Toiveena vauva 2017-2018

M89
Mä luulen että on se hiton viivanpaikka. Pettyä sa kuitenkin taas, no onneks tässä pääsee tutkimuksiin. :)
Eksyin lukemaan tänne pitkästä aikaa ja pakko kommentoida, että näen molemmissa sun testeissä viivan. Mulla oli tästä raskaudesta eka testi haaleampi ku noi sun. Toivon kovasti, että siellä pieni on masussa ja visusti matkassa mukana oikeassa paikassa. Jos oot tänään testannu nii onko viiva vahvistunut?

Terv. 38+0
 
Ei minkäänlaisia oireita, joten eiköhän ne menkat sieltä viimeistään ylihuomenna tuu. Oon tehny tässä "aikani kuluks" ehkä miljoona raskaustestiä, joten mulla ei varmaan siis kannata olla niitä valmiiksi kaapissa. :D

Tsemppejä kaikille piinaajioille ja niille joiden kierto on vasta alussa :)
 
Eksyin lukemaan tänne pitkästä aikaa ja pakko kommentoida, että näen molemmissa sun testeissä viivan. Mulla oli tästä raskaudesta eka testi haaleampi ku noi sun. Toivon kovasti, että siellä pieni on masussa ja visusti matkassa mukana oikeassa paikassa. Jos oot tänään testannu nii onko viiva vahvistunut?

Terv. 38+0
Lauantaina sain clearbluen digi testiin raskaana 1-2, mutta eilen sunnuntaina aamupäivästä alkoi sitten verenvuoto. Iltaa kohden vähän rauhottui, ei vuotanut niin hirveesti ja pitkin päivää oli semmosta menkkajomoa. Yöllä taas hiukan runsastunut vuoto ja on siis ihan veristä. Että se siitäkin pienestä hetkestä.. Ensimäinen plussa minkä testasin tässä 1v7kk yrityksen aikana ja se meni heti kesken.. Nyt ei enään jomota, mutta vuotaa kyllä... Huoh, no niin pian kun mahdollista niin uutta matoa koukkuun...
 
Mä latasin toisen sovelluksen seuraamaan kiertoa. Flo on vielä, kun on simppeli, mutta siitä puuttuu tosi paljon sellasia juttuja mitkä musta on aika oleellisia ja lisäksi se säätää niitä arvioita ihan tuulesta, tai ei ehkä tuulesta, mutta ei tunnu olevan mitään selvää syytä sille, miksi veivaa edes ja takas niinkin tärkeän asian kanssa kuin ovis (kun asetus on kuitenkin raskaaksi tulo).:p

Laitoin nyt sitten Ela nimisen laskurin. Siihen sai kirjata aika kattavasti kaikkea. Ja kun olin sanut kaiken mahdollisen kirjattua, kirkui trackeri ovista tälle päivälle, eli ihan kuten itsekkin epäilin.
Koitetaan nyt vielä saada matoa koukkuun.
Kyllä mä jo toki oon pohtinu, että jos ei nappaa tässä kierrossa, voisin tikuttaa oviksen ensi kierrossa ja samalla jos ei tärppi käy, sanon miehelle, että mikä on homman vakavuus aste ensi kiertoon.:LOL:
Vakavuusaste nimittäin nousee tästä keskikäyrältä kattoon ja kun käsky sitten käy minulta, silloin toimitaan.:ROFLMAO::D

Siis ihan sillä, etten mä jaksa kahta kiertoa enempää tämmöstä hakuammuntaa harrastaa, täsmätykitys on paljon järkevämpi vaihtoehto, ei tarvitse ainakaan miettiä mahtoiko ajoitus osua kohdilleen.:X3:

Eli kp14 ja mahdollisesti dpo 0 (eli saan alkaa laskea päiviä millon saa testata ekan hätäsen testin:D)
 
Tulenpa tähänkin pinoon kurkkimaan.
Kauhee on-off vauvakuume. Aikaisemmat lapset ovat jo kouluikäisiä, joten järki sanoo ettei tämän ikäisenä kannattaisi enää uudelleen tähän puuhaan ryhtyä. Eikä moneen vuoteen mitään kuumetta ollutkaan. Sitten..ihan odottamatta se sieltä tupsahti..vaikka luulin lapsiluvun olevan täynnä.
Nyt yk 2 meneillään. Puuhaa hankaloittaa mun vuorotyö ja miehen reissuhommat.
Yk 1 osui touhuilut n. kp 10 ja 14 ja myös myöhemmin. Ovis oli kivuista päätellen kp 12. Kierto oli 27 päivää. Ei tärpännyt.
Nyt on meneillään kp 15. Tallettelut oli kp 8, 12 ja 13. Mutta luulen ettei ovista tullut flunssasta johtuen..tai se on vasta tuloillaan. Ja ukko on reissussa. Harmittaa. Useita päiviä ollut vihlontoja ja nippailuja mol. puolin alavatsaa. Ärsyttävää. Olis kivempi kun ei olis kipuiluja niin ei tarttis miettiä että mitä ne meinaa.. ovis ollut..vai tulossa..vai ei lainkaan. Oviskipu mulla on yleensä tosi tiukka muutaman tunnin kestoltaan. Sitä ei oo nyt ollut.
Miten niin malttamaton..:whistle:
 
@Untuva79 tervetuloa!
Ymmärrän hyvin ton aikatauluongelman. Tosi turhauttavaa.
Meillä minä kyllä oon kuopuksen kanssa kotona vielä, mutta miehellä on kuormittava vuorotyö ja vastaavan asema, joten päivät ja työviikot venyy usein.
Oon koittanut parhaani antaa armoa, mutta jos nyt ei tästä yk2 tärppää, ei mulla hermot kestä tämmöstä säätämistä ja meinaan tosiaan vaan ilmoittaa suoraan päivät jolloin tärppimahis on paras ja sillon tehään taikoja, muuten saa olla olematta taikoja jos herra ei jaksa.:p

Ja mulla kanssa jostain syystä oli viime kierto 27pv. Mutta mulla yleensä päivien lyheneminen tässä vaiheessa vuotta lyhentää kiertoa, keväällä taas yksi tai kaksi kiertoa venyy pidemmäksi kunnes jatkuu normaalisti 29pv mittaisina.

Ja minäkin luulin, että lapsiluku olis ollu kasassa vielä muutama vuosi sitten...kunnes tapasin nykyiseni.:ROFLMAO:
Sitten ajattelin, että 3 lasta on hyvä, no ei..vielä tämä neljäs.:rolleyes:
Tämän jälkeen tosin on pakko riittää, ei neliöt ja kapasiteetti riitä.:D eli sterkkaus kutsuu minua nelosen jälkeen.
 
@Untuva79 tervetuloa!
Ymmärrän hyvin ton aikatauluongelman. Tosi turhauttavaa.
Meillä minä kyllä oon kuopuksen kanssa kotona vielä, mutta miehellä on kuormittava vuorotyö ja vastaavan asema, joten päivät ja työviikot venyy usein.
Oon koittanut parhaani antaa armoa, mutta jos nyt ei tästä yk2 tärppää, ei mulla hermot kestä tämmöstä säätämistä ja meinaan tosiaan vaan ilmoittaa suoraan päivät jolloin tärppimahis on paras ja sillon tehään taikoja, muuten saa olla olematta taikoja jos herra ei jaksa.:p

Ja mulla kanssa jostain syystä oli viime kierto 27pv. Mutta mulla yleensä päivien lyheneminen tässä vaiheessa vuotta lyhentää kiertoa, keväällä taas yksi tai kaksi kiertoa venyy pidemmäksi kunnes jatkuu normaalisti 29pv mittaisina.

Ja minäkin luulin, että lapsiluku olis ollu kasassa vielä muutama vuosi sitten...kunnes tapasin nykyiseni.:ROFLMAO:
Sitten ajattelin, että 3 lasta on hyvä, no ei..vielä tämä neljäs.:rolleyes:
Tämän jälkeen tosin on pakko riittää, ei neliöt ja kapasiteetti riitä.:D eli sterkkaus kutsuu minua nelosen jälkeen.
Mulla on ollut tosi lyhyttä kiertoa. Keskimäärin 25 päivää. Nyt oli siis vähän pidempi. Katotaan mihin asettuu.

Ovista en viitsi tikuttaa siitä syystä, että harmittais sit vielä enemmän jos ukko olis reissussa just ovisplussan aikaan. Kyllä mä yleensä oviksen tunnistan tosiaan kivuista. Mut täs kierrosaa en nyt tiedä, että missä mennään. Ja mä kun niin luulin, että nyt pääsis ihan kunnolla piinaileen ja touhuilut onnistuis oikeeseen aikaan. Äh.

Mulla on neljä lasta jo. Mies kans vaihtunut nyt välissä. Muutaman vuoden päästä luulen, että sterilisaatio kutsuu muakin. Sit alkaa ikää olemaan jo sen verran paljon.
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
@Untuva79 aivan niin sulla oli siis lyhyt normisti.
Toi tikuttelu on kyllä tossa skenaariossa huono.
Itse haluaisin ennemmin varmistaa osaanko oikeasti tulkita, vaikka oviskivut onkin selkeät. En vaan ole satavarma kipuilenko hieman ennen vai vasta kun on irronnut. Toisaalta sillä ei pitäisi olla juurikaan merkitystä ajoituksen suhteen sinänsä.
Nyt tässä kierrossa oli jomotusta kyllä selkeästi jo kypsymisvaiheen loppujaksosta alkaen ja viime yönä yltyi inhottavaksi poltteluksi ja tuntui, että oikea reisilihas olisi ollut käärittynä kuumakääreeseen.o_O
Että toivonmukaan oli oikein muhkea munasolu, kun jäi yöunet sen takia vähän heikoksi.:sleep:
Talletusta oli lauantaina, joten toivonmukaan sieltäkin olisi vetreitä yksilöitä jäljellä.

On tää rasittavaa. Ja se ketutuksen määrä tietty jotain infernaalista varsinkin jos on aatellu kaiken osuneen kivasti kerrankin nappiin ja sitten alkaakin menkat.:confused:

Tuli se ketutus tolla ekalla yrityskierroksellakin, vaikka olin ihan varma että ovis oli paljon aiemmin kuin yleensä. Mies saattoi jopa vähän säikähtää sitä mun mielentilaa ja lähti suoraan pitkän työpäivän jälkeen ostamaan mulle dops keksejä ja punasta maitoa.:whistle::LOL:

Ja tässä kun tätä sadatta romaania kirjotan, mietin ja kattelin kalenterista jo tosiaan millon vois testata ekan höpöhöpö testin.
Noita herkkiä kun on tossa iso läjä.
Aattelin, että vois vaikka ens maanantaina alottaa testifestarit. Erittäin epätodennäköistä ettäkö silloin vielä mitään näkyisi, mutta mä tiedän etten vaan malta olla tekemättä.
Tän takia yleensä en näin ennakkoon tilaa testejä, mutta viime kierron lyhyys yllätti kun olin jo ehtinyt tehdä tilauksen.:barefoot:
 
Toukokuun alusta jätettiin ehkäisy pois ja nyt jännäillään milloin tärppää. Oviksen tunnistan selkeästi. Esikoinen täytti 2 vuotta heinäkuussa ja tuntuu että hirveä kiire olisi jos meinaa pienellä ikäerolla sisaruksen saada. Nämä asiat ei vaan ole omissa käsissä ja masentaa ajatella jos yrittämiseen meneekin vaikka parikin vuotta. Olin jotenkin olettanut että raskautuisin helposti selkeän kierron ja ovuloinnin avulla. Nyt taas ovulaatio käsillä ja pitää yrittää väsymyksestä ja aikaisista aamuista huolimatta saada pikkuveijareita liikkelle odottamaan Plussaonnea kaikille!
 
@Adeleine92
Tärppionnea. Odottamisen odottaminen syö kyllä naista ja kun todennäköisyys on n.22% per kierto onnistua, niin huoh. Esikoisen kanssa meni 7kk ennen kuin onnistui, mutta se oli kuitenkin erilaista, ei ollut sellaista yhtä intensiivistä kuumeilua, jos vertaa näihin esikoisen jälkeisiin yrityksiin. Kakkosen yritys kesti 4kk. Sitten aattelin lapsiluvun olevan täysi. Reilu 5v myöhemmin oli kuitenkin tapahtunut kaikenlaista, ero ja sitten uusi todella onnellinen parisuhde ja kuumeilu nosti pahasti päänsä. Tärppi kävi ekassa tosiyritys kierrossa, sitä ennen oli vain sellaista tulee jos tulee asennetta.
Ja nyt tämä. Ihan raivostuttavan kova vauvakuume ja toka yrityskierto ja homma tuntuu menevän ihan seinille ainakin omassa päässä.
Eikä toisaalta haluaisi, että menee ihan suorittamiseksi, mutta ärsyttää silti että ei ikään kuin tekisi tarpeeksi.

Omanapa

Paha olo. En tiedä tekeekö muilla ovis tätä? Karsea huono olo aina muutaman päivän oviksen aikaan.:sick:
Ja lämmöt tipahti kunnolla nyt. Eli munasolu on irronnut. Että ei muuta kuin piinailemaan ja yli-analysoimaan omaa kroppaa.(y)
 
@viipulainen Kyllä mäkin täällä tunnustelen kroppaa koko ajan. Vaikken ole nyt varma, että oliko ovista ollenkaan. Jos oli, niin lienee ollut viime viikonloppuna (pe-su). Ja miten mulla taas on vapaapäiviä ihan roppakaupalla tässä piinaviikoilla. Ehtii ihan liikaa keskittymään piinailuun. Parempi olisi olla töissä, niin ei ehtisi miettimään turhia.
Testejä ei sentään ole kaapissa ja yritän olla tilaamattakin.
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
Heippa kaikille, uskaltauduin kirjoittamaan tänne avun toivossa. Oma lomaviikko vierähtänyt lukiessa tätä vauvahaavepalstaa, tullut kytättyä enemmän ja vähemmän hulluna omia oireita.. Nyt en malttanut olla tekemättä testiä (ensimmäinen raskaustesti ikinä ja siitä johtuen tuplaantunut epävarmuus tuloksen suhteen). Kuukautisten alkuun n. 5-7 päivää. 21729658_10155747816959507_1166336724_o.jpg

Näettekö te mitään? Tärisyttää, sekavat tunteet. Voiko noin haalea olla ollenkaan positiivinen.
 
Oi ihanaa, kiitos teille vastauksista ja onnitteluista <3 Nyt vaan täytyy toivoa, että plussa vahvistuu, sen enempää ei vielä uskalla. Muiden oireita lukiessa on meinannut pää mennä sekaisin, kun verrannut omiin. Erikoinen oire oli pari pv sitten, että vesi maistui ihan metalliselle. Kesti pari päivää tuo. Sit myös vihlaisuja ollut, mut niitä on tavallisessakin kierrossa. Uutta ollut myös, että illasta lämpö koholla 37-37,4 ja flunssainen/hieman kipeä olo. Luin jostain, että raskaushormoni nousee joka 72 tunti.. hmm pitääköhän paikkansa. Raskauskeijulta tosin tuli jo tilattuna kasa testejä, vielä ei ole saapuneet. Tulee takuulla varmisteltua tätä, niinkuin viipulainen jo varoittelit :whistle:
 
Oi ihanaa, kiitos teille vastauksista ja onnitteluista <3 Nyt vaan täytyy toivoa, että plussa vahvistuu, sen enempää ei vielä uskalla. Muiden oireita lukiessa on meinannut pää mennä sekaisin, kun verrannut omiin. Erikoinen oire oli pari pv sitten, että vesi maistui ihan metalliselle. Kesti pari päivää tuo. Sit myös vihlaisuja ollut, mut niitä on tavallisessakin kierrossa. Uutta ollut myös, että illasta lämpö koholla 37-37,4 ja flunssainen/hieman kipeä olo. Luin jostain, että raskaushormoni nousee joka 72 tunti.. hmm pitääköhän paikkansa. Raskauskeijulta tosin tuli jo tilattuna kasa testejä, vielä ei ole saapuneet. Tulee takuulla varmisteltua tätä, niinkuin viipulainen jo varoittelit :whistle:
Joo pitää paikkansa.
Itse olen haamun saatuani aiemmissa raskauksissa testannut 2vrk välein ja totutusta poiketen illalla, koska jostain syystä aamupissani on laimeampaa, hyvin on jo siinäkin ajassa vahvistunut.

Ja ton raudanmaun muistan kyllä, ei pystynyt juomaan moneen päivään pelkkää vettä mitenkään.:LOL:
Tuuthan laittamaan uusinnoista kuvia kanssa, kiva saada jännäillä ja fiilistellä kun ei itsellä ole vielä aikoihin mitään jännäiltävää.:D
 
Ääh. Tilasin sittenkin testejä. Ei pitänyt. Näin huono itsekuri sitä sitten on.

Joo. Tää odottamisen odottaminen on kamalaa. Vaan ei se senkään jälkeen aina helpota. Keskenmenoja kokeneena tiedän, millainen stressi sit olis jos plussais. Että pysyykö sit kyydissä mukana vauvaksi asti. Huh huh.

En vieläkään keksinyt millä sais ajatukset nyt johonkin muihin asioihin...o_O
 
Ääh. Tilasin sittenkin testejä. Ei pitänyt. Näin huono itsekuri sitä sitten on.

Joo. Tää odottamisen odottaminen on kamalaa. Vaan ei se senkään jälkeen aina helpota. Keskenmenoja kokeneena tiedän, millainen stressi sit olis jos plussais. Että pysyykö sit kyydissä mukana vauvaksi asti. Huh huh.

En vieläkään keksinyt millä sais ajatukset nyt johonkin muihin asioihin...o_O
Mä stressaan keskenmenoa jo nyt..kaikki panikointi alusta asti. Jotenkin tulee sellainen fiilis aina, että kun on jo lapsi/lapsia, niin johan melkeen tilastot huutaa siihen suuntaan, että keskenmeno tai sitten jotain muuta inhottavaa osuu omalle kohdalle.
Ja sitten yritän ajatella heti perään ettei niille voi mitään ja mitä panikointi edes auttaa, mutta niin, mahdotonta olla stressaamattakaan.

Mun pitäis kanssa keksiä nyt muuta. Joka hetki minkä kuopus viihtyy touhuissaan, lasken ja pohdin ja tuumaan. Puunasin kodinkin pojan päikkäriaikaan niin pikkutarkasti kuin pystyin, mutta blääh, ei auta ja olen taas täällä.:oops:
 
Alkaa tuntua, et stressin määrä ois aika vakio, mut kohde vaan muuttuu. Ensin stressataan raskautumista, sit keskenmenoja, sit muita ongelmia raskaudessa, synnytystä, kätkytkuolemia ja vastasyntynyttä, pientä lasta yms. Loppuuko se koskaan? Ei varmaan :)

Voimia piinapäiviin kaikille niille joilla ne on nyt menossa.
Mä oottelen täällä, et kuukautiset alkais ( piti alkaa eilen ja joo testannu oon, negaa näyttää) ja pääsis taas tylsistelemaan alkukiertoon.
 
Joo stressin määrä on aika vakio.:D

Mua rasittaa. En oo enään yhtään varma siitä, että ovis olis ollu maanantaina. Kn on edelleen ylhäällä ja ihan pehmeä muunmuassa, eilen oli rakkautta ja tuntui kuin kohtu kinnaisi vastaan.(n)
Sama kiristävä tunne oli kuopuksen tärppikierrossa ovulaatio päivänä. :cautious:
Noh, oli millon oli, sittenhän kun kuukautiset taas pärähtää päälle, niin voin laskea oviksen. Miten niin luotto matalalla tärpistä?:D Tää vaan on outoa, kun ovisoireet olleet jo niin pitkään päällä. Aloin myös miettiä onko munasolu lopulta edes irronnutkaan.:eek:
Joku flunssakin kai pyrkii päälle. Viikko sitten täällä sairasti miesväki, joten ei olisi mikään yllätys. Kurkku siis hieman kipeä ollut nyt pari päivää. Ei hirveesti innostaisi mikään sairastelu nyt.

Mutta joo..maanantaista jos nyt lasken itsepäisesti, olis dpo3 ja kp17. Sen mukaan miten ovis nyt on oikeasti ollut, on kierto jotain 28-30 välillä. Että piinaa riittää jaettavaksi asti.:sleep:
 
Täällä kp 18/27 meneillään. Flunssa vaivaa yhä, on pitkä tauti. Muuten ei mitään tietoo missä mennään. Ovis ollu ehkä siellä jossain kp 10-13 välillä tai sitten ei ollu ollenkaan.

Mol. puolin "nivusissa" nippailee välillä. Nyt alkoi vähäsen valkovuotoo tulemaan. Siinäpä ne. Eipä mikään raskautunut olo ole.
 
Mulla särkeny/poltellut/jomotellut yms.nyt muutaman tunnin vasemmalle mutta kohtuun. Luulotautisuutta luultavasti.
Vaan mun flunssaolot katosi ja samaten kurkkukipu, oikeastaan samaan häkään kun noi kovemmat jomotukset alkoi. Aiemmin päivällä oli vielä kaulalla turvoksissa rauhanen, nyt ei sitäkään enään ole.
Että tere, kroppani on sekoamassa.(y)
 

Yhteistyössä