toisesta ketjusta tuli mieleen.. moniko ottaa kaupassa takimmaisen tuotteen, kahvilassa alimman tarjottimen tms ?

:wave: jos menen kahvioon, en ikinä ota päällimmäistä lautasta/tarjotinta enkä kaupasta etummaista maitopurkkia. en tiedä, mistä tämä tapa on tullut mutta noin mie toimin. ehkä se liittyy jotenkin hygieeniaan, sillä vaikka en ole siivoushullu enkä ylihygieeninen en mielelläni koske liukuportaiden kaiteeseen ja kerran jätin pankkiautomaatilla asioinnin, kun näppäimet olivat ihan tahmeat...
 
hellsbells
Minä... Osassa syy on hygieeninen ( kuten lehdet, niistä en ota päälimmäistä koska niitä on kuitenkin räpelletty :D ) , mutta joitain tuotteita otan takaa sen takia, että ovat tuoreempia. Kaupoissa tietenkin laitetaan uudet tuotteet taakse ja vanhemmat eteen. Eli taaempaa saa tuoreempaa lihaa, leipää, mitä nyt ikinä.. :)
 
Jos ostan jotain maitotuotetta tms. pilaantuvaa, tarkistan päivämäärän. Usein taaempaa löytää tuoreempaa kuin edestä. Samoin jos olen ostamassa aikakauslehteä, niin se päällimmäisin voi olla jo niin selailtu, että valitsen syvemmältä pinosta.
 
"vieras"
En mä muuten, mutta kaupan kylmäaltaista ja muista en yleensä ota sitä uloimpana olevaa tai päällimmäistä, kun ajattelen ettei se ole ollut tarpeeksi kylmänä :D
 
"vieras"
En ikinä osta päällimmäistä lehteä, kun se yleensä on rutussa ja rikki jo valmiiksi.
Lihasta tms. otan päällimmäisen laatikon, jos aion laittaa ruuan samana päivänä, mut jos ostan usean päivän eväät, valkkaan pisimmän päivämäärän mukaan.

Jos kukaan ei osta niitä aiemmin vanhentuvia, se johtaa kuitenkin pian ruokien hintojen nousuun koska hävikki on sitten kaupassa kova.
 
.......
Joskus, jos tulee oikein sellainen olo, että se etummainen/päällimmäinen on oikein räpelletty ja kulunut, mutta yleensä otan vain sen päällimmäisen. Yksin asuvana opiskelijana katson mm. leipäpusseista ja maidoista päiväyksen et mikä säilyy pisimpään, koska en kuitenkaan saa niin nopeasti sitä yksin syötyä/juotua.
Onneksi kaikki eivät kuitenkaan ota taaimmaista, miettikää millainen hävikki kaupassa muuten olisikaan.
 
Aika usein otan takaa tai alimmaisen.. En tosin kahvilassa tarjotinta tai lautasta. Kahviloissa nyt yleensä käy sen verran sitä trafiikkia että en jaksa uskoa että ne päällimmäiset olisivat ihan hirveän saastuneita :D
 
samalla kun kaivatte sitä alinta tuotetta ja heittelette ne päällä olevat sivuun,niin voisitteko kaivausurakan päätteeksi laittaa ne päällimmäiset takaisin siihen mistä otittekin :attn: tämä koskee siis kaupassa alimasta laatikosta tai korista kaivavia asiakkaita
 
samalla kun kaivatte sitä alinta tuotetta ja heittelette ne päällä olevat sivuun,niin voisitteko kaivausurakan päätteeksi laittaa ne päällimmäiset takaisin siihen mistä otittekin :attn: tämä koskee siis kaupassa alimasta laatikosta tai korista kaivavia asiakkaita
Kyllä, siistin aina pinot jälkeeni.. Saatan myös vaistomaisesti järjestellä tuotteita hyllyssä tai kiikutella eksyneitä tuotteita omille paikoilleen :D

En koe olevani siltikään hullu, mutta kaupoissa työskenneelleenä ehkä vähän jäänyt.. Tosin mä kyllä teen kaikkea muutakin "kummaa" suoristelen kauppakeskuksen kuramattoja ym.
 

Yhteistyössä