Toistuvien keskenmenojen syy

Ajattelin jo tulla kirjoittelemaan tälle palstalle, etten masenna onnellisten odottajien pinoja. Minulla tällä hetkellä rv8+2 ja tänään veristä vuotoa. Aikaisempien kokemusten perusteella olen varma, että kesken menee taas.
Meillä on kaksi lasta, mutta kuopuksen syntymän jälkeen on ollut kohdunulkoinen raskaus, keskenmeno rv11 ja tuulimunaraskaus. Nyt näyttäisi tulevan taas keskenmeno.

Onko kellään tietoa tai kokemusta mikä voisi aiheuttaa toistuvat keskenmenot. Tähän mennessä lääkärit ovat vain voivotelleet huonoa tuuria, mutta jotenkin alkaa usko loppua tähän touhuun. Yksi asia mikä mietityttää on se, että esikoinen joutui olemaan syntymänsä jälkeen viikon valohoidossa korkeiden bilirubiiniarvojen vuoksi. Syynä oli kuulemma se, että meidän veriryhmät eivät sopineet yhteen. Voisivatko nämä keskenmenot johtua veriryhmistä?

Jos meillä on jo kaksi tervettä lasta onko mitään mahdollisuutta päästä tutkimuksiin tai hoitoon?

t. Viivariina
 
Olen pahoillani menetyksistäsi :hug: Käsittääkseni kolmen perättäisen keskenmenon jälkeen pitäisi päästä kunnallisella puolella tutkimuksiin, vaikka olisi lapsia ennestään.
Siellähän sitten voisi myös kysyä tuota veriryhmä-asiaa, tuskin siitä yleislääkäri osaa sanoa.
 
Itsellä ollut kaksi tuulimunaa ja yksi alkuvaiheessa päättynyt raskaus (kehitys päättynyt vko5-6). Sitten alettiin tutkimaan, missä voisi olla vika:
- kromosomitutkimukset: ei mitään vikaa
- muut verikokeet: tukostaipumusta (jos sydänäänet saadaan näkyviin, aloitetaan Klexane-pistokset) ja kilpirauhasen vajaatoiminta, johon annettiin Thyroxin lääkitys.
Lisäksi omia huomioita: veljellä keliakia ja itsellä monenlaisia vatsaoireita. Aloitin gluteenittoman ruokavalion. Vatsaoireet loppuivat. Aloitin myös Ladyvita Maman syömisen.
Tammikuussa jälleen testissä plussa, ja kävin kuukautisista laskien vko 6 ultrassa. Lääkäri sanoi, että kyseessä jälleen tuulimuna ja laittoi lähetteen sairaalaan tyhjennystä varten. Annettu tyhjennysaika ei matkan takia sopinut, joten siirsin sitä viikolla. Tänään menin sairaalaan tyhjennystä varten, mutta lähettivät minut sieltä kotiin... eivät nimittäin "suostuneet" tekemään tyhjennystä kun kohdusta löytyi viikkoja 6+2 vastaava ihmisenalku, jonka sydän sykki pontevasti! Voinette vain arvata mitkä fiilikset on nyt :heart:

Kysyin lääkäriltä, voiko Thyroxin ja muut, itse tekemäni muutokset vaikuttaa näin ja hän sanoi, että kyllä, varsinkin kilpirauhasen vajaatoiminnalla on kuulemma suuri vaikutus raskaaksi tulemiseen!

En tietenkään uskalla hehkuttaa asiasta vielä millään foorumilla, mutta minulle se, että näin tulokkaan sydämen sykkivän, on käsittämättömän iso ja ihana asia! Toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun saakka.
 

Yhteistyössä