toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

  • Viestiketjun aloittaja erilainenko
  • Ensimmäinen viesti
pirmeli: onnea hyvistä tuloksista! nyt nauttimaan vaan kasvavasta masusta! ja muista että rakenneultrasta paljon pienemmät riskit että mitään löytyy verrattaen kromosomeihin. et elä stressaa siitä enää :hug:

tuloksien valmistumiseen ei vaikuta paikka missä on otettu. toisilla vaa solut jakautuu nopeammin ja toisilla hitaammin. siihen ei voi vaikuttaa millään tavalla. sillä toiset saapi aikaisemmin vastaukset ja toiset joutuu montaki viikkoa pidempään odottelemaan.
sillä hassua jos ovat uskaltaneet luvata vastauksia viikossa. mut toivotaan et tulee nopeasti vastaukset.

kotiäitin tuloksia jännittelen täällä..toivottavasti olet saanut hyviä uutisia. :hug:

nemika+jäbä 35+3 ( ja kohta polille ajamaan)
 
huomenta ja onnea pirmeli hyvistä tuloksista.

Lääkäri soitti äsken ja kertoi tulokset. eli minun verestäni löytyi tuo sama virhe kuin vauvalla eli osa kromosomista 12 oli kääntynyt 180 astetta eli kun se löytyi myös minulta niin se luokiteltiin normaaliksi poikkeavuudeksi mikä ei aiheuta mitään koska oli minulla ihan samanlaisena kuin vauvalla. siinä on kuulemma sillainen että silloin kun sukusolut jakautuvat niin silloin kun minulla on tuo virhe niin siitä olisi voinut jäädä jotain kääntyessään pois tai tulla lisää siihen kromosomiin mutta onneksi se oli nyt ihan saman lainen molemmilla.... =)
Vähän kyllä eilen pelästytti se kun se hoitaja soitti eikä voinut kertoa mitään niin siinä alkoi mielikuvitus taas laukkaamaan ja viime yön' heräsin monta kertaa eikä meinannut uni oikein maistua muutenkaan.
Nyt saadaan alkaa nauttia raskaudesta kunnolla eikä tarvitse koko ajan pelätä. Lääkäri myös sanoi että todennäköisesti se on myös meidän muilla lapsilla tuo kromosomi virhe ja myös minun sisarruksillani.

Nyt meinaan tilata vaaville vaunut kun on tulos selvillä ja muutenkin voisi vähän soppailla tulosten kunniaksi..

Kiitos kaikille tuesta tällä palstalla, se on ollut todella ihanaa kun tietää että ei yksin joudu käymään näitä läpi.

Kotiäiti32+ tyttö19+4
 
kotiäiti: aivan ihania uutisia!!! nyt saat nauttia masuasukista oikein kunnolla ja masua kasvatella sinäkin. tosi ihana juttu :hug: :heart: :hug:
aamusta jännännyt täällä mukana. nyt lähdettävä polille ajamaan!!!

nemika+jäbä 35+3 :heart:
 
Minäkin kärähdin aikoinani veriseulassa.
Tyttäremme syntyi 7.3 vkolla 36. Mitat 2000g ja 46cm. Perätilasynnytys. Kasvoi 10vrk taysissa ja nyt olemme jo kolmatta vkoa kotona :)
Vaavi sai terveen tytön paperit. Ilmeisesti vika oli istukassa ja se hälyytti veriseulassa.

Eli loppu hyvin :) kaikki hyvin!!
 
poliltakin kotiuduttu nytten. poika voi todella hyvin masussa. kasvanut yli puoli kiloa kahdessa viikossa. nyt oli arvio 2250g. eli päästiin hipomasta alakäyrää. pieni on edelleen. mutta nousua hyvin käyrällä kuitenkin :D
uutta aikaa eivät antaneet. vaan jos olen kasassa viikolla 38 niin sitten kontrolli. mutta lääkäri sanoi että tuskinpa noita viikkoja tulee. ja toivotti seuraavan kerran tervetulleeksi synnyttämään sitten..hui!!!!!!!!!!!!!!!

mirah: onnea tyttö vauvasta!!! :heart: millainen oli perätilasynnytys??? :eek:
menikö kaikki hyvin kuitenkin synnytyksen aikaan?

väsynyt nemika+kasvava jäbä 35+3 :heart:
 
onnea kotiäitille ja pirmelille hyvistä tuloksista! :flower:

ja mirahille onnittelut tytöstä! ei taida huvikseen seulat hälytellä, kun teilläkin istukka "petti". kuten mulla myös ja nimenomaan veriseula meillä hälytti... :heart:

ai että ei nemika viikkoa 38 näe? en usko! :LOL: oot tuota jo nyttenkin porskutellut melkoisen kauas odotuksista huolimatta :hug: :flower: ei ois pitkä matka kolmeen kiloon, heh! meidän neiti painoi tänään 2260 g ja on piristynyt nyt sen verran, että jokaisella ruualla minkä sairaalalla olen, syö tissistä jonkun verran! ;) tänään jättävät saturaatiomittarin pois ja huomenna sitten yövyn neidin kanssa ekan yhteisen yön! :heart:
lypsäminen on onnistunut ja maitoa tulee enemmän kuin neiti tarvitsee. onneksi! ei helppoa tämä maitomäärän kasvattaminen, kun vauva eri osoitteessa viikkosotalla :LOL:

jeppistä ja mökö (36+2)
 
jeppistä: onpas se mökökin painoa saanut sit hyvin.
laita ylimääräinen maito pakkaseen..niin mäki tein nii on hätävaraa aina jos maitomäärät heittelee sit ku kotiin pääsee.
mäki leikin sen pumpun kanssa puoli vuotta. ja melkone urakka oli kyllä.
onko ne lupaillu mököä miten kotiin nyt? ihana ku huomenna saat sit olla pienen kanssa koko ajan. :heart:

juu kyl se kovasti sanoi et on nii alaalla ja ihan kiinnittynyt ja maha laskeutunu niiiiin alas.
ja tila alkaa olla niin loppu jäbällä. mut saapas nähdä..ensi viikon loppuun meinasin kyl mennä. et tulisi enkat nyt viimoisessa raskaudessa kestolleen.. :LOL: :LOL:
mut saapi nähdä miten käy :D mut viikot on jo nii hyvin ettei enää pelota vaikka päättäisikin tulla ulos sit kun haluaa. =)
 
On totta, että tuloksen valmistumiseen vaikuttaa miten solut jakautuvat, mutta tämän lisäksi vaikuttaa myös missä koe tehty. Esim. Naistenklinikalla on tyypillisesti kestänyt melko pitkään, koska labrassa liian vähän henkilökuntaa, tämän minulle kertoi NKL:n entinen lääkäri, joka piti melko kohtuuttomana, että tulos venyy tuon takia. Yllättävää, jos nyt lupaavat viikossa, se jo niin lyhyt aika ettei taida aina onnistua vaikka henkilökuntaa olisi lisättykin.
 
jeppistä: vieläkö olet vierihoito hommissa? joko ne tyttöä kotia lupailee?
täällä ollaan kasassa edelleen. jännäks alkaa käymään kauanko pysytään kasassa. :xmas:
selkäkivut alkaa olemaan sitä sorttia miltä aiemmistakin käyntiin sit hurahtanu. et saapi nähdä. huomenna olis taas viikon vaihto :D

tauski ja rouva pikkumyy: onko plussaa näkynyt jo?? jännäilen teidän tärppiä täs samal.

nemika+jäbä 35+6
 
nemika: eilen tulin vierihoitohommista... mut olin niin väsyny, että ei jaksanu koneelle... siitä se vauva-arki alkaa :LOL: neiti painoi eilen 2340 g ja aamulla otettiin nenämaha-letku pois. ei oo tarvinnu sitä enää, mut jättivät et mulla ois varmempi olo vierihoidossa. ;)
kait sit ensi viikolla kotiin.
tänään mennään iltapäivällä ja matkalla pitäisi se 11,5 vuotias nöffi lopettaa :'(
se oli lopettanut syömästä torstai-iltana eikä eilen jaksanu ulos lähteä; takapää heikkona. harmi, kun torstaina päivällä olisi jo näyttänyt merkkejä, kun ell kävi hevosen hampaat raspaamassa. ois voinu samalla kertaa kotiin nukuttaa...
teeppä muksu huomenna, kun on mun tytön 2 vuotis synttäripäivä :flower: :heart:
palataan astialle... ja ilmineeraa, jos kunnolla supistelee :LOL:
lykkyä matkaan!

jeppistä
 
jeppistä: voi nöffi parkaa... :'( :hug: se on aina nii hirveätä ku ei muuta vaihtoehtoa ole.
jaksamisia kovasti :hug:
laitokselle pitäisi lähteä ekasta kipeästä supistuksesta tai limatulpasta välittömästi ajamaan ku on se sisäsuu auki valmiiksi niin syntyypi aikast vauhdilla todennäköisesti ku lähtee tulemaan. mut jos hyvin käy niin nakkaan kyl viestiä ensin.
selkää polttaa nii uhkaavasti et hirvittää millo nasahtaa ulos jäbä.. :eek:
tarkoitus olisi ensiviikon loppuun pitää sisällä mut se ei varmaan ole musta sit kiinni :LOL:

jaksuja sinne nöffille ja sulle :hug:
 
Hei täällä taas! :flower:
Kiva jeppistä, että pikkuisen hoito sujuu! :heart: Ikävää, että Koira sairaana ja joudutaan lopettamaan, niistä varmaan tulee yhtä rakkaita kuin muistakin perheen jäsenistämme!

Nemika ;Onnea vauvan haku matkalle, jos sellainen jo pian edessä, kauan olet jaksanut sinnitellä ja poika on kasvanut masussa hyvin! :flower:

Niin minä täällä jännäilen milloin uskallan testata, kun ekat menkat km:stä tuli 32 vrk:n päästä ja nyt vasta 26/32, milloinka kannattaisi? :saint:

Heippa kaikille taas!

Ja Tauskille Onnea myös, että raskaustesti positiivista tulosta antaisi! :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Ps odottamani vauva olikin poika, vaikka tyttöä luulin odottavani, koska en oksennellut. Niin ne vauvat ossaavat huijata meitä vanhempia! :D
 
Onnea kaikille hyviä tuloksia saaneille! :heart:

Pikaisia plussia niitä odotteleville. =)

Neminka:tsemppiä tulevaan -voi se miehenalku siellä viel hetken viipyä, kuka tietää.

Mulla neiti näyttäis nyt kääntyneen -toivottavasti pysyykin niin. viikolla 32 mennään :)
 
Onnea Pirmelille ihanista uutisista :flower:

Kotiäidille myös ihan hurjasti onnea hyvistä tuloksista :flower:

Onnea, Mirah, tyttövauvasta :heart:

Merika:
Hienoa, että neiti on kääntynyt, niin sitä pitää!

Pahoittelut jeppistä koiran sairastumisesta :( . On raskasta luopua rakkaasta ja pitkäaikaisesta perheenjäsenestä, tiedän. Mutta sellaista on elämä, uusi on siinä Mökössä nupuillaan aukeamassa. Ihanaa, että saatte vauvelin kotiin pian :heart:

Ja nemika se vaan on kasassa, hienoa! Tuleekohan tästä lapsesta ihan täysiaikainen, varmaankin =) ;) . Mut jos nyt on jo syntyäkseen, niin tsemppiä tuohon ihanaan koitokseen!

Veriseulahälytyksistä: Miksihän meillä se hälytti? Edelleen vaan mietityttää, siis ihan mielenkiinnosta tahtoisi tietää. Meillähän ei istukka pettänyt ja silmämääräisesti oli oikein hieno (iso!) istukka. Ultrissakin näytti kaikki aina olevan ok... Hmmm...


Unni ja Neiti Aurinkoinen 6vko
 
Kyllä muakin rupes jännittämään, Sun puolestas Nemika! Pidä sit kiirettä, ettei mies joudu kätilöks :LOL:

Ihanaa että mökö on jo noin iso tyttö ja vahvistuu päivä päivältä. :heart:

Merikankin vauva on kääntynyt, hyvä juttu, eihän sullakaan enään pitkä aika ole h-hetkeen!

Kotiäidille ja Pirmelille onnea hyvistä tuloksista!

Rouva Pikkumyylle tärppionnea, jospas ois tärpännyt!

Kävin vielä kerran sydänkontrollissa, ja kaikki oli erinomaisesti. Tyttö ei vaikuttanut kovin siveelliseltä, niinkuin veljensä aikoinaan, heidän sukupuoltaan ei rakenneultrissa koskaan selvinnyt, tytteli on joka ultrassa haarat ammosen auki :LOL:

Unnille myös ihania vauvantuoksuisia päiviä, itsekkin innolla odottelen, laskettu aika on kesäkuun 27. Meillehän tämä on ensimmäinen tyttö ja olo on vieläkin vähän epätodellinen, viiden pojan jälkeen!

Jade-Julia ja tytsy 28+1

 
jade-julia: ihana et kaikki hyvin ja sullakin noita viikkoja tullut ihan huomaamatta noin paljon. =) ja kivahan teille saada vähän vahvistusta ukko valtaan :LOL:

unni: kiva kuulla kuulumisia taasen. aika menee vaa nii joutuin ku pieni siellä jo 6 viikkoa vanha..oikea vanhus tosiaan.. :LOL: ihan kateeks käy ku sullaki nyytti jo kainalossa ja mulla on se kovin koitos vielä edessä..apua.. :eek:

merika: sunki viikkoja piti ihan ihmetellä..ei sitä huomaa miten tämä aika vaan menee. tuntuu että vasta jänniteltiin kaikki tuloksia ja aletaan voiton puolella jo kaikessa olemaan kuitenkin. :)

mulla joku karsee kiukku päivä varmaan ku kaikki nyppii ja tympii. eikä jaksa tehdä mitään mikä piristäisi. sit äkkäilen tääl kotona muille ihan ku se niiden vika taasen olisi.
on tuos ukollaki ymmärtämistä mun kanssa väliin.. :headwall: :headwall:

plussa onnea nyt rouva pikkumyylle ja tauskille kovasti..toivotaan että molemmilla tärppäisi nyt!!!! :hug:
 
Unni: Minulla oli perjantaina perusteellinen ultraus juuri tuon papp-a lukeman vuoksi. Vauva nayttaisi kasvavan normaalisti, tosin sanoivat etta voi olla pienen puoleinen tai siro vauva. Minulla on kaksi ennestaan ja pienia ne on olleet nekin syntyessaan vaikka ovat ihan normaalikokoisia nyt.
Mutta istukasta loytyi pieni "vika". Jos nyt oikein ymmarsin mutta istukkaa ruokkii (ainakin nyt minulla) kaksi valtimoa, yksi molemmin puolin jo molemmissa virtaukset ovat normaaliasteikon ulkopuolella ja toisessa on lisaksi "possible notch" (?). En naista silloin ultrassa tarkemmin kysellyt kun luin raportin vasta kotona ja alkoi mietityttaa mita kaikki tarkoittaa. Mutta sen verran kysyin etta voisiko tasta syysta se veriseula halyyttaa ja sanoivat etta mahdollisesti. Kolme laakaria ultrasi ja tuli tunne etta perinpohjaisesti tutkivat eika aikaa saastelty. Olo on nyt helpottuneempi kun vakuuttelivat etta vauva kasvaa omalla kayrallaan ja onhan tama neiti kylla varsin aktiivinen masuasukki. Kasvua ja istukkaa seurataan taas ensi kuussa.

musikka ja pumpero 24+5
 
Hei

Mietin tässä, että pitäisikö ilmoittautua mukaan joukkoon.

Jäin tässä kolmannessa raskaudessa kiinni veriseulassa, kun arvot olivat korkealla vaikka turvotusta oli vain 1,5mm. Viikkoa sitten tulivat LV punktion tulokset ja raskaus voi nyt jatkua. Tosin ei missään hyvissä fiiliksissä kun edellisen raskaus loppui tästä parin viikon päähä ja esikoinenkin on pikkukeskonen. Saa nähdä, saammeko tällä kertaa elävän lapsen ja millä viikolla synnytys tapahtuu.

Hexa
 
hexa: onnea hyvästä tuloksesta! toivotaan että kaikki menisi hienosti nyt kuitenkin. vaikka varmasti on pelko läsnä koko ajan jo aiempien raskauksien takia. itellä kanssa ollut niin vaikea raskaus.
nyt uskotaan että kaikki menee sullakin hienosti.

nemika+jäbä 36+0
 
Kiitoksia onnen toivotuksista. Ajattelin tehdä testin ens viikonloppuna tai ainakin sit ennen jälkitarkastukseen menoa joka on 16.4. Toiveet on kyl itselläkin korkealla. Tein jo varoiks testin aiemmin et hormoonit on varmasti laskenu ja et voin sit olla varma et kaks viivaa tarkoittaa uutta raskautta. Kävin vauvan haudallekin viemässä lyhdyt perjantaina ja tunteet nousi taas pintaan :'( .
jeppistä: Pahoittelut koiran menetyksestä. Kyllä niistä ajan kanssa tulee vaan niin tärkeitä perheen jäseniä :hug: .
Kaikille muille sit vaan tsemppiä odotukseen ja nemikalle eritoten synnytykseen :heart: .
 
tauski: toivotaan nyt että tosiaan tärppää plussa pian :hug:
on sullakin ollut kova taival käydä läpi. en osaa edes kuvitella miltä kaikki on tuntunut. ja varmaan haudalla käyminen on raskasta mutta toisaalta on kuitenkin paikka missä käydä toista muistamassa. :hug:
nyt vaan peukut pystyyn että pääset pian vaavia kasvattelemaan masussa uudelleen.
:hug:

jeppistä: kuis siellä menee? täällä nappas eilen ekat kunnon kipeet supparit jotka meni kyl nii selkään et aattelin et ny se on menoa. mut täällä sitä vaan kasassa aloitellaan uutta viikkoa taasen. :LOL:

nemika+jäbä 36+0 (onpas kiva kirjottaa tuota viikkomäärää) :LOL: B) :attn:
 
NEMIKA: Ei tuo perätilasynnytys niin poikennu normista. Lastenlääkäri tutki heti vaavin ja synnytyslääkäri avusti vaavin ulos. Se kovin työ eli pää oli vaan viimeisenä. Ponnistusvaihe kesti 5min minulla. Kaksi kätilöä oli myös paikalla.

Lämmin kiitos kaikille onnitteluista!!!
 

Yhteistyössä