Toiveena vauva 2017-2018

Miksi ei menkat tulleet? Lopetitko pillerit hiljan? Mulla nimittäin tässä että viimmesen pillerin otin 4.1 ja mitään tyhjennysvuotoa tai mitään ei ole tullut! Testikin nega! :/ hirveitä liitoskipuja oli monena päivänä mutta neki lakkas :/
anu84 mulla oli selvät menkkaoireet ja tuhruvuotoa kp 26/28, mutta menkat ei alkaneetkaan. Pillereitä en ole syönyt teini-iän jälkeen, joku 8v oli käytössä Nuvaring ja käytöstä huolimatta tulin raskaaksi. Lääkärin mukaan se ei jostain syystä toiminut mulla kunnolla. Ekan lapsen jälkeen ei ole käytetty hormoniehkäisyä lainkaan.

Iso kiitos kaikille onnitteluista - todellinen plussa-aalto! Tämä on ihana foorumi josta oon saanut paljon tsemppiä vaikka harvemmin kommentoinut, niin hermot riekaleina tästä aiheesta :confused: erityiskiitos tanjuskalle, kun päivität listaa <3
 
Wow mikä plussa aalto ollu!
Suuret onnittelut kaikille plussanneille :love:

Täällä alkaa menkat olemaan lopussa ja pääsee taas yrittämään (y)
Viime kierto tais olla ovuloimaton kun en missään vaiheessa saanu ovistikkuun plussaa ja menkatki tuli 3 päivää myöhässä...tai sit oli jotain muuta häikkää.
 
Nyt tulee massiivipostaus hcg-asiasta. En tiiä onko tässä mitään uutta kenellekään, mutta laitan silti. Tässä on syy miksi monet eivät saa sitä plussaa testiin ennen kuin kuukautiset ovat jääneet pois.
hCG tuplaantuu eri naisilla eri ajassa. Tuplaantuminen tapahtuu keskimäärin puolentoista-kahden vuorokauden välein. Nopeampi tai hitaampi tuplaantumisaika voi kertoa jostain poikkeavasta tai sitten ei. Voi olla, että kaikki on täysin normaalisti.

Alla on esimerkki tasan 48h tuplaantumisajasta.
Kun et ole raskaana, niin hCG on 1-5

Esimerkki 1: Jos kiinnittyminen tapahtuu dpo 8 ja naisen hormoniarvo on ennen raskautta 1 (tai 2). Nousu tapahtuisi seuraavasti.
8dpo = 1 (2)
10dpo= 2 (4)
12dpo=4 (8)
14dpo=8 (16)
16dpo=16 (32)
Tässä tapauksessa herkkä 10-testi näyttäisi tuloksen dpo 15. Normitesti herkkyydellä 25 näyttäisi n. dpo 16-18. Kiinnittyminenhän voi tapahtua myös tuon dpo 8 jälkeen eli silloin testi näyttäisi positiivista vielä myöhemmin.

Esimerkki 2: Jos kiinnittyminen tapahtuu dpo 8 ja naisen hormoniarvo on ennen raskautta 5. Nousu tapahtuisi seuraavasti.
8dpo = 5
10dpo= 10
12dpo=20
14dpo=40
16dpo=80
Testitulokset osaatte ajatella itsekin.

Nämä esimerkit ovat hieman keksittyjä, koska eihän se koskaan näin mene. Mutta tällainen voi selittää sitä miksi testi ei näytä plussaa aiemmin ja kaikki on ihan kondiksessa. Mun oman käsitykseni mukaan tuo hormoni nousee kyllä tiuhempaan kuin tuon 48h useimmilla. Digien tulokset ainakin kertoo tästä vahvasti. Jos CB:n digin rajat on ne 1-2viikkoa 0-200, 2-3viikkoa 200-2000 ja 3+ 2000->

Mutta tämmöistä. Älkää analysoiko liikaa,koska tämän tarkoitus olisi vain helpottaa niiden tuskaa, joilla positiivinen testitulos antaa odottaa itseään.

(Otan tähän kuitenkin vielä esimerkin, jossa arvo ennen raskautta on 3 ja tuplaantumisaika 24h. Kiinnittyminen dpo8.
dpo8=3
9=6
10=12
11=24
12=48
13=96
14=192
15=384
16=768
18=1536
Itse sain dpo 18 digillä sen 3+ eli arvo olisi ollut oletettavasti yli 2000)

Tällai hauska laskuri http://perinatology.com/calculators/betahCG.htm
 
Reilun viikon päästä olisi gyneaika, vähän alkaa jännittämään että mitä jos löytyykin jotain mikä on jollain tapaa este raskaudelle. :confused: Onneksi nuo menkat meni, olisi muuten pitänyt siirtää sitä aikaa ja olisi joutunut odottamaan pidemmälle!

Mutta tuota listan alaosaa katselen kyllä sulin sydämin, ihanaa että niin moni on jo plussannut! <3
 
Kyllä mä jotain näen...tosin mun halu nähdä kaksi viivaa tikussa on VALTAVA joten laita ihmeessä uusia kuvia jos testailet esim.huomenna (y):ROFLMAO:

Tähän päivään asti maltoin mut nyt tein ovistestin joka tietty oli nega vielä...kp10 menossa joten ovista odotellessa :LOL:
Noku joku sano että nuihin pc testeihin ei pitäs viivanpaikkaa tulla ja toivon niin!!! Edellisestä lapsestani näin niin selvän unen että plussasin ja viimeyönä sama uni toistu ja oli het niin selkeä uni! 20.1 ollut oletettu ovis että einse varmaan ihan vielä näkyisi? Turvottaa iha hemmetisti ja niin menkkamaista jomotusta!
 
Hei, minäkin voisin liittyä tähän joukkoon kuumeilemaan :p Koko ketjun olen lukenut läpi ja jonkin aikaa taustalla teidän juttuja jo seurannut. Aikaisemmin olin tuolla lievästi kuumeilevissa, mutta kuume senkun nousee vaan eikä sitä enää lieväksi voi sanoa :whistle: Muutenkin se ketju on aika paljon hiljentynyt, kun taas täällä on mukavan vilkasta keskustelua ja porukka vaikuttaa ihanalta (y)

Meillä ensimmäinen lapsi toiveissa, itse olen aina haaveillut lapsista ja nyt on mieskin aika hyvin lämmennyt vauva-ajatukselle :love: Yrityksen aloitusta joudumme odottamaan vielä sen verran, että laskettu aika tulisi mahdollisesti olemaan aikaisintaan marraskuun puolella, sillä lokakuun alussa juhlimme Äitini 50v-synttäreitä Pariisissa. Olen tässä koittanut tutustua kehoni toimintaan, ovistikkuja kokeillut kahdessa edellisessä kierrossa ja viimeisimmässä ilmeisesti onnistuin tunnistamaankin sen ja ensimmäistä kertaa huomasin kiinnittää huomiota lievään kipuun ovisaikana. Edellisen kierron alussa otin käyttöön myös foolihapon ja Gelee Royalen, ei haittais jos kierto vähän säännöllistyis. Kännykässä minulla on Period Tracker, jonka koen todella hyödylliseksi (y)

Miten muuten, jos menkat alkaa illalla vaikka kahdeksan jälkeen vasta, niin merkitäänkö se päivä silti ekaksi kiertopäiväksi, vai vasta seuraava? Minulla kyllä alkaa aina kerralla kunnon vuoto, ei mitään alkutuhruja. Tähän asti olen merkinnyt sen alkupäivän, vaikka olis illalla alkanut. Jostain syystä muuten itselläni menkat aina alkaa aamulla tai illalla, yleensä ei keskellä päivää :LOL:

Täällä on kyllä ollut aivan ihana plussa-aalto, valtavasti onnea kaikille :love:

Minzku90 / 25v (mies 30v) / kp 9(27-31) / 1. lapsi / ya -16
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Eikä... :( kamala vtt ja nyt vielä hiiva! Naisena on hieno olla :D Uskaltaako tuota hiiva lääkettä ottaa nyt? Diflucan nimeltään. Sanotaan, että ole yhteydessä lääkäriisi jos haluat raskautua, olet raskaana tai imetät.
 
Eikä... :( kamala vtt ja nyt vielä hiiva! Naisena on hieno olla :D Uskaltaako tuota hiiva lääkettä ottaa nyt? Diflucan nimeltään. Sanotaan, että ole yhteydessä lääkäriisi jos haluat raskautua, olet raskaana tai imetät.
Raskaus oire selvä sellainen! (y) Olisko mahdollista? Missä vaiheessa sun kierto on?
Lääkkeestä en osaa sanoo mut googleta tai kysy terveysneuvonnasta.
Täs yks linkki aiheeseen
http://keskustelu.suomi24.fi/t/6928242/diflucanfluconazol-ja-alkuraskaus
 
Raskaus oire selvä sellainen! (y) Olisko mahdollista? Missä vaiheessa sun kierto on?
Lääkkeestä en osaa sanoo mut googleta tai kysy terveysneuvonnasta.
Täs yks linkki aiheeseen
http://keskustelu.suomi24.fi/t/6928242/diflucanfluconazol-ja-alkuraskaus

Apua en uskalla ottaa :D soitan huomenna hoitajalle aamusta. En halluu nyt mitenkää pilata tätä fiilistä sillä 4 päivää menkkoihin ja oireitahan löytyy!

-jäätävä närästys
-hetkellinen pahaolo (johtuuko närästyksestä, mahollisesti)
-viime sunnuntaiset "menkkakivut" ja niitä on tullut nyt joka päivä vähäsen
-viillot ja nippailut alavatsalla
-turvotus (voi johtua myös alkavista menkoista)
-tissit/nännit eivät ole arat. Yleensä aina on ennen menkkoja.

Iik.
 

Yhteistyössä