Toiveena vauva 2017-2018

21.1.18

Nimi | kiertopäivät | yrityskierto
Viipulainen........1/28......yk7
Nadine88...........11/28-34.......yk4
Möörtsi...............11/25............yk3
Tänttähäärää.....11/23-29.....ya 10/16
Viii......................44/29-33.....yk3
Nelliida...............15/28-30.......yk7
Fritang...............26/23-27.....yk11 (km yk2 & yk4)
Pocahontas-.......26/24-34....yk11
Vuuti...................5/28-32....yk10 (km yk7)
Salty.....................35/30-33...yk1
Sonde...................32/26-30....ya syksy -17-
lilia88...................22/27-31...yk 1
Pikkutakkutukka...8/29-33....yk6 (km 6/17)
Nasunen87...........7/28........yk 2
Ksennonen...........13/XX..........ykX
Ahmis...................12/25-28.....yk2
Haaveilija_93........11/27...........yk 2
VauvaHaaveilija89.22/29...........yk1
Keijupölyä..............13/18-23..........yk2
Embell...................40/21-35........yk 3

Piinailijat:
Fritang.....................dpo14
VauvaHaaveilija89...dpo7
lilia88.......................dpo6

Plussanneet:
Joulukuu 2017: Kiira29 (yk5)
Tammikuu 2018: Jasuuu (yk2)
 
Onnea kaikille tässä välissä plussanneille ja tsemppiä piinailijoille! Kiitos myös kaikille jotka jakoivat kokemusta siitä, miten "pää on kestänyt" tämän projektin :) Itsellä kun on ensimmäinen vakava yritys meneillään, ja meinaa pää pehmetä tähän touhuun jo heti alussa, kun ikää on jo 37 ja pelottaa, että olen liian myöhään liikenteessä.

Mutta tämän hetken tilanne: kp 19, CB:n kaksoishormonidigitesti vilkuttanut korkeaa hedelmällisyyttä jo 7 päivää, mutta ei vielä maksimaalisen hedelmällisyyden hymynaamaa eli ovulaatiota. Aion testata taas illalla, josko pysyvä hymynaama ilmaantuisi ruutuun.

Jännittää myös, onko minulla liian myöhäinen ovulaatio tai luteaalivaihe suhteessa kierron pituuteen. Laskin eilen huvikseni kaikki muutaman vuoden varrella keräämäni kiertotiedot, ja sain kuukautisten keskimääräiseksi pituudeksi 6 päivää ja kierron keskimääräiseksi pituudeksi 25 päivää. Kiertoni pituus heittelee ihan tajuttomasti, se voi olla kaikkea 19 ja 34 päivän väliltä.

Sain tosiaan jo kesällä terolut-kuurin kuudeksi kuukaudeksi juuri kuukautisten säännöllistämiseksi, mutta en muistanut syödä sitä. Silloin myös katsottiin kaikki ultralla ja kaikki näytti normaalilta. Ajattelin kuitenkin mennä jo tämän kierron lopulla uudestaan lääkäriin tekemään parit testit joita hän ehdotti viimeksi sekä kyselemään lisää. En halua jättää mitään sattuman varaan tässä vaiheessa.

Tsempit vielä kerran kaikille! Ja ai niin, miten pääsen listalle mukaan? Tosiaan yrityskiertoni on 2.
 
Ja mullapa vaihtu kp1.
Hyvä näin, vaikka hämmentävää. Joko tässä on käyny niin että vattutee tai muu juttu lyhensi luteaalivaiheen 14 päivään tai sit ovisplussasta huolimatta ovis ollu päivän aikasemmin. o_O
Aloin kyl miettii tota oviksen ajankohtaaki kun noita listoja ja käyriä oon tänään katellu. Ei olis siis mikään mahdottomuus sekään että LH piikki kun tulee niin se ovis tapahtuu aivan juuri sillon eikä 12h päästä. Eli jos mun ovistuntemukset onkin sitä kun munasolu on jo irronnu ja sitä nestettä vaan kertyy kudoksiin sen takia, eikä siis niin että se voimistuva kipuaalto olis itse ovulaatio. Sitä painettahan mulla on jo ennen sitä ja nykimistä, että jos noi onki mun oikeet ovistuntemukset ja ne muut vaan jälkimaininkeja. :D
Noh, oli miten vaan niin nyt vaan tiiviimpi talletus määrä ENNEN ovisplussaa.
Ja nyt en juo greippimehua, tulee jo korvista ulos.:LOL: Sen sijaan aattelin et vois kokeilla Preeseed voidetta.:p

*lisäys
Laskin kierron keskiarvon nyt uudelleen. Nyt on useempi kierto ollu lyhyempi kuin 31vrk niin tuli keskiarvoksi 28pv ni mennään sillä..vaikka se edelleenkin riippuu täysin siitä millä kiertopäivällä se ovis tapahtuu. Säännöllinen silti kun ei vaihteluväli ylitä mitenkään 5vrk rajaa.
 
Jee, kiva kun oot täällä @viipulainen! Ja hyvä kun saitte juteltua. Toivotaan, että tärppää ennen takarajaa!

@tänttähäärää, minullakin oli jostain syystä viime kierrossa kp 8 seksin jälkeisenä aamuna verta alkkareissa ja samoin olikohan kp 14. Jos tässäkin kierrossa tulee epämääräisiä välivuotoja, niin ehkä otan sitten yhteyttä jonnekin, kun ennen ei oo ollu.
Meinasin kans nyt kirjata nuo vuodotkin ylös. Ja jos alkaa oleen enemmän niin pitää kyllä sit selvittää että miksi näin.
Viimeksi tuhrut ennen menkkoja niin löyty papasta poikkeavuutta ja nyt pelkään samaa kun ei tällästä oo aikasemmin ollut.
Toisaalta kun meillä on tuo yks asento minkäjälkeen tulee ylensä ni voi johtua siitäkin

Tervetuloa uusille

Ja @viipulainen voima halitus
 
21.1.18

Nimi | kiertopäivät | yrityskierto
Viipulainen........1/28......yk7
Nadine88...........11/28-34.......yk4
Möörtsi...............11/25............yk3
Tänttähäärää.....11/23-29.....ya 10/16
Viii......................44/29-33.....yk3
Nelliida...............15/28-30.......yk7
Fritang...............26/23-27.....yk11 (km yk2 & yk4)
Pocahontas-.......26/24-34....yk11
Vuuti...................5/28-32....yk10 (km yk7)
Salty.....................35/30-33...yk1
Sonde...................32/26-30....ya syksy -17-
lilia88...................22/27-31...yk 1
Pikkutakkutukka...8/29-33....yk6 (km 6/17)
Nasunen87...........7/28........yk 2
Ksennonen...........13/XX..........ykX
Ahmis...................12/25-28.....yk2
Haaveilija_93........11/27...........yk 2
VauvaHaaveilija89.22/29...........yk1
Keijupölyä..............13/18-23..........yk2
Embell...................40/21-35........yk 3
kissaliikeri.............19/19-34........yk2

Piinailijat:
Fritang.....................dpo14
VauvaHaaveilija89...dpo7
lilia88.......................dpo6

Plussanneet:
Joulukuu 2017: Kiira29 (yk5)
Tammikuu 2018: Jasuuu (yk2)
 
Ai niin joo. Vattuteestä havaintoa.
Tasoitti selkeästi PMS oireita ja nyt vuoto alkoi kerralla normaalina eikä kamalana tsunamina. Ei ole särkenyt päätä eikä ole kramppeja nimeksikään.(y) eikä oo muuten finnejäkään tullu, mutta ehkä se johtuu siitä että ei ollu pms oireita joten en oo myöskään vetäny sitä 5 levyä suklaata ym.muuta herkkuja.:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Embell
@viii ja @ahmis , kiitos kokemuksista, ja erityusesti onnea viii! :love:

Testi nega. Muuten asia ois mielestäni selvä et kierto pidentyy flunssan takia, mutta kun ne menkkaoireet oli just sillon ku pitikin ja loppui ku seinään. Tää häiritsee. Mulla ei siis ihan mitään oiretta oo nyt ollut. Ei menkka tai raskaus tuntemuksia. Mulla kysta leikattu ja endo todettu, sekin nyt siis oireeton. Tosi outoa, melkeen pelottaa. Lämmöt hieman tipahti (36.5), kun tuli oiretta, mutta sitten taas nousi takaisin (36.8 ).

Testissä näkyi jälkikäteen (kuivana) punaista siellä sivussa, ikäänkuin pisteenä, mutta itse viivan paikalla ei mitään. Pregcheck käytössä. Huomenna uusiks.
 
  • Tykkää
Reactions: viii
Kiitos paljon kaikille onnitteluista! :love:

@vuuti Pudotin painoa syömällä vähemmän kuin ennen. Silleen silmämääräisesti vähemmän, en oo laskenut kaloreita. Ja leivän syömisen oon jättänyt tosi vähälle. Tunnesyöminen on itelle ollut se heikko kohta, mutta siitä harjoittelen pois. Tulee kyllä kevyempi olo heti kun saa vähän ylimääräistä pois. :)

@ahmis Tuun kyllä jatkossakin höpöttelemään keventäjä- ryhmään!:LOL:

@Nadine88 kyllä meillä taisi peitto heilua aika tasaisesti, ainakin siitä alkukierrosta. Loppukierrossa ei taidettu olla enää yhtä aktiivisia, mutta hyvä säkä että osui kaikki kuitenkin kohdilleen, kun oviksesta ei ollut tietoakaan. :D
Ei ihan plussattu sun kanssa samaan aikaan, mutta toivottavasti sulla tulis plussa sitten seuraavasta kierrosta. (y)

Paljon plussatuulia kaikille! Toivottavasti nyt kevään aikana tulee oikein kunnon plussa-aalto. ;) :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Antaako nuo mamin testit viivanpaikkoja? Tein testin, koska menkkakivut kovenee ja tissit kihelmöi urakalla. Kuukautisvuoto kesti 10päivää, joten tiedä häntä jos ovu ois tapahtunut siinä heti jälkeen ja se mennyt multa ohi.
Ihan kuin testissä näkyisi jotain, mutta tulkitsen sen viivanpaikaksi.
http://aijaa.com/ArYLpz
En tiedä näkyykö se viivanpaikka kuvassa, todennäköisesti ei. :whistle::whistle::ROFLMAO:
 
@viii Onnittelut plussasta! :love:

Miten se vattutee oikein vaikuttaa? Tai ehkä pikemminkin mihin?

Entä mites ovistestit loppukierrosta? Oon ollut todella paleleva nyt pari päivää, siis ihan peiton alla tärissyt. :unsure: Tänään alkoi jäätävät alavatsanippailut ja painontunne. Pitäisi olla dpo 6 (tuntemusten/limojen mukaan, testilä en saanut ovista kiinni), mutta jostain syystä teki mieli testata ovistestillä hetki sitten ja tässä tulos:

http://aijaa.com/BimNUx

Voiko tosta nyt päätellä mitään, vai voisko ovis ollakin vasta nyt? Menossa siis kp 22/27-31 :cautious:(n)
 
@viii onnea! :barefoot:

@Nadine88 itsellä on tuntunut vuosia pahalta kun kuulee että joku on raskaana. Suurin syy oli se että vauvakuumeilin yksin noin kuusi vuotta ja tuntui super pahalta jos jonkun muun mies oli jo valmis perheen lisäykseen. Nyt tuntuu pahalta kun ei tiedä koska tärppää. Tulee hiottua turhia suunnitelmia kuinka loppu kesästä ei voi enää lentää kun on niin ja niin monta viikkoa jo raskaana. Olen siis nyt jo varma ettei tästä kierrosta tärppää mutta silti kokoajan mietin tulevaisuutta vauvamahan kanssa :cautious: Koska pääsisin kertomaan anopille ja koska töissä yms :( Halu saada jälkikasvua on niin kova etten haluaisi odottaa yhtään kun tuntuu että on odottanut jo vuosia. Pahimmillaan itkin miehelle kun oli niin kova vauvakuume...

Nyt en vielä itke mutta ei näiden päivien nimi ole kyllä turhaan piinapäivät. Nyt dpo8... Tätiä odotan saapuvaksi lauantaina.
 
  • Tykkää
Reactions: viii
Onnea paljon @viii :love:

@viipulainen Harmi että yritykselle tuli takaraja, lähetän sinne plussatuulia ettei tarvitse kokonaan vauvahaaveita haudata. :) Muakin kiinnostelisi vähän tuo preseed kun on niin kuivaa letrojen kanssa. Mutta on kyllä vähän hintavaa kamaa :(

@lilia88 Joo ei pitäisi ovistestien näyttää noilla päivillä tuolta. Ovistestit kyllä reagoi myös raskauteen, mutta sanoisin että dpo:t on siihenkin liian aikaiset. Eli joko sulla on tulossa ovis nyt tai sitten se on ollut tosi aikaisin ja olet jo raskaana. Tee raskaustesti? :)

@kissaliikeri Aika paljon tosiaan sulla heittelee. Tiedätkö luteaalivaiheen pituutta?

Täällä oli kiireinen viikonloppu, tänne taisi tulla lunta viime viikolla ja ensi viikolla se sulaa taas pois, joten piti oikein urakalla nauttia talvesta :LOL: Testin tein viimeksi tänään ja ihan nega oli. Luget lopetin dpo12 ja pahoinvointi ynnä muut raskausoireet lähtivät seuraavana päivänä. :whistle: Ensi kierrossa sitten vähän enemmän jäitä hatussa niiden oireiden kanssa.

Menkkoja odottelen huomiseksi. Vinguin miehelle tosin tänään että missä ne oikein ovat, ja mies kysyi että eikös niiden huomenna pitänyt alkaa. Siis _herrajumala_ mies muistaa koska menkkojen pitäisi alkaa?! Mitä on tämä? Yleensä se on kierrosta niin pihalla että kysyy dpo7 että "koska on ne hedelmälliset päivät" :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
@viii Onnittelut plussasta! :love:

Miten se vattutee oikein vaikuttaa? Tai ehkä pikemminkin mihin?

Entä mites ovistestit loppukierrosta? Oon ollut todella paleleva nyt pari päivää, siis ihan peiton alla tärissyt. :unsure: Tänään alkoi jäätävät alavatsanippailut ja painontunne. Pitäisi olla dpo 6 (tuntemusten/limojen mukaan, testilä en saanut ovista kiinni), mutta jostain syystä teki mieli testata ovistestillä hetki sitten ja tässä tulos:

http://aijaa.com/BimNUx

Voiko tosta nyt päätellä mitään, vai voisko ovis ollakin vasta nyt? Menossa siis kp 22/27-31 :cautious:(n)
mä melkeen väittäisin ovista. Noin selkeä piikki tulee oviksen tullessa tai jos oot raskaana. Toki voi olla että oot ovuloinu ihan alkupuolella kiertoa ja oot raskaana, että ehkä koklaisin r-testillä myös. Mut hyödyntäkää kaiken varalta.:D

Vattuteestä kysyit kanssa.
Se stimuloi kohtua ja lantion alueen verenkiertoa. Tasaa myös kiertoa.
Kohtu kun on yksi lihaskimppu, niin vadelmanlehtitee parantaa verenkiertoa lantion alueella. Parantunut verenkierto taasen parantaa kohdun limakalvon laatua (veri kiertää paremmin ja kuljettaa ravintoaineita) ja myös helpottaa kuukautisoireita kun veri kiertää paremmin ja kuljettaa happea, jolloin supisteleva kohtu ei kramppaa kipeästi.
Raskauden 1 ja 2 kolmanneksen aikana ei suositella käytettäväksi koska se voi lisätä supistusherkkyyttä, mutta viimeisen 4-6vk (rv36-42)aikana nautittuna voi nauttia jolloin ehtii vahvistaa kohtua synnytystä varten. Taasen siis sama vaikutus, eli hyvä verenkierto lantion alueella, jolloin synnytys supistuksien aikana verenkierto on jo ennestään hyvä teen avituksella ja kohdun lihakset saa happipitoista verta ja supistuksissa on voimaa ja kohtu jaksaa paremmin koko puserruksen läpi.(y) Tän lisäksi suosittelen lämpimästi harjoittelemaan rentoutus- ja hengitysharjoitukset.:love:
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Onnea paljon @viii :love:

@viipulainen Harmi että yritykselle tuli takaraja, lähetän sinne plussatuulia ettei tarvitse kokonaan vauvahaaveita haudata. :) Muakin kiinnostelisi vähän tuo preseed kun on niin kuivaa letrojen kanssa. Mutta on kyllä vähän hintavaa kamaa :(

@lilia88 Joo ei pitäisi ovistestien näyttää noilla päivillä tuolta. Ovistestit kyllä reagoi myös raskauteen, mutta sanoisin että dpo:t on siihenkin liian aikaiset. Eli joko sulla on tulossa ovis nyt tai sitten se on ollut tosi aikaisin ja olet jo raskaana. Tee raskaustesti? :)

@kissaliikeri Aika paljon tosiaan sulla heittelee. Tiedätkö luteaalivaiheen pituutta?

Täällä oli kiireinen viikonloppu, tänne taisi tulla lunta viime viikolla ja ensi viikolla se sulaa taas pois, joten piti oikein urakalla nauttia talvesta :LOL: Testin tein viimeksi tänään ja ihan nega oli. Luget lopetin dpo12 ja pahoinvointi ynnä muut raskausoireet lähtivät seuraavana päivänä. :whistle: Ensi kierrossa sitten vähän enemmän jäitä hatussa niiden oireiden kanssa.

Menkkoja odottelen huomiseksi. Vinguin miehelle tosin tänään että missä ne oikein ovat, ja mies kysyi että eikös niiden huomenna pitänyt alkaa. Siis _herrajumala_ mies muistaa koska menkkojen pitäisi alkaa?! Mitä on tämä? Yleensä se on kierrosta niin pihalla että kysyy dpo7 että "koska on ne hedelmälliset päivät" :ROFLMAO::ROFLMAO:
Mä tilasin nyt samalla ku laitoin kasan ovistestejä tilaukseen raskauskeijulta. Katotaan nyt, on sen verran paljon maailman laajuisesti hehkutettua tököttiä, että pakko kokeilla ja pettyä.:ROFLMAO::ROFLMAO:

Ja pojot miehelles muistamisesta:giggle:(y)
Mies kanssa tossa vikisi kun puhuin ovisviikosta ja sen tärkeydestä "ku en minä tiedä millon se on". No mut mä tiedän!!:LOL:
Ja sit sanoin että mä kyllä kerron millon duunaillaan ja se ovistikku sit kertoo millon ei ees kuoleman uhka oo tarpeeksi hyvä peruste olla kuksimatta.:D
Kai se sit menee mun pillin tahdissa.:LOL:
Vähän kyl jännättää miten tällä kertaa toi ovis tulee. Tähän asti vasen ollu hitaampi ja nyt menneessä kierrossa oli vasen mutta kp13 tais tulla jo silti. Nyt ois oikeen vuoro ellei rytmi muutu ja toissa kierrossa se ovis tuli jo kp11.:X3: Et ei taas montaa päivää menkoista ehi säätää jos näin käy taas. Ja osuis keskelle arkea, miehen iltavuoroviikolle.:ROFLMAO::ROFLMAO: Nauran jo sisäisesti miehen tuskaa kun se joutuu arpomaan ollakko jo aamusta toiminnan mies ennen töitä, vai ottaakko riski ja hoitaa miehen työt väsyneenä töiden jälkeen. :p:D
Huomaaks että ei heru kauheesti myötätuntoa? Sen verran kuitenki pms piru nostaa päätään, että katson tän olevan oikeus ja kohtuus koska mä kärsin menkat joka kuukaus.:D
 
Joo välillä kyllä kiehuu kun mies valittaa ettei jaksa ja hirveät paineet ja diipadaa... Itse on kärsinyt keskenmenot, tyhjennyksen, kaavinnan, kymmenet lääkärit, ultrat, menkat, lääkkeet. Ja mies, sniff, joutuu panemaan. Miten se selviää :cry: :ROFLMAO: (Ollaan kyllä alustavasti sovittu että mies jäisi vauvan kanssa kotiin, joten ehkä se vähän korvaa tätä kaikkea :D)
 
Haha ihanat keskustelut teillä @viipulainen ! Ihanaa että sait miehen kunnolla mukaan :love:. Nyt kovasti tärppionnea ja pikaisesti!

Meillä juuri tänään mies lupautui hoitamaan hommat futisottelun puoliajalla . Totesi vaan että ei näissä vauvantekohommissa paljon romantiikka kuki :ROFLMAO:. Ja kehtas vielä vedota siihen et naisen orgasmi edesauttaa poikasiittiöitä (meillä aiis tyttötoive), aika kettu :ROFLMAO::ROFLMAO:. Ja näinhän se kyllä on kun olen väsyneen rassun pakottanut sekstailemaan viimeiset 3 iltaa niin ei enää vaikuta olevan kauheen innoissaan jostain kumman syystä (n). Mutta hän on nyt tehtävänsä hoitanut, nyt vaan kaikki peukut pystyyn että ovis tulisi huomenna tai tiistaina kuten pitäisi niin olis kaikki oikeat kamat oikeas paikas oikeaan aikaan <3!

Kyllåhän tuo @viii ihan oikea plussa jo on, wau!

@kissaliikeri lle onnistunutta oviksen metsästystä!

@lilia88 ja @VauvaHaaveilija89 lle antoisia piinapäiviä! Minäkin toivon pääseväni pian piinailijoiden joukkoon :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: viii ja viipulainen
Joo välillä kyllä kiehuu kun mies valittaa ettei jaksa ja hirveät paineet ja diipadaa... Itse on kärsinyt keskenmenot, tyhjennyksen, kaavinnan, kymmenet lääkärit, ultrat, menkat, lääkkeet. Ja mies, sniff, joutuu panemaan. Miten se selviää :cry: :ROFLMAO: (Ollaan kyllä alustavasti sovittu että mies jäisi vauvan kanssa kotiin, joten ehkä se vähän korvaa tätä kaikkea :D)
Nii saathana, ollaan me kyllä kohtuutonta sakkia, kaiken he kärsii tämän projektin tähden. Loppuuko tämä kyynelten virta koskaan, raskaan taakan ovat kyllä kantaakseen saaneet.:cry::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Tukehdun ihan just näihin ruissipseihin.:LOL:

Ja hei joo, onnea oviksen metsästäjille ja piinailijoille ja sinne ihan just kohta siirtyville.(y) Mä otan tän ajan siestan kannalta vaikka, koska 7pv päästä pitää alottaa taas tikuttelu.;)
 

Yhteistyössä