Toisen keskustelun innoittamana: Minkä ikäisenä aloitit tupakan polton?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"jaajaa"
Hmm, voiko aikuinen olla niin tyhmä että aloittaa tupakanpolton? Itse aloitin vuonna -87 , 14-vuotiaana. Saman vuonna alkoivat kuukautiseni, join ekan kännin, suutelin poikaa ja menetin neitsyyteni. Ai kauhia mikä vuosi...
 
öö vissiin 14-vuotiaana.. Mut nyt taas kerran klo.18.00 poltin vikan röökin ja tällä kertaa mä oikeesti lopetan. Ja kuten sanottiinkin jo, ei kai kukaan fiksu aikuinen enää polttamaan alota kun on järkeä tullu päähän :)
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor
"jaa"
15 vuotiaana aloitin. 20 vuotiaana kun tulin ekan kerran raskaaksi lopetin, mutta myöhemmin tuli vielä kännin yhteydessä poltelteltua, silloin kun baarissa sai polttaa. Nyt en voi enää edes kuvitella polttavani.
 
12-vuotíaana polttelin erittäin satunnaisesti. Ehkä pari tupakkaa kuussa.. 13-vuotiaana aloin tupakoimaan päivittäin.. Lopetin 22-vuotiaana ja nyt ollut polttamatta puolitoista vuotta (tai no, kahtena känni-iltana olen polttanut)..
 
Mä kokeilin teininä pariinkin otteeseen. Sen jälkeen oli "luontevaa" poltella joskus kun joi, sitten aina kun joi. Lopulta aloitin ihan kunnolla noin parikymppisenä, kun huomasin sen autavan paniikkioireisiin, jotka oli silloin pahana.Ja kyllä, mulle se auttoi joskus hyvinkin paljon. Sit kun sain lääkkeet, olin jo ihan koukussa nikotiiniin ja tunsin tuolloin sen olevan niitä harvoja asioita, jotka toi mulle suurta mielihyvää, enkä halunnutkaan edes lopettaa ennen lapsien saamista. Kun aloitettiin vauvan yritys, loppui tupakointikin (maaliskuussa 2011).

Kärsin silloin siis masennuksesta (keskivaikea) ja pahoista hysteria- ja pelkokohtauksista ja toi oli hyvä PLACEBO mulle aikanaan. Ehkä sen hengittelyn ja pienen tauon kaikesta takia (ulos rauhoittumaan röökin ajaksi) tms. Nyt olen jo saanut terveen paperit enkä syö lääkkeitäkään enää.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä