Töihin?

aniliina
Itellä 1 v. poika ja tarkoitus olisi nauttia hänen kanssaan kotona niin kauan kuin raha antaa myöten. Toki päivät joskus raskaita, mutta kaikenlaisen toiminnan ja "seikkailujen" keksiminen yhdessä pojan kanssa on niiiiin mukavaa ja piristävää. Itse ajattelen, että alle 2,5 v lapsi kuuluu kotiin..ei vaihtuvien hoitajien hoidettavaksi. Jokaisella tulisi olla mahdollisuus kasvattaa itse lapsensa. :)
 
Kun esikoinen syntyi, niin ajattelin, että on päivän selvää, että olen kotona siihen asti kunnes hän täyttää 3-v. Sitten kun kuopus syntyi alle 2 vuoden ikäerolla tuosta esikoisesta, niin jossain vaiheessa alkoi vaan seinät kaatua päälle.

Tähän asti olen kotona ollut ja "kitkutellut", mutta nyt kun kuopus täyttää parin viikon päästä 2-v, niin seinät kaatuu sitä myöten päälle, että työt aloitan ensi kuun vaihteesta. Olen kuitenkin nyt vaan talven töissä ja tytöt yksityisellä perhepäivähoitajalla ja olen sitten vielä ensi kesän kotona.
 
Jokainen tavallaan
Tuntitöihin menin tytön ollessa 2 viikkoa vanha =) 1-2 iltana viikossa olen tehnyt tuntitöitä koko äitiys- ja vanhempainloman ajan. Työt siis minun oma aikani, harrastukseni ja rentoutumispaikkani. Nyt olen jatkanut opintoja ja samoja töitä "loman" loputtua. Kuulostaa kamalalta vai kuinka? No tähän saakka silmäteräni on ollut poissaolojeni ajan isän tai isovanhempien hoivissa, mutta nyt päivittäin 2-6 tuntia perhepäivähoidossa. Miksi äidin tulisi olla ainoastaan päätoiminen kasvattaja ja hoitaja? Samaan pystyy isäkin, niin jos nuo imetysvekottimet vain voisi hankkia. Mielestäni lapsi on yhteinen asia, ja näin ollen äidin vapaa-aika yhtä arvokasta, kuin isänkin.

Jos vielä saan toisen lapsen muutaman vuoden kuluttua, aion kuitenkin toimia toisin, ja olla kotona kahden vuoden ajan esikon ja kakkosen kanssa.
 

Yhteistyössä