Toimeentulo tuki.. helpp!!

Eli jos olemme miehen kanssa hakemassa toimeentulo tukee, niin vaikuttaako siihen mun säästötilini , kun se säästötili olis sitä varten että voitaisiin tässä jossain vaiheessa ostaa oma talo. Joten kuulostaa tyhmältä jos säästötilinkin tiedot pitää näyttää sossulle.. Millä me sit eletään jos ei saada rahaa..mulla on käyttötili erikseen
 
Sossuun pitää näyttää kaikki perheen pankkitilit juuri tuollaisen kusetuksen estämiseksi. Ei millään pahalla, mutta ei tässä muutkaan voi vähän säästellä ihka omaan taloon rahaa ja elellä sitten sossun rahoilla. Muutenhan kaikki tekisi niin. Ne ketkä sosiaalitoimistosta rahaa saa on yleensä ihmisiä jolla ei oikeasti ole mitään millä elää. Että mieti nyt vähän järjellä ja mene nyt kiltisti nostamaan sieltä säästötililtä rahnukkaa että pääsette kauppaan...
 
  • Tykkää
Reactions: hanna12 ja nina84
Moi. On pakko vastata kyllä tähän, koska mielestäni tuo taikamaan kommentti on törkeä!

Kaikilla on oikeus säästää omaan asuntoon ym. jos siihen pystyy. Ja mielestäni on väärin että tämän takia kela ja sossu eivät tue perheitä arjen asioissa.
Itselläni on myös säästötili johon olen montavuotta kerännyt rahaa omaa asuntoa varten, tililtä en saa rahaa nostettua kuin vasta asunnon osto hetkellä. Joka tapauksessa, meidän perheen tilanne on tällä hetkellä se että olen itse kotona äitiyslomalla 4,5kk pojan kanssa ja mies pääsi juuri työkoulutukseen ja siitä sitten vakituiseen työhön, joten arvaat varmaan että kelasta ei rahaa irtoa tämän takia. Mutta sain kaverilta (joka on sossussa töissä) tietää että sossusta saa Ensiasuntorahan, joka kuuluu kaikille ihmisille, mutta jota ei mainosteta paljoakaan, minkä takia ihmiset eivät tätä osaa sieltä hakea. Ensiasunto raha on minimissään 500e/per hklö. Itse olen menossa nyt tällä viikolla tätä rahaa sossusta pyytämään. Ensiasuntorahaa pyytämään mennessä tarvitset mukaan: 2012 verotodistuksen, vuokrasopimuksen, 3kk tilitiedot kaikista tileistänne (itseltäsi ja mieheltäsi) sekä pankin selvityksen säästötilistäsi, jossa käy ilmi että tililtä ei pysty rahaa nostamaan. Myös sähkö, vesi, terveyshuolto ym. laskut kannattaa ottaa mukaaa, paitsi tietenkään lehti-ja tv-lupa maksuja,joita sossu ei maksa.

Toivottavasti tästä oli teille apua edes vähän! :)
 
carita90: Mitähän törkeää minun kommentissani oli? Se nyt vaan on taivaan tosi asia, että ei ihmiset voi menetellä noin. Sehän on älyttömän törkeää! Jos rahaa joka tapauksessa on jollain tilillä, oli säästöä varten tai ei, eikä elämiseen kuitenkaan löydy kuitenkaan latin latia niin te haette sitä sossusta?! Ei sieltä kyllä elämiseen mitään heru, en usko. Jos mulla olisi vaikka 50 000 euroa tilillä säästössä niin sossuthan nauraisivat mut pihalle jos menisin jotain toimeentulotukea anomaan vaikka mulla olis kolme kuukauden ikästä vauvaa! :D Ja samalla joku oikeasti köyhä joutuu taistelemaan leivästään ja olisi ikionnellinen jos edes jollain tilillä olisi se kolme euroa että saisi jauhelihan ja makaroonipussin?! Ja eiköhän aikuinen ihminen saa pankista kuule periksi oli millainen tili hyvänsä jos menee asioita sumplimaan. Sinunhan ne rahat on! Te tässä törkeitä olette! Yrittäkää jumaliste opetella elämisen perusteita älkääkä kulkeko vaaleanpunaiset aurinkolasit päässä kiikarissa se ihana OMA ASUNTO !!!
 
Mielipiteitä on yhtä monta kuin on ihmisiäkin.
Miten elämässä voi mielestäsi pärjätä jollei suunnittelemalla ja säästämällä?
Toivottavasti ymmärrät itsekkin hakea sinulle kuuluvan rahan, jos tuolta katkeruudelta siihen kykenet. Pistä vaikka säästöön! ;)
 
Elämässä pärjää töitä tekemällä :) Tokihan siinä sitten yleensä säästelläänkin jos ylimääräistä jää :D Mun ei onneksi tarvitse sossusta hakea mitään koska pärjään ihan hyvin omalla palkallani! ;)
 
en mä kans ymmärrä miten sä voit saada sossusta rahaa jos sulla on joku säästötili johon olet säästänyt rahaa. tottakai ne käskee ekana käyttämään sun omat rahas loppuun ja sit ehkä kattoo tilannetta uudestaan.. tai sit täytyy olla tosi epäammattimainen sossu jos myöntää mitään apuja tollaselle, ei pahalla, mutta totuus on se että täällä suomessa on ihan Oikeita avun tarvitsevia, joilla ei ole edes senttiä käyttää ruokaansa.. mutta sehän riippuu ihan siitä sossusta.
 
On siinä munkin mielestäni jotain itsekästä, että pitäisi saada rahaa jos sitä jo on. Työttömyystukea voi saada huolimatta säästöistä, sehän siis kuuluu kaikille. Jos jostain syystä on säästöjä, niin ne kuuluisi käyttää ensin ja sitten vasta hakea sossusta rahaa. Mä en ole ihan varma mitä mieltä olen asiasta, mutta olen itsekin joutunut käyttämään säästöjäni kun olen ollut rahattomana. Sitten taas joskus olen oikeasti ollut tilanteessa että on ollut pakko hakea toimeentulotukea ja olen sitä myös aina saanut, koska mitään tuloja ja säästöjä ei ole ollut.
 

Yhteistyössä