Toiminko "erikoisesti" vai onko mies hakoteillä?!

  • Viestiketjun aloittaja "hohhoijaa"
  • Ensimmäinen viesti
"hohhoijaa"
Eli vajaa 4-vuotiaalla tuli aamulla pissavahinko. Ei ehtinyt pöntölle, kun hätä oli niin kova ja pissasi housuun. Minä automaattisesti otin tytön suihkuun ja pesin hänet. Mies tuli meuhkaamaan minulle siitä. Sanoi, että on se kumma, että ensin ollaan 2 vuotta vaipoissa ja pissat ns. housussa koko ajan. Että pitikö tuollaisen takia viedä tyttö suihkuun, kun tilanne on ns.sama.... Eli oli sitä mieltä, että toimin lähinnä neuroottisesti tms. kun pesin tytön.
Nooh, housut oli pissassa ylhäältä lahkeeseen asti ja tytöllä tänään muutenkin pesupäivä, joten... Mutta itselle tuli tunne, että teet niin tai näin niin aina silti väärin :/
 
"sipsi"
Kysyhän mieheltäsi kävisikö hän suihkussa, jos jostain syystä kusaisisi pitkin kinttujaan.

Miten hän ylipäätään tuli asiasta valittamaan? Siis ymmärrän, että olisi asiaa pohtinut, jos olisi ollut itse suihkun varressa. Mutta vissiin sinä sen pesun huolehdit.
 
HippuTAR
No ilman muuta huuhdellaan pissat pois. Ja mitä ihmeen väliä sillä on vaikka pesisit tytön joka päivä, ihan ilman kummempaa syytä?

Meillä tolle toiselle pojalle tulee välillä pissavahinkoja. Muutaman kerran on käyny niin et ei ole yöllä pissan tuloon heti herännyt joten pissa on jonku aikaa kerenny olla iholla. Seurauksena siitä on aina ihottuma.
 
Aijai...meitä on päiväkodeissakin pilvinpimein neuroottisia aikuisia kun pesemme lapsen vahingon sattuessa. Todellakaan vedetä puhasta housua pissaselle iholle. Toisekseen vahingoista on aivan turhaa ja typerää meuhkata. Mitää outoa siinä että vaipoista päässeelle joskus vain käy niin ettei ehdi.
 
"hohhoijaa"
[QUOTE="sipsi";30245344]Kysyhän mieheltäsi kävisikö hän suihkussa, jos jostain syystä kusaisisi pitkin kinttujaan.

Miten hän ylipäätään tuli asiasta valittamaan? Siis ymmärrän, että olisi asiaa pohtinut, jos olisi ollut itse suihkun varressa. Mutta vissiin sinä sen pesun huolehdit.[/QUOTE]

Kyllä vaan, olin pesemässä tyttöä ja hän tuli oikein asiasta tehden siitä kylpyhuoneen ovelle sanomaan. Oli sitä ennen nukkumassa vielä, mutta tuota varten nousi oikein ylös ja tuli sanomaan....
 
[QUOTE="hohhoijaa";30245363]Kyllä vaan, olin pesemässä tyttöä ja hän tuli oikein asiasta tehden siitä kylpyhuoneen ovelle sanomaan. Oli sitä ennen nukkumassa vielä, mutta tuota varten nousi oikein ylös ja tuli sanomaan....[/QUOTE]

Jos heräsi suihkun ääneen ja se ärsytti?

Mutta olisin minäkin vienyt suihkuun.
 
Ken guru
[QUOTE="hohhoijaa";30245292]Eli vajaa 4-vuotiaalla tuli aamulla pissavahinko. Ei ehtinyt pöntölle, kun hätä oli niin kova ja pissasi housuun. Minä automaattisesti otin tytön suihkuun ja pesin hänet. Mies tuli meuhkaamaan minulle siitä. Sanoi, että on se kumma, että ensin ollaan 2 vuotta vaipoissa ja pissat ns. housussa koko ajan. Että pitikö tuollaisen takia viedä tyttö suihkuun, kun tilanne on ns.sama.... Eli oli sitä mieltä, että toimin lähinnä neuroottisesti tms. kun pesin tytön.
Nooh, housut oli pissassa ylhäältä lahkeeseen asti ja tytöllä tänään muutenkin pesupäivä, joten... Mutta itselle tuli tunne, että teet niin tai näin niin aina silti väärin :/[/QUOTE]

Olipa törkeästi sanottu!!
 
"henni"
Väsyneenä sitä nyt tulee ärähdeltyä ja ihmetelty kaikkia rutiineista poikkeavia asioita.
Ehkä mies ei nyt ymmärtäny sitä logiikkaa, että yhden pissan takia alat pesee koko tyttöä.
Ehkäpä tuostakin asiasta selviää kauniilla selittämisellä, että kun on pesupäivä nyt kuitenkin, niin ehkä toinen ymmärtää ettei mistään kummosemmasta ollut kyse.
 
cjsoksdo
No jopas on tänään pissa-aiheet tapetilla. :)

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2413614-miksi-suihkussa-ei-saa-pissata/sivu4.html#post30245322

Kyllä mäkin sen lapsen huuhtaisisin, vaikka pissa onkin steriiliä ja pehmentää ihoa ja mitä kaikkee. Kyllä se mun mielestä kuitenkin haisee ikävälle, ja ajatus pissaisista sääristä ei jostain syystä hirveästi viehätä.
Kai toi heitto pissan steriiliydestä oli sarkasmia tms. koska se on joo normaalisti steriiliä virtsarakossa muttei enää ulos tullessa.
 
"Hohhoijaa"
Ilmeisesti mies oli sitä mieltä, että pelkkä puhtaiden vaatteiden vaihtaminen olisi riittänyt. Ja kyseessä oli meidän nuorin ja kolmas lapsemme eli mistään"tietämättömyydestä" tms. ei ole kyse. Miestä tuntuu muutenkin nykyään ärsyttävän hyvin usein minun tekemiseni. Arvostus nollassa... Tänään mielestäni meni kyllä jo vähän liian yli!
 

Yhteistyössä