Toiveena vauva 2017-2018

Tervetuloa Juliet86 ja TalvenTaika! :)

Minä olen pakottanut itseni syömään greippejä kanssa tässä alkukierron ajan, naama rutussa vaan mitäpä sitä ei tämän asian eteen tekisi :love: Ovulaation pitäisi olla huomenna maanantaina, mutta jos yhtään kroppaani osaan tulkita niin luulen sen olleen jo eilen. Eilen tai huomenna, hommat hoidossa :)

Mitäs teille kuuluu? Kovin on ollut hiljaista täällä muutaman päivän :)
 
Mahtuuko tänne mukaan? Olin aikaisemmin viime vuoden ryhmässä mutta yrittäminen piti lopettaa hetkeksi koska aloitin oman yrityksen ja mies oli työtön - olimme kuitenkin koko sen ajan tjottailulla mutta mitään ei tapahtunut.
Yritystä on takana nyt 1,3v ja sinä aikana kierto on venynyt jopa 50 päivään :( Ensi kuussa on aina lapsettomuuspolille tarkistuttamaan mitä on meneillään, enkä tiedä yhtään mitä odottaa. Jos jollain on kokemusta, kuuntelen mielelläni! Myös mies sai lähetteen spermanäytteen ottoon.

Listaan infot : Ikää itsellä 22, mies 28. Esikoista yritetään, 1,3v yritystä takana ja kierron keskipituus noin 38pvä, nyt kp30.
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Tervetuloa Chuislean, kyllä tänne mahtuu! :)
Plussatuulia teillekin, täällä vauvakuume vain nousee ja nousee..:whistle:
Minulla oli samantyylinen tilanne, kierto venyi ja venyi ja venyi.. lopulta se oli useamman kuukauden. Sitten kun menkat tuli niin ne oli kaksi viikkoa putkeen. Sain terolutit joilla saatiin lopetettua menkat ja sitten alettiin tasaamaan kiertoa niillä. 1,5-2 kk luomumenkkoja odotellessa (terolutit lopetettua) menin uudelleen lääkäriin ja terolutit määrättiin uudestaan pidemmäksi ajaksi. Teroluteilla kierto on tasainen ja menkat ajallaan. Lapsettomuuspolista ei sinällään ole kokemusta, neuvolassa minulle sanoivat että yritetään saada kroppa toimimaan luomusti, koska olen vielä niin nuori että pitäisi onnistua. Siellä tekivät sitten gynen tutkimuksen ym. Kaikki tämä e-pillereiden takia, jotka lopetin 2012. Tai ainakin olen kovasti sitä mieltä itse, että niistä nämä ongelmat johtuvat
 
Viimeksi muokattu:
Tuntuu et itellä vauvakuume pahenee vaan päivä päivältä. Joka paikassa nään vaan raskaana olevia naisia ja vastasyntyneitä vauvoja. Facebookin seinä täynnä ilmoituksia raskauksista tai vauvoista. Ei oo helppoa olla nainen ja potea valtavaa vauvakuumetta. Esikoisesta kesti 1v 3 kk ennenkuin tärppäs. Ei kyllä mitenkään laskettu päiviä vaan annettiin vauvan tulla sillon kun ite haluu. Jotenkin nyt vaan toivois sitä nopeaa raskautumista.
 
Viimeksi muokattu:
Juliet86, ihan kuin olisit minun ajatuksista kirjoittanut. Siis tuosta, että joka puolella näkee raskaana olevia naisia ja lähipiirissä monet on tänä vuonna (siis todella monet) saaneet lapsia.. Pakko silti uskoa, että kyllä minäkin vielä jonain päivänä.. :unsure:
 
Voi arvon kanssakuumeilijat, nyt oon tehnyt oman ennätyksen! Hyvä, että ovulaatiokivut on mahasta häipyneet niin kuvittelen jo että rinnat on kipeytyneet :D

Juliet, minäkin näen kaikki raskaanaolevat ja ihan pikkuriikkiset vauvat, tuntuu haikealta ja aina sitä miettii vieläkö meille tulee. Ja samalla pelkää tavallaan sitä raskaaksituloa, sitten pitää pelätä meneekö kesken, syntyykö keskosena, kaikki mikä voi mennä pieleen. Siitäkin valitettavasti kokemusta on.
 
Tervetuloa uusille! :)

Tuo on niin totta, että kun toivoo sitä vauvaa niin joka puolella tuntuu näkyvän raskausmahoja. Mulla on nyt ystäväpiirissäkin ihan urakalla ihmiset saaneet jälkikasvua ja omassa päässähän se tuntuu varmaan jopa tuplasti isommalta se määrä kuin mitä niitä vauvoja nyt oikeasti on tullukaan. Mahtava tämä vauvakuumeisen naisen mielikuvitus :D

Noh, omaa napaa vielä senki verran, että uus kierto alkanut täällä, kp 1 on nyt. Kyllähän tuo taas harmittaa melkosesti. Sanoin jo miehelle, että jos ei tässäkään kierrossa plussaa tule niin oiskohan aika pitää taukoa sit alkuvuodesta. Alkaa meinaan käydä stressaavaksi itelle jo, semmonen kärsimätön suorittaja-tyyppi kun olen. En osaa kuvitellakaan miltä tuntuu pareista, jotka on yrittäneet jo useamman vuoden. Sain kesällä pitkän oireilun jälkeen sairausdiagnoosin ja nyt se sekä tän lapsiasian yhteissummana sitä on alkanu tuntuun, et omaan kehoon liittyy vaan ikäviä asioita. No, eiköhän se mieli taas tästä ilosempaan suuntaan lähe pikkuhiljaa, se on tää menkkojen eka päivä vaan aina vähän pettymys.

Onnea kaikille odotuksen odotukseen! :)
 
Moi!

Ilmottaudun mukaan! Toinen lapsi olisi haaveissa, esikoinen täytti pari päivää sitten 2 vuotta.

Kierron pituus vaihtelee 29-37 päivän välillä, enkä ole tikuttanut vielä ovulaatiota (testit odottaa seuraavaa kiertoa).

Nyt piinailen juuri että alkaako menkat tässä viikon sisällä, vai onnistuiko jo

Oireita tähän mennessä:
- nännit, ja rinnat muutenkin herkät, kuumottavat ja pistelevät (niinkuin maito nousisi)
- pientä flunssaa (toki poika on kipeänä nyt)
- nippailua ja kouristuksia alavatsalla
- selkää välillä särkee
- kokoajan tunne että kohta alkaa menkat (toivottavasti ei alkaisi!)
- närästää
- jaksan valvoa pidempään
- iloinen fiilis eikä perus pms

Kuinkahan moni näistäkin oireista on ihan vaan normaalitilaa, mutta tietysti nyt on tarkempana

hampula (27) / kp 29/29-37 / 2.lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Tervetuloa uusille ja isot halaukset negat ja menkat kokeneille :love:

Ton ovislaskurin mukaan täällä pitäis olla tärppipäivät! Huisia, jos niihin nyt on kyllä peittoa heiluteltu :whistle: jos ja jos, täytyy toivoa.
Sama täällä raskaana olevia näkyy jokapuolella ja ystäväni saa ensi kuussa kolmannen, sielläkin odotellaan koska on tulokkaalle kaveri tulossa:rolleyes::love:
 
  • Tykkää
Reactions: hampula
Moi. Mä oon 24 vuotias, ei lapsia vielä. Jätettiin kumi ja välteltiin ovista, kun rupes niin jännittämään. Nyt kuitenkin vauvakuume taas kasvanu huippuunsa ja en malttais odottaa :sneaky: Kierrosta en osaa vielä sanoa, en ikinä ole seurannut. Nyt kp 19, saa nähdä onko vahingossa tärpänny heti. Ovis tuntu limasta päätellen jatkuvan melkein viikon :sick: Siinä ajassa kerran heiteltiin peittoja. Menossa yrityskuukausi 0.. Ensi kuuta voisin vasta sanoa ehkä yrittämiseks.

Kiva tulla tänne ja kiva lukea muiden tarinoita!

Muoks. piti vielä sanoa, että vatsaongelmieni takia en ikinä ole varma mikä johtuu ärtyneestä suolesta, kuukautisista tai mahdollisesta raskaudesta. Pahoinvoinnista ja vatsan turpoamisestakin olen kärsinyt viimeiset 15 vuotta. Uskoisin, että ainut hälyttävä oire jonka voin tuntea on rintojen arkuus, jos sellainen kohdalleni osuu :p Siinä kohtaa voinen olla varma, sillä rintoja ei ole aristanut sitten teini-iän.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Terve kaikille!
Olen muissa keskusteluissa osallistunut silloin tällöin, mutta voisin kai tulla kirjoittelemaan tännekin :) 28v, toiveena 1. lapsi, ya 4/2015

Nyt yk 8, dpo 1.

En ole ihan täysillä uskaltanut heittäytyä vauvakuumeiluun, sillä pettyminen ottaa niin koville. Toive on suuri, mutta pakko keskittyä ajattelemaan kaikkea muutakin.
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Hätähousuna menin jo lauantaina testaamaan päiväpissasta negan. Ei edes roskishaamua... Tuli vaan sellainen tunne, että oli pakko testata.
Illalla sitten saunan jälkeen hämmästyin, että onko mulle ilmestynyt haalea linea negra. Ja kun siitä ihmetyksestä pääsin eteenpäin, huomasin, että rinnoista tulee vähän nestettä!
Sununtai-iltana sen verran vatsaa kivisti, että ajattelin menkkojen alkavan parin päivän sisällä. Aamulla sitten sorruin taas ja tein testin. Ja sieltä paukahti haamu! Selkeästi vaaleanpunainen, ei mikään viivanpaikka. Nyt oon ollut ihan täpinöissäni koko aamun. Pitää venaa vielä pari päivää ja testata uudestaan, josko vahvistuu.
 
Joie onnea suuresti plussasta!
Tänne tullut paljon uusia mukaan, hyvä juttu(y)
On: nyt alkaa oviksen bongaus viikko. Kokeilen taas kahden hormonin digiä vaikka siihen en oo aikasemmin saanutkaan pysyvää hymynaamaa monta päivää vilkkuvaa vaan, no nyt kokeilen uudestaan. Liuskoja paljon tietty siinä mukana :LOL: voin laitella kuvia jos joku vaik vertailla haluaa?? Tai muuten vaan tiirailla:geek:
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Onnea Joielle! :)

Omaa napaa taas sen verran, että hätähousu mikä hätähousu. Eilen täällä kirosin menkkojen alkaneen mutta väärä hälytys oli. Eli nyt siis kp 30/28. Mulla on yleensä lähes kellon tarkka kierto, mut nyt epäilen stressin sekottaneen sen. Tietysti toivosin, että menkkoja ei tuliskaan mutten enää uskalla ees testiä tehä :eek: Jännä nähä!
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Joie paljon onnea plussasta, kyllä se sieltä vahvistuu! <3 Uskalsin jo siirtää sinut plussanneisiin,on sinulla niin osuvat oireet :) ilmoita jos tilanne muuttuu, pidän teille peukkuja ettei (y)

Tervetuloa mukaan hampula, trady ja Toukokuinen! Plussaonnea teillekin kovasti! :)

Toukokuinen, onko sinulla kierrostasi tietoa? :)

Darni73, laita vaan kuvia niitä on aina kiva katsella ja tiirailla! (y)
 
Moikka kaikille!

Täältä yksi kuumeilija mukaan. Esikoinen on nyt 1,5v. Menkat alkoi edellisen raskauden ja synnytyksen jäljiltä muutama viikko sitten, eli ensimmäinen kierto käynnissä. Kp nyt 22, mutta kierrosta ei mitään hajua eikä siten kyllä oviksestakaan. Tikuttamaan en halua ruveta, mutta yrittäisin kyllä oviksen kohtaan peiton heiluttamiset tähdätä, jos olisi mitään hajua oviksesta. Mutta perehdyn teihin paremmin vähän myöhemmin :)
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Tervetuloa kenke! Lisäsin sinutkin listalle kuumeilemaan, plussatuulia sinne myös! (y)

Täällä olisi siis perioid trackerin (tai sen suomalaisen version) mukaan ovulaatiopäivä, keskiviikkona alkaa taas terolutien syönti. Päätin,että tässä kierrossa en anna itseni kuvitella mitään oireita (yritän ainakin, saatte tsempata jos meinaan ruveta horisemaan :) ) Yritän unohtaa koko kierron, mutta se on kieltämättä aika mahdotonta kun pitää muistaa noita teroja syödä kp 15-24. Silti, tämä likka laittaa nyt jäitä hattuun. Kaikkeni olen tehnyt taas tämän kierron eteen, se riittäköön. Jännäilen teidän puolesta ja keskitän ylimääräisen energiani siihen :rolleyes:
 
Mä tein eilen aamuna haamu plussan ja tänään selvän positiivisen:X3: ...mutta mulla oli eilen jotain ihme kipuja siin kohdun kohdilla semmosta pistelevää ja inhottavaa kipua. Mitään vuotoa ei oo tullu yhtään...mut täs en viiti ilosta vielä pomppia jos onkin keskeytyny keskenmeno yms... tai en sit tiiä voiko noin kovasti tuntuu jos munasolu kiinnittyy?tai muuta asiaan kuuluvaa. ... no jää nähtäväks .huomen soitan neuvolaan
 
Tervetuloa mukaan kaikille uusille! :) Joie paljon onnea plussasta! :love:
-tanjuska me mennään aika samoissa piinailuiden kanssa.. hui, jännittää kyllä. Toivoisin itselleni malttia tähän odottamiseen etten alkaisi keksiä itselleni mitään oireita niin kuin viime kierrossa :D

ON: Ovisplussa testattu eilen aamulla ja hyödynnettykin pe ja su. :) Toivotaan että tärppi käy! Mulla on kyllä greippimehu odottamassa kaapissa varmuuden vuoksi...
 

Yhteistyössä