Toisen lapsen toive

Iiik AJ! Ollaan ihan samassa aikataulussa :eek: Mullakin oli iltapäivällä ultra, jossa limis 13 mm (minunkin lääkärin mielestä erittäin hyvä näille päiville), mullahan on vaan yksi munasarja, joten siellä oli 12 follia, hyvin samankokoista myös, 11-14 mm, että itse odotan näistä noin 6-8 kypsää munasolua, mitä viimeksikin tuli. Tulis nyt TOPpeja myös, olisin onnellinen! Mulla on kans keskiviikkona punktio, perjantaina siirto. Pistän vielä 3 vrk Menopuria 300 iu ja maanantaina viimeiset sumut iltapäivällä ja illalla 22:30 irroituspiikki.

Kyllä mullakin alkoi ihan hirveenä jänskättään! Koska nythän se jännitys vasta alkaa, montako kypsää solua tulee, hedelmöittyykö ne, jakautuuko, saadaanko toppeja, saadaanko pakastimeen ja sitten alkaa piinailu. Se on ihan hirveetä aikaa, mut toisaalta ihanaa päästä ihan konkreettisesti yrittään raskautta. Peukut ja varpaat pystyyn, että päästää piinailemaan!!(y)

Lisäys: kaveri anto hirveen kasan raskaustestejä, kun hän oli tilannut ne RK:sta, ja sit hänellä tärppäs nopeesti ja hän sai sitten jollain verukkeella pari-hcg näytteet tk:sta ja kun hcg nousi nopeesti niin häneltä testit jäi käyttämättä. Nyt ne polttelee tuolla vessan kaapin perukoilla!
 
Ei vitsit Tupsuli :) miten voikin sattua näin! ihan huippua!
Mulle sanottiin että vasta seuraavana maanantaina on siirto, jos siis kaikki menee hyvin ja siirtoon asti päästään. Kuinkahan se noin vaihtelee kun kuitenkin punktio samana päivänä? Että miksi sulle siirretään jo pe ja mulle vasta ma? Ei oo itsellä kokemusta kun en viimeksi päässyt tuoresiirtoon ollenkaan niin ei ole jäänyt mieleen miten nää jutut menee.
 
Varmaan siksi mulla siirretään jo pe, kun ei oo mitään syytä viljellä niitä yli kahta päivää, kun (luovutetut) siittiöt on priimaa ja viimeksi munasolut hedelmöittyi hyvin ja porukka jatko suht hyvänlaatuisena jakautumista. Eli hoitava lääkäri arvelee, että parempi siirtää paras heti kohtuun, jossa on kummiski melkein luonnollinen ympäristö 2-päiväiselle alkiolle, vaikka todellisuudessahan sen ikäinen alkio on vielä munatorvessa. Kysyin siitä pitkästä viljelystä, mutta lääkäri meinas että se kannattaa tehdä silloin, jos ohitetaan luonnonvalinta hedelmöittymisessä (icsataan) tai siirretään paljon hyvänlaatuisia, mut ne ei kiinnity, sit kannattaa viljellä blastoiksi. Mutta sulla on varmaan siinä joku syy, miksi siirretään vasta maanantaina?
 
No juu, vissiin se on sitten juuri tuo ICSI se syy kun sehän meille tehdään. Mulle ei vaan koskaan on kerrottu että se vaikuttaa viljelyn pituuteen :) kiitos siis että selvensit!
Vitsit, olis kyllä niin mahtavaa jos molemmat onnistuisi! Sitten meillä olisi täysin sama LA jne.. En tiiä uskaltaako moisesta edes haaveilla :oops::love:
 
Ystävät hyvät! Aina saa ja PITÄÄ haaveilla. Nää hoidot tahtoo tehdä meistä niin yliyliyli varovaisia, ettei vaan toivo liikoja. Itse ainaki, vaikka kuinka yritti ekaa raskautta yrittäessä, olla jalat maassa ja realisti ja pessimisti ja varautua pahimpaan, niin silti se nega oli tajuton pettymys....miksei siis antais itselle lupaa haaveilla ja olla raskaana, kunnes toisin todistetaan. No, oon itselleni yrittänyt toitottaa, että enää ei synkistellä ku seuraava siirto joskus koittaa. Keskityn arjen asioihin ja YRITÄN olla lunki :) Nähtäväksi jää, toimiiko tää, vai onko sitä yhtä hermoheikko ku aikasemminkin.

Mulla alko eilen menkat ja maanantaina soitan polulle. Laskin tuossa, että siirtoon saatan EHKÄ ehtiä ennen pääsiäistä, mikäli ovis ei petä ja alkio/t selviää! Tiukille menee, mutta mahdollista!

Osaakohan sitä ottaaa yhtään rennommin ja erilaisella asenteella, kun on yks lapsi, vai meneeköhän ihan kyttäilyksi ja oireiden metsästykseksi piinailut. Jännittää ja kutkuttaa kyllä ihanasti pelkkä ajatus, etttä jotain ihanaa tapahtuisi pian!

Onnea teille punktioon ja nopeaa toipumista ounktoon
 
Onko teillä muuten tullu oireita näistä pisteltävistä lääkkeistä (mitä kullakin nyt sitten onkaan)?
Mä en muista, että silloin 3,5 vuotta sitten kun edellisen kerran näitä käytin niin että olis ollut juurikaan mitään. Nyt mulla on sellainen oirekirjo etten tiedä edes miten selviän vielä kolme päivää punktioon asti :/
Pahin oire on siis järkyttävät kivut munasarjoissa, kun vähääkään liikkuu (istuessa, noustessa jne.) ja vihloo kyllä viiltävästi ihan paikallaanollessakin. Noh, toisaalta, ymmärtäähän sen jos siellä kasvaa 20 rakkulaa sen normaalin yhden sijasta niin ehkä on luonnollista että jotain tuntuu. En vaan muista viimeksi mitään tuntemuksia olleen, lieneekö välissä ollut raskaus vaikuttaneen? Herkempi tuntemuksille nyt?
Lisäksi on sitten päänsärkyä ja pahoinvointia ollut, ja tissit on niin kipeet että joudun niitä suihkussakin suojaamaan toisella kädellä kun muuten vesi sattuu aivan järkyttävästi.
 
miss_piggy
Jaa oonkohan muistanu tänne päivitellä... eli mulla alkoi tänään toinen letrokierto. Ekassa kierrossa kävin gynellä kp 10, ultrassa näkyi limis 7,3mm ja folli oli 21mm. Ovis olikin sitten kp 13, mutta jäi hyödyntämättä ja ei sitten tärpännyt kun muutama päivä ennen ovista touhuiltiin. Sitten aloin tuhruttelemaan joskus kp 24, ja sitä tuhruttelua kesti 5 päivää ennen kuin menkat alkoi viimein. Tosi niukat on olleet, mutta kuitenkin. Hauskinta tässä oli, että tuossa dpo 11-12 tein muutaman haamutestin, siis ihan silminnähtävä haamu ja sen jälkeen ei mitään. En tiedä johtuiko sitten siitä että oli jotain ebayn halpistestejä vai voiko letrot aiheuttaa tuommoista... Kunhan ei vaan joka kierrossa alkais tuhruttelemaan. No jospa tässä uudessa kierrossa koittais tuota ovistakin sitten hyödynnellä tehokkaammin.
 
Onko teillä muuten tullu oireita näistä pisteltävistä lääkkeistä (mitä kullakin nyt sitten onkaan)?
Mä en muista, että silloin 3,5 vuotta sitten kun edellisen kerran näitä käytin niin että olis ollut juurikaan mitään. Nyt mulla on sellainen oirekirjo etten tiedä edes miten selviän vielä kolme päivää punktioon asti :/
Pahin oire on siis järkyttävät kivut munasarjoissa, kun vähääkään liikkuu (istuessa, noustessa jne.) ja vihloo kyllä viiltävästi ihan paikallaanollessakin. Noh, toisaalta, ymmärtäähän sen jos siellä kasvaa 20 rakkulaa sen normaalin yhden sijasta niin ehkä on luonnollista että jotain tuntuu. En vaan muista viimeksi mitään tuntemuksia olleen, lieneekö välissä ollut raskaus vaikuttaneen? Herkempi tuntemuksille nyt?
Lisäksi on sitten päänsärkyä ja pahoinvointia ollut, ja tissit on niin kipeet että joudun niitä suihkussakin suojaamaan toisella kädellä kun muuten vesi sattuu aivan järkyttävästi.
Mä valitin eilen ihan samaa tuolla hoitoketjussa, munasarjaa sattuu ihan hirveesti, mut siihen mulla auttaa asennon vaihto, liekkö siellä jotenki painaa munasarja suolta tai jotain. Selällään on pahin, tuntuu että munasarja roikkuu jotenki jossain hihnassa, vasen kylkiasento niinku raskaana ollessa on paras. Mut oon raskauden jälkeen tuntenut ovikset ja menkkakivutkin ihan uudella intensiteetillä, että mietin johtuuko siitä. Joku tiesi sanoa, että eri kerrat on erilaisia. Mulle on onneksi osunut kolme oireeton hoitokertaa ja nyt tämä neljäs sitten tuntuu! Mut nyt on kyllä eniten rakkuloitakin. Huh, huomenna illalla jo irroituspiikki, apua miten tää aika lähti menemään nyt vaihteeksi nopeaa! Mut piinapäivät meneekin sit hitaasti (ja mehän päästään piinaileen tuoreeltaan, eikös vaan!)...

kiela, sullakin pian hoito käynnistyy! Mulla on kans tuo sama tunne, jännittää vähän, mut oon ollut yllättävän rento, positiivinen ja jopa huoleton. Ehkä se pahin pelko, että jää lapsettomaksi on väistynyt ja se tuo semmosta alitajuista rentoutta. Mitä tahansa tapahtuukin, yksi lapsi jo on ja se on enemmän kuin olis voinut toivoa. Mut olis se toinenkin ihana, mä haluan päästä taas imettämään!:ROFLMAO:
 
No juu, totta varmasti tuo että jokainen hoitokerta on erilainen. Ja jotenkin kyllä uskon kans tohon että raskaus välissä vaikuttaa, meinaan mulla kans ollu paljon voimakkaammat ja kivuliaammaat ovulaatiot JA menkat raskauden jälkeen joten ehkä paikat on jotenkin herkemmillä.

Nyt mua on alkanut todenteolla pelottaa ylihuominen, varsinkin näillä oireilla ja kivuilla... Jos nyt on jo näin kipee niin ei varmasti tuu kauhean kivuton punktiokaan!! :unsure::cry: Mutta ei voi juosta enää takavasemmallekaan joten......
 
Tupsuli ja AJ! Onnea punktioon!! Teillä on jännät paikat tulossa! Toivottavasti kaikki menee punktiossa hyvin ja ilman ylimääräisiä yllätyksiä! On kyllä kurja AJ kun oot noin kipeä, mutta varmasti suurempi follimäärä sen selittää! Kohta pääset niistä rypäleistä eroon!

Miss Piggy! Onnea letrokiertoon! Jospa siellä jo seuraavassa kierrossa jotain ihanaa tapahtuisi

Minä soitin polille tänään ja ultra olis ens tiistaina. Niin kutkuttavaa päästä taas jännittämään! Hoitaja oli sitä mieltä, että ennen pääsiäistä on mahikset ehtiä siirtoon. Täytyy vaan toivoa, että kaikki on muuten kunnossa.

Noista menkka ja oviskivuista....mulla synnytyksen jälkeen on oviskivut olleet triplasti voimakkaampia ku ennen synnytystä, mutta menkkakivut ihan olemattomia. Ei oo tarvinut särkylääkkeitä edes miettiä.
 
Onnea AJ, Tupsuli, miss Piggy ja Kiela matkaan!

Sain puhuttua miehelle niistä haaveista ja mitä tyttö oli tuumannut... Oli sitä mieltä, että kenenkään haaveita ei saa lytätä, siis ei minunkaan!! Kommentoi jotain aiheesta vielä myöhemminkin, joten näköjään jäi mieleen kaihertamaan ja se taas tarkoittaa että ajatusprosessi on käynnissä. Muuta en tällä hetkellä tohdi toivoakaan. Ehkä mäkin pääsen vielä piinailemaan. (y)
 
miss_piggy: onkohan sulla ollut sitten kemiallinen siinä edellisessä kierrossa? Tervetuloa mukaan! Toivottavasti pian tärppää, jos kiinnittymisyritystä on ollut, niin sehän auttaa sit seuraavaa kiinnittymään!

astrea: kuulostaa hyvältä, kyllä se mies vielä lämpenee! Ja onhan se kiva, jos kaikilla lapsilla on se sisarus omaa ikää. Ite oon jotenkin niin neuroottinen, että parillinen luku lapsia olis paras, jokaisella lapsella olis se oma kaverisisarus :ROFLMAO: Ehkä häntäkin huolettaa sun jaksaminen hoidoissa ym, eihän nämä miestenkään mielestä ole läpihuutojuttuja nämä hoidot kuten me hyvin tiedetään.

kiela, ihanaa että pääset kohta piinailemaan, toivottavasti PAS tuottais pian tulosta! Oliko teilläkin kolme alkiota pakkasessa? Mitä laatua ne on? Meillähän ei kaverit selvinneet, mutta se on kuulemma todella harvinaista, että kaikki kuukahtaa ja ne ei olleetkaan mitään parasta laatua. En muista että kovin monella täällä olis niin käynyt, että sinäki pääset varmaan pääsiäisenä piinaileen (y)

AJ: mua kans jännittää tosi paljon punktio keskiviikkona, onko siellä kaikki hyvin jne. tuleeko kypsiä muniksia vai onko kaikki jo karannut ja mennyt pilalle ennen punktiota :LOL: Kaikkia uhkakuvia on alkanut tulla mieleen, ehkä se liittyy tähän punktion stressaamiseen ja jännittämiseen! Mä pistän vajaa tunnin päästä Pregnylin, punktio on 9.30 keskiviikkona. Apua!

Onko IMD päättänyt jatkaa hoitoja? Toivottavasti, olisi ihana kuulla sinun kuulumisia!
 
Tupsuli, ei hajuakaan, mitä ovat laadultaan :) Mutta, luotto niihin on kova, koska kaikki viisi tähän mennessä sulatetut ovat selvinneet :) No, jos kuukahtavat, niin sitte täytyy alkaa valmistautumaan uuteen hoitoon nopeammalla aikataululla.
 
Mulla on ihan semmonen olo että kaikki ei oo kunnossa, ei oo enää mitään oireita tuolla munasarjassa, eilen laitoin irrotuksen ja yön aikana turvotus on laskenut, kävellen en enää tunne mitään tennispalloa tuolla nivusessa ja tuikkimiset ja juilimiset on loppunut... Onkohan normaalia eli oonko nyt ihan turhaan hermona? En jaksais oottaa huomiseen asti, oon nyt ammentanut ilmeisesti optimismivaraston tyhjiin!
 
Kiela: toivon sydämeni pohjasta että pääsette siirtoon tästä kierrosta! Voitais aloittaa sellainen kunnon plussatuuli tänne ;)

Tupsuli: mulla kyllä edelleen samat oireet jatkuu :/ plus eilen sain viel veristä vuotoa lisäksi! Tänäänkin vielä vähän rusehtavaa joten pon kans ihan varma että kaikki on tuolla pielessä nyt... Hitto miten pelottavaa ja stressaavaa tää voi olla! Mielenterveys tässä menee :(
Ja mulla kans määräys olla huomenna paikanpäällä klo 9:00 mutta punktioita oli useampi kuulemma samalle päivälle ja järjestys "saattaa vaihtua tilanteen mukaan" joten tarkkaa toimenpideaikaa en tiiä.
 
AJ: mullakin on nyt hieman aktivoituneet oireet. Ehkä se oli jotenkin siihen liittyvää, kun suolisto on ollut jotenkin koko aamuna rauhallinen, maha ihan littana lätty, ei yhtään ilmaa tms. ja sillä munasarjalla oli kivasti tilaa siellä. Kun join aamuteen vasta 9 jälkeen, alkoi suolistossakin tapahtua ja nyt jälleen nippailee ja tuntuu painetta munasarjassa :LOL: Ja joku onneksi rauhoitti tuolla IFV-ketjussa, että hänellä' Pregnyl aina rauhoittanut munasarjan oireet punktiota edeltäväksi päiväksi. Että sekin on mahdollista! + Mietin, että jos kaikki 12 follia olis puhjenut, niin luulis olevan hirveet tuskat hanurissa niistä follinesteistä??:D No noo, mä oon kans ihan hermona. Miten mä oon voinutkin olla tähän asti niin viilipytty? Nyt kuuntelen joka risausta ja käyn läpi pieleen meno -skenaarioita...

Tuo pieni vuoto kuulostaa olevan tyrehtymään päin, joku pieni turahdus sieltä on tullut ja tuskin vaikuttaa mihinkään. Muistaakseni mullakin edellisessa eli onnistuneessa IVF:ssa tuli vuotoa ennen punktiota! Lääkäri sanoi sillon, että nyt siellä on tuore limakalvopinta alkiolle kiinnittyä. Ei kuulemma haitannut mitään kun ei jatkunut kuin sen yhden päivä. Ja voihan se olla kohdunkaulasta/suulta jotain pientä vuotoa. Tsemppiä meille huomiseen! Ja kielalle passiin onnea ja tarrasukkia! Ollaan sitten joulukuisissa kaikki kolme!! :love:
 
Kyllä on semmoiset paniikit päällä että huh huh!
Mutta katsotaan miten käy! Mulla vielä aikaistu klinikalle meno (soittivat tänään) että saankin lähteä kuuden aikoihin huomenna jo kotoa... eipähän ehdi aamulla ainakaan kotona panikoimaan enää lisää kun saa lähteä kukonlaulun aikaan!

Tsemppiä sullekin Tupsuli ihan hurjasti ja kirjoitellaan kuulumisia heti kun kyetään!! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli
Tsemppiä punktioon AJ ja Tupsuli :) Raporttia sitten heti, eikös ;)

Mulla on kans synnytyksen jälkeen menkka- ja ovisoireet lisääntynyt roimasti. Tai oikeammin ovisoireet enemmänkin. Nykyään tunnen oviksen (tai ainakin jonkin vaiheen siitä) ja kierto jota ei ennen ollut, on nykyään tasainen 28 päivää. Ollut siitä saakka kun synnytyksen jälkeen menkat alkoi. Tosin eipä tuo kierron tasaantuminen kuitenkaan ihmeitä tuonut mukanaan, mutta onhan se kiva osata ennakoida menkkoja :D

Meillä elellään odottelua, niin kuin monella muulla. Onneksi koiravauvajuttuja on taas pitkästä aikaa, niin saa vähän jotain muuta ajateltavaa. Tosin koiria meillä on kyllä kotosalla ihan riittämiin, mutta silti :D
 
Punktio ohi ja kahdestatoista follista tuli neljätoista munasolua. No ei ne kaikki varmasti kypsiä ole ja osa ei siten hedelmöity, mutta jos puolestaan jatkaisi perjantaihin, olisin huippu onnellinen! Yksi top-kaveri joka tarraisi kiinni niin siinä se sitten olisi :love:

Miten AJ: lla meni? Mulla tuntu kipua koko ajan. Mut ihan siedettävää, ei minusta niin paha edes kuin aukiolotukimus. Nyt alkaa parin päivän piina, inhoan sitä puhelua labraan... Sieltä voi tulla mitä vaan! Tästä se lähtee, toivoa pidetään edelleen yllä eikös vaan, joulukuiset pikku tonttuset meille kaikille syliin!

Naanaa: eikös koiravauvojen haliminen tunnetusti laske stressitasoja ja edesauttaa raskaaksi tuloa? :love:
 
Täällä kans toistaiseksi olo että "voiton puolella ollaan"! Punktio meni yllättävän hyvin, teki toki kipeää mutta kestin ihmeen hyvin ja jäi tosi ok fiilis.
Munasoluja kerättiin 20, mutta vain 10 oli kypsiä.
Kivut on ollu kovia mutta nyt ehkä vähän helpottamaan päin, kohta pääsen osastolle ja siellä seurataan huomiseen mahdollista vuotoa. Ultraus ennen kotiinlähtöä sit huomenna.

Mulle tuleekin pitkä piina hedelmöittymisestä; saan tietää vasta maanantaina siirrossa montako hedelmöittyi. Tässä välissä ei saa mitään tietoa.

Eli nyt jännitetään sekä tätä toipumista että tuletko vuotoa ja myös että hedelmöittyykö yksikään. Blaah! Hitto mitkä piinapäivät edessä!

Mutta kai tän kestää kun sentään yksi etappi, eli punktio takanapäin.

Tupsuli: wau mikä saldo! :) nyt toivotaan sit kummallekin hyvää hedelmöittymissaldoa!! :love:
 

Yhteistyössä