Toiveena vauva 2017-2018

Mä edellisistä raskauksista oon plussannu dpo 14-16 ja silloinkin haaleita viivoja saanut. Ultrissakin la siirtynyt aina n.4pvä eteenpäin. Voi olla että itsellä on ollut laskut sekaisin. Ekasta taisin plussata jotaib rv5+ kun en tajunnut raskauden mahdollisuutta. Oltiin se lähes 2v yritetty niin olin jo "unohtanut" vauvahaaveet ja kuvittelin olevani vaan kipeä kun päätä särki, oli huono olo ja posket oli tulessa. Vasta kun valitin lapselliselle kaverille reväyttäneeni nivusetkin niin tajusin tehdä testin:D

Tänään dpo5-6 ja päätä särkee. Poskia edelleen kuumottaa ja kirkasta limaa/valkkaria tulee. Nyt taidan ottaa päikkärit kun pienimmäinen huuti viiden aikaan korvaan "huhuu,huhuu" enkä saanut enää unta. :cautious:
 
Elämäntilanne täällä myöskin mallillaan, molemmat oltu vakitöissä jo useampi vuosi, vanhemmat lapset kaikki jo koululaisia, paitsi miehen nuorin, joka siis 5v. (y)
Kertomisesta; ei aikomustakaan pukahtaa kenellekkään mitään, ennen kun on pakko. Tiedän jo etukäteen sen kauhistelun "pitikö nyt vielä uudelle kierrokselle lähteä, isommat lapset on jo niiiiin isoja, teillä on nyt jo yhteensä 6 lasta.. blaablaa.." Hyvä ystävänikin (jolle erehdyin mainitsemaan että voisi sitä yhden pienen nyytin vielä hoivata), tokaisi, että "kai toi oli vitsi".. :unsure: Ja meillä ei siis ole kummallakaan (minulla tai miehellä) vanhempia/isovanhempia, ja muutenkin pieni ja yhteenkuulumaton suku, joten sukulaisten reaktioita ei tarvitse miettiä. Tarkoittaa siis myös sitä, että käytännössä minkäänlaista turvaverkkoa ei ole (n)
Plussannut olen aiemmissa raskauksissa sinä päivänä kun menkat olis pitänyt alkaa. En ole koskaan tutkaillut oireita, tai testaillut kovin ajoissa.
 
Minimeistä: Mulla tasaantui kierto heti ehkäisyn (Nuvaring) lopettamisen jälkeen, vaikka olin lähemmäs 10 vuotta putkeen käyttänyt hormoniehkäisyä. Tosin mulla oli senkin ajan "vahva" oma kierto, eli esim. menkkojen siirtäminen käyttämällä kaksi ehkäisyrengasta putkeen ei koskaan onnistunut, vaan tyhjennysvuoto tuli siinä 28 päivän paikkeilla aina. Nyt kierto on ollut 25 päivää, ovis oireiden perusteella kp11-13. En siis ole tikutellut, eli oviksesta ei ihan täyttä varmuutta ole...

Toivottavasti sullakin lähtee kierto käyntiin luomusti! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Minimeistä
Onpas ilkeitä kommentteja useammat saanut, Eiköhän jokaisen oma asia ole monta lasta tai millä ikäerolla niitä tehdään. Itse sain esikoisen aikaan kerran ihan random tyypiltä puistossa kommentin, tyyliin kun on noin nuori itsekin (22v) ja noin pienellä erolla lapset esikoinen oli 2v1kk ja kuopus 3kk. Kyllä tili suorat sanat sinne suuntaa ladattua. Loppu se puitotuttavuus siihen :censored::LOL:

Elämäntilanteesta täällä kummallakin hyvä vakituinen työ. Se minne palaa mahdolliselta äippälomalta on auki, itse haluaisin lähtee korkeekouluun, mutta se on vielä harkinnassa.

Täällä paha olo ja ällötys jatkuu :mad: Kp24/ 23-26. Paitsi viime kiertoa kun laskin oli 27. Testit ollut negaa.
 
Elämäntilanne: No meillä minä olen vaki töissä ja puolisoni opiskelee uutta ammattia, kyllähän se mietityttää saako töitä kun valmistuu, mutta näillä mennään. Itse olen ollut niin monissa elämän vaiheissa kun lapset on syntynyt että kyllä sitä aina pärjää. En usko että oikeaa aikaa on sen enempää. Itsellä haavaissa myös korkeakouluopinnot, pari kertaa hakenutkin mutta empä oel päässyt, tänä keväänä en jaksanut hakea.
Kertomisesta: Meillä vain minun sisko tietää ja hänen mies ja ei olla kertomassakaan muille. Tosin oma poikani aavistelee, joten aika ajoissa varmaan lapsille kerrotaan ja sen jälkeenhän tieto leviää helposti. Meillä varmasti vastaan tulee juuri tuo "ei kai vielä lisää" vastaus ja en edes uskalla miettiä mitä muuta. Mutta eiköhän se ole oma valinta.

Tervetuloa uusille, lukemassa olen käynyt koko ajan mut ei ole mitään kirjoitettavaa ollut.

Omaa napaa: Tänään Kp1/25-32 ja yritys alkaa eli yk1. hurjasti jännää. Toivotaan että ovisplussa ei osu lauantaille, muut sopii. Nyt vain odotellaan vuoto pois ja ovistestit aloitetaan heti perään kun ei mitään tietoa minkäpituinen kierto tulee ja mihin ovis osuu. Nytkin tosi lyhyt kierto, mutta munasolujen luovutuksen jälkeen ollut aijemminkin lyhyt. Toivotaan että ovis kuitenkin nromisti tulee. Meillä vauvaa tehdään klinikalla ja tämän kierron jälkeen joudutaan pitää tauko kun klinikka heinäkuun kiinni ja seuraava ovis osuukin varmaan sinne, joten yksi yritys kerkee tähän ennen sitä.

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Tänään dpo7, eikä minkäänlaisia tuntemuksia paitsi tulehdusoireita on, se nyt vielä puuttuu :( En tiedä uskallanko tai edes kannattaako testailla missään vaiheessa eiköhän vuoto ajallaan tule.
Multa on mennyt ohi miksi ne clear testit on huonoja? itse olen käyttänyt niitä ovistestejä ja hyvin ovat musta toimineet.
Tsemppiä kaikille piinailijoille ja onnittelut plussanneille
 
Voi apua! Postissa oli tullut aika päiväkirurgiseen toimenpiteeseen jota oon oottanu jo koko kevään. Nyt se ois edessä kesäkuun alussa. Silleen ihan hyvä aika ku kerkeen saada tän kierron loppuun, (salaa tietenkin toivon että plussa tulis eikä joutus veitsen alle :rolleyes:) ja seuraava ovis ei kerkee tulla niin ei mahiksia raskauteen. Kesäkuun kierto meneekin sitte pyllylleen ja yritys jatkuu heinäkuussa! Mutta tosiaan katotaan tää kierto loppuun (y) ääää jännittää nukutus ja kivut jajaja kaikki!
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk
Argh, tänään on ollut facebookin newsfeedissä kahden tuntemattoman ihmisen ultrakuva. :mad: Miksi ihmiset jakaa niitä yksityisyysasetuksella julkinen?!? En käsitä. Jos olisi kavereiden kuvia, niin olisin iloinen, mutta nää saa vaan raivon kiehumaan.
Onko tää normaali reaktio vai oonko vaan jossain hormonihöyryissä? :confused:

Tsemppiä leikkauksen kanssa, dino! Vaikka tietysti pidetään peukkuja, että tulis plussa tästä kierrosta. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Onnittelut plussanneille! Ei kyllä mun kaaliin mahdu, että miksi joku kommentoi lapsilukua, lapsen sukupuolta tms. Miten ihmiset voi olla niin ajattelemattomia. Itse en viitsi koskaan edes leikilläni keneltäkään kysyä, että "koskas teille on tulossa perheenlisäystä" -koskaan kun ei tiedä mikä on tilanne. Mun äiti jossain vaiheessa kyseli, että joko olet myynyt vauvatavaroita pois. Hassua, että hän ajattelee, ettei toista ole tulossa.

omanapa: blaah.. menkat sitten alkoi jo keskiviikkona, mä masennuin täysin taas yhdeksi päiväksi. Oon kyllä ihan varma, että jotain tapahtui kun oli kiinnittymisvuotoa 1 vko ovulaation jälkeen ja pari nopeaa pahoinvointia. Mä kun olin niin varma, että nyt olis tärpännyt.. kohti yk 6:tta :/
 
Minimeistä kyseli e-pillereiden lopetuksesta. Mulla meni puolisen vuotta, että kroppa alkoi toimia normaalisti ja sinä aikana kierrot oli jotakuinkin tuon 33-80 päivää eli todella epäsäännölliset. Ovulaatiota en tunnistanut enkä tikutellut eli ihan sattuman voimalla tärppäsi noinkin nopeasti. Mulle tuli pillereiden lopetuksesta kaikkea mahdollista riesaa, ekan kuukauden ajan oli tolkuttoman huono ja oksettava olo koko ajan, sit rasvoittui hiukset ja naama aivan mahdottomalla tahdilla. Raskauden jälkeen en halunnutkaan enää hormoniehkäisyä ja nyt on aivan eri meininki ollut kropan suhteen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Minimeistä
Huomenta! Taustailijoista voisin tanjuska nyt siirtyä takaisin yrittäjiin eli kp3/24 21v ja kierto nyt siinä 24 tasan ollut 3 kiertoa..
Paljon on uusia ja muutama vanhakin vielä heippa kaikille! :)

Meidän tilanne -siis yritetty toista viime vuoden syyskuusta lähtien mitään tapahtumatta. Esikoinen nyt 1,5v. Touhut yritetään pitää yllä heti kun hanat menee kiinni mutta meidän tilanne tällä hetkellä on todella huono. Meidän vuokra-asunnon keittiön lattia on alkanut silminnähden homehtumaan ja saanut kosteusvaurion (parketin ja muovimaton väliin), huomenna meille piipahtaa asunnon omistaja sekä kosteusmittaaja. Stressi on todella kovaa tällä hetkellä kun emme oikein tiedä miten asiat alkaa etenemään, olen itse jo nuorena sairastunut homepölykeuhkoksi ja nyt pelkään sitä tyttömme puolesta. :(
Meillä ei ole lähellä sukulaisia mihin voisimme mennä evakkoon ~200km

Kaikesta tästä paskasta huolimatta ollaan onnellisesti mietitty toista vauvaa ja jaksetaan perheenä muuten todella hyvin -osasyy myös nämä ihanat aurinkoiset päivät. :love::)
Nyt haluan toivottaa jokaiselle mammalle ja tulevalle mukavaa lauantaita :p
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Onnea plussasta ja tervetuloa uusille!

Täällä dpo6/7 ja mahassa tuntuu samanlaiselta kuin vähän ennen menkkoja.. Ei satu mutta sellainen outo tunne. Poskia alkoi taas kuumottaa kun ulkoa sisälle tuli ja valkkaria tulee reippaammin ja väritöntä..:censored: Hyvin mä oon näköjään ajattelematta oireita:ROFLMAO::oops: kävi vaan mielessä että ovis olikin tosi paljon aiemmin ja menkat alkais kohta.. Yleensä alkaa tuhruttaa 3pvä ennen vuotoa niin varmaan ens viikolla odotettavissa sitä viimeistään. Plaah, nää piinailupäivät vois mennä vähän nopeammin kuten myös aika vuodosta ovikseen:D
 
Onnea plussista! :)

Äkkiä tää aika vaan kuluu. Täällä menossa kp 15 ja oikein vahva ovisplussa tuli tänään. :) Eli DPO -1.

Elämäntilanne on meillä suhteellisen vakaa. Mulla on vakityö ja muutenkin sellaset ammatit, että töitä löytyy aina. Mies on yrittäjä, sillä tulovirta on vähän vaihtelevaa, mutta nyt on mennyt ihan kivasti. Omilla rahoilla on kuitenki aina pärjätty. Lapset rupeaa olemaan jo isompia (4v ja 6v), joten tuntuu, että vauvan kanssa jaksais taas.
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Heh, täällä sama tilanne kuin Taikapavulla, ovisplussapärähti testiin tänään kp 15/30 :). Eilen harrastettiin "känniseksiä" rose-viinipullollisen jälkeen, kaikkeahan pitää kokeilla... Kun ei kerta raivoraittiit kierrot ole tuottaneet tulosta, niin kenties hommailut "pienessä nousussa" tehoaakin :D.

Meillä on elämäntilanne aika erikoinen... Tästä nyt saattaa joku tuttu tunnistaa, jos sattuu kurkkimaan näillä palstoilla :rolleyes:.
Asutaan siis miehen kotimaassa ja hänen työnsä on semmoinen, että vaikka työpaikka vuodeksi kerrallaan on aika varma, sen sijainti ei ole! Joka kesä siis jännätään, mihin seuraavaksi vuodeksi joudutaan. "Toivomuslista" saadaan tehdä, mutta meidän tavoitealue on kovin kysytty ja ne, joilla on eniten työvuosia, vie tietysti päältä parhaat paikat. Minä olen yrittäjä ja teen töitä kotona, eli onneksi voin ainakin kulkea miehen mukana. Mitään kunnon "kotia" ei näissä olosuhteissa tietysti saa tehtyä, vaan kalustetussa vuokrakämpässä asustellaan (täällä onkin tavallisempaa vuokrata kalustettuna kuin ilman kalusteita) ja ainakin *yritetään* pitää tavaramäärä minimissä. Kivan kämpän etsiminen onkin sitten aina projekti sinänsä...
Mulla on kauhea oman kodin himo, ja rahan puolesta vois jonkinlaisen kämpän jo ostaakin, mutta edellä mainittujen olosuhteiden takia ei ainakaan ihan vielä uskalla :unsure:.

Onnea sisu!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Moips pienen tauon jälkeen! :)

Lukenut toki kuulumisia olen, ja muutama ihana uutinen on silmiini osunutkin eli onnea kaikille plussanneille! :love::love: Ja pahoittelut uudelle kierrokselle joutuneille..

Kertomisesta: Itse sain esikoisen juuri 18v täytettyäni, ja ihmekyllä tuolloin äiti salapoliisi työnä onki itse tietoonsa että raskaana olin. Minulla kun vatsa alkoi pömpöttää kivasti jo rv 8 jälkeen.. :D Toisestakin meni kertominen sulavasti, mutta kolmosesta ja nelosesta tuli jo vähä ikävämpiä kommentteja.. (johtuen kuitenkin lähinnä lasten isästä, joka minua huomattavasti vanhempi. Itse olin kuitenkin nuori, neljännen lapseni olen saanut 23 vuotiaana.) Eli jos ja toivottavasti piankin KUN sen ihanan toisen viivan testiin saan, niin en heti ala kertoilemaan. Vasta kun vatsasta taasen huomaavat. Tosin johan välillä jotkut nyt arvelee että vauva tulossa. :confused::confused::confused::ROFLMAO: Mutta ihan on vaan normi pömppä muusta johtuen.. ehheh.. :p Tarkoitus olisikin taas pistää elämäntavat muutoinkin ruotuun, josko sekin sitten edesauttaisi tätä projektia. En toki mikään sairaalloisen liikalihava ole, kun tulee liikuntaa suht paljon harrasteltua. Ja muutes, onko täällä kuntosalilla kävijöitä? Ku oon miettiny semmosiakin, että miten nuo vatsalihasliikkeet sun muut "pinnistelyliikkeet" vaikuttanevat kaikkeen.. Tosin saahan ne fitness- ym pimutki vissiin lapsia.. :whistle:

Ja äsken piti googlailla noitten liukuvoiteiden käytön haittoja raskautumiseen, kun välillä tulee moisiakin käytettyä.. Mutta ei ainakaan tuolla miun merkillä pitäisi olla siittiöitä tuhoavia vaikutuksia.. :D

On se perhana, ku nyt tulee tämmösiäkin mietittyä. Nuorena oli helppoa ku ei ees tajunnu miettiä mitään "ongelmia" aiheuttavia. Sitä vaan oli rennosti että lapsi tulee jos tulee. Tai no sillä mielellähän sitä nytkin on, mutta välillä tulee sitten pähkäiltyä tuommosia. Johtuu varmaan jo iästä, ettei luottamusta omaan kroppaan ole niin paljoa. o_O Nytkin tuntuu, ettei ovulaatiota tuu taasenkaan. Vasenta puolta mahassa aina nippailee, vaan tuskin on mtn ovulaatio hommia kun vasta kp 12 (tosin toissa kierrolla limat tuli kp 12, kun kierto oli lyhempi sen luovutuskerran jälkeen..).

Vaan eiköhän tässä nyt lukemista ole ihan liiaksikin asti. :LOL: Soriiiiii!!!!

Plussaonnea meille kaikille kuitenkin! :love:
 
Onnea plussanneet!

Täällä iski aamulla epätoivo. Se oikein varma olo raskaudesta on vaihtunut varmaan oloon siitä, että tässä ei olla raskaana. Vielä aikoihin. Todella ahistava ajatus ja tunne. :cry:

Taidan ottaa ens kierrossa greippimehun käyttöön ja lukea mitä muuta voisin kokeilla.

Taitaa olla DPO 4 tai 5. Kp kai 21/30.
 
Pakko kysyä: onko kenelläkään koskaan tuntunut pistelyä tisseissä? Siis sellaisia vähän kipeitä, ohimeneviä pistoja nännien lähellä. :confused: Nimimerkillä oirebongailusta päivää. :ROFLMAO:
Kyllä juu välillä tulee bongailtua sellaistakin :D

ÄippäVm82 mä käyn ohjatuissa jumpissa. Kyllä sitä aina välillä miettii että onkohan jotain negatiivisia vaikutuksia. Mutta sit oon kyllä ajatellut, että se on se joku hetki päivästä kun on siellä jumppaamassa niin on sillä se kaikki muu hetki aikaa kiinnittyä ja alkaa kasvaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: fabula
Liikunnasta olen itsekin välillä miettinyt, että pitäiskö jotain tiettyjä liikkeitä varoa.. Mutta vähän samaan olen päätynyt kuin Nonsk, että tuskin se pienen hetken tekeminen kiinnittymistä voi estää. Ja olettaisin, että tuntuisi myös kipua, jos liike tekisi hallaa (toivottavasti näin on).

Olen eilen ja tänään (dpo6/7) juonut vähän punkkua, katsotaan josko se auttaisi tässä projektissa. :D Ensi tiistai olis hirveen kiva testauspäivä, kun silloin on tasan kaksi vuotta siitä, kun tavattiin miehen kanssa. :love: Mutta ehkäpä yritän kiltisti odottaa siihen, että menkat on myöhässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Amiraali

Yhteistyössä