Toiveena vauva 2017-2018

No EIKÄää uuteen kiertoon joutuneille :/

Karkki95: Mullakin on testit tulossa ja aattelin testata dpo 10 alkaen,tällöin kiinnittymisen olisi pitänyt jo tapahtua ja testit mahdolliseti jotain voivat näyttää...melko varmasti vielä negaa,mutta katotaan :D

Ei tsiisus tässä kun laittaa nyt "oireita" ylös niin johan niitä kaiken näköistä löytyy...pitäiskö rauhoittuu ja relata...

Mutta tiedättekö mikä ihaninta,mies laittoi tänään tekstarin "saavuttiin mökille ja nähtiin haikara <3 "
<3 <3 <3 voisko voisko voisko :)
 
Voi ei Haaveilija ja Iltatähti, mä olin teidän kohdalla kyllä jo ihan varma että nyt tärppäs. :(

Sitten toinen asia joka mietityttää ja haluaisin kokemuksia jos teillä on sellaista jaettavaksi. Jos tästä nyt lähtisi lapsettomuusklinikalle/gynelle hakemaan apua tähän tilanteeseen. Ja ajatellaan näin, että meillä vikana olisi vain mun pcos, joka nyt ihan ok koska ovuloin ja kierrot on tasaantunut. Mutta tuntuu että saan keskenmenoja ja kemiallisia aina jos raskaudun. Niin mitä hoitoa ne meille voisi antaa, eihän kauhen isoihin hoitoihin ruveta jos kaikki on suhteellisen ok. Onko jotain lääkettä tms millä voi tehostaa ovista ja että kiinnittyminen tapahtuisi paremmin, tai ainakin ettei heti menisi raskauden kesken??
Tätä kysyn siksi, että tietäisin vähän mihin varautua rahallisesti kuin henkisestikin.
Voiko olla että kohdun limakalvo on sen verran ohut ettei se jaksa pysyä siinä kiinni? Ehkä siihen löytyy jotain apuja jos näin on. Yllättävän tarkkaan ne välillä paikallistaa noita ongelmia ja räätälöi ratkaisuja. Tsemppiä.

Täällä kp 3 ja olen tässä mietiskellyt stressin vaikutusta kiertoihin ja raskautumiseen. Kuinkahan paljon stressihormonien määrälllä oikeasti on vaikutusta.
 
:love:Onnittelut plussanneille :love: ja suuret pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :mad: eka menkkapäivä on aina kamalin :poop:

Täällä kp 12/28-(32) tarkotus yrittää tikuttaa ovista ja odotukset on todella korkealla. Pari kertaa aiemmin olen tikuttanut, mutta en ole ovuloinut (se kilppariongelma). Nyt arvot pitäis olla kohdillaan, joten jos saan tikkuun ovulaation tässä kierrossa olen niiiiin happy!!:)

Eilen ihan nega, nyt aamupissasta (en ehdi tehdä Ip/illalla) hyvin haalea viiva rinnalla.
Tänään saatetaan kaverin kanssa ottaa muutama lonkero, aion uskaltaa, en usko että
sillä on oikeasti iso merkitys ovulaation tapahtumiseen.

Hyvillä mielin itse tässä kaikinpuolin liikkeellä joten toivotan muillekin ihanaa viikonloppua :love::love:(y)
 
Onko täällä kenelle tehty Ivf hoitoja, päässyt alkionsiirtoon asti. Ku oon yrittän katella ja kyselle, et millasia mahanjomotuksia ihmisillä on ollu. Kun itsellä on maha turvoksissa ollut alkionsiirrosta asti, ei pysty makaamaan mahallaa, kun painaa. Ja tuntee turvotusta lähes koko ajan.
 
Kiitos teille, ootte ihania :love:

Tilasin juuri maca.kapseleita, gelee royale kapseleita ja mama vitamiineja. Ei se ota jos ei annakaan :LOL:

En todellakaan aio luovuttaa, nyt katse kohti tulevaisuuteen hymyssä suin. Ei enää pakonomaista hampaat irvessä yrittämistä. Varmasti lasken kierron päiviä aina välillä ja mikä dpo on menossa, mutta yritän pitää sen pilkkeen silmäkulmassa. Ettei tulis järkyttävä stressi mukaan tähän, mitä on kieltämättä jo ollut. Saa kai sitä kuitenkin yrittämällä yrittää, mutta jos se tuntuu hyvältä eikä tunnu pakonomaiselta se ei voi olla huono juttu :p

Gynelle aion mennä joko kun menkat loppuu tai ovis on ihan oven takana. Ajattelin jos menis oviksen aikaan, niin voisi samalla ultralla kurkata miltä kaikki sillon näyttää sieltä. Mutta mitäs jos menis heti menkkojen jälkeen, voisiko saada jotain apua jo tähän kiertoon. Hankalaa sanoisinko :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk ja Maya123
Kiitos teille, ootte ihania :love:

Tilasin juuri maca.kapseleita, gelee royale kapseleita ja mama vitamiineja. Ei se ota jos ei annakaan :LOL:

En todellakaan aio luovuttaa, nyt katse kohti tulevaisuuteen hymyssä suin. Ei enää pakonomaista hampaat irvessä yrittämistä. Varmasti lasken kierron päiviä aina välillä ja mikä dpo on menossa, mutta yritän pitää sen pilkkeen silmäkulmassa. Ettei tulis järkyttävä stressi mukaan tähän, mitä on kieltämättä jo ollut. Saa kai sitä kuitenkin yrittämällä yrittää, mutta jos se tuntuu hyvältä eikä tunnu pakonomaiselta se ei voi olla huono juttu :p

Gynelle aion mennä joko kun menkat loppuu tai ovis on ihan oven takana. Ajattelin jos menis oviksen aikaan, niin voisi samalla ultralla kurkata miltä kaikki sillon näyttää sieltä. Mutta mitäs jos menis heti menkkojen jälkeen, voisiko saada jotain apua jo tähän kiertoon. Hankalaa sanoisinko :ROFLMAO:
Hyvä asenne ja jos jollekin, niin sulle toivoisin kovasti onnistumista! :love:

Mä kävin itse gynellä ja ultrassa heti kun menkat loppui, mutta jos nyt menisin, menisin varmaan just ennen oletettua ovista. Jäi vähän harmittamaan, kun olis ollu juurikin kiva nähdä, että mitä siellä tapahtuu vai tapahtuuko yhtään mitään... Mutta varmasti hyötyä kummassakin tapauksessa. :rolleyes: Tsemppiä! (y)

Muoks. Piti vielä sanoa, että oletko sitä vehnänalkioöljyä harkinnut? Olen ymmärtänyt, että E-vitamiini olis tärkeä vitamiini erityisesti takaamaan, että alkio kiinnittyy ja pysyy kiinni (estää keskenmenoja). Tosin omakohtaista kokemusta ei tietenkään vielä ole... Mutta itse olen nyt kohta 2kk syönyt ja ainakin iho ja hiukset on paljon paljon paremmassa kunnossa... ;)
 
Viimeksi muokattu:
En usko että greippimehut, foolihapot tms auttaa raskautumiseen. Ite oon syöny fooleja kolme vuotta, turhaa rahan tuhlausta vain. Greippimehua join kolme kiertoa, ihan turhaan. Mitään tabuja en ole edes kokeillut, koska niistä vain kuulee huhupuheita onnistumisesta. Ties vaikka pahentaisi tilannetta. Raskautuminen on tuurista kiinni, ei mistään muusta.

Itse olen ainakin pudonnut pilvilinnoilta niin monesti, ihan vain oman tyhmän pään takia. Olisi pitänyt alusta asti ottaa vauvakuume iisimmin ja olla rauhallisin mielin.

Joihinkin asioihin ei vain itse pysty vaikuttamaan. Se on fakta.

Niin ja joo jos murehtii rahan menos lapsettomuushoidoissa. Suosittelen julkista puolta. Olen pitänyt kirjaa kuluista. Viimisiä laskuja en ole vielä lisännyt. Mutta noin puolentoistavuoden lapsettomuushoitoihin on meillä mennyt noin. 2 000€ sis. Yksi hormoniillenenkierros, Kaksi inseminaatiota, yksi ivf ja kaikki lääkkeet ja lääkärikäynnit. Ei ihan mahdoton summa, kun ei tarvitse könttänä maksaa.. Ja kelaomavastuu kun täyttyy on lääkkeet ilmaisia. Vain 2,50€ per lääke sen jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka ja Yuna
Sori oma napa..
Dpo 10, yskiessä nipistää mahaa ja liikkuessa äkisti vihlasee. Kauhee väsy tänään mikä tod.näk. johtuu eilisistä lasillisista. Luulotauti iskee ja joku hölmö pään sisällä käski mennä one stepillä testaamaan..viivanpaikka vain :oops:
Mielellään jos menkat on alkaakseen niin alkais sit jo heti.
 
Foolihapoillahan ei pitäiskään olla mitään vaikutusta raskautumiseen, vaan niitä suositellaan kehityshäiriöiden ehkäisemiseks. Foolihappo auttaa neuraaliputken sulkeutumisessa joka on ensimmäinen askel aivojen kehityksessä. Eli sitä kannattaa syödä vaikkei siitä itse raskautumiseen ookaan apua...

Eihän ne autakkaan. Sehän siinä just on outoa et jotku vetää niitä siks, että luulevat auttavan raskautumiseen.. Ainakin useilta keskustelupalstoilta olen sen lukenut.
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka
Miina- täällä ihan sama, tosin vihlasuita ei ole. Dpo 9 (tai 12) ja hölmönä testasin taas kerran ja negahan sieltä tuli. Mennään aika samoilla päivillä ja alkaa vähän usko loppumaan tähän touhuun. Tosin FF sanoo että vajaat 18% vaan saa näillä päivillä positiivisen, joten ei heitetä pyyhettä nurkkaan ihan vielä :)

Tänään taas tuhras vähän vuotoa, viimeks oli dpo3-6, tiedä oliko eka jotain muuta ja nyt kiinnittyminen vai mitä. Harmittaa että miksen mä voi olla yks niistä jotka saa edes haamuja näillä päivillä.

haaveilija-31 kaikki mikä lievittää stressiä on varteenotettavia vaihtoehtoja. Joogan ja nauruterapian vaikutuksii on tutkittu yli vuoden lasta yrittäneisiin ja iso osa raskautu sen hoidon aikana/jälkeen verrattuna ryhmiin jotka ei käyny missää. En nyt löytäny noita tutkimuksia mut linkkaan ku löydän!
 
Pari kuukautta sitten olin näköjään aiemmin käynyt kirjoittamassa tänne ja siinä ajassa on tottakai plussia tullut, onnittelut niistä jokaikiselle onnekkaalle

Oon siis tuolla hetken yritystä odottavien listalla ja laitoin sillon alkuun et ya8-9/16, noh ei taida tapahtua. Tämä kierto meni onnellisesti ohi ja oli vaan 24pvä, voi kurjuuden kurjuus sekin (norm 27-31pvä). Ovulaatio ehkä kivuista päätellen n.kp17 että eipä siinä olis alkio mihinkään ehtiny kiinnittyä jos yrittämiseen asti oltais päästy.

Mies on niin suurta kysymysmerkkiä asian kanssa (yhtenä päivänä on ehtinyt jo katella vaunuja ja toisena päivänä ei voi luvata mitään koska työtilanne näyttää niin huonolta) että eilen kyllä (kp1) tirautin itkut ja sanoin et kai tästä haaveesta on tällä erää helpompi luopua hetkeksi. Mies ei siihen sit juuta tai jaata sanonut. Salaa tietty toivon et mies myöntyy ja ehdottaa ehkäisystä luopumista, ainakin vielä tämän tulevan kierron, mutta pelkään pahinta eli yrityksen aloituksen siirtymistä.

Mutta ovulaatiota aion kyllä silti vähän metsästää tässäkin kierrossa :D miten te tunnistatte ovulaation jos ette tee testejä? Tapahtuuko se sillon kun on isoimmat kivut? Mulla vaan jatkui limat vaikka kivut hävis niin sillä mietin, et voiko ovulaatio ollakin vasta kipujen jälkeen.
 
Mutta ovulaatiota aion kyllä silti vähän metsästää tässäkin kierrossa :D miten te tunnistatte ovulaation jos ette tee testejä? Tapahtuuko se sillon kun on isoimmat kivut? Mulla vaan jatkui limat vaikka kivut hävis niin sillä mietin, et voiko ovulaatio ollakin vasta kipujen jälkeen.
Mä päättelen sen lämpökäyrästä. Merkkaan Fertylity Friendiin aamulämmöt. Alukierron ne on siellä 36.6 alapuolella reilustikin ja oviksen jälkeisenä aamuna ne ampasee lähemmäs 37. Tosin oon nyt kuullut että se ei kyllä ihan pommin varma metodi ole mutta toisaalta mun mielestä helpommin tulkittavaa kuin ovistikut jotka tuntuu näyttävän vähän millon minkäkinlaista viivaa.

Tilasin kyllä nyt kasan tikkuja kun Raskauskeijulla oli joku alennus...
Pääseepä edes jotain testejä tekemään. Sitäpaitsi ajattelin että jos joutuu oikeesti lähtee sinnä tohtorille niin se varmaan kysyy olenko saanut testeihin minkälaisia tuloksia.

Greippimehuakin kävin hakemassa. Keväällä join sitä puolesta litrasta litraan päivässä mutta en kyllä havainnut sitten minkäänlaista vaikutusta. Se on vaan niin hyvää että ajattelin taas ottaa käyttöön.
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Pimpelipom,
Tervetuloa uusille!
Mikä jännääjillä tilanne? Mul on semmonen kutina, että kohta ropisee plussia:love:

Mä jätin nyt oviksen tikkuttelun, enkä taia viittiä rueta lämpöjäkään mittailee, sitä kyl vielä mietin et osaisin sit laskee Dpot. Mistä kp:pesta lähtien niitä pitäis mittailla? Seksiä uskoisin olevan jokatapauksessa jokatoinenpäivä ni ei oo sillä niin justiinsa.

Oon ihan addiktoitunu greippimehuun maun takia, lisäksi käytän royal geleeä, monivitamiinia ja B12+foolihappoa. Nää kaikki on kuitenki hyväksi vaikkei yrittäskään.

Tänään kp8 ja kun hanat meni kiinni, on otettu takasin menettyjä seksikertoja. Nyt vaan ihan uutena juttuna on tullu seksin jälkeen vähän verta? Miksi?o_O

Tsemppiä ja plussia jokaiselle!
 
Mulla greippimehu auttaa tunnistamaan oviksen ja on lisännyt liman määrää sekä muutenkin haluja, tyytyväinen olen vaikka vihaankin sen makua :giggle:

Menkat näyttää loppuneen jo eilen, oli muutenkin vaan ihmeellistä veristä limaa mitä sen reilu vuorokauden tuli. Ajattelin että kokeilen nyt noilla vikoilla testeillä, että jos oiskin ollut jotkut "valemenkat"..mutta kivaa viivanpaikkaa antaa one step sekä pc :mad:

http://aijaa.com/8QHKcQ
http://aijaa.com/XbKGGe

Kyllähän se kunnon plussa jo pitäis olla jos valemenkat ois ollu..:cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Mä päättelen sen lämpökäyrästä. Merkkaan Fertylity Friendiin aamulämmöt. Alukierron ne on siellä 36.6 alapuolella reilustikin ja oviksen jälkeisenä aamuna ne ampasee lähemmäs 37. Tosin oon nyt kuullut että se ei kyllä ihan pommin varma metodi ole mutta toisaalta mun mielestä helpommin tulkittavaa kuin ovistikut jotka tuntuu näyttävän vähän millon minkäkinlaista viivaa.
Minäkin (yleensä) käytän aamulämpöjä, vaikka käytän normaalia kuumemittaria kainalosta enkä joka aamu samaan aikaan niin hyvin selkeästi näkyy kuitenkin ovulaation jälkeinen nousu lämmöissä. Yhdistettynä muihin havainnointeihin (limat, kivut, kohdunnapukka tai sitten ne testit) pelittää ihan hyvin. Lämmöillä ei kuitenkaan pysty kuin todentamaan ovulaation tapahtuneen, eli ennustajaksi siitä ei ole.

ON: Kp 17. Jäi kriittisin aika ottamatta lämpöjä, sillä lähipiiriä kohtasi suuri suru. Jos jotain positiivista voi hakea, niin suru aiheuttaa sen verran läheisyyden kaipuuta, että hedelmällinen aika tuli kyllä hyödynnettyä tehokkaasti joka toinen päivä. Nyt onkin sormet ristissä, jos universumi todentaisi elämän kiertokulkua ja antaisi iloksi uutta elämää, yhden lähtiessä... Lämmöt ovat nyt korkeammalla kuin viime kuussa tähän aikaan mutta tänään heräsinkin flunssassa (toki se voisi olla myös positiivinen merkki). Ovistesti näytti torstaina (kp14) vielä suht selkeää viivaa, joten uskaltaisin olettaa että ovis on ollut niillä main (oletus siis, että selkeä viiva olisi tullut ehkä keskiviikkona, joka olisi ollut laskennallinen ovispäivä ja oli myös pientä juilintaa). Eilen kärsin menkkakivuista koko illan, vaikka on ihan liian aikaista niin menkoille kuin raskausoireillekaan. Mitä lie taas kroppa touhaa :(
 
Minäkin (yleensä) käytän aamulämpöjä, vaikka käytän normaalia kuumemittaria kainalosta enkä joka aamu samaan aikaan niin hyvin selkeästi näkyy kuitenkin ovulaation jälkeinen nousu lämmöissä. Yhdistettynä muihin havainnointeihin (limat, kivut, kohdunnapukka tai sitten ne testit) pelittää ihan hyvin. Lämmöillä ei kuitenkaan pysty kuin todentamaan ovulaation tapahtuneen, eli ennustajaksi siitä ei ole.
Juu ihan normimittari ja kainalosta mäkin mittaan. Enkä todellakaan samaan aikaan viikonloppusin kuin työaamuina. Se alkukierron ja loppukierron ero on sen verran selkä että siitä kyllä näkee.
Me harrastellaan seksiä muutenkin (yleensä) niin ettei montaa päivää olla ilman niin en oikeestaan tarvi oviksen ajankohtaa siihen ajoitukseen. Mutta siitä tietää normaalisti melkolailla päivälleen koska menkat alkaa ja sen että ovuloiko ylipäätään. Tai niin olen ainakin luullut...Viime kierto oli kyllä sen verran omituinen että luottamus näihin lämpöihin vähän nyt rakoilee.
 
En oo aikasemmin viittiny gelee royalea/royal geliä/kuningatarhyytelöä käyttää sen epävegaanisuuden vuoks mutta nyt vuoden yrittämisen jälkeen piti ottaa kaikki keinot käyttöön. Ja voi apua oon kostee vaikka ovikseen on vielä viikko!! Mieskin on ihan innoissaan ja koko ajan mun kimpussa kun oon normaalisti kuiva koko akka :ROFLMAO: täytyy varmaan ruveta kohta pihtaamaan ettei herra käytä kaikkia voimiaan ja siittiöitään ennen ovulaatiota :D
 
Joo yhdessä kierrossa kokeilin tuota lämpöjen mittausta mut vähän muisti rakoili niin ei läheskään joka aamu tullut mitattua. Meidän mittari on myös ihan älyttömän hidas niin työaamuina mittailu monesti jää. Mutta ehkä sitä vois taas kokeilla, eipä tässä parempaakaan tekemistä oo valmistautuessa mahdolliseen yritykseen :LOL: Se on kyllä ihan totta ettei lämpöjenmittaus ovulaation ennustamiseen toimi.
Ja greippimehu lähtee myös kyllä sitten joskus heti käyttöön, esikoinen tärppäsi ekassa mehukierrossa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Idjunn
Allekirjoittaneella on ollut raskausvitamiinit yrityksen alusta lähtien käytössä ja vehnänalkioöljykin tuli melko pian niiden jälkeen käyttöön. Greippimehua koitin muistaakseni alkukesästä jossain vaiheessa hetken, mutta en huomannut vaikutusta ja ne jäivät hetkeksi. Kuitenkin tässä kierrossa aloitin greipit heti kierron alusta ja jatkoin oviksen tienoille saakka, opin jo tykkäämään mausta niin samapa niitäkin on popsia. En tiedä johtuiko greipistä, mutta tässä kierrossa oli kyllä jo ihan turhankin liukasta menoa oviksen ympärillä :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Testasin nyt dpo 10. Valokuvaan en kyllä saanut toista viiva, mikä on kyllä katkonainen ja melko väritön..MUTTA jospa se paranisi pian :love:. Huomenna polilta soittoaika prolaktiiniarvoista ja jatkohoidosta, ajattelin että olisi kiva tietää, jos olisikin tärpännyt.IMG_20160828_150748.jpg
 
S
Sori oma napa..
Dpo 10, yskiessä nipistää mahaa ja liikkuessa äkisti vihlasee. Kauhee väsy tänään mikä tod.näk. johtuu eilisistä lasillisista. Luulotauti iskee ja joku hölmö pään sisällä käski mennä one stepillä testaamaan..viivanpaikka vain :oops:
Mielellään jos menkat on alkaakseen niin alkais sit jo heti.
Sama tilanne dpo 8 lähtien, tänään dpo 10.
Jännätään ja toivotaan yhdessä siis! :geek:
Mulla ainakin tällä kertaa toiveet katossa, tätä tunnetta ei joka kuukausi ole.
Peukut pystyyn sulle(y)(y)(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82 ja Miina-
Kivaa että joku muukin on tässä juuri samassa tilanteessa (y)
Eilen sattu illalla jo todella kovaa, turvotus oli lisäksi ihan kamalaa. Olin aivan varma että kp 1 kolkuttelee mutta ei näy vuotoa ja kipu on vaihtunut nippailuun o_O jostain syystä mun hermotkin on todella kireällä, kaikki ottaa päähän :LOL:
Dpo 11 ja kp 25/24-28
 

Yhteistyössä