Toiveena vauva 2017-2018

E240740F-C96A-493B-9F50-712AAE775A82.jpeg Mä en @vuuti osaa sanoa, sen verran kujalla oon omista tuntemuksistani koska suolisto on mulla niin herkkä että siellä tapahtuu koko ajan kaikkea. Tästä myös gynekologi mulle kerran puhui että suolisto ja munasarjat on niin lähellä toisiaan että tuntemuksia voi olla aika mahdotonta erotella. Mutta harjaantuneemmat varmaan osaa auttaa!

Mitä sanotte ovistestailijat että riittääkö edelleen 1x/pvä testit? Flo ennustaa ovista lauantaille eli kp21. Nytkin tosin ihme kipuilua alavatsalla. Ihan ku menkat... söin kyllä äsken myös melkein puoli levyä suklaata mikä saattaa tuntua :whistle:

Ainiin ja @Laurajy täällä kaikki sormet ja varpaat pystyssä sun viivojen puolesta!! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Laurajy
Oi, huippua @Laurajy, jospa se siitä vahvistuisi!

Hei, vääntäkääpä nyt ratapölkystä, että mitä eri vaiheita tuohon ovikseen kvuuluu ja mitkä niistä voi tuottaa kipua ja kauanko ehkä voi mennä vaiheesta toiseen? Mulla siis itsellä vatsassa juili kp 11 ja kp 12 aamupäivän, testi ei ollu positiivinen ja rupes sitten haalistumaan niin lopetin testailun siihen. Ja ajattelin, että nuo kivut olis kuitenkin ollut ovis. MUTTA heräsin viime yönä (kp 13-14 välissä) ihan helkkarin kipeään vihlaisuun oikealla alamahalla. En vaihtanut silloin asentoa tai tehnyt muutakaan äkkiliikettä josta ois voinu johtua (tai en tiiä, minähän nukuin, mutta vatsallani olin kun havahduin ja yleensä aina vatsallani nukuin). Oliko se siis kuitenkin munasolun irtoaminen? Oliko siinä vaiheessa vielä minkä verran aikaa petipuuhiin ryhtymisille? Nämä asiat ei näköjään mene ihan kerralla tai kahdella perille.
Yksilöllistä lienee mitä oireita tulee ja myös mitä osaa huomata ja liittää yksiin oviksen tulon kanssa.
Mulla selkein lähestymisen merkki on limat sekä se toispuolinen painejuilinta toispuolisesti (paitsi näköjään ei tässä kierrossa ku molemmat juilii). Sit toki kasvavat halut. Ovisplussa päivänä kohdun napukka liki sulaa pois, eli avautuu ja pehmenee niin ettei sitä juuri tunne (yleensä putkimainen) sekä limat valtoimenaan ja kasvavaa jomotusta ovuloivalta puolelta. Ovispäivänä huomiota herättää oikeastaan vaan se oviskipu joka mulla tuntuu vihlontana toispuolisesti ja se kipu heijastuu toosaan, alaselkään ja nivuseen sekä reisilihakseen. Ja toki lämpödippi nähtävissä. Kestää muutaman tunnin se kipu ja häviää. Seuraavana päivänä limat on poissa, lämpö noussut ainakin 0,3C ja kohdunnapukka alkaa kiinteytyä ja sulkeutuu sen päivän aikana. Himot katoaa myös oviksen tapahduttua.
Munasolu pysyy hedelmöittymiskykyisenä 12-24h, mutta tosta kannattaa vähentää siittiöiden minimi loppukypsymisaika n. 7h minkä tarviivat että pystyvät hedelmöittämään munasolun. Sen takia moni laskuri antaa ovispäivälle pienemmän onnistumis prosentin kuin päivää ennen ovista.:)

Ja mulla tulee dpo2 tai 3 (vaihtelee) tosi kovat jomotukset alavatsaan, mutta se tuntuu kyllä enemmän häpyluun yläpuolella ja säteilee pahasti toosaan. Oon todennu että mulla sen on pakko johtua kohdunsuun sulkeutumisesta loppuun sekä nopeasta kohdunnapukan kovettumisesta (muuttuu tosi radikaalisti se kiinteys yhdessä päivässä noihin aikoihin).

Tämmönen analyysi joka on aika pitkälti oman kroppani toimimiseen pohjautuva, joten ei oo autuasta faktaa joka pätee jokaiseen.:D
 
  • Tykkää
Reactions: vuuti
katso liitettä 2793 Mä en @vuuti osaa sanoa, sen verran kujalla oon omista tuntemuksistani koska suolisto on mulla niin herkkä että siellä tapahtuu koko ajan kaikkea. Tästä myös gynekologi mulle kerran puhui että suolisto ja munasarjat on niin lähellä toisiaan että tuntemuksia voi olla aika mahdotonta erotella. Mutta harjaantuneemmat varmaan osaa auttaa!

Mitä sanotte ovistestailijat että riittääkö edelleen 1x/pvä testit? Flo ennustaa ovista lauantaille eli kp21. Nytkin tosin ihme kipuilua alavatsalla. Ihan ku menkat... söin kyllä äsken myös melkein puoli levyä suklaata mikä saattaa tuntua :whistle:

Ainiin ja @Laurajy täällä kaikki sormet ja varpaat pystyssä sun viivojen puolesta!! (y)
Kattoisin miten vahva huominen eka on. Mutta ite alan tekemään tossa 3-4vrk ennen oletettua ovista sen 2x päivässä koska tiedän että mulla se voi eskaloitua ihan tunneissa plussaksi tommosesta mikä sulla on alimpana.:D
Eli jos on tuosta tummunut huomenna, tekisin itse toisen alkuillasta.:)
 


Juu ei täälläkään vielä tullut plussaa! Huh :oops: Mutta ei varmaan kyllä kaukana enää ole, ellei ole joku korkean LH-tason kierto :D Ylhäältä siis aamu, iltapäivä, ilta. Jännää nähdä mitä huominen testi sanoo.

@vuuti Mulla pahimmillaan oviskivut ovat kestäneet n. viikon. 4-5 päivää ennen ovista ja kolmisen päivää jälkeen. Itselläni nämä kivut ovat kyllä pahentuneet iän myötä, parikymppisenä tunsin pelkän irtoamisen. Irtoaminen on nimenomaan aika kovaa kipua, ehkä vähän repäisevä tunne? Ja tärinäkipu liittyy mulla ovikseen myös. Munasolun kasvuun liittyvät kivut ovat sellaista tasaista jomotusta... Noista jälkimainingeista en tiedä mitä ovat, kun itselläni ne tuntuvat kyllä siinä munasarjassa joka ovuloi. Nämä on niin yksilöllisiä, että hankala sanoa olisiko sulla kuitenkin ollut ovis vasta nyt. :)

Ja tuohon hedelmällisyyteen per päivä löytyy tällainen käppyrä:
 
Kiitos @pikkutakkutukka, @viipulainen ja @Fritang vastauksista! Koska se kipu oli viime yönä viiltävä ja repäisevä, niin elän siinä uskossa että tänään on dpo 0. Enteilisi 28 päivän kiertoa ja sitä on eniten ollut. Talletukset tehty tänään ja lauantaina, joten ei ihan paras mahdollinen, mutta jospa riittäis. Eilen olin niin kiukkuinen ukolle, että vaikka tiesin että pitäis toimia, niin ei pystyny.

Ainiin, on jäänyt kertomatta. Otin kuvaa ovistesteistä tänne ja mies näki sen. Ihmetteli suuresti, että ketä varten otan kuvaa, kelle aion lähettää. Vastasin, että yhteen keskusteluryhmään, siellä jaetaan kaikkea tämmöstä ja saa neuvoja ja apua. Miehen ilme oli näkemisen arvoinen ja jatkoi: ei saatana, ja omalla nimelläskö sinä siellä kirjoitat?! :p:LOL:
 
Kiitos tsempeistä! Ehk miä en vielä heitä kirvestä kaivoon vaikka oireetonta muuten onkin, oikeastaan ainoa oireena tuo pissafiilis, muuten tosi neutraalit fiilikset (n). Mutta toivottavasti plussa on silti mahdollinen :)!

Innolla ootan @Möörtsi n testii huomen :love:. Ja eiköhän teil o @vuuti talletukset ihan kohdallaan!

Minäkään en muuten miehelle mistään haamuista kertoisi, pitäis mua ihan hulluna :LOL:. Eikä se toki vääräs oliskaan :ROFLMAO:. Mut tääl onneks saa olla just niin hullu kun haluu :LOL::love:!

Minä ottaisin @Laurajy varman yhden rai kaksi siideriä jos maistuisi, koska en kyl haluis epäilyksiä herättää jos ei sit ookaan tosi kyseessä. Oon muutenkin vähän sellaista koulukuntaa että en nyt toki mitään perseitä vetäisi mut en myöskään jaksa uskoa että sillä voi sikiölle haittaa tehdä kun elelee vielä tuossa vaiheessa omassa ruskuaispussissaan eikä ole yhdistynyt äidin verenkiertoon. Mutta toki jokainen tekee niinkun itsestä hyvälle tuntuu. Mut mäkin oon niin monelle näistä meidän vauvahaaveista huudellut et jos nyt yhtäkkiä olisin ihan tipattomal ni heti kyl epäilykset heräis :barefoot:. Varmaan yrittäisin kuitenkin sen verta salailla et haluaisin edes varhaisultras käydä ennenku kylil alkavat puhumaan.
 
Kiitos tsempeistä! Ehk miä en vielä heitä kirvestä kaivoon vaikka oireetonta muuten onkin, oikeastaan ainoa oireena tuo pissafiilis, muuten tosi neutraalit fiilikset (n). Mutta toivottavasti plussa on silti mahdollinen :)!

Innolla ootan @Möörtsi n testii huomen :love:. Ja eiköhän teil o @vuuti talletukset ihan kohdallaan!

Minäkään en muuten miehelle mistään haamuista kertoisi, pitäis mua ihan hulluna :LOL:. Eikä se toki vääräs oliskaan :ROFLMAO:. Mut tääl onneks saa olla just niin hullu kun haluu :LOL::love:!

Minä ottaisin @Laurajy varman yhden rai kaksi siideriä jos maistuisi, koska en kyl haluis epäilyksiä herättää jos ei sit ookaan tosi kyseessä. Oon muutenkin vähän sellaista koulukuntaa että en nyt toki mitään perseitä vetäisi mut en myöskään jaksa uskoa että sillä voi sikiölle haittaa tehdä kun elelee vielä tuossa vaiheessa omassa ruskuaispussissaan eikä ole yhdistynyt äidin verenkiertoon. Mutta toki jokainen tekee niinkun itsestä hyvälle tuntuu. Mut mäkin oon niin monelle näistä meidän vauvahaaveista huudellut et jos nyt yhtäkkiä olisin ihan tipattomal ni heti kyl epäilykset heräis :barefoot:. Varmaan yrittäisin kuitenkin sen verta salailla et haluaisin edes varhaisultras käydä ennenku kylil alkavat puhumaan.
Mie en siis yleensäkään juo joten en en herätä epäilyksiä jos sanon et tahdonkin juhlia selvinpäin :) kaikki pistää sen ton avanteen piikkiin todennäköisesti :)
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Mie en siis yleensäkään juo joten en en herätä epäilyksiä jos sanon et tahdonkin juhlia selvinpäin :) kaikki pistää sen ton avanteen piikkiin todennäköisesti :)
No sit joo toki! Toinen toki hyvä keino on olla autolla, mut meilläkin on viikonloppuna tulossa yhdet bileet joissa ei kuskeja tarvita, niin en oikein tiiä millä strategialla menis jos sieltä nyt torstaina joku haamu ilmestyy (n). Mutta luultavasti ainakin vähän viiniä maistan muodon vuoksi. Eikö sitä aiemmin ihan otettu niitä punkkukuureja piinapäivinä, niin menkööt sellaisesta kun ei ois tuos vaihees ees menkat viel myöhäs :ROFLMAO:. Loppukuusta ei onneks olekaan sit mitään juhlia tulossa.
 
@Möörtsi kyllä se siitä vielä ehtii plussaksi muuttua(y)

Mulla lämpökäyrä on lupaava tai ainaki erilainen. Lämpö nousi tänään jo 36,8 ku esim viime kierrossa nousi vasta dpo8. Ja näin korkeaa lämpöä ei oo ollu viel mut sä tosiaa eka alapääkierto menossa :ROFLMAO:
erikoisesti tuo näyttää ton oviksen tohon kp17. Mä nimittäin ainoastaan tota käyrää analysoimalla väittäisin, et sun ovis ois ollu dpo18-19:D
Mut en sit taas muista oliko sulla ne testit käytössä ja mitä ne on näyttäny jos oli käytössä.:barefoot:
 
Joo oli testit käytössä ja kyl ne näytti sen tohon kp 17. Plussa tuli siis kp 16 ja tuntemuksia oli kp 17 aamuyöstä ja kp17 alkuillasta. Kp 18 testi jo ihan hailu. Mut mul on joka kerta lämpö romahtanut päivää ennen ovista mikä on mielenkiintoista.
 
@Möörtsi kyllä se vielä siitä plussaksi muuttuu!
@Nadine88 Toivottavasti lämmönnousu enteilee hyvää.. Koska meinasit testata? ;)

Mä (idiootti) menin testaa tänään one stepin herkällä. (dpo4:LOL::ROFLMAO::oops::whistle:)
Ja sain siihen mitä todennäköisimmin viivanpaikan. Tuleeko se siihen herkästi? Pregchekiin oon saanut kyl viivanpaikkoja, mut näitä one stepin herkkiä en oo kokeillut..
 
Oliko niin että buranaa kannattaa välttää yritys aikana? Oottelen että tää tyhjennysvuoto loppuu huomenissa ja sittenhän se on ovulaation odotus aikaa..? Ja päätä särkee kolmatta päivää, ni pohidin vaan josko tänään ottas buranaa mutta oliko siitä haittaa :eek:
 
@äiti_82 Mun mielestä buranalla (kuten muillakin tulehduskipulääkkeillä) saattaa olla vaikutusta ovulaatioon. Eli jos olen oikein ymmärtänyt niin se voi estää munasolun irtoamisen. En tiedä onko tästä mitään virallista tutkimusta, ja kuinka paljon sitten 1 burana haittaa (n) Itse ehkä ajattelisin, että jos syö paljon tulehduskipulääkkeitä niin voi olla haittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
@Nadine88 joo eiköhän se kuitenki noin oo ollu miten oot laskenu, sillä just et autenttista totuutta ei saa selkeesti vaan yhdellä keinolla.:LOL:

@äiti_82 ainoa maininta mitä oon itse ikinä kuullut, on se ettei buranaa tai saman vaikuttavan aineen särkylääkkeitä kannata syödä aivan oviksen kupeessa tai sen jälkeen. Mutta siinä puhuttiin useammasta kuin yhdestä tabletista hedelmällisenä aikana, tyyliin joka päivä burana nassuun ja sit oviksen jälkeen väläyteltiin, että jonkinlainen mahdollisuus olisi, että hankaloittaisi kiinnittymistä vähäisempikin käyttö. Sen sijaan en muista kuulleeni muista särkylääkevalmisteista että olisi haittaa muuta kuin todella jokapäiväisesti otettuna.
Eli jos vuoto on päällä, ota ihmeessä jos ei muu kikkakolmonen vie kipua pois. Aivan yhtälailla pitkittynyt kipujakso voi tehdä hallaa kierrolle, koska stressihormoonit jyllää.;)
 
@Möörtsi kyllä se vielä siitä plussaksi muuttuu!
@Nadine88 Toivottavasti lämmönnousu enteilee hyvää.. Koska meinasit testata? ;)

Mä (idiootti) menin testaa tänään one stepin herkällä. (dpo4:LOL::ROFLMAO::oops::whistle:)
Ja sain siihen mitä todennäköisimmin viivanpaikan. Tuleeko se siihen herkästi? Pregchekiin oon saanut kyl viivanpaikkoja, mut näitä one stepin herkkiä en oo kokeillut..
Mä en vielä tiedä koska testaisin. Todennäköisesti aikaisintaan sunnuntaina mut katotaan nyt :whistle: mä oon saanu viivanpaikkoja kyllä testeihin eli kyl niitä tulee. Dpo4 ei ainakaa viel hedelmöittymisestä voi näkyä merkkiäkään mut sen sä varmaan tiesitkin :LOL: mut onhan se kiva testailla ihan testaamisen ilosta
 
  • Tykkää
Reactions: Nasunen87
@lilia88 Haha voi ei :D Pidä posteljooni kiirettä!

@Nadine88 Höh, harmillisesti juuri tuossa kp16 testissä kontrolliviiva muita testejä haaleampi... No ei kai se onneksi niin päivälleen ole :)

Mulla taitaa olla oikeasti joku korkean LH:n kierto. Aamutesti vahvempi kuin eilen illalla, mutta haaleampi kuin eilen aamulla. Tulkintani: ovis voi olla huomenna. viikon päästä tai jotain siltä väliltä :rolleyes:
 
@lilia88 Haha voi ei :D Pidä posteljooni kiirettä!

@Nadine88 Höh, harmillisesti juuri tuossa kp16 testissä kontrolliviiva muita testejä haaleampi... No ei kai se onneksi niin päivälleen ole :)

Mulla taitaa olla oikeasti joku korkean LH:n kierto. Aamutesti vahvempi kuin eilen illalla, mutta haaleampi kuin eilen aamulla. Tulkintani: ovis voi olla huomenna. viikon päästä tai jotain siltä väliltä :rolleyes:
Juu nii oliki tyhmästi mut tosiaan ennen ku kuivu nii oli vahvempi. Mut viimenen talletus tehtiin kp17 illalla/alkuyöstä ja tossa oli petipuuhia kp 14,15,16 ja 17 joka päivä. Tosiaan kp 17 tuli parin tunnin kivut klo 17-19 eli vähän veikkaan että se saattoi olla ovis ku toi kp17 aamun testi oli noin vahva. Lh-piikki ollu todennäköisesti siis kp16-17 yöllä. Mut oli se sit aamuyöllä tai alkuillasta se ovis nii dpo:t pysyy samana onneks.
 

Yhteistyössä