Toinen lapsi 2014?

Voi Markke, uskon että sinäkin saat ihailla kahta viivaa jo pian. Takana kuitenkin jo sen verran yrittämistä. Luulisi piakkoin tärppäävän :hug: Täälläkin odotellaan menkkoja alkavaksi..

Ja Jenni olen aivan varma että sulla on jo kyytiläinen matkassa, niiiiin ihanaa :heart: Kukas meidän listaa sitten päivittää? :D Jospa meilläkin tärppäisi ens kierrolla, eli yk 3.. Posiitivisin mielin mennään!
 
Jos tuntemuksien mukaan ois pullat uunissa, ni täällä olis.. On ollu lievää pahointointia tässä ja viime raskaus alkoi samalla lailla, mut ihan yhtä lailla voi johtua lämmöstäkin :/

Jenni toivotaan parasta ;)

Markke kyllä se yrittäminen palkitaan!

Onko täällä joku käyttänyt niitä "tärppipäivä mittareita" (ainakin clear digital jossain välissä niitä mainosti)? onko ollu apua?
Meillä "yrittäminen" tällä hetkellä sitä, et on vaan ehkäsy pois, jos eitän vuoden aikana tärppää, niin ruvetaan oikeen yrittämällä yrittämään...
 
Pahoittelut Markke :hug: Saako kysyä, miten helposti esikoinen lähti alulle?

Meillä meni esikoisessa tosiaan melkein kolme vuotta, joten pelottaa, että taas saadaan odotella yhtä kauan.. :( "Yrittäminen" on hanurista, kun vie kaikki ajatukset. Odotetaan alkaako menkat, kun alkaa, odotetaan ovulaatiota, ja sitten taas menkkoja... Samaa rataa. Nyt on huono omatunto, kun pitäisi nauttia esikoisesta, mutta ahdistaa kun mitään varmuutta ei ole saadaanko tehtyä sisarusta neidille..

No, nyt odotellaan taas menkkojen alkua. Raskausoireita olen jo kehitellyt: rintojen vihlominen, mahan juiliminen.. Kattellaan, tuskin pitäisi edes oireilla vielä.

LilMy otin clearblue ovulaatiotestit käyttöön tässä kierrossa. Mulla ne näyttää aina ovulaation, mutta esikoista ei niillä silti saatu alulle. Tärppäs vasta kun lopetin testaamises, ja sen "yrittämisen".. Ja sehän ei onnistu nappia painamalla tai omalla päätöksellä, vaan vasta kun menettää oikeasti toivon..

Sori synkistely, tuli vaan murheellinen mieli Marken tilanteesta. Mietin, että mitähän tässä on itselläkään oikein tiedossa. Mutta ei menetetä silti toivoa vielä! Plussatuulia Markelle ja kaikille muillekin! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tähtisilmä esikoista yritettiin melkein puolitoista vuotta. Mut silloin mulla ei pillereiden lopetuksen jälkeen tullut kuukautisia 9 kuukauteen. Teroilla saatiin kierto kuosiin ja heti sen 3kk terolut kuurin jälkeen tulin raskaaksi, mut eka meni kesken ja sit tuli vielä yhdet kuukautiset ja sen jälkeen sai esikoinen alkunsa. Nyt syön taas terolutteja kun gyne epäili etten ovuloi ollenkaan ja kokeillaan nyt josko taas terot herättäis mun oman hormonitoiminnan, kun se viimeksikin auttoi. Eli tietyllä tavalla nyt ois aika toiveikas olo, mut toisaalta pelottaa, et pettymyksiä tulee vielä monta ennenkuin sit toinen saa alkunsa.. :headwall:

Ja ei menetetä toivoa. Jos meillä kaikilla on jo yksi lapsi, niin eiköhän se kaikille mahdollista ole se toinenkin saada! Jollakin siihen menee vähän pidempään ja joillain se kakkonen saa alkunsa vähän nopeammin! Joten tsemppiä kaikille ja kovasti plussatuulia!! :heart:
 
Onpas monella tosiaan jännättävää! :) Plussatuulia!

Itse aamulla tein ekan testin, nyt siis kp 28/28-30. (oli muistaakseni päivän jälessä tos listassa ) Ihan puhdas nega tuli, vaikka oon kaikenlaisia tuntemuksia tuntenut nyt parina viimesenä päivänä. Mm. Mahan kiristelyä ja sitten se kuvotus mikä tuli tupakan hajusta! Täällä odotellaan, koskas hanat aukeaa...

Markke ihanan positiivinen asenne sulla vaikka yritystä jo kauan takana! Kyllä se raskautuminen on mahdollista <3 Tsempit!
 
Minäkin liittyisin joukkoon. Eka kierto ilman pillereitä menossa ja olo on sen mukainen. oviksesta en ole yhtään varma mutta olettaisin että oli pe (maha oli järkyttävän kipeä koko päivän).. tänään olisi kp20/29-32. Esikoinen on jo lähemmäs 4v. Minulla on ikää jo 28v.

Kun tulin raskaaksi esikoisen kanssa niin oli kaikki klassiset ovis ja alkuraskauden oireet silloin kun pitikin mutta nyt en edes tiedä mikä mun normi lämpö on. Siihen asti kun synnytyn se oli aina tasan 36.8 mutta nyt jotain 36.2-36.9 väliltä. Outoa miten kroppa muuttuu.

Pampula, yk1, kp20/29-32, 28, 12/09
 
Tervetuloa uusille! :)

Tuosta oviksen bongailusta, mä oon nyt ensimmäistä kertaa yrittänyt tikuttaa ovista, kun tuli joskus ostettua halpoja liuskatesrejä. Olinkin bongaavinani oviksen joskus viime viikon loppupuolella to-la-akselilla, noiden liuskatestien kanssa se tuntuu olevan välillä salatiedettä kun yrittää niitä värejä tulkita... to sain yhtä vahvat viivat testiin (tosin kontrolliviivakin oli vähän hailakka), sitten pe mielestäni himpun haaleamman testiviivan kuin kontrolliviivan, ja la taas lähes yhtä vahvat kaksi viivaa.. sitten su ja tänään aamulla selkeästi ruvennut vaalenemaan testiviiva. Tulkitsisin siis että ovis oli, koska normaalisti en saa tikkuun käytännössä mitään väriä, ja nyt oli selkeät viivat kuitenkin. Nyt sitten mielenkiinnolla odottelen sinne parin viikon päähän tuliko tästä mitään, mies oli perjantaihin asti työmatkalla joten vasta lauantaina päästiin kunnolla hommiin. Mutta vaikka menkat alkaisivatkin, niin jos ne alkavat sillon ensi viikon lopulla, niin tarkoittaa että bongasin oviksen oikein! Mullahan on tosi epäsäännöllinen kierto ja nyt varsinkin pillereiden jälkeen ovis voi tulla tai olla tulematta ihan milloin vain.

Täällä on muutamalla kovin jännät paikat tällä viikolla, toivotaan että plussatuulet puhaltaa! :)
 
Viimeksi muokattu:
Oon yrittänyt eilen ja tänään bongailla ovista oireiden perusteella, eilen oli jäätävää nivuskipua mut en muista et aiemmin olis oviksen aikaan sellasta tuntunut. Plaah. Kun vaan osais olla ressaamatta ja ajattelematta, elelis vaan ja tulis sit kun on tullakseen. :D
 
Kiitos Hannasi :D Mulla on kyllä nyt niin vahva tunne, että oon raskaana, että melkein tiedän tästä kierrosta plussaavani. Painontunnetta mahassa, rinnat aristaa, nälkä koko ajan, kauhee tärinä käsissä ja heikotus jos ei oo syönyt. Ja tämä siis periaatteessa yk 4, eka mentiin tulee jos on tullakseen. Ja otin muuten listan päivityksen tahallaan itselleni siksi, koska huomasin, että moni listan päivittäjä on plussannut lähiakoina, joten oli mulla taka-ajatuksiakin ;) Eli siitä vaan seuraava plussaava päivittämään mun jälkeen listaa :)

Markke pahoittelut uudesta kierrosta, uskon että teille se toinen lapsi tulee pian :) Positiivinen asenne auttaa yllättävän paljon.

Adalie onnea oviksen hyödyntämiseen ;)

Ja kaikille muille paljon plussatuulia!

Vinkkinä muuten, onko kukaan teistä kuullut kirjasta Salaisuus? Siinä puhutaan positiivisen ajattelun voimasta. Itse olen kokenut, että toimii ja sen ansioista meillä kai tärppäs eka heti. Toisesta nyt oon stressannut enempi. Mutta en tässä kierrossa, vaan ajatellut koko ajan, että nyt oon raskaana ja saan plussan. Tiedän, ei oo aina helppoo, mutta suosittelen, että luette :)
 
Maanantai 17.6.2013



Nimimerkki......Kiertopäivät.....Yrityskerta.....Ikä......Esikoinen

rebsu...............kp 76/?..............yk1..............33..........07/11
nevis................kp 40/28............tjot.............24............08/11
jauhopeukalo......kp 39/?...............2.pas...........24...........06/12
moulin rouge........kp 36/28-30..........yk 6............34.............09/11
sekopo...............kp 33/28.............tjot.............29...........07/12
Hannasi..............kp 33/32..............yk 2............23............02/13
NiinaAnniina........kp 28/33...............yk 1...........21.............12/12
Eireann..............kp 28/?................yk 1/tjot.....31............09/11
Villaruusu............kp 28/28-30..........yk 2/tjot.....22............09/12
jennii90...............kp 24/29..............yk 3...........22.............03/12
tähtisilmä12.........kp 20/28-33.........yk 5...........30..............04/12
Pampula.............kp20/29-32.........yk 1...........28.............12/09
Adalie...............kp 16/28.............yk 1...........23..............09/12
LilMy.................kp 16/28............yk2(3?).......21..............12/12
Jadeline.............kp 15/28-30........yk 1...........21..............07/12
yöperhonen-........kp 9/28-30.........yk 7............24............12/12
Tipetsu..............kp 8/26-30..........tjot............29............06/12
Markke...............kp 2/30..............yk 12..........30.............05/11


Daisy D...............?..................tjot(km 3/13)....31............01/12
nibander.............?.......................yk 1............22...........11/12
Annuski...............?.......................?................31...........08/12



Myöhemmin yrityksen aloittavat:

Nimimerkki........Yritys alkaa..........Ikä..............Esikoinen

Zuski...................kesällä 2013............?......................
Jepatin...............heinäkuu 2013...........22..................08/12
*saikku*..............syksy 2013..............25..................02/13
Karole..................syksy 2013.............28...................10/12
Sokruli................tammikuu 2014.........26....................01/12


Plussanneet::heart:

Nimimerkki....Plussannut.....Yk..........Ikä.........La.........Esikoinen

Merkillinen.........1.5.2013......yk 1.......23........7.1.14.........08/12
Naspu..............15.5.2013.....yk 2........24.........?..............05/12
vauhtivekara.....26.5.2013.....yk 2........25.........?..............05/11
eltsu81............30.5.2013......yk 2........31.........7.2..14?.....10/11
-Bambi-............2.6.2013.......yk 1.......25...........?.............04/12
chiaraa..............5.6.2013......yk 5........27..........?.............04/11
Dafydd...............8.6.2013......yk 2.......21.........16.2.-14.....01/11
MammaLa...........10.6.2013....yk 1.......33........20.2.-14.......03/12
-iitu_.................?...............yk 3........24........17.2-14.......04/09
aguado.............10.6.2013....yk 2...........30......16.2.-14........03/12

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos! :)
 
Viimeksi muokattu:
Pitää kokeilla tuota positiivisen ajattelun voimaa! Itse stressaan kaikesta pienestäkin, joten nyt voisi yrittää rauhoittua ja nauttia tästä ajasta... Kohta pitäis ovulaationkin tulla, joten katsotaan mitä tapahtuu :) ei vaan millään jaksaisi odotella ensi kuun alkuun ja taas aloittaa alusta! Kärsivällisyyttä ei täällä päin ole pitkään aikaan näkynyt :D Toivottavasti muiden hermot on parempaa tekoa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: jenniii90
Meille ei sit talvivauvaa tullu näistä passeista. Jäädään kesätauolle polin kaa ja rahaa keräämään syksyllä jatkuviin hoitoihin. taustailen kesän ajan ainakin Pettynyt olo on olin nii ajatellu ett näistä saatais se toinen eikä tarviis sitä rahaakaan enää ajatella... Pankkiin pitää kai nyt sit lähteä jotain ratkaisua etsimään
 
Tiistai 18.6.2013



Nimimerkki......Kiertopäivät.....Yrityskerta.....Ikä......Esikoinen

rebsu...............kp 77/?..............yk1..............33..........07/11
nevis................kp 41/28............tjot.............24............08/11
sekopo...............kp 34/28.............tjot.............29...........07/12
Hannasi..............kp 34/32..............yk 2............23............02/13
NiinaAnniina........kp 29/33...............yk 1...........21.............12/12
Eireann..............kp 29/?................yk 1/tjot.....31............09/11
Villaruusu............kp 29/28-30..........yk 2/tjot.....22............09/12
jennii90...............kp 25/29..............yk 3...........22.............03/12
tähtisilmä12.........kp 21/28-33.........yk 5...........30..............04/12
Pampula.............kp21/29-32.........yk 1...........28.............12/09
Adalie...............kp 17/28.............yk 1...........23..............09/12
LilMy.................kp 17/28............yk2(3?).......21..............12/12
Jadeline.............kp 16/28-30........yk 1...........21..............07/12
yöperhonen-........kp 10/28-30.........yk 7............24............12/12
Tipetsu..............kp 9/26-30..........tjot............29............06/12
Markke...............kp 3/30..............yk 12..........30.............05/11
moulin rouge........kp 2/28-30..........yk 6...........34.............09/11
iitu_..................kp2/20-28............yk4............24..................04/09

Daisy D...............?..................tjot(km 3/13)....31............01/12
nibander.............?.......................yk 1............22...........11/12
Annuski...............?.......................?................31...........08/12
Ciraf...................?......................yk 1.............21.............08/12
Pomputtaa........?.........................yk 1.............18............07/2012

Jännäilijät:

Jenniii90 dpo 10, jännäpäivä 21.6.

Myöhemmin yrityksen aloittavat:

Nimimerkki........Yritys alkaa..........Ikä..............Esikoinen

Zuski...................kesällä 2013............?......................
Jepatin...............heinäkuu 2013...........22..................08/12
*saikku*..............syksy 2013..............25..................02/13
Karole..................syksy 2013.............28...................10/12
Sokruli................tammikuu 2014.........26....................01/12

Taustailijat:

jauhopeukalo

Plussanneet::heart:

Nimimerkki....Plussannut.....Yk..........Ikä.........La.........Esikoinen

Merkillinen.........1.5.2013......yk 1.......23........7.1.14.........08/12
Naspu..............15.5.2013.....yk 2........24.........?..............05/12
vauhtivekara.....26.5.2013.....yk 2........25.........?..............05/11
eltsu81............30.5.2013......yk 2........31.........7.2..14?.....10/11
-Bambi-............2.6.2013.......yk 1.......25...........?.............04/12
chiaraa..............5.6.2013......yk 5........27..........?.............04/11
Dafydd...............8.6.2013......yk 2.......21.........16.2.-14.....01/11
MammaLa...........10.6.2013....yk 1.......33........20.2.-14.......03/12
-iitu_.................?...............yk 3........24........17.2-14.......04/09 (keskenmeno 06/12)
aguado.............10.6.2013....yk 2...........30......16.2.-14........03/12

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos! :)
 
Viimeksi muokattu:
jauhopeukalo :hug: Toivotaan kovasti, että seuraavasta siirrosta jo onnistuis!

Hannasi, mikä tilanne? Joko olet uuteen kiertoon päässyt?

ON: Oireet jatkuu edelleen ja eilen huomasin, että mulla on koko ajan nälkä! :O Vaikka just olis syöny. Tuntuu, että perjantaihin on pitkä aika, mutta toisaalta vähän jännittää/harmittaa, kun täytyy tehdä testi ennen kun menkkojen pitäis alkaa. Eka suunnitelma oli tehdä vasta ens viikolla tai aikasintaan su mutta juhannus muutti suunnitelmia :D
 
Uusi kierto, uudet kujeet. :)

Saa päivittää kp2/28-30

Su ilta vielä testasin, kun menkat oli sen viis-kuus päivää myöhässä. No, siitä meni muutama tunti ja pieni tuhruvuoto alkoi. Ihan hyvillä mielillä kuitenkin!

Sori, en ehdi kelata viestiketjua tässä kohtaa. Mutta plussanneita ja jännääjiä taitaa pinossa olla - onnea!!
 
Jenni, oon ihan varma että oot raskaana! Kuvailun perusteella kaikki viittaa niin siihen! Pidetään peukkuja!

Täällä ei vielä menkat ole alkanut, mutta eipä mulla enään mitään raskausoireitakaan ole ollut sen negan jälkeen.. Mitä nyt mahakipuilua, mutta sitä nyt on aina ennen menkkojakin. Saapa nähä, kumpi tällä kertaa. Kuitenkin olis olettanut, että eilisessä testissä (aamupissa) olis edes jotain haamunpoikasta ollu, jos olisin raskaana.

Moulin rouge pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta!
 
Elm
Kierto ilmeisesti jäänyt 35:en päivään minipillereiden lopettamisesta, viimeiset pillerit söin huhtikuun loppupuolella, sitä ennenkin oli aika tarkkaan tuo 35päivää.
Viimeisimmät kuukautiset alkoivat 19.5. Näistä päivän verran yli kaksi viikkoa oli päivän ajan tuhrua, pelkästään pyyhkiessä, muuten en olisi edes huomannut. Aamulla siis ajattelin että ei kai nyt hitto taas ala kuukautiset, mutta illalla vuoto olikin jo loppunut, eikä sitä oikeastaan pikkuhousunsuojaankaan asti tullut.
Sen jälkeen ei mitään, nyt tämän viikon ollut paineenomaista tunnetta vasemmalla kylkien alapuolella ja tolkuttoman huono olo iltapäivällä, paleltaa ja oksettaa, mutta menee yleensä parissa tunnissa ohi palatakseen myöhemmin illalla. Alavatsa oikealta painaessa arka ja aivan järkyttävän paha maku suussa jo toista päivää, samoin lämpöä aika tarkkaan tasan 37, yleensä huitelee 36,5 tienoilla. KP nyt siis 30/35 ja mietin että uskallanko testailla ja näkyykö edes testissä jo näin aikaisin.. pregcheckin liuskat valmiina odottamassa, muttamutta..
 
Tervetuloa uusille! :) Täällä nopeasti vielä päivitän että sain töitä tällä tietoo elokuusta ainakin vuoden loppuun, mahdollisesti toukokuuhun asti! Ai kun oon onnellinen <3 Tähän kun vielä sais vauvauutisia samalle viikolle niin elämä hymyilee oikeen urakalla :)

Villaruusu alan itsekin uskoa enemmän raskauteen, kun oireet on niin vahvat. Teki niin mieli hakee jo testikin, mutta onneks kaveri sai pään käännettyä :D Enää 3 pvää testaukseen!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Jadeline
Tämä palaa takaisin surullisin mielin tänne pinoon..:'( Eilen aamulla pääsin kouluun ja siinä jonku aikaa puuhailin ja yhtäkkiä alamahassa hirvee paine ja kohta lorahtikin...äkkiä vessaan ja verta...no siitä kotiin alko tulla sit enemmän verta ja hyytymiä yms...Noh neuvolaan yhteys jossa sitten toettiin kesken menoksi.. :'( Ja kun tätä oli niin odotettu että nyt tärppäsi..Mutta sillä ei sitten kai ollut kaikki hyvin ja piti pois päästä.. Onnea teille plussanneille ja paljon tarrasukkia matkaan että pysyvät kyydissä!:heart: Ja tervetuloa uusille!:wave: Eli minut voi taas tuonne listoille laitella! iitu_........Kp2/20-28.........yk4..............24..................04/09 Niin ja tuo kierto päiv juttu niin laitetaanko se nyt et 2 kun tuli tää kesken meno vai miten se nyt lasketaan sitten?
 
-iitu_ pahoittelut keskenmenosta :hug:Kyllä se onni sullekin vielä suodaan ja varmasti ens kerralla pikkunen pysyy loppuun asti masussa. Ja voin laittaa tuon yk 4, sillä ei ole merkitystä muuta kun jos itse haluat jotenkin muuten laittaa.

Eipä muuta, päivittelen tuota listaa nopeesti vielä!
 
Iitulle pahoittelut keskenmenosta :hug: Pikkuisen aika ei ollut vielä tulla, niin minä ainakin ajattelin, kun sain keskenmenon ensimmäisessä raskaudessa rv 9. Kyllä se elämä vielä hymyilee kun seuraava tarraa kiinni ja kunnolla! :heart:

Täällä odotella menkkoja. Ei näy eikä kuulu ja testi ihan puhdasta negaa. Synnytyksestä tosin huomenna vasta tasan neljä kuukautta, ja kahden menkat vasta ollut. Voi olla kierto vielä vähän sekasin. Alkais nyt vaan niin päästäis taas pupuilee ihan tarkotuksella :D

Jenniii nostan hattua jos jaksat vielä odottaa testauksen suhteen :D Ite oisin jo varmaan tehny kaikki mahdolliset testit! Peukkuja pidetään täällä pystyssä että olis perjantaina kirkuvan punainen viiva sun testissä :heart:

Jauhopeukalolle voimia ja tsemppejä hoitoihin! :hug:
 
Täällääkään ei vieläkään menkkoja näy eikä kuulu. Pitäneeköhän mun sittenkin ostaa toinen raskaustesti.. Olin jo niin asennoitunut siihen, että en ole raskaana. Toisaalta, ennen esikoista mulla saatto kierron pituus olla se 35pv. Ehkä sama homma jatkuu nytkin. Ei oo ollenkaan raskas olo. Ja kahvia menee taas entiseen malliin. (edellisillä kerroilla huomasin olevani raskaana, kun ei kahvi maittanut.) Toisaalta imettäminen on oikeestaan loppunut, kun tuo tytär ei päivisin suostu ottamaan.

Iitu pahoittelut keskenmenosta :hug: Kuten sanoit, pienellä ei varmastikaan ollut kaikki hyvin ja näin on parempi. Toivotaan pian uutta plussaa teille <3

Tuli tosta keskenmenosta mieleen, et mitä oikeestaan tarkoittaa kemiallinen raskaus? Kun mulle on sanottu, et mun eka raskaus on ollu kemiallinen (en käynyt silloin missään lääkärissä / ollu neuvolaan yhteydessä kun tuli ittellään pois). Meni siis kesken 5+2 ja kyllä sieltä kaikenmaailman klönttejä ja röppöjä tuli, joten epäilen sen olleen kuitenkin ihan aito raskaus, joka meni kesken. Ja ennen vuotoa, mulla oli edellisenä päivänä n. 1h kestävä hirvittävä mahakipu, itkin ja tärisin vaan, (enkä suostunu menee lääkäriin) Mua on vaa jääny kaivelemaan, kun sitä sanotaan kemialliseksi. :p Ihan tuntuu vähättelyltä.
 

Yhteistyössä