Toimeentulotuki on aivan liian suuri

vierailija
Jos perheen molemmat vanhemmat ovat työttöminä, eikä paikkakunnalla ole töitä, niin kyllä silloin pitäisi muuttaa toiselle paikkakunnalle, jossa työllisyys on valoisampaa. Ihan vaikka vain yhdenkin määräaikaisuuden vuoksi. Ei sinne kuolevaan peräkylään ole syytä jäädä, ei siellä jatkossakaan hommia ole.

Jos toisella on työpaikka, voi määräaikaisuuden ajan asua kahdessa paikassa, viikonloppuisin perheen luona ja viikolla työpaikan luona, kas kun sitäkin tämä yhteiskunta tukee.
Se on hyvin helppoa huudella sivusta, mihin muiden pitää olla valmiita työtä saadakseen. Kaikki perheet, jossa molemmat vanhemmat ovat tilapäisesti työttöminä, eivät ensinnäkään asu missään peräkylillä. Heitä löytyy kyllä ihan pk-seudultakin. Kaikille perheille asuminen kahdella eri paikkakunnalla ei myöskään sovi. Jos matka on vähänkään pidempi, niin palkasta melkoinen osa menee toisen asunnon vuokraan ja matkojen kulkemiseen. Jos nyt edes onnistuu lyhyeksi aikaa asunnon saamaan.
 
vierailija
Ai sun mielestä lasten hoito ei oo työtä??? Se on niin rankkaa ja kovaa työtä ja siinä ei oo taukoja. Se äitiys ei lopu siihen kun lapset täyttää 18 vaan sitten jaktuu toiset ongelmat ja niihin menee päivät ihan samalla lailla kun pienten lasten kanssa mut eri lailla. Ei tietenkään vaippoja vaihdeta ja syötetä ja sellasta mut tosi paljon kaikkia asioita. Sä vaan siirrät sen mitä sun oma äiti sulle neuvo sun lapsille. Se että ollaan jääty koulutusta perään on se mitä olaan annettu meijän lapsille. Ne on saanu kotona parhaan mahollisen hoidon ja ne on saanu elää turvassa. Tää on ollu valinta ja nyt sit siitä saa paskaa naamaan ja aletaan ahdistamaan. Ois voinu laittaa niihin oppaisiin et paskaa tulee naamaan lopussa ja sua tullaan vihaamaan kun kasvatit ite lapses ja pidit ne hengissä
Pidit hengissä.

Kuka maksoi ruuat?? kuka? Kenen rahoilla sinä söit että pystyi hoitamaan lapset.

Jos et itse kykene lapsellesi ravintoa hankkimaan vaan sen tekee muut veronmaksajat, et sinä silloin ole lapsia hengissä pitänyr.

Vapaamatkustaja. Se tyyppi jonka vuoksi suomi on osin tässä jamassa. Muiden rahoilla elävä. Kuin kääpä koivussa.
 
vierailija
Täällä saa synnyttää monivammaisia lapsia jotka todetaan jo ultrassa täysin kyvyttömiksi normaaliin elämään, eivätkä koskaan tule tuottamaan mitään maalleen, kuluttamaan vaan ja paljon.

Täällä on näitä v*tun vapaa matkustajia jotka synnyttää lapsia vaikkei koskaan ole päivääkään töitä tehnyt ,eikä tule tekemäänkään.
Silti v*ttu jaksaa jauhaa tukien leikkauksista ja matusta yms. Vaikka ite on pahempaa pohja sakkaa, matut tulee maahan kun henki on uhassa ,nää luuseri suomalaiset on ihmismaailman loisia ja lokkeja.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
vierailija
Pidit hengissä.

Kuka maksoi ruuat?? kuka? Kenen rahoilla sinä söit että pystyi hoitamaan lapset.

Jos et itse kykene lapsellesi ravintoa hankkimaan vaan sen tekee muut veronmaksajat, et sinä silloin ole lapsia hengissä pitänyr.

Vapaamatkustaja. Se tyyppi jonka vuoksi suomi on osin tässä jamassa. Muiden rahoilla elävä. Kuin kääpä koivussa.
Painu vittuun mä en oo mikään lokki. Mä en oo sun rahoilla ikinä elänyt. Sano mulle miten olis mahollista hoitaa lapsia kotona niin että ei sais rahaa mistään?? Mä kyllä koen että mä oon antanut paljon yhteiskunnalle koska mä oon antanut kaikista suurimaan lahjan mun lapset. Ilman niitä täältä loppus kaikki. Et kuka sua hoitaa nää mun lapset tai ei just ne välttämättä mut joku toinen saman ikänen.
 
Mikä sä luulet olevas??? Et sä ketään elätä sä saat palkan siitä. Se raha tulee sulle ja se on paljon enemmän mitä kotiäitinä saa.
Joudun maksamaan ylisuuria veroja, jotta palkallani voi elää myös yhteiskunnan loinen. Sovitaan niin, että kevennetään veroja sen verran kuin loisten elättäminen maksaa, ja sen jälkeen loiset voivat etsiä rahansa jostain muualta kuin verovaroista, sitten homma on ok. Jos terve ja työkykyinen työtön ei työmarkkinatukea tai toimeentulotukea hae, sitten hän tietenkään ei ole loinen.
 
vierailija
Joudun maksamaan ylisuuria veroja, jotta palkallani voi elää myös yhteiskunnan loinen. Sovitaan niin, että kevennetään veroja sen verran kuin loisten elättäminen maksaa, ja sen jälkeen loiset voivat etsiä rahansa jostain muualta kuin verovaroista, sitten homma on ok. Jos terve ja työkykyinen työtön ei työmarkkinatukea tai toimeentulotukea hae, sitten hän tietenkään ei ole loinen.
Kuule kun ei oo töitä. Sitten monet on sairaita ja ei ne pysty ja osa ei oo koulutusta niin ei oteta töihin. Ja sitten vaikka kävis koulun niin ei oteta silti. Ei oo enää nuori niin ei kelpaa. Kun ei nuoret monesti kelpaa niin miten me vanhat akat kelvattais?? Mä en jaksa tällästä...sä saat mua enemmän rahaa et oisit hiljaa.
 
Töitä on. Se vain ei kelpaa, koska elämä on niin paljon helpompaa ja mukavampaa ilman töitä. Palkka on rahallinen korvaus siitä, että elämää pitää järjestellä omien halujen vastaisesti. Ei voi vapaasti valita missä asuu, ei voi vapaasti valita työaikojaan, jne.
 
vierailija
Töitä on. Se vain ei kelpaa, koska elämä on niin paljon helpompaa ja mukavampaa ilman töitä. Palkka on rahallinen korvaus siitä, että elämää pitää järjestellä omien halujen vastaisesti. Ei voi vapaasti valita missä asuu, ei voi vapaasti valita työaikojaan, jne.
Kuule helpompaa olis valita noin kun sä. Paljon raskaampaa olla äiti. Siitä ei saa palkkaa ja elää köyhänä mut en mä silti vaihtais kun raha ei oo mulle kaikki ja osaan tulla toimeen paljon vähemmälä.
 
Yritys etsii siivoojia koteihin – Ei onnistu edes 500 euron vihjepalkkiolla
http://yle.fi/uutiset/3-9540909
Uteliaisuuttani kurkkasin.
Firman etusivulta ei löydy tietoa avoimista työpaikoista.
Google löytää viimevuotisen ilmoituksen eilakaislalta, mutta siinä lukee, että haku on päättynyt.

Tuo kiinnitti huomioni:
"Työntekijäkokelaita Mikkeli Siivotaan on onnistunut saamaan, mutta työsuhteet eivät ole kestäneet kauan."

Mistähän se mahtaa johtua?

Entisen konttorini siivoaja nimittäin oli talon omaa henkilökuntaa ja pysyi hommassaan eläkkeelle asti. Mutta kun siivoustyö ulkoistettiin siivousfirmalle niin samaa naamaa ei koskaan näkynyt kahta viikkoa kauempaa.
 
Juuso, 19, ei halua tehdä mitään
Juusoja oli jo silloin kun mä aloitin työurani 80- luvun puolivälissä. Oli myös alkkiksia, narkkareita jne mutta työttömyysprossa oli noin kolme.
Mikä tarkoittaa käytännössä täystyöllisyyttä.

Se, että maassa on nyt puoli miljoonaa työtöntä ei johdu siitä, että ilmisiä ny vaan on huvittanut alkaa Juusoilemaan.
 
Juusoja oli jo silloin kun mä aloitin työurani 80- luvun puolivälissä. Oli myös alkkiksia, narkkareita jne mutta työttömyysprossa oli noin kolme.
Mikä tarkoittaa käytännössä täystyöllisyyttä.

Se, että maassa on nyt puoli miljoonaa työtöntä ei johdu siitä, että ilmisiä ny vaan on huvittanut alkaa Juusoilemaan.
Yhdenkään Juuson ei tule maksattaa loisimistaan yhteiskunnalla.
 

Yhteistyössä