Toistuvat keskenmenot

Näitä samoja mietin minä...
Meillä menetetty 6+, 16+, 36+ ja 14+.
Eli kolme keskenmenoa ja yksi kohtukuolema. :ashamed:
Syitä ei ole löytynyt, mietin että uskaltaako vielä yrittää. Kaikki tällä lääketieteellä mahdollinen on tutkittu ja kaikki "normaalia".
Nämä menetykset ovat olleet 1/06-8/08. Näitä ennen meillä on kaksi lasta. Sama mies ja niin edelleen.
Missä menee vikaan.
Kuulisin mielelläni muiden näkemystä asiaan.
Itse en oikein tiedä mihin pitäisi ryhtyä... mutta kun syli huutaa sitä vauvaa...
 
Mulla 3 lasta ja 4.tulossa.6 keskenmenoa.Kohdun ulkpuolinen 18 ja 17 viikolla ja loput alkuraskuden keskenmenoja.Näissä raskauskissa ei vielä ollut korkea verenpaine.Nyt on albetol lääkitys ja lisäksi primaspan,vaikka hyytymistekijöissä ei mitään vikaa ollutkaan,niin silti.Veren vuotoa oli alussa ja lisäksi nyt viikolla 30.
Muutoin raskaus sujunut melko hyvin ja nyt ollaan jo selvillä vesillä.Pelko ollut mukana koko raskauden ja henkisesti tämä on ollut erittäin raskas kokemus näiden kaikkien keskenmenojen jälkeen.Luulin jo,että olen niistä yli päässyt,mutta enpäs ollutkaan.Tämä on vimeinen raskaus .Enempää ei enää henkinen kantti kestäisi.Ja onhan noita sitten jo 4,mikä on jo kiva määrä.Kunhan vielä tämä loppu raskaus sujuisi ja pääsisi vielä edes joulun yli,kun paikat jo alkanut aukeneen ja la helmikuun alussa.
Pelko painaa takaraivossa siihen asti,että vauva on elävänä sylissä.Siihen asti pitää yrittää kestää ja elää....
 
Meillä todettiin eilen neljäs keskeytynyt raskaus :'( Vielä kaikenlisäksi kaksosraskaus.. Yksi lapsi meillä silti on. Nyt meillä sitten alkaa tutkimukset vihdoin ja viimein. Me niin hirveästi toivottais että saataisiin edes toinen lapsi vielä. :'( :'( :'(
 
Otan osaa, teillä kaikilla on ollut ihan liian rankat kokemukset. Keskenmenojen syitä mietin minäkin ja sitä, miksi ne ei tapahdu alkuraskaudessa heti. Meillä on yksi lapsi ja sen jälkeen on tullut yksi alkuraskauden keskenmeno ja keskenmenot viikoilla 14 sekä 16. Sikiöissä ei ole ollut vikaa, 16 viikkoinenkin oli elossa syntyessään. Tosin mulla on ollut kaikissa raskauksissa isot verenpurkaumat, mutta silti useimmat sellaisistakin raskauksista jatkuu loppuun saakka... Nyt itseltäkin on otettu monenlaiset verikokeet, mutta en usko että niistä mitään löytyy ja että löytyis mitään ihme keinoa, joka estäis keskenmenot. Tällä hetkellä suurin ongelma on että viimeisen keskenmenon jälkeen kohtuani ei ole saatu tyhjenemään. Onko kellään ollut tälläista ongelmaa ja miten tilanne on edennyt? Minut on siis nyt kaksi kertaa kaavittu edellisen keskenmenon jälkeen ja kohdussa on edelleen hyytymiä!!!??? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
 
Kuinkakohan paljon on tutkittu toistuvien keskenmenojen geneettistä puolta? Minulla on sekä äidin että isän puolen serkuilla kummallakin toistuvia keskenmenoja ja nyt itsekin olen niitä joutunut kokemaan.
Mulla on kaiken kaikkiaan neljä keskenmenoa takana, joista kolme on peräkkäisiä. Yksi lapsi meillä on, joten luulisi onnistuneen raskaudenkin jossain veiheessa olevan mahdollista.. mutta en tiedä kuinka enää jaksaa tai uskaltaa yrittää.
 

Yhteistyössä