Toiveena vauva 2017-2018

Hurrrrja määrä plussia :love: onnea onnea onnea!
Vuoristokristalli kovasti haleja ja voimia uusiin yrityksiin (y):love:
Tanjuska harmi ettei vieläkään kuulu menkkoja, toivottavasti ne sieltä pian putkahtelisi.. Ehkä pieni kylpyläloma saisi kehon ja mielen rentoutumaan hetkeksi, tsemppiä:)
Autoasiaan meillä ei ole autoa ollenkaan -okei ei olisi edes käyttöä kuin mummulaan menossa- (hki-tre) mutta sekin tuntuu menevän junalla sutjakkaasti. Asutaan haagassa joten keskeinen paikka ja miehen työpaikka pyörämatkan päässä.. Ehkä sitten muutaman vuoden päästä jos olisi päivittäistä käyttöä.. :X3:
Sitten OMA NAPA tänään on dpo 5/6 ja päivällä pissulla käydessä pyyhkiessä paperiin tarttui nuppineulanpään kokoinen veri piste-hyytymä ja thats it :eek: kp on 14/25/27, alamahaa on nippailut ajoittain erilailla kuin muissa kierroissa ja hurja nälkä ihan koko ajan.. :ROFLMAO: maitoonkin on tullut himo :geek: (sama oli esikoisesta ennen plussaa)
Ovistestejä olen tehnyt päivittäin ja niissä on koko ajan haalea se toinen viiva eli samanlainen kuin päivää ennen ovista? Todella aion testailla ensi viikon alussa noilla raskauskeijun herkillä mutta se vähän jännittää että mitä jos ei :LOL::ROFLMAO:
Mukavaa viikonloppua ja huomenna vika messupäivä:love:
 
Sitten omaa napaa:
Menkkoja ei kuulu ei näy, nyt kp 61. Toinen nega testattu viime viikolla ihan varmuuden vuoksi. Jos malttaisin niin odottelisin milloin menkat tulee itsestään, kyllähän ne jossain vaiheessa taas ilmaantuisi. En kuitenkaan malta, joten huomenna taas terolutit kehiin. Gynen tutkimuksessa ei ollut mitään "poikkeavaa", toki limakalvo tavallista paksumpi kun ei ole menkkoja tullut. Lääkäri puhui taas kerran jatkosuunnitelmasta sitten kun nämä terolutit on loppu, joita on siis kolmelle kierrolle vielä. Äkkiä saisi varmasti vauhtia rattaisiin kun menisi yksityiselle, mutta tällä hetkellä ei talous anna myötä.

Kenelläkään samanlaisia kokemuksia, että kierto vain venyy ja venyy ilman teroluteja? Mistä edes mahdollisesti voisi johtua vai voiko olla joku luonnonoikku mille ei löydy syytä :poop: Terolutien kanssa osaa sanoa päivälleen milloin menkat alkaa. Ei auta kun odottaa, vaikka ei tiedä mitä odottaa..
Itellä ainakin kierron venyminen johtuu liiallisesta prolaktiinintuotannosta. Niin paljon siis maitohormonia kehossa että keho luulee imettävänsä = ei menkkoja. Tosin itellä Terolutteja koitettiin vaan kolme kiertoo. Eka toimi liiankin hyvin (kierto 23pv) ja keksiä muuta... No ihanku ei ois teroja syönykkää.. Onko siulta prolaktiinia mitattu?
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Sunnuntaihuomenta kaikille :)
Alkoi ottaa todella päähän noi ovistestit! Pelkkää hailakkaa viivaa. Nyt ne on loppu, enkä lisää osta :F
Kp20 eikä mitään ihmeitä, yleensä on jo rinnat pinkeinä, joka helpottaa vasta menkkojen alkaessa. Alavatsassa nippailee ja noin, et olisin luullu olevan ovis. Mut liuskojen mukaan ei.
Oli ihana viikonloppu, nähtiin paljon kavereita, kaikki oli ilman lapsia. Sai unohtaa koko yrityksen ja joo, join viiniä :D Mies jo miettii millä kivalla tavalla kerrotaan sen vanhemmille, kivaahan se on. Yritän kuitenkin pitää meillä kummallakin jalat maassa :)
 
Qia
Paljon onnea plussanneet ja tarrasukkia matkaan! :love:

Tervetuloa uusille kuumeilijoille!

Asunto- ja autokeskusteluun sen verran, että me asutaan tilavassa kolmiossa jossa on erillinen kodinhoitohuone ja remontin yhteydessä sekin jo suunniteltiin vaipanvaihtopuuhia ajatellen. :X3: Autokin vaihdetiin vasta uuteen farmariin, joten tilaa on.

Täällä on nyt kolme päivää ehkäisyrenkaan poistoon! Jännittävää.

Mies jo eilen puhui siihen malliin, että ei taideta meillä mitään kumeja tai muitakaan temppuja käyttää sinne kesän loppuunkaan vaan otetaan kesä rennosti tjottailen ja kesän jälkeen sitten enemmän yrittämällä ja ajoittamalla jos niikseen tulee. Toki kaikki tämä siinä toiveessa, että kierto tasoittuisi nopeasti hormonaalisen ehkäisyn jälkeen...

Plussatuulia kaikille! (y)
 
Tänään mitä luultavimmin dpo 3 sen voi päivittää, kiitos :)

Onnea kaikille plussanneille!!! <3 Tarrasukkia että pysyvät kyydissä!

Mä jos nyt tästä kierrosta plussaisin, olis pienokaisen la. 4.1.2017. Aina olen haaveillut alkuvuoden lapsesta. Silti kaikki muksut syntyneet loppukesästä/syksystä :)
Saa nähdä onko tärppi käyny tällä kertaa. Toki hirveesti ei olla nyt peittoja heiluteltu, mut oviksen aikoihin kylläkin.
Kuntokuuri tehny tulosta ja painoo tippunu jonkin verran. Siitä oon ylpee ja jos nyt plussaan niin kuntokuuri jatkuu edelleenkin :)
Papassa kävin keskiviikkona ja siellä kaikki näytti hyvältä pintapuolisesti, ainakin neuvolantäti näin sano. Tuloksesta en tiiä. Toivottavasti kunnossa.
Kyselin lapsettomuusjuttuja niin sano vaa et omalle lekurille aikaa jos ei ala kohta tärppäämään..
Tänään palailtiin miehen kans "lemmenlomalta" vuokatista. Oli ihana reissu ja tuli liikuttua, rentouduttua ja pidettyä toisiamme hyvänä. Nyt jaksaa taas töissä ahertaa ja lasten kans touhuilla!

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille ja piinailijoille nyt plussapuhureita!!!
PLUSSIA KEHIIN! (y):love:
 
Mä ilmoitan surukseni et mun iän voi päivittää lukuun 31. Kylläpä iski ikäkriisi jostain syystä. Perjantaina tein varmuudeks testin, joka oli nega. Perjantaina sitten juhlittiin parilla kuohuvalla synttäreitä. Eilen illalla ja tänä aamuna tullut pientä rusehtavaa vuotoa hyvin vähän. Alavatsalla nippailee ja jatkuva nälkä vaivaa edelleen :D Yöllä jouduin heräämään kaks kertaa pissalle joka on todella outoa. En koskaan meinaan herää öisin vessahätään. Ehkä huomenna aamusta testailen seuraavan kerran, jos maltan olla tänään illasta testailematta :D onneks testejä paljon kaapissa niin riittää helposti ens viikon loppuun asti :D
 
Heipä hei tasapuolisesti kaikille taas :)

Mä olen ihmetellyt noita ovistestejä. Mulla on kaapissa jotain erittäin herkkiä liuskatestejä ja sit cb digitestejä (jotka nekin siis ilmeisesti kuitenkin aika herkkiä ja tarkkoja). Mun olo oli ovulaatioon sopiva, ja testailin ti 12.4 iltapäivällä liuskatestillä haalean viivan, ja sitten ajattelinkin, että menee varmaan pari päivää, ennenkuin se tuosta vahvistuu. No torstaina tein heti aamulla sitten cb testin, jonka mukaan ovista ei ole ja sen jälkeen ei sitten ole näkynyt (ja olokin on sellainen, ettei se nyt päällä enää ole). Mietinkin, että voiko ne liuskatestit valehdella, eli ovulaatio olla jo haaleasta viivasta, vai pitääkö niillä testailla monta kertaa päivässä? :cautious: Esikoista yrittäessä mulla oli vain cb digitestejä ja ne oli jotekin tosi selkeitä..

No kaikesta jaarittelusta, yritän nyt sitten kertoa sitä, että jos miehen siittiöt viihtyivät elossa 3vrk kohdussa (miten realistinen ajatus mahtaa olla), voin hyvinkin nyt sitten olla piinailija, dpo 4 :geek: Vaikka sen enempää yritystä ei vielä ole ollut ja varsinaisesti ensi kuussa piti aloittaa. Tilaisuus tekee varkaan :whistle:
 
Vuorikristallille iso voimahalaus. Surullisia uutisia :(
Tanjuskalle myös kovasti tsemppiä. Kyllä teidän soisi jo päästä hommassa eteenpäin. Tuntuu, että tässä meidän terveydenhuoltosysteemissä saa toisinaan itse aika paljon vaatia, jotta saa sen mitä tarvitsee. Tämä tuli huomattua kun kuopukseni kanssa sairaalassa ravasin.

Olenkohan jo onnitellut kaikkia plussanneita? Jos en, niin onnea jokaiselle tasapuolisesti! :) Ihanaa, että plussia tulee ja toivottavasti meidän muiden vuoro on pian perässä.

Täällä kuukautiset kärsitty ja toivottavasti niitä ei tarvi yli vuoteen enää nähdä. Ihan pyllystä tämä joka kuukautinen vuotaminen vaikka ehkä täytyy toisaalta olla kiitollinen siitä, että omalla kohdallani kaikki toimii ja tapahtuu normaalisti.
Joka tapauksessa nyt vaan uutta yritystä kehiin :D:D:D
 
Testi tehty ja negahan se oli. En kyllä olettanutkaan että vielä näkyisi (dpo9) jos pieni olisi tarttunut kiinni. Eniten tässä nyt häiritsee tää tihkuvuoto. Viime kierrossa oli sama juttu samoihin aikoihin. Voisko olla kiinnittymisyritystä vai häröileekö mun kroppa vieläkin helmikuussa pois otetun kapselin jäljiltä. :/
 
Omaa napaa vaan. Anteeksi jo etukäteen.

Pää on jotenkin ihan sekaisin nyt tästä koko asiasta. Sain uuden työn. Olen nyt vuorotyössä ja uusi työ on päivätyö, se on ihanaa. Paljastan tässä kuitenkin, että uusi työni on äitiysneuvolan terveydenhoitaja. Sekin on ihanaa. Mutta tässä tilanteessa se saattaa olla jopa vähän rankahkoa?

No enihau. Sitten on muitakin jutskia, paras ystävä päätti ilman mitään syytä pyyhkiä nyt pois elämästään. En ymmärrä. Täähän ei mitenkään tähän ryhmään liity mutta...Ei oo kyllä virtaa ees ajatella onko joku ovis. Joskus huonona hetkenä sitä miettii, että haluanko mä ees nyt lasta. Hyvänä hetkenä ajattelen, että no sitähän minä just haluan.

Voi kun olisi elämä vaan helppoa:LOL::LOL:
Tai jos osaisi vaan olla kuin miehet "kyllä kaikki aina järjestyy, älä mieti liikaa"
 
Heippa,
Täällä yksi vastarekistöröitynyt, taustalla jonkin aikaa seurannut kirjottelee. Meillä on menossa esikoisen yritys ja ikää löytyy 24 ja mieheltä 26. Yrityksen aloitimme jo syksyllä, olin niin innoissani ja tein kaikkeni että onnistuis ja silti menkat vaan tuli, kuukausi toisensa perään. Masennuin ja stressaannuin niin pahasti että päätettiin pistää yritys tauolle, mutta niin siinä vaan kävi, että vauvakuume vei voiton ja yhteenlaskettuna seitsemäs yrityskuukausi menossa.

Eli tässä sitä taas ollaan stressaamassa ovulaation alkua, jonka pitäis ovulaatiolaskurin mukaan olla huomenna mutta mitään oireita ei ole. Pelottaa että viime viikon päänsärkyputki ja niitä seuranneet buranat sekä viikonlopun kostea baarireissu on nyt lykännyt ovista tai jopa estää sen kokonaan :( ovistestejä en oo koskaan tehny mutta ens kierrosta varmaan pakko.

Tietoihin voi päivittää:
Yuna (24) | kp15/~28 | 1.lapsi | yk7
 
Tänään kp 31/31-32 ja dpo 11 ja netistä tilattu halpistesti näytti negaa :cry: itkettää vaan vaikka onhan tässä toivoa toki niin kauan ku menkat ei ala mutta......eikö dpo 11 jo edes pienen pientä haamu voisi saada :cry::cry:

Sori..täysin omaa napaa oli tää...
Onnea kuitenkin kaikille plussanneille :love::love: ihanasti on plussia tosiaan tullut!
 
Tänään kp 31/31-32 ja dpo 11 ja netistä tilattu halpistesti näytti negaa :cry: itkettää vaan vaikka onhan tässä toivoa toki niin kauan ku menkat ei ala mutta......eikö dpo 11 jo edes pienen pientä haamu voisi saada :cry::cry:

Sori..täysin omaa napaa oli tää...
Onnea kuitenkin kaikille plussanneille :love::love: ihanasti on plussia tosiaan tullut!
Älä ihan vielä heitä kirvestä kaivoon! MIkä testi oli kyseessä? Mä tein dpo 11 vielä raskauskeijun herkällä one stepillä lähes puhtaan negan, vaikka pregcheck oli jo aika hyvä plussa. Ne on ihan paskoja ne halpikset! Toivotaab sinne plussaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: PAMPULI
Tänään kp 31/31-32 ja dpo 11 ja netistä tilattu halpistesti näytti negaa :cry: itkettää vaan vaikka onhan tässä toivoa toki niin kauan ku menkat ei ala mutta......eikö dpo 11 jo edes pienen pientä haamu voisi saada :cry::cry:

Sori..täysin omaa napaa oli tää...
Onnea kuitenkin kaikille plussanneille :love::love: ihanasti on plussia tosiaan tullut!
Samaa mieltä eli älähän vielä luovu toivosta! Mulla pitäis huomenna olla dpo 11 ja meinasin nyt sitten alkaa testamaan joka aamu ainakin siihen asti jos menkat alkavat. Ite varmaan kans ihan alamaissa jos ei heti tuu haamun haamua, mutta täytyy vaan sinnikkäästi testailla. :)

Tsemppiä piinapäiville! :)
 
Älä ihan vielä heitä kirvestä kaivoon! MIkä testi oli kyseessä? Mä tein dpo 11 vielä raskauskeijun herkällä one stepillä lähes puhtaan negan, vaikka pregcheck oli jo aika hyvä plussa. Ne on ihan paskoja ne halpikset! Toivotaab sinne plussaa :)
Eli onestepillä ei varmaan kannata testailla, ainakaan heti ekoina päivinä. Josko säästän sen sit vikaks tai jotain. Eihän nuo pc:n liuskatkaan maksa juuri mitään ja ovat silti parempia kuin esim. ne onestepin herkät, joten senkin puoleen raaskii testailla ihan rauhassa. :)
 
Jep! Mäkin aion tänään testata että onko viiva vahvistunut toissapäiväisestä. Kuhan vaan pääsis kauppaan. Ja kyllä Neitonen_82 mun mielestä voit esim pc:llä koittaa. Vaikka se olis nega niin ei tietenkään tarvii vielä ajatella, että ei olisi raskaana! Mutta voisi tulla kiva yllätyskin :) Mä plussasin viime raskaudessa 3+4 kun nyt 3+3 (nämä tosiaan varmat lukemat), mutta esikoisessa tais olla menkat jo viikon myöhässä ennen ko sain plussan. Ei niistä hormoneista ikinä tiedä :)
 
Jep! Mäkin aion tänään testata että onko viiva vahvistunut toissapäiväisestä. Kuhan vaan pääsis kauppaan. Ja kyllä Neitonen_82 mun mielestä voit esim pc:llä koittaa. Vaikka se olis nega niin ei tietenkään tarvii vielä ajatella, että ei olisi raskaana! Mutta voisi tulla kiva yllätyskin :) Mä plussasin viime raskaudessa 3+4 kun nyt 3+3 (nämä tosiaan varmat lukemat), mutta esikoisessa tais olla menkat jo viikon myöhässä ennen ko sain plussan. Ei niistä hormoneista ikinä tiedä :)
Eli testailut jatkuu sullakin! :D Aika koukuttavaa toi testailu, kun nyt kolmena aamuna uittanut ovistikkua, niin huomen aamuna vois olla outoa, jos ei tikuttaiskaan mitään. ;) Joo ei parane heti luovuttaa, jos tulee vain negaa testeihin. Niin kauan kun menkat pysyy poissa on toivoa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: elokuuvauva09
Täällä pitäis ovis olla tällä vkolla, laskurin mukaan to, mutta omat olot kyllä sanoo et olis parin pvän sisällä. Valkkari muuttunu juoksevammaks ja nälkä koko ajan. Vatsaa nippailee vasemmalta puolelta. Jospa tästä päästäis sitte siirtyy odottajiin; ) meillä on duunin kekkerit ens kuussa ja vähän jännittää että jos onkin käyny tuuri ja ollaan odottaja että mitä siinä vaiheessa keksii tekosyyks ettei tarvii mennä viinan huuruisiin kekkereihin. ... Toisaalta töissä ja henkilökohtaisessa elämässä aika reippaasti stressiä että ehkä sitä vetoaa siihen sitte. Nimittäin sinne ei voi mennä niin ettei juo mitään alkoa, kuitenki kuulun yhteen nuorimmista.
 
Eli testailut jatkuu sullakin! :D Aika koukuttavaa toi testailu, kun nyt kolmena aamuna uittanut ovistikkua, niin huomen aamuna vois olla outoa, jos ei tikuttaiskaan mitään. ;) Joo ei parane heti luovuttaa, jos tulee vain negaa testeihin. Niin kauan kun menkat pysyy poissa on toivoa. :)
Joo eihän tässä oo tehty tässä kierrossa kuin joku 35 negatestiä ja 10 plussaa :D Olis vaan kiva nähdä vielä se kontrolliviivaa tummempi testiviiva. Sitten voin alkaa odottaa kauhulla varhaisultraa. Tänään on mun mielestä 4+0, ellei sitten jostain kumman syystä se ovis ollutkin aikaisemmin. En usko kuitenkaan, koska tunnen kroppani tosi hyvin.
 
Eli testailut jatkuu sullakin! :D Aika koukuttavaa toi testailu, kun nyt kolmena aamuna uittanut ovistikkua, niin huomen aamuna vois olla outoa, jos ei tikuttaiskaan mitään. ;) Joo ei parane heti luovuttaa, jos tulee vain negaa testeihin. Niin kauan kun menkat pysyy poissa on toivoa. :)
Toinen mun kokemus KAIKISSA kolmessa raskaudessa on myös se, että aamupissa ei todellakaan ole se paras. Nytkin silloin 3+3 näytti aamupissasta pc ihan negaa ja alkuillalla kohtuu selkeää plussaa. En tiedä mistä se johtuu, mutta lukenut monilla muilla olleen samanlaisia kokemuksia.
 



18.04.2016

★ -tanjuska (22) | kp 63/26 | 1.lapsi | ya 1/-13

★ Darni73 | kp 18/25 | 4.lapsi | ya -12

★ susanmaaria | kp 19/23-26 | 3.lapsi | yk 11

★ mama? (24) | kp 12/28-30 | 1.lapsi | ya -13

★ Nonsk | kp 17/34 | 1. lapsi | yk 7

★ Selkkis (36) | kp 17/30-32 | 3.lapsi | yk 5

★ Juliet86 (30) | kp 18/27 | 2.lapsi | yk 6

★ _garnet_ (25) | kp 37/27-30 | 1.lapsi | yk 5

★ elokuuvauva09 (29) | kp 31/31-32 | 2.lapsi | yk 4

★ Spukka (23) | kp 24/23-55+ | 1.lapsi | ya 4/-14

★ aprikoosinkukka (24) | kp 4/38 | 1.lapsi | yk 4

★ Elisen (29) | kp 13/28-32 | 2.lapsi | yk 4

★ iinaalisa (17) | kp 25/28-30 | 1.lapsi | yk 2 (ya 11/-15)

★ Shakalaka (29) | kp 18/25-30 | 1.lapsi | yk 6

★ keijupölyä (24) | kp 17/28-29 | 1.lapsi | yk 3

★ s4nnn (31) | kp 22/26-28 | 2.lapsi | ya 2/-16

★ fabula (29) | kp 11/27 | 1.lapsi | yk 5

★ Lumirinsessa (20) | kp 15/28-32 | 1.lapsi | ya 1/-16

★ auringonlapsi92 (24) | kp 60/? | 1.lapsi | yk 2

★ Leijona_mamma (29) | kp 20/24-28 | 3.lapsi | yk 2

★ PAMPULI (21) | kp 17/27 | 2.lapsi | ya 9/-15

★ Emmisinikka (27) | kp ?/? | 2.lapsi | ya 10/-15

★ anskuli80 (35) | kp 38/29 | 4.lapsi | yk 4

★ Neitonen_82 | kp 21/? | 3.lapsi | yk 2

★ Juli87 (29) | kp 17/? | 3. lapsi | yk 2

★ marrasmai (34) | kp 26/26-31 | 1. lapsi | yk 6

★ maijjaa (21) | kp ?/? | 2.lapsi | yk 1

★ Palliton | kp 17/30 | 4.lapsi | yk 2

★ MannaL (32) | kp 7/25-29 | 3.lapsi | yk 2


★ Maria82 | kp 24/30 | 3.lapsi | yk 1-2

★ Taikapapu (33) | kp 11/28 | 3. lapsi | yk 2

★ Unna90 | kp 10/31 | ya -14

★ Pieni haave (31) | kp 15/28 | 1.lapsi | yk 1

★ Anumarika | kp 15/? | 3.lapsi | ya 3/-16

★ -dino- | kp 17/25-30 | 1.lapsi | yk 9

★ Lindanen (32) | kp 18/29 | 1.lapsi | yk 5

★ Hantta81 (35)| kp 19/27 | 4.lapsi | ya -14

★ Akkuporakone (34) | kp 22/28-32 | 3.lapsi | yk 1

★ Unelmatulevan♡ (23) | kp 18/25-26 | 1.lapsi | yk 1

★ diadora (28) | kp ?/? | 2.lapsi | ya 4/-16

★ ÄippäVm82 | kp 10/28 |5.lapsi | yk 1

★ Junnila | kp 21/28-30 | yk 1


★ Pintsu | kp 7/28 | 2.lapsi | yk 1

Pissu1 | kp 11/26-28 | 3.lapsi | yk 2

mamadread (29) | kp 7/28-30| 3.lapsi | yk 4


haaveilija-31 | kp 11/24 | 3.lapsi | ya 12/-12

Yuna (24) | kp 15/~28 | 1.lapsi | yk 7

Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)

Yli kuukauden päivittämättä olleet nimet poistetaan plussaa odottavien listalta sen takia että se pysyy ajan tasalla. Mukaan voi tulla myöhemmin takaisin jos haluaa.

Mikäli et halua listalle ollenkaan, kerro siitä ensimmäistä kertaa kirjoittaessasi tänne :)


 



Hetken yritystä vielä odottavat:


Minzku90 (25) | 1.lapsi | ya 4/-16

sisu! (21) | 1.lapsi | ya 4/-16


maisa93 (23) | 1. lapsi | ya 4/-16

Amiraali (30) | 2-lapsi | ya 5/-16

avantasia (29) | 4.lapsi | ya 5/-16

NuttyKitty (31) | 2.lapsi | ya 5-6/-16

suppuraa (29) | 3.lapsi | ya 6/-16


Nachsal (33) | 4.lapsi | ya 6-8/16

Wuf | 3.lapsi | ya 6-8/16


Qia (28) | 1.lapsi | ya 7-8/-16

ipanati (23) | 1.lapsi | ya 8/-16


-äiti91- | 2.lapsi | ya 8/-16

Emilida | 2.lapsi | ya 1/-17

PiKKuiNeN- | 1.lapsi | ya ?

mippis | 3.lapsi | ya ?

teddybear82 | 3.lapsi | ya ?






Muutoin taustalla kuumeilevat:

kunnon kinttaat (30) | 2.lapsi | ya -15


Helmi1234 (39) | 2.lapsi | yk 2


Vuorikristalli (39) | 6.lapsi | yk 10
 

Yhteistyössä