Toiveena vauva 2017-2018

Itsekin ajattelin kokeilla seuraavassa kierrossa, josko niistä olisi apua.. Onko sinulle tullut mitään sivuvaikutuksia?
Mä söin yhdessä kierrossa gelee royaleja, tiiä sit johtuko niistä vai jostain muusta mutta kierto veny 56 päivää pitkäksi.. En oo toista kertaa uskaltanu syyä :D

Onnea plussanneille :love:

Meillä oli tänään folliultra, selvis että vasemman puolen munasarja on vieläkin romumpana, kuin mitä kuviteltiinkaan. Mutta selvis myös, että letrot on toiminu just niinku toivottiinki, oikealla puolella oli hyvin kasvanu folli ja lääkäri arveli, että irtoaa vuorokauden sisään :) Oli melko kuivakan asiallinen lääkäri mutta hyvä niin, saipahan selkeitä vastauksia kysymyksiin. Saatiin sovittua selkeät aikataulut kauanko pelkillä letroilla koitetaan ja kuinka edetään jos niillä ei vauvaa ala kuulumaan. Eipä siis vois tyytyväisempi tällä hetkellä ollakaan :)

Ihanaa kesää kaikille, toivottavasti saatais kesäkelit pian takasin!
 
Huoh. Ei liity mihinkään mutta haluan silti avautua. Mua on alkanu tosi paljon kyllästyttää ihmiset, jotka tulee samantien raskaaks ja sen jälkeen he kuvittelevat olevansa jotain raskautumisguruja ja jakelevat neuvoja kaikkialla. Että hei syö tätä ja tätä lisäravinnetta ja mun suosikkineuvo "älä stressaa", "mun kaverikin/serkku/sisko/whatever lopetti kiertopäivien laskemisen ja miettimisen ja tuli heti raskaaks" :mad:

Ensinnäkin, tutkimusten mukaan stressin vaikutus raskautumiseen on todella pieni kunhan stressi ei oo niin kova että menkat jää pois. Toisekseen, miks ihmeessä se että mä vaikka tikutan ovista tai tiedän mikä kp nyt on tarkottais, että nyt stressaan hulluna. Ja kolmanneks, musta se on lapsettomuudesta kärsivän vähättelyä ja syyllistämistä. Että hei, ei sun ongelma oo mikään todellinen, kuhan vaan stressaat. Jos et stressaa niin raskaudut = oma vika ettet oo vielä raskaana. Sama kun sanois masentuneelle et hei ota ittees niskasta kiinni ja positiivista asennetta peliin.

Ettäjoo. Ihmiset tulee eri tahtiin raskaaks ja jotkut on hedelmällisempiä kun toiset. Elintavat vaikuttaa mutta ihmiset on yksilöllisiä ja jos itse tulee heti raskaaksi jollain keinolla niin se ei tarkota että sama toimii kaikilla. Neuvomisen sijaan toivoisin että ihmiset kokeilis ennemminkin kuuntelemista ja tukena olemisesta. Sitä ainaki ite kaipaisin että joku ois tukena.

Anteeksi avautuminen, olen puhunut.
Mä oon ihan samaa mieltä, että kaikkein pahinta/ärsyttävintä on, kun sanotaan, että älä stressaa! Tulee semmonen vastareaktio, että kuka sanoi, että mä stressaan??! Näköjään ei saa ees yrittää olla onnellinen ja keskittyä nykyhetkeen, jos koko ajan kysellään, neuvotaan tai säälitään :poop: mä oon kerennyt suruni jo surra ja nyt haluan keskittyä positiivisuuteen
 
Viimeksi muokattu:
Huoh. Ei liity mihinkään mutta haluan silti avautua. Mua on alkanu tosi paljon kyllästyttää ihmiset, jotka tulee samantien raskaaks ja sen jälkeen he kuvittelevat olevansa jotain raskautumisguruja ja jakelevat neuvoja kaikkialla. Että hei syö tätä ja tätä lisäravinnetta ja mun suosikkineuvo "älä stressaa", "mun kaverikin/serkku/sisko/whatever lopetti kiertopäivien laskemisen ja miettimisen ja tuli heti raskaaks" :mad:

Ensinnäkin, tutkimusten mukaan stressin vaikutus raskautumiseen on todella pieni kunhan stressi ei oo niin kova että menkat jää pois. Toisekseen, miks ihmeessä se että mä vaikka tikutan ovista tai tiedän mikä kp nyt on tarkottais, että nyt stressaan hulluna. Ja kolmanneks, musta se on lapsettomuudesta kärsivän vähättelyä ja syyllistämistä. Että hei, ei sun ongelma oo mikään todellinen, kuhan vaan stressaat. Jos et stressaa niin raskaudut = oma vika ettet oo vielä raskaana. Sama kun sanois masentuneelle et hei ota ittees niskasta kiinni ja positiivista asennetta peliin.

Ettäjoo. Ihmiset tulee eri tahtiin raskaaks ja jotkut on hedelmällisempiä kun toiset. Elintavat vaikuttaa mutta ihmiset on yksilöllisiä ja jos itse tulee heti raskaaksi jollain keinolla niin se ei tarkota että sama toimii kaikilla. Neuvomisen sijaan toivoisin että ihmiset kokeilis ennemminkin kuuntelemista ja tukena olemisesta. Sitä ainaki ite kaipaisin että joku ois tukena.

Anteeksi avautuminen, olen puhunut.
Mielestäni saa avautua, eikä sitä tarvitse pyytää anteeksi. On hyvä päästää höyryä pihalle. Kakkosta yrittäessä sain monta keskenmenoa ja satoja neuvoja/neuvojia. Vaikeinta läheisten ihmisten oli käsitellä halua pysyä positiivisena ja mahd. stressittömänä. Kaikista vaikeinta oli vastaanottaa joidenkin ihmisten suunnatonta surua meidän tilanteesta, kun itse pyrki lähinnä eteenpäin. Siksi en kai aikanaan puhunut asiasta kuin pienelle määrälle ihmisiä, mutta kun lähdin avautumaan asioista, niin minua pidettiin automaattisesti masentuneena ja säälittiin jopa.

Onneksi lähimmät ihmiset ymmärsivät kuunnella ja tukea meitä siinä missä halusimme tulla tuetuksi.
 
Sitten hieman omaa napaa:)

Täällä mennään nyt kp12 ja ihmetellään oireita. Onko nyt kyseessä ovulaation läheneminen vai mitä. Oireet: tissit ovat kylmän arat, tekee ihan pirusti mieli hyvää, kuivaakautta ei ole näkynyt, itkettänyt ja suututtanut jo pari päivää ja jos ei syö nälkäänsä tulee huono olla sekä öisin pissattaa paljon (n). Ota näistä nyt selvää. Ajattelin et ovis saattoi olla jo alkukierrosta, mut voihan se vielä olla tulossakin:LOL:.

Ei auta kun jatkaa puolison kanssa hauskanpitoa ja toivoa parasta :love:.
Tsemppiä kaikille:).
 
Kyllähän se aina harmittaa, kun kovasti lasta toivoo ja saa sitä olla pettynyt. Lykkyä teille jatkoon.
Näinhän se on. Kiitos tsempeistä. :) Kohti uutta yrityskiertoa vaan.

Itse olen vaan luonteeltani kauhea stressaaja ja tosi helposti sitä ajattelee, että ei se ikinä tärppää (vaikka todistetusti kerran on jo tärpännytkin :LOL:). Sitä vaan niin toivoo lisää lapsia ja kun ikä alkaa kolmosella, niin tietää että loputtomasti ei aikaakaan enää ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Lilaviolet
Huoh. Ei liity mihinkään mutta haluan silti avautua. Mua on alkanu tosi paljon kyllästyttää ihmiset, jotka tulee samantien raskaaks ja sen jälkeen he kuvittelevat olevansa jotain raskautumisguruja ja jakelevat neuvoja kaikkialla. Että hei syö tätä ja tätä lisäravinnetta ja mun suosikkineuvo "älä stressaa", "mun kaverikin/serkku/sisko/whatever lopetti kiertopäivien laskemisen ja miettimisen ja tuli heti raskaaks" :mad:

Ensinnäkin, tutkimusten mukaan stressin vaikutus raskautumiseen on todella pieni kunhan stressi ei oo niin kova että menkat jää pois. Toisekseen, miks ihmeessä se että mä vaikka tikutan ovista tai tiedän mikä kp nyt on tarkottais, että nyt stressaan hulluna. Ja kolmanneks, musta se on lapsettomuudesta kärsivän vähättelyä ja syyllistämistä. Että hei, ei sun ongelma oo mikään todellinen, kuhan vaan stressaat. Jos et stressaa niin raskaudut = oma vika ettet oo vielä raskaana. Sama kun sanois masentuneelle et hei ota ittees niskasta kiinni ja positiivista asennetta peliin.

Ettäjoo. Ihmiset tulee eri tahtiin raskaaks ja jotkut on hedelmällisempiä kun toiset. Elintavat vaikuttaa mutta ihmiset on yksilöllisiä ja jos itse tulee heti raskaaksi jollain keinolla niin se ei tarkota että sama toimii kaikilla. Neuvomisen sijaan toivoisin että ihmiset kokeilis ennemminkin kuuntelemista ja tukena olemisesta. Sitä ainaki ite kaipaisin että joku ois tukena.

Anteeksi avautuminen, olen puhunut.
Joo mullakin näitä neuvojia pari on. Olen itse kertonut yhdelle kaverille, lopetin sitten tästä vauvanteosta puhumisen kun alkoi vastaukset olla sitä luokkaa että itseä alkoi ärsyttää ja oltiin eri vaiheissa tässä jutussa. Heillä tärppäs yk3. Myös yksi tuttavapari, jolle kerrottu, on sikiämässä vahingossa toistamiseen. Tosiaan sieltä tulee mulle vinkkiä tyyliin "laita jotain kivaa päälle ovulaation aikaan ja pukspöks sieltä se tulee" joo niinhän sitä luulisi... Siskosta en tiedä tietääkö vai ei, oon niin ympäripyöreästi puhellut kun on vauvajutuista puhe. Myös tuo mies muuten kuuluu tähän älä stressaa-kategoriaan, ainakaan ei mulle näytä jos kokee stressiä asiasta. :D Ja tämä ketjuhan on myös avautumisia varten!

Mulla on ollut huono olo samaan tapaan kuin ei ois lämpimänä kesäpäivä juonut töissä tarpeeksi, vaikka todellisuudessa oon juonut vettä jo lähes 2l (josta seurauksena saa juosta vessassa ja pissa tuntuu haisevan voimakkaasti).. Alavatsaa jomottelee myös, ehkä ennemminkin polttelua. Tuntuu vähän samalta kun toissakierron ovis, mutta mielestäni se meni jo viikko sitten, eikä oo kyllä limoikaan olemassa. Pitää ostaa pc-paketti niin voi to iltapäivällä tai pe aamuna testailla ihan vaan koska voi ;)
 
Ihania uutisia monella! Onnea plussista! :)

Tuntuu kyllä, että aika kummasti alkaa hidastua kun seurailee kiertoa ja mietii tärppääkö nyt vai ei.

Mä oon testannut ovulaatiota nyt ekaa kertaa clear bluen dual hormonitestillä, joka näyttää kai jopa neljä hedelmällisintä päivää. Vilkku hymynaama näkynyt parina aamuna ja eilen tuli hyödynnettyä. :) Ovis pitäis tulla 8.-10.6., mutta en oo ihan varma kierrosta näin hormonikierukan jälkeen. Katotaan koska testi bongaa oviksen. :)
 
Hei onnea plussista!

Itsehän olen hieman sekaisin taas kiertoni kanssa. Luulin että se ovis meni sillon kun niitä kipuja oli ja haluja. Mutta kappas vain välissä haluton kausi, nyt eilen pamahti taas halut päälle ja tänään kananmunalimoja. En tiiä kyllä tiiä nyt onko ne sit limoja vai eilisiä talletuksia vain. (hyi) (n) Nythän on jo Kp23?!? Ovis myöhässä sitten? Pitkä kierto tulossa jos nyt vasta ovis. Viime kiertohan oli 32 päivää ja sekin oli miulle normaalia pidempi. Eli tässä ois 9pv aikaa menkkojen alkuun tuolla viime kierron pituudella. Huoh, olen ihan pihalla. :(
 
Onnea plussanneille ja paljon tarrasukkia matkaan!

Täällä KP18/25-32 menossa, Dpo 2 tai 3 johtuen nyt mikä se todellinen ovispäivä olikaan. Hirveesti polttaa pari testiä kaapissa ja postissa taitaa huomenna tulla "muutama" lisää. Koko ajan koitetaan keksiä muuta tekemistä jotta aika kuluisi ja pääsisi testaamaan. Puoliso väittää et kahen päivän päästä aletaan jo testailee ihanvaan koska saa testailla ja on paljon testejä, mutta inhottavaahan niitä negoja on sitten turhan paljon katsoa joten katsotaan nyt.
 
Mitä minä käsittäny niin valkovuoto useimmiten lisääntyy.. :)

Itellä alkaa menkkamaisia kipuloita olla, eli tuskin tarvinnee toista testiä tekasta.. Vaan siitäpä se sittä uus kierto ja uus mahis alkaapi.. :) :):) En oo ennen kiertoani ns tutkinu.. Näin vanhempana oikeastaan jännää älytä jtn siitäki, että millon ja mimmosta limaa tai limatonta jajaja... :D:ROFLMAO:
Noniin, limailusta näköjään todellaki menee mulla se 16pv vuotoon.. :LOL: Eli mulla voi hieman päivittää tietoja: kp 1/28-32 yk3 kiitos! :):) Positiivista tässäkierrossakin tuli, nimittäin se että nyt ei tartte Sami Hedbergiä selevinpäin kattoo.. :ROFLMAO::ROFLMAO: Tosin ehkä parempi kuitenki oisi ku naurattaa pienessäsievässä kahtakauhiammin ja ku siitä naurusta ei selvinpäinkään meinaa aina loppua tulla.. :p
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Onnea plussanneille ja paljon tarrasukkia matkaan!

Täällä KP18/25-32 menossa, Dpo 2 tai 3 johtuen nyt mikä se todellinen ovispäivä olikaan. Hirveesti polttaa pari testiä kaapissa ja postissa taitaa huomenna tulla "muutama" lisää. Koko ajan koitetaan keksiä muuta tekemistä jotta aika kuluisi ja pääsisi testaamaan. Puoliso väittää et kahen päivän päästä aletaan jo testailee ihanvaan koska saa testailla ja on paljon testejä, mutta inhottavaahan niitä negoja on sitten turhan paljon katsoa joten katsotaan nyt.
Onnea plussanneille täältäkin! Ihanaa kuultavaa!

Mun ajatukset on niiiiiin vaikeeta saada pois muusta kun raskautumisesta (Okei kyllä puoliso tietää yhden keinon) ja mä tosiaan olisin sitä mieltä että huomenna jo kun on dpo5 toisen lasketaan mukaan ;) niin voisi jo testailla! Huvikseen... Kyllä mä kestän aluksi negaa kun saan tuijotella tikkuja... Jospa nachsal suostuisi jo huomenna kokeilemaan. Katsotaan ♡ Auttaako jos mä aamu 6 alan tuijottaa toista syvään kun se vielä nukkuu ;) Voitko herää jo pissalle... jatkat sit unta :D

Muista asioista... Mä jo päässäni elän kuten kohta ollaan raskaana. Sitten on puolison pahoinvoinnit jne. Mä jo nyt oon sitä mieltä että ei leikkaus sämpylää puoliksi itse vaan antaisi mun! Ainoo mikä "huolettaa" on että jos puoliso ei pystyisi tekee ruokaa pahoinvoinniltaan niin mitä nää meidän lapset muka söis! Mun tekemää munakasta 6viikkoo? No eikai... onneksi nekin jo osaa jotain itse mutta kun puolison tekemä ruoka on parasta ja mun on ihan tylsää.
Ehkä tää pohdinto tähän väliin on ennenaikaista. Ennemmin mä pohdin puolison vatsatuntemuksia ja tulkitsen ihan ominpäin ne "varmana" alkavaan raskauteen.

Ai miten niin mä putoon niin korkeelta jos me ei plussata. Onneksi on toi järkevämpi ja rakkain puoliso ♡
 
Mua ihmetyttää. Miksi jokaisessa telkkarisarjassa, mitä satun kattomaan useamman kerran kuin jakson, joku on tullut raskaaksi? Vauvamahoja pyörii yhtäkkiä taas paljon enemmän? Näitä vauvauutisia ilmaantuu? Onks tää vaan joku aikakausi, millon joko aletaan valmistautumaan synnytykseen tai yksinkertaisesti vain "suurin osa" tulee raskaaksi todellisuudessa tai telkkarissa? :D

Nachsalin tavoin oon yrittänyt keksiä kaikkea muuta kun kyttäämisen tai testaamisen ajattelun, aika hyvin onnistunutkin.
Mutta onhan nuo kovemmat vatsanväänteet väärässä paikkaa laittaakseni suoliston piikkiin tai lähestyvät työporukkajutut aina semmosia, että saa ajatukset hyrräämään ja ajattelemaan mitä jos sittenkin.. ;) :rolleyes:
 
Hei!

Nopeasti vaan katselin ovulaatiolaskureista ja oireistani, et ovulaatio on joko just ollut tai käsillä. Vielä ei ole lämpötila pomsahtanut 37,5, sillä normisti se on yks mun loppukierron oireista. Eilen aamulämpö oli 36,8 ja tänään taas normi 37,1. Mun PMS oireistoon on kuulunut lähes kuumeinen olo, et saas nähä. Raskauksissa lämpö on pysynyt 37 tai alempana. Jatkan pähkäilyä...

Tsemppiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Tuusis82 ja Jemppi
Mua ihmetyttää. Miksi jokaisessa telkkarisarjassa, mitä satun kattomaan useamman kerran kuin jakson, joku on tullut raskaaksi? Vauvamahoja pyörii yhtäkkiä taas paljon enemmän? Näitä vauvauutisia ilmaantuu? Onks tää vaan joku aikakausi, millon joko aletaan valmistautumaan synnytykseen tai yksinkertaisesti vain "suurin osa" tulee raskaaksi todellisuudessa tai telkkarissa? :D
Joo, tätä mä en käsitä! Miten musta tuntuu, että JOKA PUOLELLA (livenä tai telkassa) on joku maha pystyssä ja koko ajan tutut ilmoittelee raskauksista tai syntymistä?! :D Miten sitä meneekin tähän aina niin syvälle?? Vasta on yk2 menossa ja kismittää, kun tää kestää ja kestää ja päivät ei kulu millään o_O :censored: Ja minä "otan rennosti enkä laske mitään kiertopäiviä" ei kyllä oo taas toiminu alkuunkaan. Ekan kierron toimi, mutta nyt en malttais oottaa, että aika menis eteenpäin.... Kp 6/28-30:oops:
 
Heippa! Täällä yksi vauvakuumeilijapiinailija:) Nyt menossa dpo6, inssi oli viime viikon keskiviikkona. Meillä syynä sosiaalinen lapsettomuus, koska olemme naispari:)

Olen lueskellut kaiken maailman oirekeskusteluita ja rohkaistuin nyt itsekin kirjoittamaan! Vauvakuume ollut pahana jo viime kesästä ja maaliskuussa päätimme aloittaa hoidot:love: Inssin jälkeiset päivät menivät todella rauhassa ja nopeasti, mutta nyt kun toinen piinaviikko alkaa, alkaa kärsivällisyyskin loppua... Pahinta on, kun menkkojen pitäisi alkaa maanantaina ja testipäivä on vasta keskiviikko!
 
Joo, tätä mä en käsitä! Miten musta tuntuu, että JOKA PUOLELLA (livenä tai telkassa) on joku maha pystyssä ja koko ajan tutut ilmoittelee raskauksista tai syntymistä?! :D Miten sitä meneekin tähän aina niin syvälle?? Vasta on yk2 menossa ja kismittää, kun tää kestää ja kestää ja päivät ei kulu millään o_O :censored: Ja minä "otan rennosti enkä laske mitään kiertopäiviä" ei kyllä oo taas toiminu alkuunkaan. Ekan kierron toimi, mutta nyt en malttais oottaa, että aika menis eteenpäin.... Kp 6/28-30:oops:
Ihan sama juttu. Munkin piti olla laskematta päiviä ym. Ja ajatella että tulee kun tulee. No nyt muutama kierto mennyt ja johan menin tilaamaan ovulaatiotestejä. Lisäksi ajattelin ostaa kokeeksi niitä Gelee Royale kapseleita ja mietin myös greippimehun juomisen aloittamista.. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Jemppi ja Tuusis82
Tänne ei oikein mitään uutta, limailu lakkaamassa pikkuhlijaa ilmeisesti. En oikein tiedä vieläkään missä mennään kierron suhteen.

Kävin tänään työkkärissä ja menin käymään vessassa sen jälkeen niin nenästä alkoi yhtäkkiä vuotaa verta ihan solkenaan. Ei siinä muuten siis mitään mutta näin ei koskaan käy, kerran aiemmin on tullut verta nenästä. Totta kai tässä tilanteessa miettii oisko se oire jostain, mutta tuskin sentään. Ainiin! Olin menossa myös varaamaan tatuointiaikaa mutta sitten älysin että ei hitto eihän siinä ole mitään järkeä. Kun en tiedä olenko raskaana sitten parin kuukauden päästä kun sen ajan saisin. En oo siis aivan sisäistäny tätä vauvahommaa ilmeisesti. :p
 

Yhteistyössä