Toiveena vauva 2017-2018

Kiitos kaikille mielipiteestä testikuvaa kohtaan ja onnitteluista :love:

Pelottaa vain niin vietävästi, mikäli tuo ei olekkaan plussa, se sattuu niin kovin jos menkat alkaa, kun menee toiveita elättelemään.. :unsure:

Suht pienet dpo:than minulla vielä on, viikonloppuna täytyy testata uudelleen... Aika saisi vain kulua nyt nopeampaa :whistle:

Tänään ollut järkyttävä pääkipu koko päivän.. Edes kahden tunnin päikkärit ei vienyt sitä pois vaikka kovasti toivoin :(
 
@Kindness kyllä tuossa ihan selkeät kaksi viivaa näkyy. Toivottavasti lähtee vahvistumaan! Varovaiset onnittelut! :love:

@saaruska86 :ROFLMAO: meillä on melkein sama tilanne, mulla tulkintani mukaan ovisplussa eilen aamulla ja ma viimeksi puuhailtu. Ei taida riittää. :( Mä oon sun puolesta harmissani kun testit oli kunnon haamuja, minkä merkin testit oli noin onnettomia?

Siis ai että miten harmittaa. Koko helvetin kierto jaksettu ahkerasti heiluttaa peittoja ja just nyt kun ei nähdä muutamaan päivään on ovistesti plussa. Tälläisen ihmeen olen nähnyt viimeksi syyskuussa. Kattokaa nyt tekin, eikö toi kp25 aamu ole eka plussa (välissä loppui testit)? Ei taida maanantaiset enää elää. :unsure:
 

Attachments

@Lumi87 , sen selvimmän haamun antoi Apteekkarin raskaustesti.

Ja älä välttämättä heitä kirvestä kaivoon! Jos ovis olis sen 24h plussasta, eli tänään aamulla, ja esim maanantai-iltana on talleteltu, niin eihän siinä ole kun 2,5vrk välissä. Sillä mäkin elättelen toivoa sen maanantaisen tallettelun puolesta, kun oviksen ja paneskelun väliin jäi 2vrk.

Lisäksi itseasiassa joku uus jenkkitutkimus puhui sen puolesta, että vaikka munasolu elääkin sen n. vuorokauden irtoamisensa jälkeen, niin olisi hedelmöittymiskykyinen kuitenkin vain muutaman tunnin, mikä puoltaa sitä, että on parempi että siimahäntiä on jo odottelemassa irtoavaa munasolua. Ja koska siimahännillä voi mennä se vuorokausikin löytää reitti perille, niin tommonen pari vuorokautta ennenhän on aika optimaali (y)

Mulle FF piirsi tänään ovulaation lämpöjen perusteella olleen maanantaina, ovisplussa kirkui plussaa tiistai- aamuna. Taidan uskoa ovistestiin, mun lämmöt ei ehkä oo varminta mahdollista, kun valvon kuopuksen kanssa edelleen tunteja öisin.
 
Vieläkin ovis testit vaan negaa, tosin tänään vähän ehkä oireilua siihen suuntaan mutta tänään jo 16kp että vähän huonolta näyttää, ajattelin kuitenkin muutaman päivän vielä yrittää testailla, tuntuupa taas pitkältä odotella sitten seuraavaan kiertoon kun on tähän yrittämiseen taas päässyt.
 
@Lumi87 kuten muutkin todenneet niin on sulla hyvinkin mahiksia. Munkin plussat tullut niin että luulin et liian aikaisin ovikseen nähden puuhailtiin. Eli oon sitä mieltä et parempi vähän liian aikaisin kuin vähän myöhään :)

Itsellä taitaa sit mennä tää kierto harakoille kun nyt alkaa olla ovistuntemuksia mut lähipäivinä ei todellakaan siittiöt eksy yhtään mihinkään kun mies myöhään töissä (ja sen jälkeen aina väsynyt) ja mä taas päivät. Ja mun mieshän oli niitä kenelle ei mistään oviksista voi puhua koska sit ei kyllä paineiden vuoksi tapahdu ainakaan mitään. Pattitilanne...kai se sit on vaan hyväksyttävä ja oottaa ens kiertoon taas :cry:
 
Tervetuloa Äitirouva M! Pidän peukkuja että maaliskuussa saat tavoittelemasi plussan (y)!
Minkä ikäinen rouvashenkilö olet:)? Itse olen 37v ja kohta täytän 38v, piinailen vielä 8pv ennenkuin testaan onko raskaus aluillaan vai ei, elleivät menkat ala.
Seksiä meillä on ihan kivasti, tosin itse taidan olla se aktiivisempi osapuoli, mutta olen tyytyväinen sekä laatuun että määrään:). Elämäntilanteet vaihtelevat varmasti tässä avioliiton kuluessa ja varmasti myös seksuaalisuuden suhteen tulee vaihteluja, niinhän se menee.
Kuulumisiin:barefoot::)
Itse olen 28-vuotias. :) Peukut pystyyn teidän yrityksille myös!

Onko kellään muulla samaa ongelmaa, että mies tekee 3-vuorotyötä (ja vielä 12h vuoroissa), kiva siis löytää aikaa puuhille?
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Heippa!

Ajattelin liittyä joukkoonne kuumeilemaan vauvasta, jota tällä hetkellä avopuolison kanssa toivotaan tapahtuvaksi 2018. Itse olen kohta 19-vuotias ja valmistun alle kuukauden päästä lähihoitajaksi ja ylioppilaaksi toukokuussa. Avopuoliso/kihlattu on kohta 21-vuotias, joka joutui nyt tammikuussa lähtemään armeijaan. Yhteisoloa tulee kohta kolme vuotta täyteen, ja nykyään asutaan yhdessä isossa kerrostalokaksiossa.

Meillä on vielä ehkäisy käytössä, ehkäisykapseli, joka ajateltiin ottaa huhti-kesäkuussa pois. Onko kellään kokemusta, kuinka kauan menee, että hormonitoiminta palautuu normaaliksi?

Tuntuisi mukavalta saada keskustella täällä aiheiseen liittyen, koska oma tuttavapiiri ei pidä ajatuksesta, että saisimme lapsen näin nuorena, joten ei ole oikeastaan ketään kelle puhua vauvakuumeesta. Mielestäni on naurettavaa sanoa toiselle, jotka lasta toivovat, että sille ei ole nyt oikea aika, jos itse kokee asian oikein sopivaksi. Olisihan se varmasti mukavaa saada lapsi vasta, kun on opiskellut, asuu omakotitalossa ja olisi vakituisessa työsuhteessa, mutta eivät nämäkään asiat välttämättä ikinä tule toteutumaan. Muilla mietteitä?
 
Ei ole tullut keskenmenon jälkeen kirjoiteltua. 21.12 syntyi kaksi alkiota jotka arvioitiin syntyneen rv 10.

Nyt siis kp 31/28-35
Km taisi sotkea kiertoa jonkin verran ovulaatio taisi olla kp 29 (?). Seuraavia kuukautisia odottelen siis johonkin tammi-helmikuun vaihteeseen. Siitä alkaa sitten uusi yritys.
 
Hei

Olen pahoillani Bassets keskenmenosta Ymmärrän että suru vie aikansa.

Onnittelut plussanneille

Itseäni vähän harmittaa kun tuo hymynaama ilmestyi keskiviikko aamuna tikkuun niin oltiin talleteltu edellisenä iltana. Halusin vielä varmistella mutta miehelle iski lähes 39 asteen kuume, joten hommaillut jäi siihen kertaan.

Riittääkö tuo tallettelu, se jää nähtäväksi. Toiveet ei ole korkealla ja tuntuu että Simpat ei jaksanut ovikseen asti. Eikös hymynaamasta ole 1-2 pv ovulaatioon. Korjatkaa jos oon väärässä ☺

Mutta joka tapauksessa oireita odotellessa, mitkä mulla kyllä tosi selkeät.

Iloista viikonloppua kaikille☺

Terkuin. Enisa kp 12/27 yk 1
 
@Bassets voimia ♥, toivottavasti kierto nopeasti normalisoituu. Itsekin halusin heti km jälkeen jatkaa yritystä.

@Enisa82 mä uskon hyvinkin et nuokin tallettelut riittää! :)

Mulla ankeat fiilikset ja itkettäis vähän väliä yritys, km, työstressi, kaikki. Mut sit ei oo kuitenkaan sellaista omaa aikaa et vois rauhassa märehtiä mitään. Tänään sit rankan työviikon päätteeksi kotimatkalla liukastuin ja lensin selälleni niin siitä kun nousin niin kaikki kerääntynyt harmitus purkaantui itkuun. Helpotti mut kyllä tää yrittäminen ja sen epätoivo saa ihmisen sekopäiseksi o_O. Onneksi nyt on vkl
 
Hommailtu ma aamuna ja tänään illasta ja ovisplussa ke aamuna. Koitan itelleni tietty selitellä että ti iltana ois jo ollu plussa mutta oli laimeeta pissaa (heh) tai että ovis oli vasta tänään. Ja kun just olin tuudittautunut siihen, että ens kierrossa alkaa letrot ja jännäilyt. Oon nähnyt ovisplussan viimeksi tosiaan syyskuussa ja täältä tiputaan nyt kuulkaa kovaa ja korkealta. En ole pystynyt pariin päivään ajattelemaan muyta kuin teoreettisia mahiksia. :ROFLMAO:

@Tiituu jaksamista sinulle, tiedän niin noi epätoivon ja väsymyksen tunteet. Menee aaltoina ja joku pieni juttu voi sopivalla hetkellä vaikuttaa niin että tuntuu että koko maailma luhistuu käsiin. Mulla on viimeisen viikon ollut niin tyyni olo sen gynekäynnin jälkeen että koko ajan tunnustelen että olenko oikeasti näin rauhallinen vai onko tää vaan joku itsesuojelumekanismi ja kohta taas romahdan. En voi muuta kuin toivottaa rentouttavaa viikonloppua, nuku ja syö hyvin ja tee mukavia asioita. <3

@Bassets pahoitteluni keskenmenosta ja voimia surun läpikäyntiin.

@serissamay mä olin 21v kun aloin odottaa esikoista. Osa kavereista ei ymmärtänyt yhtään ja sukulaisista osa oli kauhuissaan vaikka ehdin valmistua ammattiin ja mies oli ollut monta vuotta sama. Mutta asenteet kyllä muuttui kun lapsi syntyi ja meni hyvin meillä. Ja tässä kun on 10,5kk toista lasta yrittänyt on oppinut ainakin sen, että näitä asioita ei oikein voi ajoittaa ja liian tarkkaan suunnitella. Täytyy kuunnella sydäntä. Tervetuloa keskustelemaan!

@Enisa82 sulla on hyvä tilanne tallettelun suhteen uskon :)
 
@Bassets voimia, itsellä juuri viikko keskenmenosta ja mietityttää, miten kierto lähtee pelaamaan. Toistaiseksi näyttää ihan ok:lta, vuoto kesti muutaman päivän ja nyt normaalin oloista valkovuotoa.

Yrittäminen on taas käynnissä. Toivon kovasti, ettei km:n jälkimainingeissa tulisi mitään tulehduksia. Toivottavasti se oli tässä ja kierto lähtee normaalisti etenemään. Mulla oli reilu viikko sitten kovasti vauvahössötystä, mutta km oli jotenkin niin kylmää kyytiä, että olen ylipäätään puhunutkin koko aiheesta vähän. Ei ne vauvat kai sitten sada taivaalta ei.

Eilen sain tietää, että kaverini on raskaana suunnilleen samoilla viikoilla kuin olisin itse ilman keskenmenoa. Harmitti, vaikka toivon hänen raskautensa sujuvan ongelmitta. Päädyin olemaan hiljaa keskenmenosta, kun en yrityksestäkään ole tullut kertoneeksi. Miten pidempään yrittäneet hallitsee lähipiirin ja varsinkin Fb:n vauvatulvan? Tottuuko vauvauutisiin vai tuntuuko ne joka kerta märältä rätiltä vasten kasvoja?
 
Itsekin vielä ajoittain tulee mieleen millä viikoilla sitä nyt olisi..onneksi harvemmin enää. Luulen että muistot keskenmenosta sällyvät uusista yrityksistä huolimatta vielä mukana pitkään.
Ei tullut ovista ei, tänään tein viimesen testin. Onkohan mahdollista olla ovista ilman testiä? Ehkä muuten uskaltaisin pitää toivoa yllä mutta ei minkäänlaisia oireita. Ehkä keho sitten vielä toipuu tai jotain. No ensi kierrossa aloitan taas clomit.
Voimia kaikille!
 
@Bassets ja muut jotka yrittävät km:n jälkeen, itselleni kävi esikoisen kanssa niin, että tulin heti keskenmenosta seuraavasta ovulaatiosta uudelleen raskaaksi, eli on se mahdollista piankin. Jollakin tavalla kyllä ajattelen, että ei ole välttämättä huono asia jos siinä menee hieman pidempään. Tuossa oli sellainen tunteiden hyllynmylly, kun ilot ja surut olivat yhtä möykkyä.

@serissamay mielestäni olet oikeassa siinä, ettei kukaan voi sanella toiselle milloin on oikeaika vanhemmuuteen. Olettehan te kuitenkin aikuisia. Ja toisaalta, jos tulet äidiksi 19-vuotiaana etkä 29-vuotiaana, niin sehän tarkoittaa sitä, että saat kymmenen vuotta enemmän aikaa lapsesi kanssa!
 
@Adiela88 tottakai näin, mutta tarkoitinkin että jos tarkastellaan yksittäisen ihmisen elinkaarta. Esim jos minä vaikkapa menehtyisin 50 vuotiaana, niin jos olisin saanut lapset kymmenen vuotta aikaisemmin kuin nyt olen saanut, niin olisin toki saanut elää heidän kanssaan myös sen kymmenen vuotta kauemmin.
 
@serissamay Sehän tosiaan on yksilöllistä kuinka nopeasti hormonitoiminta palautuu normaaliksi, toisilla voi viedä vaikka vuoden ja toisilla se voi palautua heti, aika näyttää sitten (y)

Mutta mitä tulee ikääsi, ei ole mitään väliä mitä muut ajattelevat. Jos itse koette olevanne valmiit, mitään ongelmaa ei ole. Minäkin olen nuori (20-vuotias) ja meille on ilmeisesti nyt pieni tulossa, kun testi vain vahvistuu. Enkä kyllä aio välittää muiden mielipiteistä yhtään, tämä on minun oma elämä ja tiedän mikä on minulle parasta (y)


Täällä tämän aamuinen testi :love: Pakkomielle tulee tähän testaamiseen nopeasti....... Lopetan testaamisen maanantaina tai tiistaina :whistle::D
Kp 27/28-29 dpo11-12

http://aijaa.com/Ny0iOd
 
Siis kakkeli tätä vauvakuumeisen mieltä.

Mähän olen asennoitunut että menkat alkavat ma-ti kun talletukset ei onnistunu..
Kierto mennykki kivasti ei ressiä ei ajatustakaan että tarvius liuottaa testejä ja miettiä tuleeko viivaa tai haamua tai haamujen haamua,roskis haamua.
KUNNES
Eilen dpo 8 tuli illalla pyyhittäessä vaaleanpunaista ja nythä se ressi ja hötköttäminen alko..joku vauvakuume pirulainen huutaa korvanjuuressa se on kiinnittymisvuotoa..ja toisella puolella järkevä minä toitottaa että4pv oviksesta on itse mahdottomuus raskautua kun ei sitä tähän mennessä oo onnistuttu ees 1-2pv ennenkään ovista.
Nyt kuitenki tuli tää pieni toivon kipinä mitä jos kuitenki..ja jännitys.

Voi olla et johtuu alkavista menkoistakin. Pillereitten jätön jälkeen ku alko ekat menkat marraskuun alku tuli 4pv vaaleanpunaista tuhrua mut sitä tuli enemmän ja joka pv. Nyt ei oo eilisen illan jälkeen tullut mitään.

Dpo 9 23/25-27
 
Kiitos @Lumi87 ♥ se on juuri noin kun kuvasit. Tänään onneksi parempi mieli. Toivottavasti sun ei tarvitse romahdella. Mä olen kyllä äärettömän kiitollinen että on tuo esikoinen, ei hänkään mikään itsestäänselvyys, mutta sit kun tulee näitä ahdistuksia niin sitä myös ahdistuu siitä että osaako sitä nyt nauttia ja olla riittävän kiitollinen esikoisen kanssa vietettävä ajasta kun murehtii saako koskaan sitä toista lasta vai ei. Kai se vaan on joku voimakas biloginenkin asia se vauvakuume ja itse hartaasti toivon että lapseni saisi sisaruksen kun itse tiedän miten arvokkaita sisarukset omassa elämässäni ovat. Mä täytän 34 ja sekin osalta nostaa tässä stressiä kun pelkään et munat homehtuu ja aika loppuu kesken.....no, nää on näitä mietteitä.

Täällä onkin useampi keskenmenon jälkeen yrittävä ja kyllä mäkin säännöllisesti mietin että missäs vaiheessa raskautta sitä vois nyt olla. @Norway mullakin yksi tuttu kertoi raskaudesta juuri kun itsellä oli ollut keskenmeno ja hän kyllä oli jo vähän pidemmällä mutta kyllä se vähän kirpaisi, myönnän, vaikka ihan iloinen toki hänen puolestaan olen. Oma pettymys vaan niin tuore ja nousi pintaan. Mulla ehkä nyt km jälkeen niin muiden vauvauutiset nostaa sen oman keskenmenon taas pinnalle ja sen valtaisan pettymyksen. Täällä palstoilla niin muiden plussat ei mulla aiheuta katkeruutta, ehkä kun täällä kuitenkin anonyymiä ja koen että täällä moni samassa veneessä kanssani.

Monella jännittävä tilanne ja toiveet nousussa. Kaikille kovasti tsemppiä ja tervetuloa uusille! :)
 
Hei

Tiituu: sitä todella toivon Mutta jotenkin ei vaan uskoa plussaan.
Miten tuo dpo lasketaan, kun itse en tiedä tarkalleen milloin se ovulaatio tapahtui? Onko se aika ovulaatiosta eteenpäin?

Onnea kindness, nuori olet ja lapset on hyvä saada silloin niin jaksaa paremmin touhuta.

T. Enisa kp 13/27 onkohan dpo: 4 kun en tiedä miten lasketaan
 
@Enisa82 ovispäivä on dpo 0. Ja siis sillon kun saa ovistestin plussan niin se ois dpo -1. Eli jos sulla oli ke se ovistesti positiivinen niin tänään ois tolla logiikalla dpo 2. Mä en yleensä itse testaile vaan menny tuntemusten perusteella mut nyt ajattelin ehkä tikuttaa.
 

Yhteistyössä