Toiveena vauva 2017-2018

Sunny:

Tein aamupissasta tuon digin tänä aamuna, itsekin hieman häkellyin 3+ kun luulin että 2-3 viikkoa tulisi :0
Voi olla että on sitten hieman pidemmällä.. itse laskeskelin näin ja kävin vauvan sivuilla katsomassa laskurilla. Ei hajuakaan milloin on kiinnittynyt? :) mutta pääasia että on matkassa.
Viime menkat oli 9.1.

Sain ensimmäisen ajan neuvolaan 28.2

Oliko laskettu aika n.14.10.2017?
Kiva kun mennään näin samoilla, jos sitä kohta uskaltaisi siirtyä odottajien puolelle.
 
  • Tykkää
Reactions: mincha
Sunny:

Tein aamupissasta tuon digin tänä aamuna, itsekin hieman häkellyin 3+ kun luulin että 2-3 viikkoa tulisi :0
Voi olla että on sitten hieman pidemmällä.. itse laskeskelin näin ja kävin vauvan sivuilla katsomassa laskurilla. Ei hajuakaan milloin on kiinnittynyt? :) mutta pääasia että on matkassa.
Viime menkat oli 9.1.

Sain ensimmäisen ajan neuvolaan 28.2

Oliko laskettu aika n.14.10.2017?
Kiva kun mennään näin samoilla, jos sitä kohta uskaltaisi siirtyä odottajien puolelle.
Näin on pääasia että kyydissä on (y)
jännittävää!
Minä oon jo hypännyt tuonne lokakuun lapsoset puolelle ja seurannut mielenkiinnolla muitakin melkein samoilla viikoilla menijöitä siellä. :D hieman malttamaton :D toivotaan hyviä uutisia ekoilla neuvolakäynneillä :love:
 
Ugh, maanantaina olisi pitänyt menkkojen alkaa, muttei vielä näy. Kp 31/28 menossa, 2. yk kun ensimmäisen kierron tärppi meni kesken :( Välillä jo miettinyt raskaustestin tekemistä, mutta malttanut toistaiseksi. Voi kierto varmaan tuosta km:sta venyä. En myöskään haluisi kokea sitä pettymystä, jos en olekaan raskaana. Mitään oloja ei kyllä ole. Huh, miten ihmiset kestää vuosien yrityksen kun itse olen ihan maassa jo 2. yrityskierrolla?!
 
@Hannah4 kiitos, sinullekin jaksamista ♥

@MamaBlue, @teris ja @tänttähäärää täytynee kyllä varata gyneaika yksityiselle. Jo senkin takia et mulla luvattoman pitkä aika viime käynnistä (tiedän, tosi tyhmää ja vastuutonta) kun en oo vuosikausiin ees käyny ehkäisy reseptejä hakemassa. Ja samalla vois jutella nää huolet ja miettiä koska syytä tehdä tsekkauksia. Kyllä mä tänään oon miettiny et miks tän toisenkin lapsen yritys pitää olla näin tuskaisen vaikeaa ja keskenmenokin piti kokea. Kai mä vatvoa näitä siiheen asti kunnes/jos joskus vielä raskaaksi tulen
 
Mä oon zen. En ymmärrä mistä tää tulee, kp12 ja en ole edes koskenut ovistesteihin, edelleenkään. Tiedän, että kohta saattais ovisaika olla, mutta en edes viitsi "pakottautua" talletteluihin, kun ollaan molemmat tää viikko törkeen kiireisiä = väsyneitä ja paneminen olis ihan suorittamista. En halua, että seksi muuttuu vauvanteoksi . No, vielä tässä on kokonainen loppukierto aikaa uittaa vaikka mitä tikkuja ja rääpiä päätä, mutta ihmettelen tätä mun oloa. Ihan peilikuva viimekiertoihin nähden!
 
Mene ihmeessä gynelle @Tiituu ! Mä kävin eilen ja vaikka rahaa paloi, niin olen todella todella tyytyväinen, että menin. Ihana asiantunteva ja empaattinen gyne (ystävä suositteli), joka erikoistunut lapsettomuusasioihin. Valoi muhun uskoa, että ihan mahdollista on vielä tässä iässä onnistua. :rolleyes: Tutki huolellisesti, ja otettiin kaikki mahdolliset kokeet. Maanantaina tehdään vielä aukiolotutkimus. Hyvä fiilis, kun tiedän, että tämän jälkeen olen paljon viisaampi sen suhteen, mitä tässä mun kropassa tapahtuu ja miksi vauvaa ei vaan kuulu... :)
 
  • Tykkää
Reactions: X0x0 ja Tiituu
Täällä on menossa yk 5, kp 14. Yleensä ollut selkeät ovisoireet, mut tässä kierrossa ei sitten mitään.. Naamakin on kukkinut koko kierron ajan samaan tapaan kuin normaalisti pari päivää ennen menkkoja. Noh ehkä se sieltä vielä tulee.. Esikoinen lähti aluilleen 3 vuotta sitten heti e- renkaan poiston jälkeen, ei ehtinyt yhtään luomumenkkojakaan väliin. Tässä kun nyt sitten toisen kohdalla on jo yritystä takana niin mietin oliko esikoisen nopea tärppi nimenomaan sen renkaan ansiota.. Yk 2:lla luulin kyllä tärpänneen, oli mun mielestä selkeät oireet reilu viikko oviksen jälkeen, mut menkat sieltä kuitenkin alkoi pari päivää myöhässä ja todella runsaina. Liekö varhainen km ollut. Piinaavaa tämä jatkuva epätietoisuus ja odotus, ensin ovista ja sitten menkkoja.. Vielä kun 4 kaveria ja tuttua on jo raskaana ja niitä juttuja kuunnellessa.. Esikoisen kokemuksella luulin et olisin itsekin jo ollut siinä kerhossa!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on menossa yk 5, kp 14. Yleensä ollut selkeät ovisoireet, mut tässä kierrossa ei sitten mitään.. Naamakin on kukkinut koko kierron ajan samaan tapaan kuin normaalisti pari päivää ennen menkkoja. Noh ehkä se sieltä vielä tulee.. Esikoinen lähti aluilleen 3 vuotta sitten heti e- renkaan poiston jälkeen, ei ehtinyt yhtään luomumenkkojakaan väliin. Tässä kun nyt sitten toisen kohdalla on jo yritystä takana niin mietin oliko esikoisen nopea tärppi nimenomaan sen renkaan ansiota.. Yk 2:lla luulin kyllä tärpänneen, oli mun mielestä selkeät oireet reilu viikko oviksen jälkeen, mut menkat sieltä kuitenkin alkoi pari päivää myöhässä ja todella runsaina. Liekö varhainen km ollut. Piinaavaa tämä jatkuva epätietoisuus ja odotus, ensin ovista ja sitten menkkoja.. Vielä kun 4 kaveria ja tuttua on jo raskaana ja niitä juttuja kuunnellessa.. Esikoisen kokemuksella luulin et olisin itsekin jo ollut siinä kerhossa!
Tuo alku oli kun mun suusta. yk 5 kp 17
Oon tuntenut oviksen tulon limoista ja myöhemmin pistävästä kivusta jommassa kummassa kyljessä nyt ei tässä mitään jos en ois tikuttanut niin en olis tiennyt.
Lisäksi mun naama taitaa jo nyt kukkia enemmän kun teinitytölläni :-(
Ja tosiaan ressaa tää odottelu koko nytkin oon niin sata varma ettei tärpännyt vaikka paremmat mahkut nyt oli ku viime kierrolla.
Mut mietin just että ovuloinko, vaikuttaako kun käytin ehkäsypillereitä,mun ikä (tänävuonna 35v) Toisaalta sit taas mulla on 5 todistetta että oon raskautunut ja niistäkin 4x ekalla yrittämällä (ja yks heti kierukan poiston jälkeen) Mutta kun en tässä enään mikään nuori ole ni tulee mietittyä kaikkea.
 
Piti tulla kommentoimaan teidän muiden juttuja paremmin, luin ne kyllä jo eilen.. mutta tänään onkin sitten ihan paska päivä. Iski päälle nyt ihan kunnolla, että entä jos sitä kolmatta ei meille tule. Eikä sitä taida tulla. Pelkään jo luovuttavani yrityksen kanssa, tuntuu etten jaksa enää.
Tuntuu että olen alkanut välttelemään niitä ystäväperheitä joilla on nuorempia, etenkin ihan vauvoja,lapsia. Vauvamahojen näkeminen sattuu..

Tunnelmat viime kierron suhteen oli hyvät, vauvat ja mahat on ahdistaneet pidempään ja tänään sitten totaalinen romahdus..
 
Onnea plussanneille! <3

Monella ollut surua ja mietintää, kun vauvaa ei kuulu. Mulla tuli viime viikolla täyteen 11kk yritystä ja pianhan me ollaan sitten ihan virallisesti sekundäärisesti lapsettomia... Välillä olo toiveikkaampi ja välillä mustia hetkiä, mutta pääasiassa nyt ihan ok olo. Tosin tän olon kumoamiseen voi riittää, että yksikin ihminen lähipiiristä kertoisi raskausuutisensa.

Mäkin suosittelen käymään gynellä, jos yhtään mietityttää ja etenkin jos edellisestä vierailusta on useampi vuosi aikaa.

Mä kävin keskiviikkona seurantaultrassa kun eka letrokuuri syöty. Kp oli 11 ja ekaa kertaa multa löytyi johtofolli, 13mm. <3 oli sitä rakkaudella kasvateltukin. Tuntui niin mahtavalta jo sen follin näkeminen että tiedä mikä tunnenyrsky siitä tulee jos joku päivä sikiön näkisi. Mutta siis letroille on ilmeisesti hyvä vaste ja nyt vaan odotellaan ovista. Gyne epäili sen ajoittuvan viikonloppuun tai alkuviikkoon mutta toistaiseksi ainakin vielä kovin haalea ovistesti eikä mitään oireita. Loppukierrosta katsotaan vielä joku labra, että ovulaatio varmasti tapahtunut. Hormoniarvot oli aikalailla normaalit, pari arvoa vähän matalahkot mutta niistä ei kuulemma tarvitse huolehtia.

Letrot sai mulla aikaan hiivatulehduksen ekaa kertaa sitten teinivuosien, ja limakalvot on tosi ohuet ja kuivat sen jäljiltä. Saa nähdä kosteuttaako edes ovulaatio paikkoja...

Ihanaa viikonloppua ja toiveikkaita ajatuksia kaikille! Just nyt mä haluan uskoa, että se vauva meille joku päivö suodaan. <3
 
Viimeksi muokattu:
Taustalta terve :) Listalle voisi muuttaa vaikka ya 4/-16 nyt kun en ole aktiivisesti yrityskiertoja päivittelemässä, lyhyehkö kierto kyllä tekee sen että yk 12 meneillään. Ensi kuussa on aika omalle terkalle eka kerran juttelemaan yrityksestä. Lähdin soittelemaan gynetarkastusta kertoen toki tämän hetkisen tilanteen ja kyllähän se vähän sydämestä vihlaisi, kun vastattiin että varataan pidempi aika lapsettomuuskäynnille. Kummasti tuo lapsettomuus-sana tuntuu niin möröltä, vaikka muuten kyllä pessimismi on jo ottanut vallan tässä vaiheessa kun on laskeskellut todennäköisyyksiä että olisihan se perhana pitänyt tärpätä jo. Mutta, katsotaan tuon terkan jälkeen onko taistelumieltä palata aktiivisemmaksi palstallekin. Tsemppiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Mulle voisi kierron pituudeksi päivittää 30-35 edellisten kolmen kierron mukaan. En osaa punaisella laittaa mutta tiedoksi :)

Joku kysyi miten pidempään yrittäneet jaksaa. Mulla oli suurin aallonpohja oikeasti jossain reilun puolen vuoden kohdalla. Silloin vollotin gynellä enkä melkein saanut asiaani kerrottua itkulta ja olin kyllä todella ahdistunut.

Nyt on alkanut värit palata elämään. Ei kauheasti stressaa vaikka ei ihan ajoitukset osuis kohdilleen ym, tullut jotenkin sellaista suhteellisuudentajua, että puolikin vuotta elämässä on hitsin lyhyt aika. Ja että mulla on oikeastaan hyvä elämä, ihana mies, upea esikoinen. Ja luottamus siihen, että tavalla tai toisella asiat järjestyy.

Mä olen aina ollut vähän sellanen kontrollifriikki joka suunnittelee elämää vuosiksi eteenpäin. Tulipahan opittua, että haaveilla voi, mutta liian tiukasti ei kannata elää elämää vuosia eteenpäin. On ollut pakko heittäytyä virran vietäväksi ilman suunnitelmaa tai mitään varmaa tietoa. Samalla on tullut opittua paljon omasta itsestä, olen alkanut keskittyä elämän tärkeimpiin asioihin ja jättänyt matkan varrelle vähemmän tärkeitä. Että raskas mutta opettavainenkin pian vuosi ollut. Ja onneksi en tiedä, mitä edessä vielä on.
 
Miksi mua jomottaa ja vihloo munasarjojen kohtaan!? Koko lantiossa painontunne. Yleensä vain se toinen puoli joka ovuloi ilmoittaa hieman joinain kuukausina itsestään mutta.. Tunsin tätä viimeksi kun.. Muilla? Eli kp 13. Voihan se toki olla että se ovis on vasta nyt.. (Kiertoni on 24 pv).
 
Täytyy jostain selvittää joku hyvä gyne joka just erikoistunut lapsettomuusasioihin ja varata aika. Ei haittaa vaikka maksaakin jos hyvä lääkäri.

Yksi asia mitä myös mietin on tää mun imetyksen vaikutus raskautumiseen. Toisaalta tulin raskaaksi imetyksestä huolimatta mut kesken meni. Mut mietin et varmaan lääkärit neuvois lopettamaan imetyksen. Tai et mitään ei tutkita jos imetän. Mut miten sit kestää jos imetyksen lopettaa parantaakseen mahiksia raskauteen ja sit ei koskaan tulekaan raskaaksi. Sit ois turhaan lopettanut. Vaikka on tässä pikkuhiljaa muutenkin sellainen olo et vois kohtapuoliin lopetella.....

@1986/13 voimia ♥. Mullakin se olo ettei vaan jaksais. Toisaalta en antaisi anteeksi jos nyt luovuttaisin. Toisaalta tekisi ehkä hyvää hengähtää pari kiertoa mut en varmaan pysty, pattitilanne.
 
@1986/13 Hyvin tutulta kuulostavaa kyllä.. Mulla on välillä ollut olo jopa ihan ok, välillä tuntuu, että hengästyttää koko ajatus tästä kaikesta.

Mä aloitin tavoitteellisesti ennenkin harrastamani urheilun, syksyn maratonille tähtään ja on hyvä porukka, valmentajat ja kaikki. Juokseminen on kuitenkin arjessa yksin puurtamista ja sellainen mä olenkin, tykkään juosta yksin. Tämä on nyt auttanut vähän, että on suunnitelmia joihin ei liity vauvahaave tai suunnitelma, jota ei rajoita vauvahaave. Jos tulisinkin raskaaksi, varmasti jollakin tavalla jatkaisin, voinnin mukaan. Mutta nyt ajattelen, että tää on mulle ja teen tätä ja elän tätä. Koska päivät täyttää muukin kun tyhjien raskaustestien tekeminen ja vauvan ajattelu, tuntuu, että taas voi elää tästä haikeudesta huolimatta paremmin. On päiviä, että lasken lenkkejä ja urheiluun käytettyjä tunteja sovelluksella, enkä ovulaatiota. Tää on mulla auttanut. Mutta nyt kun menkkojen alkuun on vielä melkein kaks viikkoa, fiilis on useinkin ihan hyvä. Kun menkat lähenee, tuntuu, että jokainen raskausuutinen repii mun sydämen rinnasta. Ja mulla on kaikki niin hyvin. Kiittämätön paska kun vielä vaan haluan elämältä lisää ja lisää..
 
Tiituu, tiedätkö onko vaikutusta raskaaksi tulemiseen jos vain vähentää imetystä muttei lopeta kokonaan?

Tää kierto on nyt kyllä ihan ihmeellinen, tai ainakin erilainen. Päivällä just kirjoitin kun ei ole mitään ovisoireita tullut, nyt sitten illan aikana alamaha on turvonnut ihan pinkeäksi palloksi, jomottaa ku menkat ois ja istuutuessa tuntuu takapuoli repeytyvän. Ei kai tässä auta muu kuin odotella miestä yövuorosta kotiin, malttais vaan mennä nukkumaan nyt. Tässä on valmiiksi univelkaa kun päivätyöläisen on pitänyt valvoa ja varttoa ukkoa milloin mistäkin vuorosta kotiin petihommiin...
 
Imettäminen todennäköisesti on juurikin se syy, miksi raskautuminen pitkittyy :) Vaikka siis kierto olisi palautunut ja ovuloisikin. Itse en missääntapauksessa lopettaisi olemassaolevaa imetystä raskautumisen toivossa, vaan lähtisin uudella puhdilla sitten yrittämään vauvaa, kun edellinen imetys on (muista syistä) päättynyt, mutta toki me kaikki nähdään tämä eritavalla.

Mun ovis vaan vttuili. Eilen illalla siis tuli lähestulkoon tasavahvat viivat, kerkesin jo hurrata tasaantunutta kiertoa ja ajoissa olevaa ovista mutta vtut se mitään plussaa ole antanut :D
 
@Tiituu : Jos sun kierto on palautunut synnytyksen jälkeen, niin imetyksen ei pitäisi kyllä vaikuttaa enää raskaaksi tulemiseen. Eikä lääkärit käske lopettamaan imetystä edes uuden raskauden takia :)

Meillä kolmas ja viides saivat alkunsa imetyksen aikana, viidettä imetän edelleen. Ennen kolmatta kerkesi olla kolmet menkat ja vitosta ennen ei kerenny menkat alkaa ollenkaan.

Jonkin aikaa taustalla lueskelleena voisin liittyä mukaan haaveilemaan uudesta vauvasta..
 
  • Tykkää
Reactions: Tiituu
Hei taas kaikille, en ole ehtinyt kommentoimaan viestejä mutta luin kyllä kaikki :) Tsemppiä kaikille uuteen kiertoon joutuneille, kyllä se plussa sieltä tulee enemmin tai myöhemmin!! Ja tsempit myös plussanneille, peukut pystyyn että kyytiläinen pysyy mukana :love: ja piinailijoille (y):)

Tuosta imetyksestä ja raskautumisesta kun puhe niin mä myös uskon, että imetys hankaloittaa raskautumista vaikka kuukautiset olisivatkin jo alkaneet ja ovulaatiokin tapahtuisi. Imetyshormonit kuitenkin vaikuttavat estrogeeni tuotantoon ja pitävät hormonitasot matalalla. Mulla lähipiirissä muutamia tyyppejä ketä yrittäneet raskautua imetysaikana ja kaikilla tärppäs sitten kun imetys loppui kokonaan :)

Meillä alkoi virallisesti yritys, nyt muutama viikko ennen kuin piti mutta who cares :LOL: Tikutin aamulla ovulaation, eilen illalla oli aavistuksen haaleampi ja tänä aamuna tikkuun pärähti kontrolliakin tummempi testiviiva :geek: Eli tänään dpo 0?? Tuollaiset pikaiset ehdittiin aamutuimaan kun esikoinen vielä nukkui :whistle: Nyt piinaillaan :)
 
Niin, tosta imetyksestä oon kuullut montaa eri näkökulmaa niin kuin täälläkin monilla eri kokemuksia siitä. Mutta tuntuu että vaikea löytää faktatietoa. Mulla ihan säännöllinen kierto ja ovulaatio oireet ja viime kierrossa tikutin plussan. Ja se kesken mennyt raskaus imetyksen aikana. Voiko imetys vaikuttaa kiinnittymiseen vai vaan sotkea ovulaatiota? En mä kyllä uuden raskauden toivossa raaski imetystä lopettaa mut on tässä nyt 2 v imetetty ja välillä tosiaan ihan muista syistä käy lopetus mielessä, ehkä pikkuhiljaa. Meillä kyllä varmaan voi olla joku muukin asia mikä vaikeuttaa raskautta kun esikoinen tosiaan ei noin vaan tullut, mutta mitään ei ehditty tutkia.
 

Yhteistyössä