toistuvat sektiot

Hei! Kukahan tietäisi, miten monta lasta voi saada keisarinleikkauksilla? Vähän hullulta kuulostaa nyt heti alkuun tämä kysymys! Mutta mua mietityttää, kun edellinen vauva syntyi sektiolla ja tälle toiselle on käymässä kaiketi samoin, kun ei ulkokäännös onnistunut. Eli jos tämäkin leikataan, tehdäänkö aina tulevaisuudessa automaattisesti sektio oli tilanne mikä hyvänsä? Luin joskus lehdestä että joku oli saanut kolme lasta sektiolla, onko se maksimi? Kaipa se riippuu tietysti ihmisestäkin.. Olin vain aina haaveillut isosta perheestä, saa nähdä kuinka nyt käy!
 
kuu
Olen kuullut että sektioiden lukumäärä riippuu ihan siitä että kuinka kohtusi kestää arpia?eli leikkauksessa lääkäri kyllä sanoo kun enempää lapsia ei enää saa tehdä..
olen kuullut että jollain 6 sektiota, jollain vain 2..riippuu kohdusta!
 
näin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 00:04 vieras kirjoitti:
Hei! Kukahan tietäisi, miten monta lasta voi saada keisarinleikkauksilla? Vähän hullulta kuulostaa nyt heti alkuun tämä kysymys! Mutta mua mietityttää, kun edellinen vauva syntyi sektiolla ja tälle toiselle on käymässä kaiketi samoin, kun ei ulkokäännös onnistunut. Eli jos tämäkin leikataan, tehdäänkö aina tulevaisuudessa automaattisesti sektio oli tilanne mikä hyvänsä? Luin joskus lehdestä että joku oli saanut kolme lasta sektiolla, onko se maksimi? Kaipa se riippuu tietysti ihmisestäkin.. Olin vain aina haaveillut isosta perheestä, saa nähdä kuinka nyt käy!
Käsittääkseni lähes poikkeuksetta tehdään sektio, jos 2 edellistä on leikattu. Sektioiden määrä taas on aivan hlökohtanen, koten on tälläkin palstalla moneen kertaan todettu! Yhdelle kaverilleni sanottiin toisen jälkeen, ettei kohtu kestä enää uutta raskautta, toiselle taas annettiin toisen jälkeen lupa ja vielä rohkaistiin, että on olemassa todella monilapsisia naisia, jotka ovat saaneet kaikki lapset sektiolla.
Lääkäri varmaan, ellei sektiossa, niin ainakin kotiinlähtötarkastuksessa sanoo, jos edessä on lapsentekokielto, mutta voihan sitä itsekin kysyä!
Mutta siis tuo kolme sektiota ei missää nimessä ole mikään maksimi, toisten kohtu ei kestä edes sitä, toisilla taas vaikka kuinka monta.
 
hei.. mulle on tulossa nyt kolmas sektio.. tää on ensimmäinen suunniteltu sektio, kaks ensimmäistä on alkaneet alatiesynnytyksenä, ja sitten päätyneet hätäsektioon.. eli ainakin täällä on se kaksi sektiota raja, että sen jälkeen ei enää saa yrittää alakautta... kysyin silloin lääkäriltä, kun tuon kuopuksen sain, että montako sektioa pystyy naiselle tekemään.. niin sanoi kans juuri tuota, että riippuu paljon henkilöstä, on kuulemma sellaiseenkin törmännyt, jolle on tehty 8 keisarinleikkausta.. mutta mun kohdalla ainakin kuulemma vielä tän kolmannen kohtu kestää, että sitten taas katsotaan uusiksi.. mulle tosin itselle taitaa tää kolme jo riittää... =)
 
monta sektiota
Minulle on tehty 4 sektiota ja yleisesti tuo sektioiden määrä riippuu just äidin yksilöllisistä lähtökohdista eli miten kohtu kestää raskauden ja uuden leikkauksen,kudostyyppi eli miten palautuu leikkauksesta ja paikat korjaantuu,synnytyslääkäri kertoo millainen tilanne äidillä on ajatellen seuraavia raskauksia..Tuo kohdun mahdollinen oheneminenhan siinä kai on se pääasia tuon kohdun keston suhteen,kun leikataan monta kertaa.
 

Yhteistyössä