Toiveena vauva 2017-2018

Hyvää sunnutai"aamua" täältäkin!

Täällä mennään nyt kp2. Testailin eilen aamulla varuiksi, kun vietettiin tyttöjen iltaa ja kun se näytti edelleen negaa+otsaan oli ilmaantunut näppyä(merkki menkoista) niin tiesi oikeastaan jo että uusi kierto koittaa parin päivän sisään. Ja päivän mittaanhan se alkoi. Toisaalta, en kyllä tiedä mitenkä päin tässä olisi yksin ollut jos olisikin plussannut. Mies kun on reissussa, niin olisin varmaan yhden kaverin pommittanut muutaman viikon etuajassa synnärille :whistle: Olihan tuo vähän pettymys, se outo paha olo ja kummalliset vatsatuntemukset vähän herätteli toiveita. Noh, ehkä ensi kierrossa. Tämän vuoden puolella menkkakivut on alkaneet palailemaan ja vuotokin alkaa olla runsaampaa verrattuna viime vuoden puolella olleisiin kiertoihin, ehkä tämä on merkkiä siitä että ylimääräiset hormoonit alkaa olla vihdoin pois kropasta? (y):) taidan olla taas ilman ovistestejä, oli niin paljon vapauttavampi olo kun ei käyttänyt niitä :)

Nautitaas nyt näistä ilmoista! Vaikka tänään näyttääkin olevan pilvistä, niin ainakin tänne etelään on ennustettu hyvää ilmaa ensi viikoksi. Muutamia sadepäiviä, mutta lämpöä pitäisi silti riittää. :) Jee kevät ja kesä! :)
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei!! Liityn joukkoonne (y) Mies näytti tänään vihreää valoa toisen lapsen suhteen :love: Itse olen jo puoli vuotta toivonut, että aloittaisimme toisen yrittämisen, mutta mies ei ole halunnut. Ei nytkään mitenkään liian innokas kyllä ole, mutta josko hän siitä innostuisi. Vauvavuosi oli aika raskas, joten sitä ei taida kumpikaan riemulla odottaa, mutta toisen lapsen vielä haluamme. Ennestään meillä 2v6kk ikäinen ihana tyttö. Nyt vielä viikoksi pillereitä jäljellä ja sitten yrittämään. Täytynee foolihappoa hakea apteekista ;):)
 
Tervetuloa uusille, tsempit haamuilijoille ja halaus uuteen kiertoon joutuneille <3

Me saatiin toisen spermatestin tulokset. Vähän paremmalta kuulemma näyttää kuin ensimmäinen määrän suhteen, mutta liikkuvuus on edelleen huono. Näillä näkymin kokeillaan nyt kuitenkin inssiä eli inseminaatiota jo tässä kierrossa. Kovin suuret odotukset ei ole, koska tää on stimuloimaton (eli en syö clomeja tms) kierto, ja voi inssipäivänä käydä ilmi ettei miehen sen päivän satsi ole riittävän hyvä että edes kannattaisi kokeilla. Ensi viikolle osuu ovis joka tapauksessa, peukut ja varpaat pystyyn että päästään ainakin yrittämään :love:
 
Onnea plussanneille ja tsempit yrittäjille. Itsellä on taas jäänityksen paikka, viikko vielä piinaa ennenkun pääsee testailemaan nyt on menossa kp 25/31. Toisaalta on tunne, että nyt olisi tärpänny ja toisaalta taas ei varmaan ole. Oireina olisi "etuvarustus" arkana, armoton väsymys ja pientä etomista.
 
Tsemppiä uuden kierron aloittaneille! Itekin siirryin yk vitoseen, eli tällä hetkellä kp 3/29 ja ensimmäistä tosiaan tahkotaan. Lähden kuitenkin hyvillä mielin tähän kiertoon, koska huomenna pääsen hormoniarvoja määrittäviin verikokeisiin. Lisäksi sain viime viikolla gynekologini langan päähän ja sain kysyttyä tuosta epämääräisestä tiputteluvuodosta, jota mulla on esiintynyt viimeaikoina jopa viikkoa ennen menkkoja (eli se on alkanut n. viikko ovulaation jälkeen). Hänen mukaansa kyse on todennäköisesti keltarauhasen vajaatoiminnasta, jota itsekin osasin jo googlettelujen perusteella epäillä. Hän määräsi nyt kokeiluun Lugesteronia, jonka pääsen alottamaan jo tässä kierrossa. Sitä otetaan siis ovulaatiosta alkaen siihen asti kunnes menkat alkaa, tai toivottavasti ei ala :). Tarkotus olisi nyt kokeilla tätä 3 kk ajan, ja sen jälkeen hän lupasikin mahdollisesti laittaa lähetteen tutkimuksiin, koska mulla on ollut muitakin oireita, esim. endometrioosiin viittaavia kipuja. Hän tosin määräsi aika pienen annoksen sitä lugea ja mutisi samalla että ei tää annostus kyllä varmaan riitä.. Joten saa nyt sitten kattoa. Mut joka tapauksessa oon suht hyvillä mielin kun pääsee edes jotenkin eteenpäin! Oon nimittäin tähän asti näiden oireiden takia ollut 98% varma ettei avustamatta saada mitään tulosta aikaan, ja siksi yrittäminen on tuntunut aika turhauttavalta ja raskaalta.
 
Tervetuloa uusille ja tsemppiä kaikille tasapuolisesti, niin uuteen kiertoon joutuneille kuin piinailijoille ja kaikille siltä väliltä! :)

Täällä ei paljon mitään uutta, tissejä hiukan aristaa välillä ja itku ja suuttumus tuntuu olevan erityisen herkässä, mutta voi ihan hyvin johtua lähestyvistä menkoista. Edelleen ihmeellinen zen-olo. :D Ollaan tehty kesäksi suunnitelmia, ja mietin että jos aikoo lähteä pidemmälle fillarireissulle ja ostaa lisäksi kalliit festariliput, niin eiköhän se plussa sitten viimeistään alkukesästä tuu. :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: PAMPULI ja Maria82
Hei!

Puolisen vuotta olen seuraillut ketjua, ja ajattelin liittyä mukaan jännäileen! Aikaisempiakin lapsia yrittäessä/odottaessa olen täällä eri ketjuja seuraillut ja jonkin verran myös kirjoitellut.:) enemmän tulee kyllä lueskeltua mutta jospa välillä muistais tai ehtisi kirjotellakki.

Taustasta sen verran että aina aiemmin olen raskautunut nopeasti, mutta useita keskenmenoja näiden kahden lapsen välissä olemme joutuneet kokemaan. syytä keskenmenoille ei löytynyt ja välissä päätin jo etten kykene enää yrittämään ja menettämään yhtäkään raskautta tai synnyttämään niitä kuolleita sikiöitä. Mutta onneksi uskalsimme ja saimme ihanan lapsen joka on reilu 1-vuotias nyt. Menneisyys kummittelee nyt hieman mielessä ja koen tämän stressaavana mutta toivottavasti saisimme vielä ainaki yhden lapsen.

Meille olisi siis toiveissa kolmas lapsi, Kotoa löytyy 8- ja 1-vuotiaat lapset :) Nyt olisi meneillään yk3.

Mietin että onkohan imettämisellä vaikutusta raskautumiseen? kun kuukautiset minulla on tullu siitä huolimatta normaalisti ja säännöllisesti jo viime kesästä asti.. Vaihtelevan verran (2-8/vrk) enää ehtii käydä rinnalla, kun työtki olen aloittanut. Kokemuksia?
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Ovulaatiota en koskaan ole tunnistanut kun muutenki vatsaa vääntää,turvottaa ja kipuilee pitkin kiertoa :( itsestä tuntuu ettei siellä ole kaikki ihan normaalisti, vaan useammalla lääkärillä ja gynekologilla vaivojen vuoksi käyneenä, mitään vikaa ei ole löytynyt. Niin täytynee viisaampia jo uskoa.. Mä oon kyllä semmonen oireiden ja oman olon kyttääjä että hulluksihan tässä tulee jo :D

Mutta asiaan eli yk 3, kp19/30 ja toiveikkaana tähän kiertoon. :):):) Tsemppiäkaikille!!! (y)
 
Marrasmai: Voi miten hienoa jos tällä viikolla jo pääsisitte inseminaatioon!! (y):love:

Pauliinali: Imettäminen on ainakin mulla aikanaan toiminut kovin tehokkaana ehkäisykeinona senkin jälkeen kun kuukautiset on alkaneet, mutta tiedänpä niitäkin tapauksia, jotka ovat imetysaikana tulleet raskaaksi. Varmaan sekin vaikuttaa, syökö lapsi kiinteitäkin..

Omaa napaa: No niin, tällä viikolla olis kuukautisten määrä alkaa.. lauantaina olis tiedossa juhlat, joten viimeistään silloin testailen, jos ei ole alkanut.aiemmin. Rinnat on edelleen oudot... muuten ei mitään, mutta nännit on todella kosketusarat.o_O Muuten ei oikein mitään oloja.(y)

Taas täytyisi uuteen viikkoon jaksaa lähteä... Hyvää tätä viikkoa kaikille!!!:D Ja niitä plussatuulia!!!:love::love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Huomenta. Tänään taitaa olla dpo0. Ei sitä vauvantekoa ehdittykään kyllä nyt harjoitella niin paljon kuin toivoin :cautious: Viime viikolla ma, ke ja eilen illalla. Eli todella toivonkin, että se ovis olis vasta tänään eikä eilen, ettei nyt ihan ovulaatiopäivän varaan jääny tääki homma. Saas nähdä, nyt pitäisi sitten jaksaa kymmenisen päivää vaan olla ennen kuin kehtaa alkaa testailemaan. ARGH. Olen maailman kärsimättömin ihminen enkä tykkää yhtään tästä odottelusta :D
 
Täällä edelleen myös odotellaan. Tänään kp 22/31. Tällaisen suht pitkän kierron omaavalla odotusaika tuntuu ikuisuudelta. :D

"Oireina" on ollut ihme jomotusta munasarjoissa ja jossain kohdun tietämillä oletetusta ovulaatiosta lähtien. Endometrioosidiagnoosia odotellessa... Muutama päivä oletetun oviksen jälkeen nännit meni araksi. Ja nyt on rinnat olleet arat ja kuin ilmapallot jo viitisen päivää. Oikeaa rintaa jomottaa kainalon puolelta. Kauhea rintasyöpäpelko iski... Eilen illalla olin aivan nukahtamispisteessä klo 19.30 ja vilutti hirveästi sekä aamulla en meinannut 9 h unien jälkeen päästä ylös.

Eipä nyt muuta tule mieleen. Nuo tuskin ovat mitään oikeita oireita, sillä aika monesti olen luullut vastaavia juttuja oireiksi, eikä ne ole sitten olleet muuta kuin perus kk-kierron hormonivaihteluihin liittyviä juttuja. :)

Toivotaan kuitenkin iloista yllätystä, koska eihän sitä koskaan tiedä! Onnea yritykseen muillekin!
 
Heippa, hurja määrä taas juttuja tervetuloa uudet ja onnea plussille ja kaikille ylipäätänsä :love::love:(y) minulle voikin päivittää nyt kp3/27 uuteen kiertoon vain täysillä. Mutta nyt onkin sellanen kuukausi että huhuhh.. Esikoisen tarhaharjottelu alkaakin ensiviikolla ja viikon päästä pitäisi mennä hoitoon joten toivon että oma stressi vauvapuuhista jää pienemmälle ja tulisi se vahinkovauva;)
Mukavaa viikkoa:)
 
  • Tykkää
Reactions: Nachsal ja fabula
Pauliinali: Itselläni ei aikoinaan tullut edes menkkoja niin kauan kun imetin, joten minulla ainakin se toimi kovin tehokkaana ehkäsiykeinona. Tosin, sen varaan ei varmaan kannata laskea, sillä eikös sitä nimenomaan aina sanota, ettei imetys ole ehkäisykeino ja jos menkat ovat jo alkaneet, niin eiköhän se ole merkki siitä että kroppa "toimii" taas.

Reilun viikon päästä olisi oletettavasti ovis. Täytynee alkaa viikonloppuna jo vähän tikuttelemaan, niin tietää sen ajankohdan sitten tarkasti. Toisaalta oma pääkoppa sanoo, että älä ota stressiä, sitä oviksen etsiminen vaan tuo ja sitten toisaalta sitä kovin malttamattomana luonteena haluaa tietää varmaksi, jotta pääsisi mahdollisimman äkkiä vaan tekemään sen plussatestin ja saamaan yhteisen pienen tuon rakkaani kanssa. Stressi ei ainakaan auta siinä projektissa.
 
Tervetuloa uusille! :)

Täällä taitaa nyt olla dpo 2, mahdollisesti vasta 1. Tämä odottelu on kyllä yrittäessä todellakin kuun pahinta aikaa :D Tässä kierrossa aion testata aikaisin, koska odotettujen menkkojen aikaan olen juuri pari viikkoa työmatkalla miehestä erillään. Jos sieltä plussa tai edes haamu tulee, niin olisihan se kivempi päästä jakamaan uutiset ihan kasvotusten. Joten suunnitteilla tilata halpoja testejä ja aloittaa testailu viikon kuluttua, dpo 9 :)
 
Tervetuloa uusille! :)

Täällä taitaa nyt olla dpo 2, mahdollisesti vasta 1. Tämä odottelu on kyllä yrittäessä todellakin kuun pahinta aikaa :D Tässä kierrossa aion testata aikaisin, koska odotettujen menkkojen aikaan olen juuri pari viikkoa työmatkalla miehestä erillään. Jos sieltä plussa tai edes haamu tulee, niin olisihan se kivempi päästä jakamaan uutiset ihan kasvotusten. Joten suunnitteilla tilata halpoja testejä ja aloittaa testailu viikon kuluttua, dpo 9 :)
Haluatko listalle? Muistan nimimerkkisi, mutta en saanut silmiini listalta :D
 
Haluatko listalle? Muistan nimimerkkisi, mutta en saanut silmiini listalta :D
Piinailen ja kirjoittelen täällä mielelläni, mutta tällä mun keskenmenotaustalla en oikeastaan välttämättä kaipaa tuolla listalla olemista :) Pelkään, että kuitenkin vaan joutuisit siirtelemään mua edestakas plussanneiden ja plussaa odottavien välillä sitä myötä kun plussaan ja saan taas keskenmenon. Kun ei se matka taida meillä mennä niin yksinkertaisesti että yritys -> plussa -> vauva :unsure:
 
Tanjuska: Kyllä se viiva on vahvistunut, joka ilta pitänyt testata :love: Aiemmin niin maltillisesta testaajasta on kuoriutunut oikein himotestaaja :D:ROFLMAO: Tänään illalla on varmaan vielä pakko tehdä pregcheck ja huomenna aamusta kp 34 aion tehdä digin :) käääk, jännittää mitä ruutuun pamahtaa.
Tällainen suora on nyt tullut, ylimpänä kp 30, keskellä kp 31 ja alimpana kp 32.

http://aijaa.com/zq7LzU

Ja mulle voi listaan laittaa kp:n kohdalle /30, sen olin unohtanut silloin aiemmin.

Tervetuloa uusille ja tsemppiä hirmusesti kaikille!! :love:(y)
 
Tanjuska: Kyllä se viiva on vahvistunut, joka ilta pitänyt testata :love: Aiemmin niin maltillisesta testaajasta on kuoriutunut oikein himotestaaja :D:ROFLMAO: Tänään illalla on varmaan vielä pakko tehdä pregcheck ja huomenna aamusta kp 34 aion tehdä digin :) käääk, jännittää mitä ruutuun pamahtaa.
Tällainen suora on nyt tullut, ylimpänä kp 30, keskellä kp 31 ja alimpana kp 32.

http://aijaa.com/zq7LzU

Ja mulle voi listaan laittaa kp:n kohdalle /30, sen olin unohtanut silloin aiemmin.

Tervetuloa uusille ja tsemppiä hirmusesti kaikille!! :love:(y)
Aika selvä tapaus, ihanaa, paljon onnea ja tarrasukkia! ♥ Kerro kun olet huomenna testannu niin siirrän sitten plussanneisiin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Aurankukka
Onnea Aurankukka! :)

ON: Tänään pientä juilintaa alavatsassa ja aamupäivällä myös alaselässä. Viikonloppuna oli niin rauhallinen olo, mutta helposti sitä näköjään alkaa käydä kierroksilla ja bongata oireita... Vaikka tuskinpa ne taaskaan mitään tarkoittaa. :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Aurankukka
Tää on tätä mun tuuria, just kun kerkesin kaupasta kantaa paketin raskaustestejä niin eiköhän ne menkat heti kotona alkaneet.. :confused: Eli mulle saa päivittää kp1. Ihmettelen kyllä vähän sitä että nyt kierto venyi muutamalla päivällä yli o_O Noh, ei muutakun uudella puhdilla kohti uutta kiertoa!
 
Heipä hei kaikille.. "uusivanha" :D ilmottautuu, eli:
pyörin täällä keskustelupalstalla vuonna 12-13 aika tiuhaan, silloin syntyi esikoinen, näpsäkkä tyttö, joka ei välittänyt nukkumisesta pätkääkään ensimmäiseen kahteen vuoteen. Nyt kun äitillä (30v.) on yhtenäisiä unipätkiä jo parin kk ajalta takana, ihmeellisesti se vauvakuume syöksähti päälle, ja pitkän keskustelun jälkeen mieskin sitä mieltä, että vihreä valo palaa ensi kuusta lähtien.

Eli hetken vielä taustajoukoissa, yritys alkaa toukokuun puolenvälin ovulaatiosta, ja toinen lapsi haaveissa :rolleyes:

Koetan päästä mukaan teidän juttuihinne, tutustua teksteihin pikkuhiljaa. Josko pääsisin mukaan fiilikseen ja joukkoonne :)
 

Yhteistyössä