun hoitoon lähdetään? Varmaan kyllä kertovat päiväkodistakin, mutta ajattelin kysäistä teiltä joiden lapsukaiset ovat hoidon jo aloittaneet!!
Minkälainen päivärytmi teidän päiväkodeissa on? Onko mahdollista nukkua päiväunia esimerkiksi ulkona omissa vaunuissa?
 
e-n-m harmaana
Oma tyttöni aloitti kunnallisessa ryhmiksessä ollessaaan 1v1kk, tämä tapahtui tämän vuoden alussa.
Itse olen saman kunnan päiväkodissa töissä, eli tämän vuoksi lapseni meni ryhmikseen, eikä päiväkotiin.
Täälläpäin rytmi on: 8 aamupala
leikkiä
9.30-> ulkoilu
11 ruoka
päikkärit
14 välipala
leikkiä
ulos meno säästä riippuen
tämä tietysti vain suuntaa antava! ainoita mitkä ei muutu on ruoka ajat.
Täällä lapsi saa nukkua joko sisällä taikka sitten omissa vaunuissa-rattaissa ulkona. Minusta ainakin helpotti kovasti oman tytön hoitoon menoa, kun oli tottunut kotona nukkumaan rattaissa. Sisälle siirtyi vasta 2vee synttäreiden kynnyksellä.
Mitäs sanoisin, että olisi hyvä tietää... Itse koin tärkeäksi tutustumisen paikkaan, aikuisiin ja lapsiin. Eli kannattaa käydä hyvissä ajoissa paikan päällä, sitten tutustua yhdessä ja lapsen tutustua omineen ensin lyhyitä aikoja päivähoitoon. Eli käydä itse vaikka kaupassa ja hakea lapsi kotiin. Lapsi tottuuu näin, että vanhempi tulee aina,vaikka lähteekin pois. Ja ensimmäiset erot eivät sitten ole koko työpäivän mittaisia.
Joka paikassa on omat rutiininsa, mutta jokapaikassa tarvitaan mukaan vaippoja, tarpeeksi varavaatteita ja tietysti oma uniriepu taikka kaveri!
MUISTA KYSELLÄ HOITOPAIKASSA! MIKÄÄN KYSYMYS EI OLE TURHA!!!!
TSEMPPIÄ!!!!
 

Yhteistyössä