Toinen lapsi 2014?

Ihanaa Naspu :heart: - perässä tullaan ainakin toivottavasti :)

Itsellä tänään se gyne ja jännittää nähdä mitä tuolla alhaalla tapahtuu, kun edellinen kierto oli 41 pv ja menkat kesti n. 3 pv. Ja mun menkat on aina 6pv kunnon vuodolla. Ja 5 puhtaasti negan raskaustestin jälkeen, ei ole toiveita raskaudesta.

Mitä ovistestejä olette käyttäneet? Ja onko kenelläkään kokemusta niiden käytöstä epäsäännöllisen kierron kans?
 
sekopo: Mun ymmärtääkseni yleensä oviksesta menee pari viikkoa kuukautisten alkuun ja kierron pituus vaihtelee sitten sen mukaan, missä vaiheessa ovis tulee. Siitä en tiedä voisiko raskaus jo näkyä testissä, kun en ole niin perehtynyt niihin, kuinka aikaisin ne näyttää (en ole koskaan tehnyt testiä niin aikaisin). Itse ajattelisin, että vaikka testi näytti negaa, voisit olla raskaana. Mutta tosiaan, se on vain mun mielipiteeni, enkä tosiaan ole mikään asiantuntija :D Toivottavasti nyt tärppäisi, ellei tästä, niin seuraavasta kierrosta!!

Onnea Naspu!!

MammaLa: Mä olen esikoista yrittäessäni kolmen kierron verran käyttänyt ovistestejä. Kuukautiset olivat epäsäännöllisen säännölliset siinä vaiheessa, eli vuorotellen 20 ja 40 päivän kierrot. En saanut ovulaatiota näkyviin missään kokeilemassani kierrossa. Riippuen oletetun kierron pituudesta, aloin testaamaan noin viikkoa ennen oletettua puolta väliä. Viimeisen kerran päätin testata lähes koko välin ja aloitin pari päivää menkkojen jälkeen ja testasin seuraaviin menkkoihin asti. Ei mitään. Sit jo ajattelin että en edes ovuloi. Raskaaksi tulin ilmeisesti kierrossa, jossa ovulaatio oli samoihin aikoihin, kun kuukautiset alkoivat. Enää en jaksa aloittaa tikuttamista, oli niin turhauttavaa, kun ei kertaakaan saanut plussaa. Itse ostin testit halpa-testi.fi:stä. Ostin sieltä myös raskaustestiliuskat ja ne ainakin toimi hyvin :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
Keskiviikko 15.5.2013





Nimimerkki......Kiertopäivät.....Yrityskerta.....Ikä......Esikoinen

rebsu................kp 43/?..............yk1..............33..........07/11
sekopo..............kp 28/?...............tjot.............29...........07/12
Markke..............kp 25/30............yk 10...........30..........05/11
vauhtivekara......kp 21/?..............yk 2.............25..........05/11
jennii90.............kp 19/29.............yk 2............22..........03/12
eltsu81..............kp 12/27-............yk 2............31..........10/11

nevis.................kp 7/28..............tjot..............24...........08/11
MammaLa.........kp 6?/20-41.........yk 1............33............03/12
jauhopeukalo.....kp 5/?...............2.pas............24...........06/12
Dafydd..............kp 4/28...............yk 2............21............01/11
yöperhonen-......kp 3/28-30..........yk 6............24............12/12
moulin rouge.....kp 3/28-30..........yk 6............34............09/11
-iitu_................kp 3/20-30...........yk 3............24............04/09

Daisy D...............?................yk 1(km 3/13).....31............01/12
Annuski...............?.......................?................31............08/12
aguado................?......................yk 2............30............03/12
NiinaAnniina..........?......................?...............21............12/12
nibander.............?.......................yk 1............22............11/12



Myöhemmin yrityksen aloittavat:

Nimimerkki........Yritys alkaa..........Ikä..............Esikoinen

Eireann................toukokuu 2013.......31....................09/11
Zuski...................kesällä 2013..........?......................
Hannasi...............syksy 2013............23....................02/13
*saikku*..............syksy 2013............25...................02/13
Karole..................syksy 2013............28...................10/12
Sokruli................tammikuu 2014........26....................01/12






Plussanneet::heart:

Nimimerkki....Plussannut.....Yk..........Ikä.........La.........Esikoinen

Merkillinen.........1.5.2013.......yk 1.......23........7.1.14.......08/12
Naspu..............15.5.2013.....yk 2........24.........?..............05/12
 
Kiitos Nibander, mä tilasin Sofi-merkkisiä digiovistestejä, kun mun ekassa ovistestikokeilussa (ekaa lasta tehtäessä) oli samoja fiiliksiä. Ja sit oli niitä kiertoja et hailuja viivoja tuli harva se päivä. Toivottavasti noi digit ois laadukkaampia.

sekopo näillä nettisivuilla on taulukko miten HCG-hormoni lähtee kehittymään ja käsittääkseni sitä alkaa muodostua, kun alkio kiinnittyy kohtuun (tosin joidenkin lähteiden mukaan alkaisi erittyä heti hedelmöittymisen tapahduttua). Tiiä sitten...

Gyne määräsi mulle clomit ja aloitettiin ne tänään. Sit uuteen ultraan joko nyt ekan kierron aikaan tai viimeistään seuraavan. Mun edellinen omituinen kierto oli ultran mukaan ihan normi eli ei huolta sen suhteen. Eli nyt sekstailua joka toinen päivä ja yritän bongata ovista noilla tikuillakin :)

kp 6/20-41
 
tänään olisi siis kp 29. Huono olo voimistunut voimistumistaan ja vatsaa nippailee kovasti..

Saapa nähdä vaihtuuko tänään kuitenkin vielä kp 1 kun alkoi tulemaan pientä vaaleanpunaista limaista vuotoa. Yleensä mitään tuollaista ei ole ennen menkkoja tullut vaan aina on alkanut kunnolla punaista vuotamaan ilman mitään tiputteluja. Tiedä sitten pitäisikö huomenna aamusta tehdä vielä testi jos ei tuo vuoto tuosta ala kiihtymään.. Mitä tuumitte?
 
Voi, onnea kovasti plussanneille! :)
Itsellä vauvakuume vain yltyy ja yltyy, kävin katsomassa serkun pienen pientä tyttövaavia ja meinasin salakuljettaa sen kotiin ;)
Meilläkin nyt ahkerasti peittoa heiluteltu vaikke ovis vielä lähellä olekkaan...tosin esikkokin sai alkunsa ihan kierron alussa (jos vaan laskin sillon oikein) joten ehkä vois tärpätäkkin..:)
 
Perjantai 17.5.2013





Nimimerkki......Kiertopäivät.....Yrityskerta.....Ikä......Esikoinen

rebsu................kp 45/?..............yk1..............33..........07/11
Markke..............kp 27/30............yk 10...........30...........05/11
vauhtivekara......kp 23/?..............yk 2.............25...........05/11
jennii90.............kp 21/29.............yk 2............22...........03/12
eltsu81..............kp 14/27-............yk 2............31..........10/11
nevis.................kp 9/28..............tjot..............24..........08/11

MammaLa.........kp 8?/20-41.........yk 1............33............03/12
jauhopeukalo.....kp 7/?...............2.pas............24...........06/12
Dafydd..............kp 6/28...............yk 2............21............01/11
yöperhonen-......kp 5/28-30..........yk 6............24............12/12
moulin rouge.....kp 5/28-30..........yk 6............34............09/11
-iitu_................kp 5/20-30...........yk 3............24............04/09
sekopo..............kp 2/28...............tjot.............29...........07/12

Daisy D...............?................yk 1(km 3/13).....31............01/12
Annuski...............?.......................?................31............08/12
aguado................?......................yk 2............30............03/12
NiinaAnniina..........?......................?...............21............12/12
nibander.............?.......................yk 1............22............11/12



Myöhemmin yrityksen aloittavat:

Nimimerkki........Yritys alkaa..........Ikä..............Esikoinen

Eireann................toukokuu 2013.......31....................09/11
Zuski...................kesällä 2013..........?......................
Hannasi...............syksy 2013............23....................02/13
*saikku*..............syksy 2013............25...................02/13
Karole..................syksy 2013............28...................10/12
Sokruli................tammikuu 2014........26....................01/12






Plussanneet::heart:

Nimimerkki....Plussannut.....Yk..........Ikä.........La.........Esikoinen

Merkillinen.........1.5.2013.......yk 1.......23........7.1.14.......08/12
Naspu..............15.5.2013.....yk 2........24.........?..............05/12
 
Viimeksi muokattu:
Harmillista sekopo! Sekoittaakohan tää alkanut kesä näitä kiertoja/menkkoja, kun mullakin oli ne mystiset 3pv:n menkat.

Jee eltsu :) - nyt vaan hyödyntämään ovista ja sit jännätään seuraavat pari viikkoa.

Mä hain eilen postista ton sofi digiovistestin, ja pakkohan sitä oli kokeilla heti aamusta. No ovista ei vielä ollut (ei pitänytkään olla), mut maanantaina ajattelin aloitella systemaattisen testauksen :) - olin tänään ostoksilla tolle meidän kundille, voih mitä ihania vauvanvaatteita kaupoissa olikaan. Erityisesti tyttöjen vaatteet sykähdytti ;) ja myönnetään sorruin ostamaan yhden 50cm bodyn, mut se on mallia unisex ja jos nyt ei mitään tapahtuisikaan, niin ainahan sen voi antaa lahjaksi :D
 
koska ootte uskaltanu testailla ja millä testillä kannattais? mulla nyt dpo 9. kierto ehkä joku 28-30 pvä eli ensi viikon to/pe ois menkat. meidän piti jättää tää kierto väliin mut ku lääkäri ja kaikki näki oviksen ni mies sit sano et "mitä sitä sit odottelee, tulee jos tulee" :) maillä siis takana se keskeytys rak.poikkeavuuksien vuoksi 03/2013 joten synnytyksestä nyt 2kk... oishan se kiva et tärppäis nopeesti mutta taitaa tulla pelon täytteinen raskaus...
 
Voisin myös liittyä mukaan! Meillä esikoinen täytti juuri 2v. Alunperin olin ajatellut, että ruvetaan yrittämään toista lasta melko nopeesti ekan lapsen synnyttyä, mutta vauva-aika oli tosi rankka, koliikkivauva valvotti ja tuntuu, että vasta viime syksynä rupes elämä helpottumaan ja pystyi edes ruveta miettimään toista lasta.

Vuoden alusta asti ollaan nyt yritetty ja vähän jo stressaa kun ei kuulu, eka tuli sen verran nopeesti (yk 3), ettei ehtinyt stressailla ja nyt oon jo muutamat stressi-itkut ehtinyt tässä vääntää kun menkat onkin alkaneet.. Nyt yritetään edetä rauhallisin mielin, eihän tässä periaatteessa oo mikään kiire, halu raskautua ois vaan niin kova.

Tässä listalle: chiaraa 10/28-32, yk 5, 27v, esikoinen 4/2011.

Ps. Pieni ehdotus listaa varten. Muutamalla muulla palstalla oon todennut kivaksi, kun listalla on ihmiset siinä järjestyksessä kuin mikä kiertopäivä on menossa. Siis ekana se jolla pienin kp ja siitä kasvaa. Siitä on helppo nähdä heti, kuka jännäilee, keillä suunnilleen ovis-aika jne. Mutta ei siis mikään pakko muuttaa listaa, kunhan ehdottelin :)
 
Onnea naspulle!!! :heart: Ihanaa!!

Mulla kans toi imettäminen jarruttaa koko hommaa. Mites te muut imettäjät? Minkä verran imetätte vielä? Oletteko ajatelleet, missä vaiheessa lopettaa? Sitten, kun lapsi itse on valmis, vai? Mä imetän 6-8krt/vrk. Olen ollut osaimettäjä ihan alusta saakka ja ajatellut, että jos edes siihen 7-8kk asti saan imettää, niin sitten voin lopettaa. Siis, kun aluksi oli niin kamalan vaikeaa, kun poika sai hirveitä raivareita rinnalla ja maito ei riittänyt. Eka kuukausi meni itkien ja imettäen. Voi sitä aikaa. Nyt kun olen päässyt jo näin pitkälle, niin en tiedä milloin sitten lopettaisi. Hennooko lopettaa ollenkaan? :) Toisaalta kaipaan niin kovasti sitä aikaa, kun sai istua alas ja ottaa viinilasin miettimättä imetyksiä. Mutta lyhyt aikahan tämä imetysaika on, mutta kun tahtoisi niin sen toisen lapsen.

Tsempitykset teille, joilla jo yritys päällänsä!! =) Toivotaan pikaisia tärppejä! Ja tervetuloa uusille ryhmäläisille.
 
Meillä tyttö on oikeestaan täys imetyksessä vielä kun syö kyllä kerran kaks päivässä kiinteitä mut tissiä myös samalla kerralla. Minä lähden heinäkussa töihin ja nuoriso-ohjaaja kun tulevalta ammatiltani olen (oppisopimus) niin heti leireillähän ne alkaa. joten lähden maanantaina ja tulen torstaina kotiin. ehkä käyn yhden yön välillä kotona mutta en kyllä tiedä sitäkään varmaksi. Joten heinäkuu on meillä jännäily kuukaus että riittääkö miulla maito pelkälllä pumppailulla ja että suostuuko tyttö enää tissille. Näitä leireijä siis kolme putkeen. Viimeistään syyskuuhun olis imetys alas ajettava, sillä oon lähössä viikoks barceloonaan koulun takia ja en haluis siellä imetellä. toisaalta hirmu haikeeta mut sitten tietää, että mahikset raskautua paranee kummasti. :)
 
Noooh, mut neuvolassakin luokiteltiin osaimettäjäksi, vaikka poika sai max. 20ml/vrk korviketta. Jos pilkkua viilataan, niin täysimetys loppuu siihen, kun kiinteitä edes maistellaan. ;) Meillä poika syö jo 4 kertaa päivässä ja kohta pitäis jo aamupuurokin aloittaa. Imetän aina ruoan perään ja sitten muutaman ekstrakerran, kun tuo poika on tollanen ahmatti. Ei kyllä ole ikävä menkkoja yhtään, mutta ovat niin oleellinen osa raskautumista, että sinänsä voisivat alkaakin. ;)
 
niin no joo. Meillä kun kiinteitä menee ehkä yks pikku lusikan pää niin sillä aattelin mutta osaimetyksessä siis mutta meidon syönnin määrä varmasti sama kun täys imetyksessä ja se kai se ratkasee niitten kertojen kanssa sen että oma hormoonitoiminta ei vaan lähe rullaamaan. Meillä oli neuvolasta tuosta että kun lähen heinäkuussa töihin niin snao vaan että sillon lapsi on saanu sen puol vuotta maitoa minkä tarvitsee. Tai siis on kai tärkeimmät niin ei haittaa vaikka se imetys loppuskin..
 
Niinhän se loppuu siihen, mutta tarkoitus oli nyt helposti kuvata sitä, että imetyskertoja on edelleen yhtä paljon ja tuntuu, että poika syökin yhtä paljon, riippumatta syödäänkö sillä kertaa kiinteitä vai ei. Tosin kun en pullosta anna, en voi olla varma, kuinka paljon poju sitten todellisuudessa syö :) Eli ei toivoakaan kierron alkamisesta. Nyt kun täällä on se puoli vuotta tullut täyteen, niin voisikin alkaa lisäämään kiinteiden määrää ja mahdollisesti pikkuhiljaa antaa jollakin kertaa kiinteiden kanssa pelkkää vettä. Mutta katsellaan...turha tehdä etukäteen suunnitelmia, mennään pojun tarpeiden mukaan :)
 
mun ystävä raskautui kun hänen esikko oli 8kk. imetti max 4krt päivässä eikä esikoisen ja kuopuksen välissä oo ollu menkkoja. lääkäri oli heti kysynyt hänen ruokavaliotaan ja hän "karppasi" silloin, ei todellakaan täysillä mutta vähensi esim. leipää ja vaaleit jauhoja sisältäviä ruokia. lääkärin mielestä sillä oli merkittävä vikutus niin opeasti raskautumiseen vaikka imetti... :) halusin vaan kertoa jos joku vaik haluu kokeilla :)
 
vauhtivekara, oho.. Mitenkä se karppaaminen sitten vaikuttaa? Selittikö se lääkäri sitä mitenkään tarkemmin? Mielenkiintoista...

Mä saan varmasti odotella hormonitoiminnan palautumista, kun siinä on aina ollut jotain häikkää ja on tuo yks johdin käytössä. Varmaan sitten joka toinen kierto on vielä ovuloimatonkin kaiken lisäksi. Nyt jo meinaa vaipua epätoivoon, vaikka ei edes ole yritystäkään. :D
 
Mä imetin 10kk ikään asti (poika lopetti itse, ei malttanut enää olla tissillä), mutta menkat alkoi jo jälkitarkastuksen jälkeen, kiitos minipillereiden :stick: Sitten olikin melkein kestomenkat sen 6kk mitä niitä söin...
Kyllä mä tiedän useammankin, jotka raskautuneet imetysaikana huolimatta siitä, ettei menkat ole alkaneet :) Toki varmasti epätodennköisempää niin.

chiaraa Mä taas tykkään, että lista on noin päin, että isommat kp:t (=jännääjät) yläpäässä listaa. Järjestyksessähän nuo onkin kyllä :) Pitää katsella, miten listaa muokkailee, kun porukka alkaa lisääntyä.

Tervetuloa uusille :) Täällä kaiketi ovis tuli ja meni oireista päätellen, ihan en ole varma, kun niin vähän näistä luomukierroista kokemusta... Nyt vaan sitten piinallista odottelua.
 

Yhteistyössä