Toiveena vauva 2017-2018

S


Sama tilanne dpo 8 lähtien, tänään dpo 10.
Jännätään ja toivotaan yhdessä siis! :geek:
Mulla ainakin tällä kertaa toiveet katossa, tätä tunnetta ei joka kuukausi ole.
Peukut pystyyn sulle(y)(y)(y)
Mulla kans dpo10 ja kp23/27... oon ihan poikki. Joko mulle iskee päälle megalomaaninen flunssa tai sit oon vaan niin loppu, kun olen monta päivää tehnyt aamusta iltaan remonttia. Joka paikkaan koskee, enkä enää erota mistä kipu johtuu... :confused:

En ole vielä testannut. Ehkä huomenna aamulla... Tai sit en testaa ollenkaan, vaan odotan menkkoja, jotka varmaan pian alkaa. Yhtään ei ole luottavainen mieli, että olis tärpännyt, mutta toivoa toki on.

Tsemppiä kanssajännääjille! (y):rolleyes::ROFLMAO:
 
Täällä kans dpo10(/13) ja ollu tiputtelua parii päivää lukuunottamatta dpo3 lähtien, tänää kirkasta verta kohdunnapukalla ja vähän enemmän eli täällä varmaan menkat alkamassa hetkenä minä hyvänsä -- ja olo on sen mukanen.

Tsemppiä muille piinailijoille, toivottavasti on parempi tilanne kun mulla :)
 
Viikonloppu takana. Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille.

Täällä vähän masentaa. Toki uusi kierto menossa mut jotenkin nyt jo olo et ei tää ikinä onnistu. Et sellanen kierto. Lauantaihin loppui letrot ja Tiistaina sitten folliikkeli ultra. Sitä odotellessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Iltatähti 76
Mulla greippimehu auttaa tunnistamaan oviksen ja on lisännyt liman määrää sekä muutenkin haluja, tyytyväinen olen vaikka vihaankin sen makua :giggle:

Menkat näyttää loppuneen jo eilen, oli muutenkin vaan ihmeellistä veristä limaa mitä sen reilu vuorokauden tuli. Ajattelin että kokeilen nyt noilla vikoilla testeillä, että jos oiskin ollut jotkut "valemenkat"..mutta kivaa viivanpaikkaa antaa one step sekä pc :mad:

http://aijaa.com/8QHKcQ
http://aijaa.com/XbKGGe

Kyllähän se kunnon plussa jo pitäis olla jos valemenkat ois ollu..:cautious:
Miten musta näyttää että molemmissa olis haamut o_O
 
Viikonloppu takana. Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille.

Täällä vähän masentaa. Toki uusi kierto menossa mut jotenkin nyt jo olo et ei tää ikinä onnistu. Et sellanen kierto. Lauantaihin loppui letrot ja Tiistaina sitten folliikkeli ultra. Sitä odotellessa.
Harmi kyllä kun ei oo heti onnistunut... :( Onko sulla aikasempien lasten kohdalla tärpänny kuinka nopeasti?
 
Täällä ollaan jo luovuttu toivosta tän kierron suhteen. Ei ole vieläkään mitään oloja tai tuntemuksia ja nyt dpo 9. Harmi kun en aiemmasta raskaudesta muista yhtään milloin oli ensimmäiset selkeät merkit ilmassa.

Onnea plussanneille ja pidetään peukkuja että ensi viikolla pärähtää useampaan tikkuun kaksi viivaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nachsal
Elikkäs kertokaa kaikki kikat millä voisi raskautua helpommin/paremmin/varmemmin?? greippimehu, foolihappo ja d-vitamiini käytössä tällä hetkellä.
Mä uskon, että omalla hyvinvoinnilla ja ruokavaliolla voi olla paljon isompi vaikutus asioihin, mitä vielä tiedetään ja olen yrittänyt listata ruoka-aineita, joista voisi olla erilaisissa tilanteissa apua. Itse olen nyt noudattanut tätä kyhäilemääni ruokavaliota elokuun alusta enkä osaa vielä sanoa, onko siitä mitään apua (nyt menossa dpo7), mutta koska olen yrittänyt perustaa nämä "tietoni" vähän luotettavimpiin lähteisiin kuin pelkkiin keskustelupalstoihin, niin ehkä näissä on jotain perää.

Elikkä..
Greippimehu Tästähän on vaikka kuinka paljon juttua. Löysin muutaman lähteen, joissa kerrottiin, että greippimehu saattaisi estää estrogeenin hajoamista maksassta ja tätä kautta pääteltynä auttaa niitä, joilla on alhaiset estrogeenitasot. Toisin sanoen greippimehu voisi auttaa ovuloimaan ja tosiaan parantaa niitä limoja tms. (Yhdessä lääketieteellisessä lähteessä myös luki, että naisen kehon limojen pitää olla oikeanlaista, että siittiö pysyvät hengissä ja hedelmöittymiskykyisenä. Voisiko siis liittyä myös tähän?) Toisaalta, jos ongelmana on liian korkea estrogeenitaso (kuten ilmeisesti esim. endometrioosissa on), greippimehu voisi tämän perusteella olla lähinnä haitallista. Estrogeenin hajottamisessa auttavat esim. kaalit (parsakaali, ruusukaali) ja pellavansiemenet. Itsellä meni kierto ihan sekaisin talvella, kun kokeilin näitä eli nyt lipitin alkukierron greippimehua. MUOKS. voi estää myös joidenkin lääkkeiden hajoamisen maksassa, joten kannattaa aina varmistaa!

Kaneli Liian korkeat verensokeritasot voivat vaikuttaa haitallisesti ovulaatioon ilmeisesti vaikuttamalla sukupuolihormonien tuotantoon. Kaneli taas auttaa tasaamaan verensokeria. Itse laitan joka aamu teelusikallisen kanelia smoothien/kaurapuuron sekaan. Ja siis aitoa kanelia, en sitä kaupan halpaa, jossa on paljon maksalle myrkyllistä kumariinia.

Vehnänalkioöljy Hedelmällisyyden ylläpitäminen vaatii paljon E-vitamiinia, jota on luontaisessa muodossa vehnänalkioöljyssä. Liian vähäinen E-vitamiinin saanti vaikuttaa negatiivisesti hedelmällisyyteen. Itse olen laittanut kierron alusta teelusikallisen aamulla smoothieen/puuroon.

Maitotuotteet Varmaan ihan tuttua juttua, mutta tätähän on tutkittu, että vähärasvaiset maitotuotteet häiritsevät joidenkin kohdalla ovulaatiota, koska vähärasvaiset maitotuotteet voivat sotkea hormonitoimintaa. Parempi olisi nauttia maitotuotteita suht vähän (1-2 annosta/päivä) mutta täysrasvaisina. Mä vaihdoin käyttämäni maidon luomukevytmaitoon.

Toimiva hormonitoiminta tarvitsee myös jonkin verran tyydyttynyttä rasvaa (esim. nuo maitotuotteet ja itse käytän välillä hyvälaatuista kookosöljyä) ja hyviä rasvoja. Ilmeisesti liian vähärasvainen ruokavalio saattaa myös aiheuttaa ongelmia. Monissa paikoissa mainitaa kananmuna löysällä keltuaisella hyväksi ovulaatiolle.
 
Viimeksi muokattu:
Sitten netissä löytyy paljon tietoa hedelmällisyyden kannalta tärkeistä vitamiineista. Olen tehnyt itselleni listaa siitä, mistä ruoka-aineista näitä vitskuja ja hivenaineita löytyy. Koska oma ruokavalioni on vähän rajoittunut, niin listalla ei välttämättä ole kaikkia/parhaita kyseisen aineen lähteitä. Itse olen katsonut osoitteesta fineli.fi mulle parhaiten sopivat ruuat. Tässä siis listaa niistä.

Luteaalivaiheessa/Ovulaation jälkeen:
Seleeni: Parantaa kiinnittymisen todennäköisyyttä (esim. 2-3 parapähkinää/päivä riittää, muita lähteitä tonnikala, auringonkukansiemenet, löysä keltuainen)
Arginiini: Parantaa kiinnittymisen todennäköisyyttä (vesimeloni, spirulina, kaurahiutaleet, lohi, herneet, sipuli, maca)
B6: auttaa progesteronin muodostuksessa (lohi, kalkkuna, broileri, pistaasi, paprika, vesikastanja, valkosipuli, linssi, täysjyväriisi, kikherne)
Magnesium: magnesiumin puute voi haitata alkion kiinnittymistä. (kurpitsansiemen, kaakaojauhe, auringonkukansiemenet, manteli, cashew)
Sinkki: puute voi aiheuttaa keskenmenoja (vehnänalkio, quorn, kurpitsansiemen, auringonkukansiemen, keltuainen)
Jodi: jodinn puute voi aiheuttaa keskenmenoja ja laskea syntyvän lapsen älykkyyttä (kala, rapu, merilevä, katkarapu, jodioitu suola)

Lisäksi: keltarauhashormonia lisäävät avokado, oliivi, oliiviöljy

Mulla siis luteaalivaihe menossa ja ainakin alavatsan nippailuista päätellen keltarauhashormonin toiminta kunnolla käynnissä. :D Olen myös kirjoittanut itselleni muistiinpanoja miehelle sopivasta ruokavaliosta ja siitä, mikä voi auttaa ovuloimaan, mutta nyt en jaksa kirjoitella enempää.

Plussatuulia kaikille ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille! Kyllä se plussa vielä sieltä tärähtää, mieluummin tietenkin ennemmin kuin myöhemmin!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta, ihan about kaks tuntia tuli nukuttua yöllä (karmee kurkkukipu ja lihassärky piti hereillä). :sick::(:confused: Dippasinpa sitten äsken vessareissulla OneStepin herkän r-testin aamupissaan ja tikku oli NIIN vitivalkoinen, että oikein häikäisi... ei haamun haamua, ei edes haamun esiastetta. :( Joo, menkkojen alkuun vielä se 3-4 päivää, mutta toivoin ja oletin, että jotain edes näkyis jos jotain olis tapahtunut...!?!

Ei ole menkat alkaneet, mutta nenästä tulee verta senkin edestä... Tässäpä parhaillaan istuskelen ja odottelen josko lakkais, että vois hetkeks pötkähtää vielä sänkyyn (klo kun siis vasta 5:00). Tarttis varmaan mennä lekuriin ton kurkun takia. Kuumetta ei kylläkään ole ja lämmöt ihan kummallisen alhaalla (oikein iso pudotus eilisestä)... ja kauhee hiotus. Mikäköhän ihme mua nyt reipoo? :(

Ja luinpa juuri kirjoittamani tekstin... kauheeta marmatusta ja negatiivista kaikin puolin, mutta minkäs sitä omille fiiliksilleen mahtaa. Pahoittelut tästä. :censored:

Tsemppiä ja parempia fiiliksiä ihan jokaikiselle, oli kierron vaihe mikä tahansa! :love:(y)
 
Te jotka olette syöneet clomeja niin missä vaiheessa kiertoa niitä syödään? meinasin lääkäriä varailla ja luulen että clomit tulee käyttöön jos nyt sitten irtoaminen vaan ongelmana on. käytin niitä esikoisen kohdalla mutten enää muista mitään
 
Huomenta, ihan about kaks tuntia tuli nukuttua yöllä (karmee kurkkukipu ja lihassärky piti hereillä). :sick::(:confused: Dippasinpa sitten äsken vessareissulla OneStepin herkän r-testin aamupissaan ja tikku oli NIIN vitivalkoinen, että oikein häikäisi... ei haamun haamua, ei edes haamun esiastetta. :( Joo, menkkojen alkuun vielä se 3-4 päivää, mutta toivoin ja oletin, että jotain edes näkyis jos jotain olis tapahtunut...!?!

Ei ole menkat alkaneet, mutta nenästä tulee verta senkin edestä... Tässäpä parhaillaan istuskelen ja odottelen josko lakkais, että vois hetkeks pötkähtää vielä sänkyyn (klo kun siis vasta 5:00). Tarttis varmaan mennä lekuriin ton kurkun takia. Kuumetta ei kylläkään ole ja lämmöt ihan kummallisen alhaalla (oikein iso pudotus eilisestä)... ja kauhee hiotus. Mikäköhän ihme mua nyt reipoo? :(

Ja luinpa juuri kirjoittamani tekstin... kauheeta marmatusta ja negatiivista kaikin puolin, mutta minkäs sitä omille fiiliksilleen mahtaa. Pahoittelut tästä. :censored:

Tsemppiä ja parempia fiiliksiä ihan jokaikiselle, oli kierron vaihe mikä tahansa! :love:(y)
Älä vielä heitä hanskoja tiskiin! Mä jännitän sun puolesta! (y)
 
Sitten netissä löytyy paljon tietoa hedelmällisyyden kannalta tärkeistä vitamiineista. Olen tehnyt itselleni listaa siitä, mistä ruoka-aineista näitä vitskuja ja hivenaineita löytyy. Koska oma ruokavalioni on vähän rajoittunut, niin listalla evälttämättä ole kaikkia/parhaita kyseisen aineen lähteitä. Itse olen katsonut osoitteesta fineli.fi mulle parhaiten sopivat ruuat. Tässä siis listaa niistä.

Luteaalivaiheessa/Ovulaation jälkeen:
Seleeni: Parantaa kiinnittymisen todennäköisyyttä (esim. 2-3 parapähkinää/päivä riittää, muita lähteitä tonnikala, auringonkukansiemenet, löysä keltuainen)
Arginiini: Parantaa kiinnittymisen todennäköisyyttä (vesimeloni, spirulina, kaurahiutaleet, lohi, herneet, sipuli, maca)
B6: auttaa progesteronin muodostuksessa (lohi, kalkkuna, broileri, pistaasi, paprika, vesikastanja, valkosipuli, linssi, täysjyväriisi, kikherne)
Magnesium: magnesiumin puute voi haitata alkion kiinnittymistä. (kurpitsansiemen, kaakaojauhe, auringonkukansiemenet, manteli, cashew)
Sinkki: puute voi aiheuttaa keskenmenoja (vehnänalkio, quorn, kurpitsansiemen, auringonkukansiemen, keltuainen)
Jodi: jodinn puute voi aiheuttaa keskenmenoja ja laskea syntyvän lapsen älykkyyttä (kala, rapu, merilevä, katkarapu, jodioitu suola)

Lisäksi: keltarauhashormonia lisäävät avokado, oliivi, oliiviöljy

Mulla siis luteaalivaihe menossa ja ainakin alavatsan nippailuista päätellen keltarauhashormonin toiminta kunnolla käynnissä. :D Olen myös kirjoittanut itselleni muistiinpanoja miehelle sopivasta ruokavaliosta ja siitä, mikä voi auttaa ovuloimaan, mutta nyt en jaksa kirjoitella enempää.

Plussatuulia kaikille ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille! Kyllä se plussa vielä sieltä tärähtää, mieluummin tietenkin ennemmin kuin myöhemmin!

Kiitos ihanainen tästä mielenkiintoisesta tietoiskusta :love::rolleyes:
 
Eipä tainnut ovis olla sillon mitä ajattelin.. Tai sitten testit ei toimi mun kohdalla niinkun aiemmissa raskauksissa/en oo raskaana.
Aamupissasta tehty testi piirsi hyyyyyyyvin hailukan viivan josta ei ota selvää. Odotellaan siis..
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja plussatuulia!:barefoot:
 
Taalla ilmoittaudutaan myos haaveilijoihin! :love: Ensimmaista lasta, oli jo yksi yrityskierros viime vuonna, mutta tulikin valiin sairastuminen ja nyt vihdoin on saanut taas yrittaa, joten sanoisin etta YK3, KP1/32-35 :poop:.
Joskus vuosia sitten huomattu monirakkulaiset ja varasinkin jo viime viikolla gynelle ajan, kun en haluaisi turhaan yrittaa jos ei ole edes mahdollista ilman apuja.

Suuresti plussatuulia tanne ja toivottavasti pian puhaltavat myos tanne! Positiiviset tuulet eivat just tanaan oikein tanne asti ulottuneet - oli niin kova pettymys aamusta tuo turhru.:(
 
Toimiva hormonitoiminta tarvitsee myös jonkin verran tyydyttynyttä rasvaa (esim. nuo maitotuotteet ja itse käytän välillä hyvälaatuista kookosöljyä) ja hyviä rasvoja. Ilmeisesti liian vähärasvainen ruokavalio saattaa myös aiheuttaa ongelmia. Monissa paikoissa mainitaa kananmuna löysällä keltuaisella hyväksi ovulaatiolle.
Tätä kohtaa jäin pohtimaan, mihin se pohjautuu? Ite en syö tyydyttynyttä rasvaa juuri missään muodossa ja kookosöljyäkin menee vaan ulkoisesti. Muuten käytän öljyjä ruuanlaitossa, margariinia leivälle ja syön siemeniä ja pähkinöitä eli rasvaa saan varmasti riittävästi (ja toki noistakin tulee myös tyydyttyneitä rasvahappoja vähän).
 
Meillä viikonloppureissu meni hyvin! Oli kiva viettää aikaa kahdestaan jossain muualla kun kotiympäristössä :) Tosin sanoinkin yhdelle kaverille, että kun ovis vähän "myöhästyi" niin ois voinut suoraan hypätä viikonlopulle. Tuolla aina reissatessa hormoonit hyrrää ;) Vaikka käytännössä mahikset vauveliin tästäkään kierrosta on pienet, niin oon jo päätynyt ajatusmaailmaan josko-joku-oiskin-päässyt-perille. Kun oon ollut niin muissa maailmoissa, enkä stressannut asiaa ollenkaan. No, ensi viikolla sen näkee :sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: -dino- ja Yuna
Omaa napaa, lääkärin ultrassa käyty ja 10millin folli jo löytyki..mutta mutta, eiköhän meidän tuurilla ole labrassa laitteet hajonneet, joten ei saada niitä hoitojen edellyttämien hiv- ym. Testien tuloksia ja näin ollen inssin alotus siirtyy seuraavaan kiertoon. Aluksi oli kyllä tosi pettynyt olo mut aattelin sit, et saapa enemmän aikaa valmistautua hoitoihin :) pitkään ollu nuo petipuuhat vähän semmosta suorittamista ja siksikin Olin inssistä innoissani, et se suorituspaine häviäis ja löytyy ilo taas niistä hommista. Nyt yllättäen ei kuitenkaan minkäänlaista painetta tunnu olevan, jotenkin ton pettymyksen keskellä tuli semmoinen olo, että kyllä se vielä tärppää :)
 
Maya, Onnea!! ❤

Miina:eek:nnittelut hailakasta plussasta ❤

Karkki95: Mikä tilanne??? Testasitko??

MamaBlue:mites siellä,testasitko?

Ja kaikki muutkin piinailijat nyt kuvia/tikkuja ruutuun naiset!! :D

Mulla "salamoi" tisseissä päivittäin,mut ei ne kosketusarat ole...outoa. Viime viikol tilasin testejä netistä eikä oo saapunut,ihan hyvä,nyt olis ehkä vähän liian aikasta :) loppuviikosta sitten....PIIIIITKÄ AIKA
 
Viimeksi muokattu:
Omanapa;
Iltaapa vaan kaikille kanssa piinailioille!
Tanjuska kun jaksat päivitellä voi mut nostaa listoille ja laittaa yritys alkanut 07/15, kiitos ja halaus! :oops:
Elikkä täällä rämmitty itsesäälissä ja tuskissaan muutamat kuukaudet ja nyt nostetaan päät ylös ja karistetaan tuskat harteilta uusia tuulia kohti! Olen päättänyt että tämä syksy on meidän ja nyt tärppää, jotta meillä on touko-heinä vauva, kyllä Korkeeta ja kovaa tullaan! :whistle:
Ekaa kertaa bongattu kunnon kanamunanvalkuaiset su aamulla ja tänään illalla tikutettu selkeä ovis plussa (ovis on plussattu aina kun tikutettu), elikkä onkos nyt piinailun 1pvä?? :cautious:

Tsemppiä kaikille piinailu sisarille :love:
 
Bea.S testasin joo eilen tyylipuhtaan negan. Just taas heräsin ja mittasin lämmön. Lämmöt laskeneet ja oli eilen ja tänään jo ihan normaalitasolla, joten menkat alkanee varmaankin tänään/ensi yönä, joten enpä viitsi edes testejä tuhlata... :(
 
Mulla ei ole myöskään yhtään raskautunut olo. Nyt menossa dpo 9. Mutta mulla on uusi filosofia! :p Oon ajatellut, että sitten jos ja kun se plussa sieltä tärähtää, pitää yhdeksäksi kuukaudeksi luopua tietyistä asioista, joten olen nyt päättänyt nauttia täysillä kaikesta sellaisesta, mikä (toivottavasti) on kohta kiellettyä. Eilen mussutin valkohomejuustoa ja seuraavaksi ajattelin kokeilla graavilohta. Punkkuakin pitää varmaan hakea lisää, eka pullo juotu loppuun miehen avustuksella viikonloppuna. :D
 
Mä olen kanssa pohtinut tätä kielletyt ruoka aineet listaa raskauden aikana. Kesä kun on jo ohi, niin kuoharista luopuminen on ihan helppoa. Mutta kohta on joulu ja mä tykkään graavilohesta todella paljon. (tätä samaa olen pohtinut sen kolme vuotta) Ja muutenki kalaruoista. Mutta menee tosi hankalaksi kalan syöminen, kun pitää tietää mistä tulee. Rajottaa aika paljon etenkin ravintolassa, ja vierailla syömistä. Ja erilaiset juustot. Tykkään kovasti. Ja naudanpihvi puoliraakana, ah!!

Pitkästä aikaa olen innostunut netistä katselemaan lasten vaateita ja huonekaluja lasten huoneeseen. Mitään kun en ole ostanut. Tietäisi vielä huonoa onnea, ja siihen ei ole varaa. Miehellekkin jo sanoin, että oltaisiin jo raskaana, nii pääsisi h&m:lle ostoksille.

Tää odottamisen odotus on varmaa raastavinta.
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka ja Nonsk

Yhteistyössä