Toiveena vauva 2017-2018

Nyt tanjuska testiä tekemään! Miten ihmeessä maltat mieles :barefoot: mä alan testaa aina vähän liiankin ajoissa:whistle:
Heh, en tee vielä :) Ei ole mitään menkkatuntemuksia mutta ei kyllä mitään muitakaan tuntemuksia.. Maltan sillä mieleni etten mene kauppaan :D varmasti olisin jo testannut jos ois kaapissa ollu valmiina testi.. :p Ehkä vähän pelottaakin testata. Parempi ottaa rauhassa. Kiire ei ole senkään suhteen testailla kun en polta ja alkoholiakin käytän tosi harvoin, joten en nytkään :) Toisaalta nyt on ollu tällä viikolla tosi paljon tekemistä niin ei ole ehtinyt miettiäkään mitään. Katsotaan, yritän ainakin ensi viikon alkuun sinnitellä, sitten olis menkat viikon myöhässä. Enkä olettanutkaan että nyt ilman teroja menkat tulis siihen aikaan kun niiden kanssa. Elikkä katsellaan mitä tapahtuu, pidän teidät ajan tasalla :)

Paljon onnea hulmur plussasta ♡
Ja tervetuloa uudet kuumeilijat! :)
 
Moikka!

Täällä Palliton huutelee itteään joukkoon mukaan. Meillä juuri nyt meneillään semmonen tjot-meininki mut en mie malta täällä olla lueskelematta kuitenkaan niin sama se on hypätä mukaan kirjottelemaan ja jännäilemään.

Yk 1 menossa, oviskivut tuntuu juuri nyt eli liekkö tänään olis DPO -1. Ja kolme lasta on ennestään.

Plussatuulia koko poppoolle! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska ja Nonsk
Mä en nuista lämmöistä oikei osaa sanoa.. missääk raskauksissa en oo saanut mitattua niitä niin että olisi koholla! Nytkin eilen kun oli nii hemmeti kylmä illalla ja iho hohkas kun saunan kiuas niin oli 36.1 ja normaali on 36.7!

Anu ja pikkuinen 6+0 :)
 
Hulmur: Onnea tuhannesti!!!:love:

Ja uusille tervetuloa!!!!:love::love::love::love:

Minäkin mittailen aina välillä lämpöjä, mutta en ihan aina oo muistanut. Tälle aamua ja eilen ja sitä ennen 36,4. Ite oon onnistunut saamaan eroja noissa lämmöissä. Viime kierrossa muistaakseni tipahti 35,9 ja sit seuraavana päivänä nousi 36,9, just siinä kierron puolivälin paikkeilla. Et aika selkeä vaihtelu. Nyt ainakin lämpöjen perusteella tärppipäivät olis vielä edessä... :love:(y)

Se on kuulkaas torstai ja ollaan siis paremmalla puolella viikkoa jo. ;) Mulla tulee mahtavan pitkä viikonloppu kun on pari vapaapäivää ma ja ti. :) Teen katsokaas osa-aikaista työtä vielä pari kuukautta, kun minulla on tuo ekaluokkalinen. Jos rahallisesti tätä vauvaprojektia miettisin, niin järkevämpi olisi siirtää vauvan hankintaa niin, että syntyisi 2017 vuoden puolella ja menisikin 2015 vuoden verotuksen mukaan äitiyspäivärahat... mutta jostain syystä mulla on vahva tunne, että joulukuulla 2016 on meidän aika. Noo, molempi parempi. Eipä tätä vauva-asiaa kalenteri kädessä tehdä.

Ihanaa torstaitaita teille!!!:):p:ROFLMAO:(y)
 
Niin muute kuinka toi äitiyspäiväraha menikään? Miltä vuodelta ne lasketaan jos syntyis vauva vielä tälle vuodelle, entä ens vuodelle? (n) Oliko se nii että 2v taaksepäin? Eli jos vauva syntyy 2016 nii sitten menee 2014 tulojen mukaan ja sitten jos 2017 nii 2015?
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Tää äitiyspäiväraha on yksi syy minkä takia me ootetaan sinne 2017. Ja kannattaa muistaa että se ei riitä että LA on vuoden 2017 puolella vaan äitiysloman pitää alkaa sen 2017 vuoden puolella! Tulot katsotaan aina 2 vuotta takaperin eli jos tänä vuonna syntyy niin 2014 ja jos 2017 niin 2015 vuoden verotuksen mukaan.

Mutta mulla on nyt viime aikana ollut tosi ristiriitaset ja surullisetkin fiilikset tästä toisesta lapsesta :( Kun meillä on sellanen tilanne että miehen taloudellinen tilanne on tosi epävarma, voi olla että hänen firma pitää laittaa konkkaan tänä vuonna, syksyyn asti suunnittelivat katsovansa paraneeko myynnit. Niin tässä ei tosiaan sen puolesta olisi yhtään sopiva aika tulla raskaaksi :cry: En ymmärrä yhtään mitä meille sitten tapahtuu, miten elämä jatkuu. Siinä sitten kun vielä kun pitäisi mun jäädä pois ansaitsemasta äitiyslomalle niin en ymmärrä. Saattas tulla pahimmassa tapauksessa aikamoinen soppa. Mutta toisaalta ei me yksin mun palkalla kuitenkaan elettäisi vaikka kuinka olisin töissä. Ja näistä syistä veikaan ettei mieskään ole kauhean innoissaan tästä toisen lapsen yrittämisestä. Kun asiasta vähän puhuin, tosesi että " eikö me puhuttu että vasta vuoden päästä?" Niin, sanoin, että vuosi sitten puhuttiin että vuoden päästä. :(

Eikä tässä nyt muuten ongelmaa olisikaan mutta kun täytän tänä vuonna kuitenkin 32v niin ei tässä kauheen montaa vuotta voi odottaa.

Sitten sitä alkaa muutenkin miettimään sen toisen lapsen järkevyyttä kun yhden kanssa olisi niin paljon helpompaa. Ja sitähän tää on, sellasta kuumetta taas. Sitä fantasioi että tulisi se tyttövauva ja kuinka olisi vauvapumpulissa, mutta sitten heti perään tulee mieleen, miten jaksan TAAS alottaa ne heräämiset 2-3 kertaa yössä, huutavan vatsavaivaisen vauvan kantelu ympäri asuntoa. Ja se hampaiden teko! Jumankauta niitä tehtiin varmaan se 2 vuotta, kitinää, kätinää, syömättömyyttä ja heräilyä. Jos pelkällä järjellä aattelis niin vois jäädä kaikki lapset tekemättä :ROFLMAO:
 
Olipa lyhyet menkat, en muista että koskaan ennen olisi kestänyt vaan kolme päivää :confused: Mutta en valita :D Ja nyt todennäköisesti ovis osuu pääsiäiseen, eli on ainakin hyvin aikaa heilutella peittoa ;)
Onneksi on näin ihanan aurinkoista, nyt on taas kummasti positiivinen fiilis, vaikka alkuviikosta olinkin alamaissa menkkojen alkamisesta. :)
 
Niin muute kuinka toi äitiyspäiväraha menikään? Miltä vuodelta ne lasketaan jos syntyis vauva vielä tälle vuodelle, entä ens vuodelle? (n) Oliko se nii että 2v taaksepäin? Eli jos vauva syntyy 2016 nii sitten menee 2014 tulojen mukaan ja sitten jos 2017 nii 2015?
Ihan samaa alkanut itekin pohtimaan et kuinkas ne äitiyspäivärahat meneekään. Ja nyt on enää vaan 4 kk miltä ajalta saa äitiyspäivärahaa kun kymmenen vuotta sitten sai muistaakseni 9 kk:lta. Eli siitäkin on taas leikattu,tosin en tiedä koska se on muuttunut kun vasta nyt tullut ajankohtaiseksi itselle. Mä oon kans tehnyt osa-aikasta koko viime vuoden ja muistaakseni 2014 loppuvuodesta saakka eli jos meil tärppäis heti ja vauva syntyis joulukuussa, ni jäisin loppuvuodesta äitiyslomalle ja saisin paremmat päivärahatkin kun katottas vuoden 2014 tuloista jolloin tein kokoaikasta melkein koko vuoden. :)
 
Vertailuna eilisen ja tämän aamun tikuttelut, melko hurja ero näkyy kyllä :) Juuri kun eilen sanoin että tulee niin haaleeta viivaa että saa suurennuslasin kanssa tihrustaa, niin tänäaamuna yllätykseksi vähän vahvempi viiva ja tänään siis kp 17. Jospa se ovis sieltä tulisi (y)
 

Attachments

Hei minä täälä taas, eilen ja tänään tehny ovis testit ja tuossa olis ne molemmat

http://aijaa.com/sFrDcu
Tuli tosi selvästi joten oliskohan se nyt jo tänään vai vasta tulossa.. :whistle:;)
Ajattelin ehkä iltapäivällä tehä toisen ja kattoo mitä se sanoo mutta huomenna olis reissu edessä ja mies jää töihin vklp joten joutuu varmaan tuleen mummulasta pikavisiitille kotio :LOL: Esikoinen on nyt 1v3kk joten se toinen olisi enemmän kuin tervetullut:oops: kierto ollut tosi lyhyt synnytyksenn jälkeen eka 18-22 nyt onneks jo 27 :confused:
Kiitos teille muuten ihanasta ilmapiiristä ja toivonkipinöistä (y)(y)
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska ja Zipi
Neitonen_82, täältä taustalta huutelen, että eikös osa äitiyspäivärahasta kulje nykyään nimellä vanhempainraha tms. koska sen voi saada isäkin, jos hän jää vapaalle. Käsittääkseni rahaa/vapaata kuitenkin saa yhteensä sen saman 9 kk kuin ennenkin :).
No niinpä se taitaa ollakin. :) onneksi! :D on vaan muuttunut vanhempainrahaksi sittemmin. Nyt vaan jännäämään ehtiikö saada v.2014 tulojen mukaan kun olis mulle edukkaampi vuosi. :)
 
Mulle kävi nyt niin, että maanantaina alko ihan järkyttävä päänsärky, joka mulla ennustaa menkkoja. No keskiviikkona vielä päätä jomotti, mutta menkkoja ei näkynyt. Tein sitten sen rsfu:n herkän puikkotestin päivä pissasta, johon tuli ihan hailakka viiva. Tänään aamulla tein sit uuden samanlaisen ja samanlainen melkein näkymätön viiva ilmesty testiin. No ajattelin että se on varmaan viivan paikka, kun oli niin vaalea ja oon lukenut niistä kaikkea huonoa. Kävin sit kuitenkin ostaa apteekin oman herkän testin ja tein sen parin tunnin pidätyksestä ja niin vaan siihen ilmestyi toinen selvä viiva. Ollaan ihan järkyttyneitä molemmat, mutta onnellisia tietenkin. En kyl olisi uskonut et näin pian tärppää. Huhhuh :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Qia
Heippa taas,

mulla tänään kp1, eli päästään pian aloittamaan yritys. Saa nähdä miten tässä tulee käymään kun kierrot tosiaan hyvin vaihtelevia. Nyt kesti kierto vaan 19pv, yleensä on siinä 25-29 mutta voi olla myös enemmän. Näillä eväillä siis plussan saaminen tuntuu jotenkin haastavalta.
Varuiksi ostin jopa ovulaatiotestejä, jos niillä yrittäisi saada selkoa. En tiiä, nyt jotenkin pessimistinen olo koko asian suhteen. Ja tietysti kun toivoisi nopeaa plussaa, jo ihan työkuvioidenkin takia. Mulla siis tuösopimus/opiskelut jatkuu joulukuulle, ja sen jälkeen ei tietoa mistään joten sopisi se vauva oikeinmainiosti siihen väliin

Onnea kaikille plussanneille!
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska

Yhteistyössä