Toiveena vauva 2017-2018

Dana & Mamadread toivottavasti haamut vahvistuu! Munkin piti tänään testata, tosin tuollaisella liuskatestillä. Puhdas negahan sieltä tuli, ehkä dpo 9 :( Olisi tänään kekkerit tiedossa ja mietinkin, että viitsiikö hirveästi viiniä juoda. Vaikka sitä sanotaan, että ei sillä vielä ole väliä jos raskaustestikin näyttää negaa. Jotenkin vaan tuntuisi ikävältä jos sitä ottaa vähänkään enempää alkoholia ja parin päivän päästä testi näyttäisikin positiivista. Mitä olette mieltä?
 
Cubula Mun henk koht aivoitus on, että vähän viiniä ennen plussaa ei haittaisi. Ajattelen, että voi auttaa kiinnittymisessä jne. Istukkahan alkaa vasta kehittyä.. Mutta toiset ovat tosi tarkkoja.
Btw. Mun raskaudet on alkaneet aina siitä kierrosta, kun olen ottanut säännöllisesti helokkiöljykapseleita. Olen plussattua lopettanut ne. Esikoista kun odotin reilu 10v sitten, se oli ihan nounou. Neuvolassa en uskaltanu siitä mainita, sen jälkeen kun kerran avauduin. Mitenköhän nyt on? (Vai olikohan se vaan mun neuvolatäti, kun se tuomitsi perhepedinkin. Pari vuotta sen jälkeen se taas oli hyvinkin suositeltavaa..)
Eikö noi öljyt tee verestä jollain lailla juoksevampaa? Ennen leikkauksiahan ei saa ottaa omegarasvahappoja, just sen takia. No, mutta kukin tyylillään. Varmaan ihan hyvä tapa tehdä r-testi ennen, kuin meinaa ottaa mitään :D

Dana kaikki keinot sallittuja lievittaa piinaa :D

Mamadread Mulla kans on l.a. aina muuttunu ultrassa. Kakkosen kanssa se siirtyi 4 päivää nt-ultrassa ja rakenneultrassa meinasivat siirtää vielä viikolla siitäkin eteenpäin... sanoin, ettei oo mahdollista, koska plussasin ennen kuin olisi hedelmöittynytkään :D eivät sitten siirtäneet. Lapsi kyllä meni 10pv yli l.a:n ja oli nelikiloinen :D :D
 
Viimeksi muokattu:
junnila, joo mäkin mietin, että jos järjellä ajattelee niin ei kai siitä ole haittaa tässä vaiheessa. Mäkin olen kuullut, että alkoholi voisi jopa auttaa kiinnittymisessä. Ja itseasiassa viime raskaus sai alkunsa sellaisessa kierrossa, jossa mulla oli työpaikan kekkerit juuri kiinnittymisen aikoihin. Nyt sitten tässä kierrossa laskelmoin ja otin lasin viiniä juuri viikko ovulaation jälkeen. Ja kappas, seuraavana päivänä (eilen) tuli tuota pientä vuotoa ja samaan aikaan sellainen tosi lyhyt, pari minuuttia kestävä pahoinvointi. junnila, mä kyllä söin viime raskaudessa kalaöljykapseleita, eikös se ole hyväksi hermoston kehityksen kannalta.
 
junnila, joo mäkin mietin, että jos järjellä ajattelee niin ei kai siitä ole haittaa tässä vaiheessa. Mäkin olen kuullut, että alkoholi voisi jopa auttaa kiinnittymisessä. Ja itseasiassa viime raskaus sai alkunsa sellaisessa kierrossa, jossa mulla oli työpaikan kekkerit juuri kiinnittymisen aikoihin. Nyt sitten tässä kierrossa laskelmoin ja otin lasin viiniä juuri viikko ovulaation jälkeen. Ja kappas, seuraavana päivänä (eilen) tuli tuota pientä vuotoa ja samaan aikaan sellainen tosi lyhyt, pari minuuttia kestävä pahoinvointi. junnila, mä kyllä söin viime raskaudessa kalaöljykapseleita, eikös se ole hyväksi hermoston kehityksen kannalta.
Cubula Taitaa olla hyväksi juu noi öljyt. Toi helokki vaan ei oo niin tutkittu, mutta mulle se on sellanen "raskausneliapila", kun kuopuskin tärppäs ihan pyytämättä, sellaisessa kierrossa, kun sitä omaan hyvinvointiin söin :D sormet ja varpaat ristissä, et olis näin nytkin, vaikka onkin ikää enemmän, sektiokiinnikkeitä ja pari kierukanaikaista tulehdustakin ollu yms
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Hei kaikille - onnea plussanneille ja kärsivällisyyttä muille ☺

Eilen lähti kierukka ja lääkäri "varoitteli" ettei ekoja menkkoja välttämättä tule (aiemmilla kerroilla en ole ehtinyt edes kiertoa laskelmaan ja nyt kuulemma taas yllättävän paksut limakalvot hormonaalisesti ehkäisystä huolimatta)'mutta en nyt vielä innostu liikoja... (Empä...!? )
Kierrosta ei varsinaisesti tarkkaa havaintoa, koska kierukan aikana ei vuodon vuotoa... Vähän pystyn jotain päättelemään omista tuntemuksista ja oireista (niiden mukaan kp 21/30)

Mukavaa viikonloppua kaikelle
 
Kp 3/28. Hitaasti menee tää alkukierto.
Ja vitsit kun ärsyttää, kierukan poistamisen jälkeen mun menkat on ollu niin ärsyttävät. Vuodan ihan hirveesti ja kuppia saa tyhjentää 4-5krt päivässä kun ennen kierukkaa riitti 2krt päivässä. Nyt holahtelee yli jos on yli 4h tyhjennysväli päivällä. Yöllä ei ehdi yli tulla jos heti herättyäni käyn tyhjentämässä.

Hyvää viikonlopun jatkoa!
 
Ekaksi onnea kaikille plussanneille!

Sitten kaikille vuotelijoille pahoittelut.

Täällä on tosiaan ollu melkosta menoa ja meininkiä lapsien kanssa, kun ovat sairasteneet koko aika jotain. Ite oon myös pari tautia tuossa sairastanu. Ei ole voimia ollu kirjoittaa, lukenu kyllä oon öiden pitkien tuntien aikana.

Viimeks mietiskelin, että onkohan mies messissä mukana enää ja kyllähän tuo paljaalla on lykkiny menemään eikä oo sanonut mitään eli messissä ollaan molemmat. Nyt on kp 14 ja tuntuu, että tää ois se kierto! Mut saa nähä. Tuskin on. :D

Mitään kikkakeinoja ei ole nyt käytössä. Loput ovistestitkin saa odotella kaapissa.
Pitäs saada kunnon ote liikkumiseen. Huoh. Ku vaan jaksais..
 
ViiruP Mulla menee ovis tosi herkästi testeissä ohi. Esikoista ja kakkosta tehdessä tein testejä aamulla ja illalla kp 10 lähtien. Sit kp 14 lähtien kolme kertaa päivässä. Yleensä se plussa tuli kp 16 päivällä ja illalla se testi oli jo haaleempi. Yksilöllistä taitaa olla se kauan se plussana tulkittava viiva näkyy.
 
  • Tykkää
Reactions: ViiruP
Moi! Täällä yksi uusi. Tai tavallaan vanha, mutta uusi nimi ja uusi tässä ketjussa. On vielä salaisuus koko yrittäminen niin en uskaltanut vanhalla nimimerkillä tulla kirjottelemaan. Mitäs tähän pitikään laittaa? Oon 21v ja nyt on toista lasta silmällä pitäen jätetty ehkäisy pois maaliskuussa, mutta varsinaisia yrityskiertoja takana kaksi. Menkkojen piti nyt alkaa 11. päivä mutta ei näy eikä kuulu.

Mutta ei kuulu sen liiemmin plussaakaan. Monta testiä tehty, viimeisin 24 h sitten ihan selkeitä negoja. Huoh. :/
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska ja Yuna
Onnea plussista ja vahvistumisia!

Mulla on meneillään ihan omat piinapäivät täällä, kun en ymmärrä taas kierrostani mitään. Alkuviikosta tosiaan aavistelin ovista, mutta en uskonut sen tulevan niin ajoissa, joten ovistestasin vasta torstaina ekan kerran. Oon testannut kahdesti päivässä ja niiiin haaleita viivoja on kyllä, että jos jossain välissä olisi ovisplussa livahtanut ohi niin kyllä ihmettelen. Jomotteluja on välillä enemmän ja toisinaan vähemmän ja nyt turhauttaa suunnattomasti, kun en tiedä, että onko ovis tulossa mahdollisesti parin päivän kuluttua vai menikö se jo... Tänään kp16 ja normaalisti odottelisin sitä ovista joskus ensi viikolla tulevaksi, mut alkuviikon olotilat oli kyllä niiiin ovismaisia. Jos tästä nyt tulee negakierto niin seuraavan kierron tikutan heti menkkojen loppumisesta alkaen, onhan tää nyt ihan älytöntä taas.
 
Kiinnittymisestä ja alkoholista oli jotakin puhetta, niin mä täällä mietin, ottaisinko lasillisen ovispunkkua. :p:D Eikös se paranna verenkiertoa, eli voisi jopa olla hyödyksikin? (Ja just vähän aikaa kirjotin, miten ei yhtään maistu alkoholijuomat nykyään, miten niin tuuliviiri :whistle::ROFLMAO:)

Niin ja tervetuloa uusille! Ja tsempit piinailuun sortista riippumatta! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Junnila ja Nonsk
Mitä?? Alkoiko kunnon vuoto :devil::poop:
Ei alkanutkaan vielä mutta ihan varmasti alkaa tänään. Illalla tuli lasta nukuttaessa tosi vahva huonon olon tunne ja mahaa juili sillein että nyt muuten alkaa. Hyppäsin sit vessaan heti kun pääsin ja vähän ruskeaa oli valkkarin seassa. Vieläkin vaan huono olo ja sama olo vatsassa, makaan vaan sängyssä kun ei huvita nousta :(

Tää kierto on oviksen jälkeenkyllä ollut täyttä paskaa (pardon my french). Vuosi kuitenkin ollut imetyksen jälkeen menkkoja ja ei koskaan tällaista. En taida enää syödä vehnistä kun en keksi mitä muutakaan syyttää...
 
Heips!!

Mulla tänää jo dpo 10, odottelen ekoja menkkoja saapuviksi varmaan ke-to. Toisaalta on eka kierto km jälkeen, toivotaan että tulevat ajallaan (y) yhtään raskautunut olo ei ole.:( Ja viime kierrossa sentään jotain oireita oli tässä vaiheessa vaikka pieniä olivatkin.

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille! :(
 
Voi :poop: Dana :(

No enpä jaksanut odotella testaamista kauempaa kun ne haamut mietitytti että lähteekö vahvistumaan vai rupeenko odottelee vuotoa. Hain siis pc:n liuskoja ja testasin 3 tunnin pidätyksen jälkeen. Ja vihdoin kunnon viiva! :love: Ei tasavahva, mutta tasapaksu ja aivan selvä punainen plussa. :love:
Olin ihan varma, että tässä kierrossa ei tärppää, mutta ehkä niistä greipeistä oli sitten hyötyä? Hcg:n nousun huomaa kyllä oireistakin: kokoajan pissahätä tai jano, kun maha on tyhjä niin kuvottaa ja kun syö niin närästää. Lisäksi klassiset haju- ja makuaistin vahvistumiset.
Nyt kai sitten vaan pitäis yrittää rentoutua ja nauttia kun tätä on niin innolla odotettu, kun vaan pieni pysyisi loppuun asti mukana.

Paljon plussatuulia kaikille :love:
 
Tein tosiaan eilen ne molemmat testit (PC ja rfsu:n herkkä) ja aivan yhtä valkoisia oli kumpikin, luultavasti liian aikaisin liikkeellä mutta pakkohan se oli testata varalta. Seuraavan kerran teen sen jäljelle jääneen PC:n vasta jos menkkoja ei kuulu ajallaan.
 
Onnea mamadread! :)
Mietin ihan samaa Danan jomottelusta, että jospa se sittenkin johtuisi raskaudesta.. Toivotaan parasta!

Mä leivoin tänään pullaa sadepäivän piristykseksi, ja sitä syödessä vitsailtiin miehen kanssa, että toivottavasti tämän viikonlopun jäljiltä olis toisenkinlainen pulla uunissa. :ROFLMAO::giggle: No, parin viikon päästä sen sitten tietää. Jos on hyviä vinkkejä siihen, miten sais pysyttyä rauhallisena piinaviikkojen ajan, niin mielelläni otan sellaisia vastaan. ;)
 
Olikohan eilen ovis.. Illasta tuli vatsakipu ja oli sitä luokkaa että hetken piti kyyryssä kävellä:eek: ennen sitä tuli kirkkaat kananmuna limat vielä.. No yritys osui nyt kuitenkin samalle illalle.. Tänään ei enää ole ollut kipuja tai limailua.. Oliskohan nyt sitten dpo 0? Vai miten nuo lasketaan.. Toivottavasti ei ainakaan kovin paljon myöhässä oltu.. Onneks on luvassa lasten lääkäriä,neuvolaa yms niin ei paljon tarvitse miettiä olemattomia oireita:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: ÄippäVm82

Yhteistyössä