toispuoleiset kivut alkuraskaudessa!

Hei kaikki!

Minulla oli eilen illalla kovaa kipua oikealla alavatsalla, kipu kesti ehkä tunnin ajan ja se oli sykkivää ja viiltävää... pelästyin että olisko kyseessä kohdun ulkopuolinen raskaus, mutta neuvolasta sanottiin että jos olisi KU niin kipu tuntuisi koko ajan. Tämän lisäksi muutamana kertana tuli ruskeaa tuhruvuotoa pyyhittäessä, se kuitenkin on loppunut jo.

Minulla oli kesällä vuotohäiriöitä ja kivuliaat kuukautiskierrot, epäilin jo silloin jonkilaista kystaa.

Jos jollain on ollut kysta raskauden alussa, niin osaatteko sanoa minkälaista kipua se aiheuttaisi?

Joka tapauksessa varaan ajan yksityiselle ultraan kun neuvolassa ei huoltani oteta vakavasti... :(
 
Minulla kohdunulkoisessa oli toispuoleista kipua yhden yön ja aamulla kun pääsin lääkäriin kipu oli jo helpottanut. Tuhruvuotoa tuli välillä ja kohdunulkoinen todettiin vasta kun verta tuli oikein kunnolla ja ultrattaessa ei löytynyt kohdusta mitään ja kuitenkaan verikokeissa hcg ei lähtenyt laskuun. Leikkaukseen jouduin. Ei siis kipuillut pahasti kuin kerran, muutoin aika oireeton.
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja ElinaMaria:
myymä onko se ollut juuri tuollaista viiltävää kipua? :|
kovasti nyt kaipaan huojennusta tähän pelkoon... :ashamed:
On viiltävää, välillä tykyttävää, välillä sellaista hermokipua että säteilee ihan selkään ja jalkaan asti! Tosi ikävää ja pelätty on monet kerrat!

Mutta tässä sitä vaan porskutetaan :)

Mulla ultrattiin munasarjat ja oikealta puolelta on selkästi isompi mikä voi kai myös vaikuttaa!

 
EM mulla on ollut tuota toispuoleista kipua vähän koko raskauden, mutta vasemmalla. Mutta se (+ vuodot, tai siihen ekaan ultraan mennessä värjäymät vasta, kunnon tuhru alkoi pari päivää ultran jälkeen) oli aika vahva syy mulle käydä sillon ultrassa tarkistamassa, ettei kyseessä ole ku. Mullekin tosiaan kyllä sanottiin, kun yksityiselle soitin, et ku ei välttämättä kipuile koko ajan, kuten tuolla ylempänä riivankin kokemus osoitti (vastaavia olen tosin lukenut muitankin tältä palstalta), vaikka neuvola sanoi muuta.

Ei ollut ku eikä kystaakaan löytynyt. Molemmat munasarjat oli normaalit. Itse asiassa tuolle kivulle ei vieläkään ole löytynyt mitään syytä, se vain on. Hormonisekoiluja, kohdun kasvukipuja, ligamenttien venymisestä johtuvaa (mulla on kohtu lisäksi vasemmalle kallistunut, joten sekin saattaa lisätä sitä )... kaikki on mahdollisia syitä. Mut siis tosi kovaksikin kipu kävi jossakin vaiheessa ja tosiaan huolestutti.

Mutta voi siis olla ihan normaalia, vaikka sulla ei mitään kystaa tai kohdunulkoista siellä taustalla oliskaan. :)
 
Ei ollut tarkoitus säikytellä tuolla aikaisemmin. Pitäisi muistaa paremmin kuinka hädissään sitä itsekkin oli kun etsi tietoa. Meinasin vaan juuri sitä ettei kohdun ulkoisesta välttämättä ole jatkuvaa kipua vaikka neuvolasta niin väittäisivät. Mutta kivullehan tosiaan voi olla muitakin ihan vaarattomia syitä. Kannattaa käydä ultrassa tarkastamassa. Pidetään peukkuja ja toivotaan että kaikki on hyvin.
 
Minulla 3 raskautta takana ja jokaisesta ollut rv 6-8 aivan hirveät toispuoleiset kivut ja siksi olen kaikista käynyt alkuraskauden ultrassa. Jokaisella kerralla kuitenkin kaikki ollut hyvin ja kaikista raskauksista syntynyt terveet täysiaikaiset lapset! Koskaan ei ole syytä löytynyt kivuille... Hyvä se on käydä tarkistuttamassa tilanne oman mielenrauhan vuoksi. ElinaMaria minä pidän täällä peukkuja sinulle ja toivotaan että kivut ovat ihan harmittomia! =)
 

Yhteistyössä